Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?
Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan.
Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus
Kommentit (7389)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tästä tapauksesta ole jo melkein kolmekymmentä vuotta? Tuskinpa niitä autoja tai mitään muitakaan esineitä on enää edes mahdollista tutkia. Se, että kaverit eivät ole julkisuudessa olleet kertoo lähinnä sellaisesta etteivät halua toisen kuolemalla riekkua julkisesti. Kaikilla ei ole tarvetta päästä lehteen keinolla millä hyvänsä.
Luulisi, että ihmiset haluaisi kaverinsa kohtalon kuitenkin selvittää keinolla millä hyvänsä. Julkisuudessahan voi anonyymistikin kommunikoida.
Miten se julkisuudessa olo ja "kommunikointi" auttaisi Raisan asiaa?
Pienikin oivallus tai skenaario voikin osua yllättäen oikeaan. Poliisi tutkii uutta skenaariota ja tapaus ratkeaa.
No täällähähän se skenaario ratkeaa 20 vuoden asiantujijoiden tutkimusten jälkeen.joten vatvotaan vaan edelleen eestaas samoja viestejä niin eiköhän se sitten siitä.
Nauroin kun ketjua silmäilin että täällä salapiliisien ikähaarukka juttujen perusteella 10v - 13 v. tasolla. En viitsi heidän kanssaan keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tästä tapauksesta ole jo melkein kolmekymmentä vuotta? Tuskinpa niitä autoja tai mitään muitakaan esineitä on enää edes mahdollista tutkia. Se, että kaverit eivät ole julkisuudessa olleet kertoo lähinnä sellaisesta etteivät halua toisen kuolemalla riekkua julkisesti. Kaikilla ei ole tarvetta päästä lehteen keinolla millä hyvänsä.
Luulisi, että ihmiset haluaisi kaverinsa kohtalon kuitenkin selvittää keinolla millä hyvänsä. Julkisuudessahan voi anonyymistikin kommunikoida.
Miten se julkisuudessa olo ja "kommunikointi" auttaisi Raisan asiaa?
Pienikin oivallus tai skenaario voikin osua yllättäen oikeaan. Poliisi tutkii uutta skenaariota ja tapaus ratkeaa.
Minusta Raisan ystävällä ei ole mitään velvollisuutta olla julkisuudessa keksimässä "oivalluksia ja skenaarioita."
Muutenkin olen sitä mieltä että ystävä on ikäisekseen toiminut kypsästä ja vastuullisesti tarkastaessaan että Raisalla on rahaa ja akkua puhelimessa. Raisa ei kutenkaan ollut misään kaato kännissä tai muutoin avuttomassa tilassa .Jatkuvasti törmää aikuisten ihmisten kohdalla vastuuttomampaan käytökseen, ei esim pysähdytä auttamaan maassa makaavaa.
Millä tavoin muuten on aukotonta, että kaveri on tarkistanut, että Raisalla on rahaa ja akkua puhelimessa? Ne autossa olleet kaveritko ovat todistaneet tilanteen? Onko poliisi luottanut ainoastaan nuorten sanaan siinä asiassa?
Todennäköisesti. Marko Niemen podcastissa on myös tämän kaverin haastattelu. Kauhea hätä hänellä Raisasta... Hieman erikoista.
Mnjoo.
Jos porukka hajaantuu, niin miksi ihmeessä kukaan ei jäänyt Raisan seuraksi pois autokyydistä??
No, nuoret luulevat olevansa kuolemattomia, ja vanhemmatkin ihmiset tekee tyhmiä valintoja.
Kyllikki Saari ja vaaleassa autossa 2 miestä. Keitä nämä olivat . Siihen kaikki viittaa kuitenkin.
Kyllikki Saari pappi oli sotilas ja lestadiolainenääri fariseus. Vaimo. Mutta miehellä oli jotain outoja seksijuttuja ja yksi alaikäisen 15 vuotiaaseen joutui vankilaan.
Kun joku on ollut Casablanca saa se näkyy pankkitilille kuin Huittisissa. Kuin Pirkkalassa. Ne näkyy edelleen. Nytkin. Myös sinun PUHELIN MUUTEN JOS KÄYTÄT SITÄ TILISI NÄKYY PANKIN LISÄKSI GOOGLESSA.
Valvontakameroita alettiin tarkistamaan vasta 2 viikkoa Raisan katoamisen jälkeen.
Millaisia olivat tuon ajankohdan valvontakamerat, VHS-kaseteilla varustettuja?
KOSKA KORTTIEN KÄYTTÖ TAPAHTUU TIETOKONEIDEN KAUTTA . PANKEISSA ON SUN KORTTI KÄYTTÖ TIEDOT.
VHF videot voi siirtää muistitikkuun tai CD levylle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin kirjoituksien perusteella, Raisa olisi ollut jonkun seurahuoneella tapaamansa miehen kotona kuninkaankadulla, eikä se vierailu mennyt kovinkaan hyvin. Raisalta katosi vaatteita...
Kuninkaankadulla on kyllä asunto osakkeita ja vuokra asuntoja ollut ja nytkin on.
Kuninkaankadulla joitakin vuosia sitten joku toinen nainen taisi päästä hengestään uuden tuttavuuden asunnolla ravintolaillan päätteeksi, jos oikein muistan lehdestä lukeneeni. Tuskin liittyy tähän Raisan tapaukseen, mutta tulipa mieleen.
Pankit on tietokone riippuvaisia ja kaikkien tiedot on niissä. Ja pysyy.
Ristikankare samoin kyllä poliisit osasi heti suunnistaa oikeaan suuntaan. Kyllikki Saaren naama oli murskana mikä selittyy sillä 2 miestä autossa .
Vierailija kirjoitti:
Pankit on tietokone riippuvaisia ja kaikkien tiedot on niissä. Ja pysyy.
No se on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
VHF videot voi siirtää muistitikkuun tai CD levylle.
Oi kiitoooossz
Vierailija kirjoitti:
Kun joku on ollut Casablanca saa se näkyy pankkitilille kuin Huittisissa. Kuin Pirkkalassa. Ne näkyy edelleen. Nytkin. Myös sinun PUHELIN MUUTEN JOS KÄYTÄT SITÄ TILISI NÄKYY PANKIN LISÄKSI GOOGLESSA.
Näkyy tosiaan kunkin oman pankin ARKISTO SIELTÄ LÖYTYY.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VHF videot voi siirtää muistitikkuun tai CD levylle.
Oi kiitoooossz
No ni
Vierailija kirjoitti:
KOSKA KORTTIEN KÄYTTÖ TAPAHTUU TIETOKONEIDEN KAUTTA . PANKEISSA ON SUN KORTTI KÄYTTÖ TIEDOT.
Onko? Voi taivas!
Itse kysyisin, kävikö Raisan poikaystävä hakemassa hänet?
Eikö siellä nähty auto, joka muistutti poikaystävän autoa.
Yritykset joutuu säilytetään myös kuitit .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun joku on ollut Casablanca saa se näkyy pankkitilille kuin Huittisissa. Kuin Pirkkalassa. Ne näkyy edelleen. Nytkin. Myös sinun PUHELIN MUUTEN JOS KÄYTÄT SITÄ TILISI NÄKYY PANKIN LISÄKSI GOOGLESSA.
Näkyy tosiaan kunkin oman pankin ARKISTO SIELTÄ LÖYTYY.
Mistä sinä nämä kaikki niksit tiiät?
Tietenkin luulen, sillä kaveriporukka-linjaa ei ole mainittu yhdessäkään uutisessa.
Selvisipä jopa jostain syystä vasta 10 vuotta katoamisen jälkeen, että tämä kaveriporukka olikin ollut jossain Huittisissa. Eli tosi leväperäisesti on todellakin tutkittu kaveriporukan liikkeet katoamishetkestä lähtien.