Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?

Vierailija
07.05.2026 |

Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan. 

 

Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

 

Kommentit (7389)

Vierailija
541/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta poliisin kannattaa tutkia arkistonsa juurikin tältä kantilta: ELI ETTÄ ONKO NS. KAVERIEN OSUUTTA RR:N KATOAMISEEN JA MURHAAN TUTKITTU RIITTÄVÄSTI. ONKO HEILLÄ PITÄVÄ ALIBI?

Murha ei rikoksena vanhene koskaan!

Kaveriporukka, joka ei suostunut ottamaan Raisaa kyytiin, tutkittava.

Samoin koko kotibileporukka Pirkkalassa, jonne Raisa oli pyrkimässä Casablancan jälkeen.

Luuletko oikeasti etteikö niitä ole tutkittu ja kuulusteltu moneen otteeseen 20 vuoden aikana. 

Tietenkin luulen, sillä kaveriporukka-linjaa ei ole mainittu yhdessäkään uutisessa.

Selvisipä jopa jostain syystä vasta 10 vuotta katoamisen jälkeen, että tämä kaveriporukka olikin ollut jossain Huittisissa. Eli tosi leväperäisesti on todellakin tutkittu kaveriporukan liikkeet katoamishetkestä lähtien.

Vierailija
542/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tästä tapauksesta ole jo melkein kolmekymmentä vuotta? Tuskinpa niitä autoja tai mitään muitakaan esineitä on enää edes mahdollista tutkia.  Se, että kaverit eivät ole julkisuudessa olleet kertoo lähinnä sellaisesta etteivät halua toisen kuolemalla riekkua julkisesti. Kaikilla ei ole tarvetta päästä lehteen keinolla millä hyvänsä.

Luulisi, että ihmiset haluaisi kaverinsa kohtalon kuitenkin selvittää keinolla millä hyvänsä. Julkisuudessahan voi anonyymistikin kommunikoida.

Miten se julkisuudessa olo ja "kommunikointi" auttaisi Raisan asiaa? 

Pienikin oivallus tai skenaario voikin osua yllättäen oikeaan. Poliisi tutkii uutta skenaariota ja tapaus ratkeaa.

No täällähähän se skenaario ratkeaa 20 vuoden asiantujijoiden tutkimusten jälkeen.joten vatvotaan vaan edelleen eestaas samoja viestejä niin eiköhän se sitten siitä.

Nauroin kun ketjua silmäilin  että täällä salapiliisien ikähaarukka  juttujen perusteella 10v - 13 v. tasolla.  En viitsi heidän kanssaan  keskustella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tästä tapauksesta ole jo melkein kolmekymmentä vuotta? Tuskinpa niitä autoja tai mitään muitakaan esineitä on enää edes mahdollista tutkia.  Se, että kaverit eivät ole julkisuudessa olleet kertoo lähinnä sellaisesta etteivät halua toisen kuolemalla riekkua julkisesti. Kaikilla ei ole tarvetta päästä lehteen keinolla millä hyvänsä.

Luulisi, että ihmiset haluaisi kaverinsa kohtalon kuitenkin selvittää keinolla millä hyvänsä. Julkisuudessahan voi anonyymistikin kommunikoida.

Miten se julkisuudessa olo ja "kommunikointi" auttaisi Raisan asiaa? 

Pienikin oivallus tai skenaario voikin osua yllättäen oikeaan. Poliisi tutkii uutta skenaariota ja tapaus ratkeaa.

Minusta Raisan ystävällä ei ole mitään velvollisuutta olla julkisuudessa keksimässä "oivalluksia ja skenaarioita."

 

Muutenkin olen sitä mieltä että ystävä on ikäisekseen toiminut kypsästä ja vastuullisesti tarkastaessaan että Raisalla on rahaa ja akkua puhelimessa. Raisa ei kutenkaan ollut misään kaato kännissä tai muutoin avuttomassa tilassa .Jatkuvasti törmää aikuisten ihmisten kohdalla vastuuttomampaan käytökseen, ei esim pysähdytä auttamaan maassa makaavaa. 

Millä tavoin muuten on aukotonta, että kaveri on tarkistanut, että Raisalla on rahaa ja akkua puhelimessa? Ne autossa olleet kaveritko ovat todistaneet tilanteen? Onko poliisi luottanut ainoastaan nuorten sanaan siinä asiassa?

Todennäköisesti. Marko Niemen podcastissa on myös tämän kaverin haastattelu. Kauhea hätä hänellä Raisasta... Hieman erikoista.

Mnjoo. 

Jos porukka hajaantuu, niin miksi ihmeessä kukaan ei jäänyt Raisan seuraksi pois autokyydistä??

No, nuoret luulevat olevansa kuolemattomia, ja vanhemmatkin ihmiset tekee tyhmiä valintoja.

Vierailija
544/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllikki Saari ja vaaleassa autossa 2 miestä. Keitä nämä olivat . Siihen kaikki viittaa kuitenkin. 

Vierailija
545/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllikki Saari pappi oli sotilas ja lestadiolainenääri fariseus. Vaimo. Mutta miehellä oli jotain outoja seksijuttuja ja yksi alaikäisen 15 vuotiaaseen joutui vankilaan. 

Vierailija
546/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku on ollut Casablanca saa se näkyy pankkitilille kuin Huittisissa. Kuin Pirkkalassa. Ne näkyy edelleen. Nytkin. Myös sinun  PUHELIN MUUTEN JOS KÄYTÄT SITÄ TILISI NÄKYY PANKIN LISÄKSI GOOGLESSA. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
547/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvontakameroita alettiin tarkistamaan vasta 2 viikkoa Raisan katoamisen jälkeen.

Millaisia olivat tuon ajankohdan valvontakamerat, VHS-kaseteilla varustettuja?

Vierailija
548/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOSKA KORTTIEN KÄYTTÖ TAPAHTUU TIETOKONEIDEN KAUTTA . PANKEISSA ON SUN KORTTI KÄYTTÖ TIEDOT. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
549/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

VHF videot voi siirtää muistitikkuun tai CD levylle.  

Vierailija
550/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin kirjoituksien perusteella, Raisa olisi ollut jonkun seurahuoneella tapaamansa miehen kotona kuninkaankadulla, eikä se vierailu mennyt kovinkaan hyvin. Raisalta katosi vaatteita...

Kuninkaankadulla on kyllä asunto osakkeita ja vuokra asuntoja ollut ja nytkin on. 

Kuninkaankadulla joitakin vuosia sitten joku toinen nainen taisi päästä hengestään uuden tuttavuuden asunnolla ravintolaillan päätteeksi, jos oikein muistan lehdestä lukeneeni. Tuskin liittyy tähän Raisan tapaukseen, mutta tulipa mieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
551/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankit on tietokone riippuvaisia ja kaikkien tiedot on niissä.  Ja pysyy. 

Vierailija
552/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristikankare samoin kyllä poliisit osasi heti suunnistaa oikeaan suuntaan. Kyllikki Saaren naama oli murskana mikä selittyy sillä 2 miestä autossa . 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
553/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankit on tietokone riippuvaisia ja kaikkien tiedot on niissä.  Ja pysyy. 

No se on hyvä.

Vierailija
554/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VHF videot voi siirtää muistitikkuun tai CD levylle.  

Oi kiitoooossz

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
555/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun joku on ollut Casablanca saa se näkyy pankkitilille kuin Huittisissa. Kuin Pirkkalassa. Ne näkyy edelleen. Nytkin. Myös sinun  PUHELIN MUUTEN JOS KÄYTÄT SITÄ TILISI NÄKYY PANKIN LISÄKSI GOOGLESSA. 

Näkyy tosiaan kunkin oman pankin ARKISTO SIELTÄ LÖYTYY. 

Vierailija
556/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VHF videot voi siirtää muistitikkuun tai CD levylle.  

Oi kiitoooossz

No ni 

Vierailija
557/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KOSKA KORTTIEN KÄYTTÖ TAPAHTUU TIETOKONEIDEN KAUTTA . PANKEISSA ON SUN KORTTI KÄYTTÖ TIEDOT. 

Onko?  Voi taivas!

Vierailija
558/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kysyisin, kävikö Raisan poikaystävä hakemassa hänet? 
Eikö siellä nähty auto, joka muistutti poikaystävän autoa.

Vierailija
559/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritykset joutuu säilytetään myös kuitit . 

Vierailija
560/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun joku on ollut Casablanca saa se näkyy pankkitilille kuin Huittisissa. Kuin Pirkkalassa. Ne näkyy edelleen. Nytkin. Myös sinun  PUHELIN MUUTEN JOS KÄYTÄT SITÄ TILISI NÄKYY PANKIN LISÄKSI GOOGLESSA. 

Näkyy tosiaan kunkin oman pankin ARKISTO SIELTÄ LÖYTYY. 

Mistä sinä nämä kaikki niksit tiiät?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä