Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?

Vierailija
07.05.2026 |

Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan. 

 

Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

 

Kommentit (7389)

Vierailija
501/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly harjoittelee riitelemistä keskenään ja sekaan erehtynyt muutama ihminen kirjoittamaan välillä jotain?

Vierailija
502/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eniten pidän mahdollisena, että Raisa on heilahtanut lähiveteen."

 

Olisi noussut pintaan. Sitä paitsi lähivedet tutkittiin. Itse pidän tätä kaukaisimpana vaihtoehtona.

Niikö pidät 🤣🤣🤣  olet edistynyt virassasi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekoäly harjoittelee riitelemistä keskenään ja sekaan erehtynyt muutama ihminen kirjoittamaan välillä jotain?

Mutta onko se ai vai oikea ihminen, joka yrittää vaientaa keskustelun?

Vierailija
504/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin kirjoituksien perusteella, Raisa olisi ollut jonkun seurahuoneella tapaamansa miehen kotona kuninkaankadulla, eikä se vierailu mennyt kovinkaan hyvin. Raisalta katosi vaatteita...

Ai tämä mies:

 

"Vuonna 2008 miestodistaja ilmoitti tanssineensa Tampereen Seurahuoneella Räisäsen näköisen tytön kanssa kahden kappaleen ajan. Tyttö kertoi tulleensa ravintolaan, koska hänen ystävänsä ovat tulossa sinne. Jakkupukuun ja korkokenkiin pukeutunut tyttö oli asiakaskuntaan nähden hyvin nuori. Hän oli kylmissään ja kädet olivat ”aivan jäässä”. Myöhemmin mies ei enää löytänyt tyttöä ravintolasta. Poliisi pitää todennäköisenä, että kyseessä oli Raisa Räisänen."

 

9 vuotta myöhemmin kertoo tämmöistä? En usko.

Vierailija
505/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä, ettei Mariannea ole kuultu asiassa.

Eikö ole. Laita linkki tiedostasi.

Vierailija
506/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereella asuu venäläisiä onko tämäkin uutta jollekin ? 

Hyvä kun kerroit . Jesss...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
507/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna jo olla, ap!

Ai hys hys vain? 

Ei tarvitse hyssytellä, MUTTA EI TARVITSE ARVUUTELLA  KAIKKEA PASKAA.  PUHU MINKÄ VOIT TODISTAA. KUKAAN EI KAIPAA  TYHMIÄ ARVUUTTELUJA. YMMÄRRÄTKÖ  !!!!!!!!!!

Höpö höpö. Arvuutteluja haluavat kaikki.

Vierailija
508/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös fyysinen suoritus ja alkoholi voi tehdä tepposet ja alkoholi nousee liikaa päähän mutta kunto ei kestä. Jos vaikka käyneet vielä tanssimassa. Keho on nestehukassa...

 

Paljon mahdollisuuksia siltä osin ollut jonkun hyödyntää heikoksi mennyttä urheilijan heikkoa oloa. 

Miksi keksit tänne lapsellisen tyhmiä.  Puhu mikä on varmasti  totta.

Se on varmasti totta, että sinä olet tämän ketjun ainoa henkilö, jolla tunteet nousevat pintaan poikkeuksellisen voimakkaasti ja aggressiivisesti. Aihe Raisa Räisäsen katoaminen on jostain syystä hyvin lähellä sydäntäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
509/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet jotka on tunnustanut murhanneensa itseään pienemmän ihmisen ja ovat hävittäneet jäljet niin lopulta ne on löydettävissä jotakin aina jää kuten ne tavarat ja monen osia säilyy. Vaikka elukan luut on erilaisia niin kyllä ihmisen luut erottaa. Kannattaa uskoa Jeesukseen niin pääsee jahvenvihasta . 

Raisan Nokian 2110i puhelin on varmasti aivan teräskunnossa yhä. 

Mistä tiedät sanoa varmasti???

Vierailija
510/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tästä tapauksesta ole jo melkein kolmekymmentä vuotta? Tuskinpa niitä autoja tai mitään muitakaan esineitä on enää edes mahdollista tutkia.  Se, että kaverit eivät ole julkisuudessa olleet kertoo lähinnä sellaisesta etteivät halua toisen kuolemalla riekkua julkisesti. Kaikilla ei ole tarvetta päästä lehteen keinolla millä hyvänsä.

Luulisi, että ihmiset haluaisi kaverinsa kohtalon kuitenkin selvittää keinolla millä hyvänsä. Julkisuudessahan voi anonyymistikin kommunikoida.

Miten se julkisuudessa olo ja "kommunikointi" auttaisi Raisan asiaa? 

Kokemukseni mukaan läheiset tekevät mitä tahansa kadonneen löytämiseksi. Etenkin pitävät asiaa julkisuudessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
511/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että nuoret suhaa autolla tollasia matkoja johonkin Huittisiin ja taas melkein heti takaisin!  Bensaa palaa ja aika on kallista ku menojalkaa polttelee! Ei silloin malta ahtaassa autossa istua kun kello käy ja haluaa bailata.  Olet oikeassa AP, jotain nää kaverit on jättäneet kertomatta.  Nim. Kerran itsekin kuustoista kesäinen

Vierailija
512/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää, etten itse ollut ajatellut tätä. En tosin ole yksityiskohtaisesti seurannut juttua. Mutta nyt kun on tuotu kysymys esiin, ihmetyttää, miksei tästä ole ollut lehdistössä mitään. Tulee vaikutelma, ettei poliisi ole tutkinut koko tätä mahdollisuutta. Vaikka luulisi, että olisi ensimmäinen asia, jota tutkia.

Sama homma Piia Ristikankareen kohdalla. Ja niin: Jukka S. Lahden. Sekä syyllisen saamiseksi kiinni että syyttömän pitävästi epäilyistä vapauttamiseksi. 

Mutta Raisa Räisäsen kohdalla vaikuttaa siltä, että tuota mahdollisuutta, että oikeasti Raisa nousi siihen autoon, ei ole otettu huomioon, vaikka se on varmaan itsestäänselvin selitys sille, että varmat havainnot loppuvat eikä valvontakameroissa näy mitään. Tietysti nuoret sanovat, että Raisa ei tullut mukaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
513/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet jotka on tunnustanut murhanneensa itseään pienemmän ihmisen ja ovat hävittäneet jäljet niin lopulta ne on löydettävissä jotakin aina jää kuten ne tavarat ja monen osia säilyy. Vaikka elukan luut on erilaisia niin kyllä ihmisen luut erottaa. Kannattaa uskoa Jeesukseen niin pääsee jahvenvihasta . 

Raisan Nokian 2110i puhelin on varmasti aivan teräskunnossa yhä. 

Mistä tiedät sanoa varmasti???

Jos se on maastossa, se on hyvässä kunnossa ikäänsä nähden. Eihän tuosta ole kauaankaan aikaa, kun pellolta löydettiin noin 20 vuotta vanha Nokian näppäinpuhelin hyvässä kunnossa. Nokian kännykäthän ovat tunnettuja siitä, että ne kestää mitä vain. Meemejäkin on niistä tehty.

Vierailija
514/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vanhat kaivot tutkittu Treen ympöristössä?

Pyydetään poliiseja tutkimaan .🤣 ja kesä.ökkien vessat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
515/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tästä tapauksesta ole jo melkein kolmekymmentä vuotta? Tuskinpa niitä autoja tai mitään muitakaan esineitä on enää edes mahdollista tutkia.  Se, että kaverit eivät ole julkisuudessa olleet kertoo lähinnä sellaisesta etteivät halua toisen kuolemalla riekkua julkisesti. Kaikilla ei ole tarvetta päästä lehteen keinolla millä hyvänsä.

Luulisi, että ihmiset haluaisi kaverinsa kohtalon kuitenkin selvittää keinolla millä hyvänsä. Julkisuudessahan voi anonyymistikin kommunikoida.

Miten se julkisuudessa olo ja "kommunikointi" auttaisi Raisan asiaa? 

Pienikin oivallus tai skenaario voikin osua yllättäen oikeaan. Poliisi tutkii uutta skenaariota ja tapaus ratkeaa.

Minusta Raisan ystävällä ei ole mitään velvollisuutta olla julkisuudessa keksimässä "oivalluksia ja skenaarioita."

 

Muutenkin olen sitä mieltä että ystävä on ikäisekseen toiminut kypsästä ja vastuullisesti tarkastaessaan että Raisalla on rahaa ja akkua puhelimessa. Raisa ei kutenkaan ollut misään kaato kännissä tai muutoin avuttomassa tilassa .Jatkuvasti törmää aikuisten ihmisten kohdalla vastuuttomampaan käytökseen, ei esim pysähdytä auttamaan maassa makaavaa. 

Vierailija
516/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaikka Räisänen liikkui keskustassa, hän ei tallentunut yhdenkään valvontakameran kuvaan. Poliisi luuli aikaisemmin, että Räisänen olisi vilahtanut yhdessä kuvassa ennen katoamista, mutta tyttö oli Räisästä vaaleampi ja pitkähiuksisempi. Tampereen kaupunki säästi tuolloin valvontakameroista, ja läpikäydyt nauhat olivat peräisin lähinnä alueen pankkien omista kameroista. Katoamistapauksen jälkeen valvontaa lisättiin."

 

Liekö Raisa ollut koko keskustassa lainkaan?

Vierailija
517/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokialainen hälytti aivan normaalisti mutta raisa ei vastannut. Vasta aamuyöllä se oli suljettu vai oliko akku finito. Akku noissa meni nopeasti jos puhui puheluita. Vireystilassa se ei kuluttanut akkua koska ei ollut mitään sovelluspäivityksiä ja isoja prosessoreita kuten nykyään.  Mutta miltähän se Raisan puhelinlasku oli näyttänyt mihin numeroon oli viimeksi soitettu ja mihin aikaan. Tuohon aikaan varastetuilla puhelimilla soitettiin aina ulkomaanpuheluita tai maksullisiin numeroihin.

Vierailija
518/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nokialainen hälytti aivan normaalisti mutta raisa ei vastannut. Vasta aamuyöllä se oli suljettu vai oliko akku finito. Akku noissa meni nopeasti jos puhui puheluita. Vireystilassa se ei kuluttanut akkua koska ei ollut mitään sovelluspäivityksiä ja isoja prosessoreita kuten nykyään.  Mutta miltähän se Raisan puhelinlasku oli näyttänyt mihin numeroon oli viimeksi soitettu ja mihin aikaan. Tuohon aikaan varastetuilla puhelimilla soitettiin aina ulkomaanpuheluita tai maksullisiin numeroihin.

Ei akku mennyt nopeasti edes puhuessa. Itse puhuin 1-3 tuntia päivittäin ja latasin kännykkäni kerran viikossa.

Vierailija
519/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että nuoret suhaa autolla tollasia matkoja johonkin Huittisiin ja taas melkein heti takaisin!  Bensaa palaa ja aika on kallista ku menojalkaa polttelee! Ei silloin malta ahtaassa autossa istua kun kello käy ja haluaa bailata.  Olet oikeassa AP, jotain nää kaverit on jättäneet kertomatta.  Nim. Kerran itsekin kuustoista kesäinen

Valoisina kesäöinä huristeltiin katsomaan bändejä pitkiäkin matkoja. Ei nämä reissut enää syyspimeällä kiinnostaneet. 

Vierailija
520/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule selviämään.... Onko mitään uutta tietoa viimeisen kahdenkymmenen vuoden ajalta? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä