Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?
Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan.
Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus
Kommentit (7389)
Vierailija kirjoitti:
"Eniten pidän mahdollisena, että Raisa on heilahtanut lähiveteen."
Olisi noussut pintaan. Sitä paitsi lähivedet tutkittiin. Itse pidän tätä kaukaisimpana vaihtoehtona.
Niikö pidät 🤣🤣🤣 olet edistynyt virassasi
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly harjoittelee riitelemistä keskenään ja sekaan erehtynyt muutama ihminen kirjoittamaan välillä jotain?
Mutta onko se ai vai oikea ihminen, joka yrittää vaientaa keskustelun?
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin kirjoituksien perusteella, Raisa olisi ollut jonkun seurahuoneella tapaamansa miehen kotona kuninkaankadulla, eikä se vierailu mennyt kovinkaan hyvin. Raisalta katosi vaatteita...
Ai tämä mies:
"Vuonna 2008 miestodistaja ilmoitti tanssineensa Tampereen Seurahuoneella Räisäsen näköisen tytön kanssa kahden kappaleen ajan. Tyttö kertoi tulleensa ravintolaan, koska hänen ystävänsä ovat tulossa sinne. Jakkupukuun ja korkokenkiin pukeutunut tyttö oli asiakaskuntaan nähden hyvin nuori. Hän oli kylmissään ja kädet olivat ”aivan jäässä”. Myöhemmin mies ei enää löytänyt tyttöä ravintolasta. Poliisi pitää todennäköisenä, että kyseessä oli Raisa Räisänen."
9 vuotta myöhemmin kertoo tämmöistä? En usko.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä, ettei Mariannea ole kuultu asiassa.
Eikö ole. Laita linkki tiedostasi.
Vierailija kirjoitti:
Tampereella asuu venäläisiä onko tämäkin uutta jollekin ?
Hyvä kun kerroit . Jesss...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna jo olla, ap!
Ai hys hys vain?
Ei tarvitse hyssytellä, MUTTA EI TARVITSE ARVUUTELLA KAIKKEA PASKAA. PUHU MINKÄ VOIT TODISTAA. KUKAAN EI KAIPAA TYHMIÄ ARVUUTTELUJA. YMMÄRRÄTKÖ !!!!!!!!!!
Höpö höpö. Arvuutteluja haluavat kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös fyysinen suoritus ja alkoholi voi tehdä tepposet ja alkoholi nousee liikaa päähän mutta kunto ei kestä. Jos vaikka käyneet vielä tanssimassa. Keho on nestehukassa...
Paljon mahdollisuuksia siltä osin ollut jonkun hyödyntää heikoksi mennyttä urheilijan heikkoa oloa.
Miksi keksit tänne lapsellisen tyhmiä. Puhu mikä on varmasti totta.
Se on varmasti totta, että sinä olet tämän ketjun ainoa henkilö, jolla tunteet nousevat pintaan poikkeuksellisen voimakkaasti ja aggressiivisesti. Aihe Raisa Räisäsen katoaminen on jostain syystä hyvin lähellä sydäntäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet jotka on tunnustanut murhanneensa itseään pienemmän ihmisen ja ovat hävittäneet jäljet niin lopulta ne on löydettävissä jotakin aina jää kuten ne tavarat ja monen osia säilyy. Vaikka elukan luut on erilaisia niin kyllä ihmisen luut erottaa. Kannattaa uskoa Jeesukseen niin pääsee jahvenvihasta .
Raisan Nokian 2110i puhelin on varmasti aivan teräskunnossa yhä.
Mistä tiedät sanoa varmasti???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tästä tapauksesta ole jo melkein kolmekymmentä vuotta? Tuskinpa niitä autoja tai mitään muitakaan esineitä on enää edes mahdollista tutkia. Se, että kaverit eivät ole julkisuudessa olleet kertoo lähinnä sellaisesta etteivät halua toisen kuolemalla riekkua julkisesti. Kaikilla ei ole tarvetta päästä lehteen keinolla millä hyvänsä.
Luulisi, että ihmiset haluaisi kaverinsa kohtalon kuitenkin selvittää keinolla millä hyvänsä. Julkisuudessahan voi anonyymistikin kommunikoida.
Miten se julkisuudessa olo ja "kommunikointi" auttaisi Raisan asiaa?
Kokemukseni mukaan läheiset tekevät mitä tahansa kadonneen löytämiseksi. Etenkin pitävät asiaa julkisuudessa.
En usko että nuoret suhaa autolla tollasia matkoja johonkin Huittisiin ja taas melkein heti takaisin! Bensaa palaa ja aika on kallista ku menojalkaa polttelee! Ei silloin malta ahtaassa autossa istua kun kello käy ja haluaa bailata. Olet oikeassa AP, jotain nää kaverit on jättäneet kertomatta. Nim. Kerran itsekin kuustoista kesäinen
Ihmetyttää, etten itse ollut ajatellut tätä. En tosin ole yksityiskohtaisesti seurannut juttua. Mutta nyt kun on tuotu kysymys esiin, ihmetyttää, miksei tästä ole ollut lehdistössä mitään. Tulee vaikutelma, ettei poliisi ole tutkinut koko tätä mahdollisuutta. Vaikka luulisi, että olisi ensimmäinen asia, jota tutkia.
Sama homma Piia Ristikankareen kohdalla. Ja niin: Jukka S. Lahden. Sekä syyllisen saamiseksi kiinni että syyttömän pitävästi epäilyistä vapauttamiseksi.
Mutta Raisa Räisäsen kohdalla vaikuttaa siltä, että tuota mahdollisuutta, että oikeasti Raisa nousi siihen autoon, ei ole otettu huomioon, vaikka se on varmaan itsestäänselvin selitys sille, että varmat havainnot loppuvat eikä valvontakameroissa näy mitään. Tietysti nuoret sanovat, että Raisa ei tullut mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet jotka on tunnustanut murhanneensa itseään pienemmän ihmisen ja ovat hävittäneet jäljet niin lopulta ne on löydettävissä jotakin aina jää kuten ne tavarat ja monen osia säilyy. Vaikka elukan luut on erilaisia niin kyllä ihmisen luut erottaa. Kannattaa uskoa Jeesukseen niin pääsee jahvenvihasta .
Raisan Nokian 2110i puhelin on varmasti aivan teräskunnossa yhä.
Mistä tiedät sanoa varmasti???
Jos se on maastossa, se on hyvässä kunnossa ikäänsä nähden. Eihän tuosta ole kauaankaan aikaa, kun pellolta löydettiin noin 20 vuotta vanha Nokian näppäinpuhelin hyvässä kunnossa. Nokian kännykäthän ovat tunnettuja siitä, että ne kestää mitä vain. Meemejäkin on niistä tehty.
Vierailija kirjoitti:
Onko vanhat kaivot tutkittu Treen ympöristössä?
Pyydetään poliiseja tutkimaan .🤣 ja kesä.ökkien vessat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tästä tapauksesta ole jo melkein kolmekymmentä vuotta? Tuskinpa niitä autoja tai mitään muitakaan esineitä on enää edes mahdollista tutkia. Se, että kaverit eivät ole julkisuudessa olleet kertoo lähinnä sellaisesta etteivät halua toisen kuolemalla riekkua julkisesti. Kaikilla ei ole tarvetta päästä lehteen keinolla millä hyvänsä.
Luulisi, että ihmiset haluaisi kaverinsa kohtalon kuitenkin selvittää keinolla millä hyvänsä. Julkisuudessahan voi anonyymistikin kommunikoida.
Miten se julkisuudessa olo ja "kommunikointi" auttaisi Raisan asiaa?
Pienikin oivallus tai skenaario voikin osua yllättäen oikeaan. Poliisi tutkii uutta skenaariota ja tapaus ratkeaa.
Minusta Raisan ystävällä ei ole mitään velvollisuutta olla julkisuudessa keksimässä "oivalluksia ja skenaarioita."
Muutenkin olen sitä mieltä että ystävä on ikäisekseen toiminut kypsästä ja vastuullisesti tarkastaessaan että Raisalla on rahaa ja akkua puhelimessa. Raisa ei kutenkaan ollut misään kaato kännissä tai muutoin avuttomassa tilassa .Jatkuvasti törmää aikuisten ihmisten kohdalla vastuuttomampaan käytökseen, ei esim pysähdytä auttamaan maassa makaavaa.
"Vaikka Räisänen liikkui keskustassa, hän ei tallentunut yhdenkään valvontakameran kuvaan. Poliisi luuli aikaisemmin, että Räisänen olisi vilahtanut yhdessä kuvassa ennen katoamista, mutta tyttö oli Räisästä vaaleampi ja pitkähiuksisempi. Tampereen kaupunki säästi tuolloin valvontakameroista, ja läpikäydyt nauhat olivat peräisin lähinnä alueen pankkien omista kameroista. Katoamistapauksen jälkeen valvontaa lisättiin."
Liekö Raisa ollut koko keskustassa lainkaan?
Nokialainen hälytti aivan normaalisti mutta raisa ei vastannut. Vasta aamuyöllä se oli suljettu vai oliko akku finito. Akku noissa meni nopeasti jos puhui puheluita. Vireystilassa se ei kuluttanut akkua koska ei ollut mitään sovelluspäivityksiä ja isoja prosessoreita kuten nykyään. Mutta miltähän se Raisan puhelinlasku oli näyttänyt mihin numeroon oli viimeksi soitettu ja mihin aikaan. Tuohon aikaan varastetuilla puhelimilla soitettiin aina ulkomaanpuheluita tai maksullisiin numeroihin.
Vierailija kirjoitti:
Nokialainen hälytti aivan normaalisti mutta raisa ei vastannut. Vasta aamuyöllä se oli suljettu vai oliko akku finito. Akku noissa meni nopeasti jos puhui puheluita. Vireystilassa se ei kuluttanut akkua koska ei ollut mitään sovelluspäivityksiä ja isoja prosessoreita kuten nykyään. Mutta miltähän se Raisan puhelinlasku oli näyttänyt mihin numeroon oli viimeksi soitettu ja mihin aikaan. Tuohon aikaan varastetuilla puhelimilla soitettiin aina ulkomaanpuheluita tai maksullisiin numeroihin.
Ei akku mennyt nopeasti edes puhuessa. Itse puhuin 1-3 tuntia päivittäin ja latasin kännykkäni kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
En usko että nuoret suhaa autolla tollasia matkoja johonkin Huittisiin ja taas melkein heti takaisin! Bensaa palaa ja aika on kallista ku menojalkaa polttelee! Ei silloin malta ahtaassa autossa istua kun kello käy ja haluaa bailata. Olet oikeassa AP, jotain nää kaverit on jättäneet kertomatta. Nim. Kerran itsekin kuustoista kesäinen
Valoisina kesäöinä huristeltiin katsomaan bändejä pitkiäkin matkoja. Ei nämä reissut enää syyspimeällä kiinnostaneet.
Ei tule selviämään.... Onko mitään uutta tietoa viimeisen kahdenkymmenen vuoden ajalta?
Tekoäly harjoittelee riitelemistä keskenään ja sekaan erehtynyt muutama ihminen kirjoittamaan välillä jotain?