Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?
Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan.
Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus
Kommentit (7387)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis se mikä tässä jutussa on outoa, on ettei Raisasta jäänyt mitään jäljelle. Mitään ei ole löydetty. Ei edes sitä kännykkää.
Koska hänet on tarkoin kätketty kännyköineen päivineen. Kännykkä ihan varmasti tarkoituksella suljettu.
Puhu mikä VARMASTI VOIT TODISTAA.
Miksi hänen niin pitäisi tehdä? Täällähän ainoastaan spekuloidaan. Mutta ole huoleti: asia on poliisin tutkinnassa niin kauan kunnes se ratkeaa. Raisa Räisäsen katoamista tutkitaan rikosnimikkeellä murha, ja Suomessa murha ei vanhene koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna jo olla, ap!
Ai hys hys vain?
Ei tarvitse hyssytellä, MUTTA EI TARVITSE ARVUUTELLA KAIKKEA PASKAA. PUHU MINKÄ VOIT TODISTAA. KUKAAN EI KAIPAA TYHMIÄ ARVUUTTELUJA. YMMÄRRÄTKÖ !!!!!!!!!!
Kyllä poliisikin varmasti kaipaa ideoita, ja uhrin omaiset sekä uhri ansaitsee sen, että hänen tarinansa selviää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä keksinkin jotain, mitä ei ole vielä jankutettu ketjussa. Onpa outoa, ettei Raisaa otettu kyytiin. Kyllä nuoret ottavat ylimääräisiäkin kyytiin. Toinen juttu. Ei ole normaalia jättää kaveria kaupungille. Jos on sovittu, että mennään yhdessä, niin on outoa. Niin ja Huittisten seurahuone. Tosi outo se Huittisiin meno, miksi kukaan ei ole maininnut?
En väitä, että Raisalle olisi näin käynyt tai kaverit olisivat tehneet näin!
Mutta ei ole ensimmäinen kerta, kun joku jätetään kyydistä. Varsinkin 90-luvulla kun itsekin olin n. saman ikäinen. Eikä ollut mitään kiusaamista!
Joku saattoi sanoa, ettei halua mukaan niin toiset lähtivät. Luotettiin siihen että pärjätään.
Olisko Huittisiin meno ollut sitten joku "harhautus", että Raisaa ei haluttu mukaan? Siis ilman mitään kiusaamista? Jos kaverit katsoivat Raisan olevan "ärsyttävä" tai "liian humalassa", etteivät halunneet mukaan? Jos tiesivät, että Raisan pitäisi olla kohta "kotona" nukkumassa kun oli aamulla menoa?
Voin kyllä myöntää, että "ärsyttäviä" kavereita jätettiin teineinä yksin tuttuihin paikkoihin.
Valvontakamerakuvissa kiinnostaisi oliko joku Raisaa muistuttava liikkunut siellä. Paljon havaintoja kun tuli siltä yhdeltä reitiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis se mikä tässä jutussa on outoa, on ettei Raisasta jäänyt mitään jäljelle. Mitään ei ole löydetty. Ei edes sitä kännykkää.
Koska hänet on tarkoin kätketty kännyköineen päivineen. Kännykkä ihan varmasti tarkoituksella suljettu.
On haudattu tai upotettu vetee , muuten edes joku ois löytänyt. Marjastaja, koulunulkoiluttaja, metsästäjä.
Kätevää että oli lapiot mukana.
Oletko itse muuten yrittänyt kaivaa juurta ja kivenmurikkaa täynnään olevaa metsämaata?
Tämä! Metsämaan kaivaminen on tosi rankkaa. Joku on tietänyt paremman paikan, vaikka soramonttu. Vesistö tietenkin todennäköinen. Ehdottakaa joku paikka, mistä ruumista ei löydy! Oisko viemäri?
Ymmärtääkseni kaatopaikalle on hävitetty kokonaan tai niin että on löytynyt vain vähän osia, vaikka on osattu etsiä.
Mistä Ymmärtääksesi? Puhu mikä on varmasti totta.
Esimerkiksi Elgin uhrista löytyi maksa ja sääri.
Ei kuulu tähän mitenkään.
Kertoohan se roskiin laitetun ruumiin kohtalosta.
Vierailija kirjoitti:
Minä keksinkin jotain, mitä ei ole vielä jankutettu ketjussa. Onpa outoa, ettei Raisaa otettu kyytiin. Kyllä nuoret ottavat ylimääräisiäkin kyytiin. Toinen juttu. Ei ole normaalia jättää kaveria kaupungille. Jos on sovittu, että mennään yhdessä, niin on outoa. Niin ja Huittisten seurahuone. Tosi outo se Huittisiin meno, miksi kukaan ei ole maininnut?
Niin? Itsestään selviä asioita, joita ei kuitenkaan ole julkisuudessa puitu tai edes poliisi kommentoinut mitenkään. Tätä juttua on kuitenkin niin paljon riepoteltu ees taas ja on heittämällä Suomen tunnetuin katoamistapaus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei noussut.
Mitäs jos hankkisit elämän, ap?
Eikö tämä ole hyvin käytettyä elämää? Yrittää ratkaista mysteeriä.
Haista nyt paskaa. Siinä tollukalle mysteeriä.
Jos on ollut tarve lähteä Huittisiin niin jollain pojista on varmaan ollut potentiaalinen tyttöystävä katsottuna sieltä. Sen takia autoonkaan ei mahtuisi. Tällaisesta vaan ei tainnut olla mitään puhetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä keksinkin jotain, mitä ei ole vielä jankutettu ketjussa. Onpa outoa, ettei Raisaa otettu kyytiin. Kyllä nuoret ottavat ylimääräisiäkin kyytiin. Toinen juttu. Ei ole normaalia jättää kaveria kaupungille. Jos on sovittu, että mennään yhdessä, niin on outoa. Niin ja Huittisten seurahuone. Tosi outo se Huittisiin meno, miksi kukaan ei ole maininnut?
Niin? Itsestään selviä asioita, joita ei kuitenkaan ole julkisuudessa puitu tai edes poliisi kommentoinut mitenkään. Tätä juttua on kuitenkin niin paljon riepoteltu ees taas ja on heittämällä Suomen tunnetuin katoamistapaus!
Vierailija hettämäällä 🐖 nönnöööö
Vierailija kirjoitti:
Jos on ollut tarve lähteä Huittisiin niin jollain pojista on varmaan ollut potentiaalinen tyttöystävä katsottuna sieltä. Sen takia autoonkaan ei mahtuisi. Tällaisesta vaan ei tainnut olla mitään puhetta.
No eikö ollut puhetta? Ilmoita rikospoiisille havaintosi. 🤭🤭🤭🤭🤗
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin kirjoituksien perusteella, Raisa olisi ollut jonkun seurahuoneella tapaamansa miehen kotona kuninkaankadulla, eikä se vierailu mennyt kovinkaan hyvin. Raisalta katosi vaatteita...
Missä tämmöinen kirjoitus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä keksinkin jotain, mitä ei ole vielä jankutettu ketjussa. Onpa outoa, ettei Raisaa otettu kyytiin. Kyllä nuoret ottavat ylimääräisiäkin kyytiin. Toinen juttu. Ei ole normaalia jättää kaveria kaupungille. Jos on sovittu, että mennään yhdessä, niin on outoa. Niin ja Huittisten seurahuone. Tosi outo se Huittisiin meno, miksi kukaan ei ole maininnut?
En väitä, että Raisalle olisi näin käynyt tai kaverit olisivat tehneet näin!
Mutta ei ole ensimmäinen kerta, kun joku jätetään kyydistä. Varsinkin 90-luvulla kun itsekin olin n. saman ikäinen. Eikä ollut mitään kiusaamista!
Joku saattoi sanoa, ettei halua mukaan niin toiset lähtivät. Luotettiin siihen että pärjätään.
Olisko Huittisiin meno ollut sitten joku "harhautus", että Raisaa ei haluttu mukaan? Siis ilman mitään kiusaamista? Jos kaverit katsoivat Raisan olevan "ärsyttävä" tai "liian humalassa", etteivät halunneet mukaan? Jos tiesivät, että Raisan pitäisi olla kohta "kotona" nukkumassa kun oli aamulla menoa?
Voin kyllä myöntää, että "ärsyttäviä" kavereita jätettiin teineinä yksin tuttuihin paikkoihin.
Onko poliisikin niin ärsyttävä, että 10 vuoden päästä kerrotaan, että mentiinkin Huittisten Seurahuoneelle eikä Tampereen Seurahuoneelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mikä on outoa on ettei oikein ole mitään varmaa silminnäkijähavaintoa. Luulisi että kun katoamisesta nousi suuri uutinen ihan muutaman päivän sisällä (?) niin olisi jokainen joka on ollut viihteellä/muuten ulkona olisi muistanut hänet ihan varmasti jos olisi kohdannut.
Jep. Sitten jännästi on ilmestynyt näitä taksikuskeja, koiran ulkoiluttajia ja katusoittajia vasta vuosien päästä katoamisesta ja kaikilla ihan erilaiset kertomukset. Löytyy mielipuolta lääkäriä, Virpi Buttin tunnistaneita jne. Mutta mitään 100 % varmaa ei ole missään. Raisan tavaroita ei ole löytynyt mistään.
He jotka näkivät Raisan kävelevän pois keskustasta ilmoittivat havaintonsa heti, mutta onhan se mahdollista, että joku samannäköinen ollut siellä.
Viimeinen VARMA havainto on ollut Sokoksen edustalla.
Ja keneltä tämä havainto? Varma havainto ei siis ole sellainen, että se tulee ihmiseltä, joka ei ole entuudestaan tuntenut Raisaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis se mikä tässä jutussa on outoa, on ettei Raisasta jäänyt mitään jäljelle. Mitään ei ole löydetty. Ei edes sitä kännykkää.
Koska hänet on tarkoin kätketty kännyköineen päivineen. Kännykkä ihan varmasti tarkoituksella suljettu.
Puhu mikä VARMASTI VOIT TODISTAA.
Ei, vaan puhu niin paljon, miten mielikuvitus lentää. Pitää kuvitella kaikki mahdolliset ja mahdottomat skenaariot. Se tiedetään noista ysärin Nokian kännyköistä, että niissä kesti akku keskimäärin viikon yhdellä latauksella, vaikka olisit koko sen viikon puhunut monta tuntia per päivä puhelimessa ja kirjoitellut tekstareita. On siis epätodennäköistä, että Raisalta olisi loppunut akku keskiyön ja aamun välissä, varsinkaan sitä faktaa vasten, että koko tyttö joutui kadoksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mikä on outoa on ettei oikein ole mitään varmaa silminnäkijähavaintoa. Luulisi että kun katoamisesta nousi suuri uutinen ihan muutaman päivän sisällä (?) niin olisi jokainen joka on ollut viihteellä/muuten ulkona olisi muistanut hänet ihan varmasti jos olisi kohdannut.
Jep. Sitten jännästi on ilmestynyt näitä taksikuskeja, koiran ulkoiluttajia ja katusoittajia vasta vuosien päästä katoamisesta ja kaikilla ihan erilaiset kertomukset. Löytyy mielipuolta lääkäriä, Virpi Buttin tunnistaneita jne. Mutta mitään 100 % varmaa ei ole missään. Raisan tavaroita ei ole löytynyt mistään.
He jotka näkivät Raisan kävelevän pois keskustasta ilmoittivat havaintonsa heti, mutta onhan se mahdollista, että joku samannäköinen ollut siellä.
Viimeinen VARMA havainto on ollut Sokoksen edustalla.
Ja keneltä tämä havainto? Varma havainto ei siis ole sellainen, että se tulee ihmiseltä, joka ei ole entuudestaan tuntenut Raisaa.
Siltä kaverilta tietysti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tästä tapauksesta ole jo melkein kolmekymmentä vuotta? Tuskinpa niitä autoja tai mitään muitakaan esineitä on enää edes mahdollista tutkia. Se, että kaverit eivät ole julkisuudessa olleet kertoo lähinnä sellaisesta etteivät halua toisen kuolemalla riekkua julkisesti. Kaikilla ei ole tarvetta päästä lehteen keinolla millä hyvänsä.
Luulisi, että ihmiset haluaisi kaverinsa kohtalon kuitenkin selvittää keinolla millä hyvänsä. Julkisuudessahan voi anonyymistikin kommunikoida.
Miten se julkisuudessa olo ja "kommunikointi" auttaisi Raisan asiaa?
"Eniten pidän mahdollisena, että Raisa on heilahtanut lähiveteen."
Olisi noussut pintaan. Sitä paitsi lähivedet tutkittiin. Itse pidän tätä kaukaisimpana vaihtoehtona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tästä tapauksesta ole jo melkein kolmekymmentä vuotta? Tuskinpa niitä autoja tai mitään muitakaan esineitä on enää edes mahdollista tutkia. Se, että kaverit eivät ole julkisuudessa olleet kertoo lähinnä sellaisesta etteivät halua toisen kuolemalla riekkua julkisesti. Kaikilla ei ole tarvetta päästä lehteen keinolla millä hyvänsä.
Luulisi, että ihmiset haluaisi kaverinsa kohtalon kuitenkin selvittää keinolla millä hyvänsä. Julkisuudessahan voi anonyymistikin kommunikoida.
Miten se julkisuudessa olo ja "kommunikointi" auttaisi Raisan asiaa?
Pienikin oivallus tai skenaario voikin osua yllättäen oikeaan. Poliisi tutkii uutta skenaariota ja tapaus ratkeaa.
Luuletko tosiaan ettekö näin tehdä.