Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?

Vierailija
07.05.2026 |

Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan. 

 

Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

 

Kommentit (7389)

Vierailija
521/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

poliisi oli epäillyt turkkilaista äijää jo vuosia ennen kuin taksikuski kertoi tuosta kyydistä. Oliko niin että tämä turkkilainen on jo kuollut vai oliko se äijä joka muutti jonnekin pohjoiseen suomalaisen vaimonsa ja vastasyntyneen kersan kanssa.Ukkohan oli tehnyt jotain remonttia ja suhasi pakettiautolla.

Vierailija
522/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tästä tapauksesta ole jo melkein kolmekymmentä vuotta? Tuskinpa niitä autoja tai mitään muitakaan esineitä on enää edes mahdollista tutkia.  Se, että kaverit eivät ole julkisuudessa olleet kertoo lähinnä sellaisesta etteivät halua toisen kuolemalla riekkua julkisesti. Kaikilla ei ole tarvetta päästä lehteen keinolla millä hyvänsä.

Luulisi, että ihmiset haluaisi kaverinsa kohtalon kuitenkin selvittää keinolla millä hyvänsä. Julkisuudessahan voi anonyymistikin kommunikoida.

Miten se julkisuudessa olo ja "kommunikointi" auttaisi Raisan asiaa? 

Pienikin oivallus tai skenaario voikin osua yllättäen oikeaan. Poliisi tutkii uutta skenaariota ja tapaus ratkeaa.

Minusta Raisan ystävällä ei ole mitään velvollisuutta olla julkisuudessa keksimässä "oivalluksia ja skenaarioita."

 

Muutenkin olen sitä mieltä että ystävä on ikäisekseen toiminut kypsästä ja vastuullisesti tarkastaessaan että Raisalla on rahaa ja akkua puhelimessa. Raisa ei kutenkaan ollut misään kaato kännissä tai muutoin avuttomassa tilassa .Jatkuvasti törmää aikuisten ihmisten kohdalla vastuuttomampaan käytökseen, ei esim pysähdytä auttamaan maassa makaavaa. 

Millä tavoin muuten on aukotonta, että kaveri on tarkistanut, että Raisalla on rahaa ja akkua puhelimessa? Ne autossa olleet kaveritko ovat todistaneet tilanteen? Onko poliisi luottanut ainoastaan nuorten sanaan siinä asiassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No luottihan poliisi siihenkin, että Raisa ei noussut auton kyytiin.

Vierailija
524/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tästä tapauksesta ole jo melkein kolmekymmentä vuotta? Tuskinpa niitä autoja tai mitään muitakaan esineitä on enää edes mahdollista tutkia.  Se, että kaverit eivät ole julkisuudessa olleet kertoo lähinnä sellaisesta etteivät halua toisen kuolemalla riekkua julkisesti. Kaikilla ei ole tarvetta päästä lehteen keinolla millä hyvänsä.

Luulisi, että ihmiset haluaisi kaverinsa kohtalon kuitenkin selvittää keinolla millä hyvänsä. Julkisuudessahan voi anonyymistikin kommunikoida.

Miten se julkisuudessa olo ja "kommunikointi" auttaisi Raisan asiaa? 

Pienikin oivallus tai skenaario voikin osua yllättäen oikeaan. Poliisi tutkii uutta skenaariota ja tapaus ratkeaa.

Minusta Raisan ystävällä ei ole mitään velvollisuutta olla julkisuudessa keksimässä "oivalluksia ja skenaarioita."

 

Muutenkin olen sitä mieltä että ystävä on ikäisekseen toiminut kypsästä ja vastuullisesti tarkastaessaan että Raisalla on rahaa ja akkua puhelimessa. Raisa ei kutenkaan ollut misään kaato kännissä tai muutoin avuttomassa tilassa .Jatkuvasti törmää aikuisten ihmisten kohdalla vastuuttomampaan käytökseen, ei esim pysähdytä auttamaan maassa makaavaa. 

Millä tavoin muuten on aukotonta, että kaveri on tarkistanut, että Raisalla on rahaa ja akkua puhelimessa? Ne autossa olleet kaveritko ovat todistaneet tilanteen? Onko poliisi luottanut ainoastaan nuorten sanaan siinä asiassa?

Todennäköisesti. Marko Niemen podcastissa on myös tämän kaverin haastattelu. Kauhea hätä hänellä Raisasta... Hieman erikoista.

Vierailija
525/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentti, että Räisänen ei mahtunut mukaan (kyytiin), on epäuskottava. Sitä olisi pitänyt kaivella enemmän.

Vierailija
526/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko Raisa menossa takaisin yöksi sen vanhemman luo, jossa oli iltaa viettämässä eli Laalahdenkadulla?

 

Pistin Google Mapsiin tuon Laalahdenkadun ja Hämeentien reittiohjeen.

 

Laalahdenkatu on niinkin kaukana kuin 6 km Hämeentieltä. Tuota matkaa ei kyllä mielellään kävele korkokengissä ja se matka kestäisi ikuisuuden. Eli bussilla on varmaankin on Raisan tarkoitus ollut mennä myöhemmin kotiin. Tai sitten jonkun kyydillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
527/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tästä tapauksesta ole jo melkein kolmekymmentä vuotta? Tuskinpa niitä autoja tai mitään muitakaan esineitä on enää edes mahdollista tutkia.  Se, että kaverit eivät ole julkisuudessa olleet kertoo lähinnä sellaisesta etteivät halua toisen kuolemalla riekkua julkisesti. Kaikilla ei ole tarvetta päästä lehteen keinolla millä hyvänsä.

Luulisi, että ihmiset haluaisi kaverinsa kohtalon kuitenkin selvittää keinolla millä hyvänsä. Julkisuudessahan voi anonyymistikin kommunikoida.

Miten se julkisuudessa olo ja "kommunikointi" auttaisi Raisan asiaa? 

Pienikin oivallus tai skenaario voikin osua yllättäen oikeaan. Poliisi tutkii uutta skenaariota ja tapaus ratkeaa.

Minusta Raisan ystävällä ei ole mitään velvollisuutta olla julkisuudessa keksimässä "oivalluksia ja skenaarioita."

 

Muutenkin olen sitä mieltä että ystävä on ikäisekseen toiminut kypsästä ja vastuullisesti tarkastaessaan että Raisalla on rahaa ja akkua puhelimessa. Raisa ei kutenkaan ollut misään kaato kännissä tai muutoin avuttomassa tilassa .Jatkuvasti törmää aikuisten ihmisten kohdalla vastuuttomampaan käytökseen, ei esim pysähdytä auttamaan maassa makaavaa. 

Millä tavoin muuten on aukotonta, että kaveri on tarkistanut, että Raisalla on rahaa ja akkua puhelimessa? Ne autossa olleet kaveritko ovat todistaneet tilanteen? Onko poliisi luottanut ainoastaan nuorten sanaan siinä asiassa?

Todennäköisesti. Marko Niemen podcastissa on myös tämän kaverin haastattelu. Kauhea hätä hänellä Raisasta... Hieman erikoista.

Erikoista että sanot  TODENNÄKÖISESTI .  Elikkä ei mitään pohjaa sanomisellazi.

Vierailija
528/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentti, että Räisänen ei mahtunut mukaan (kyytiin), on epäuskottava. Sitä olisi pitänyt kaivella enemmän.

No niikö ois pitäny  kaivella...  mistä tiedät viranomaisten kaivellut????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
529/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna jo olla, ap!

Ai hys hys vain? 

Ei tarvitse hyssytellä, MUTTA EI TARVITSE ARVUUTELLA  KAIKKEA PASKAA.  PUHU MINKÄ VOIT TODISTAA. KUKAAN EI KAIPAA  TYHMIÄ ARVUUTTELUJA. YMMÄRRÄTKÖ  !!!!!!!!!!

Höpö höpö. Arvuutteluja haluavat kaikki.

Mutta ei halua typeriä ja itsestään selvyyksiä ja hölmöjen kyselyä.

Vierailija
530/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko Raisa ja kaverinsa varmuudella tallentuneet valvontakameroihin, mikäli he olisivat menneet bussilla keskustaan ja sieltä kävelleen ravintola Casablancaan? Ja myöhemmin siihen Casablancan eteen kadun toiselle puolelle auton luo?

 

Missä valvontakamerat sijaitsivat ja mitä ne kuvasivat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
531/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta poliisin kannattaa tutkia arkistonsa juurikin tältä kantilta: ELI ETTÄ ONKO NS. KAVERIEN OSUUTTA RR:N KATOAMISEEN JA MURHAAN TUTKITTU RIITTÄVÄSTI. ONKO HEILLÄ PITÄVÄ ALIBI?

Murha ei rikoksena vanhene koskaan!

Vierailija
532/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin 1 silminnäkijä oli tunnistanut Virpi Buttin liikkuneen Raisan näköisen tytön kanssa. Useampi silminnäkijä oli nähnyt naisparin. Joten tämä on kyllä aika todennäköinen linja..  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
533/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kaveri jonka kanssa lähti, tietää varmasti näillä tiedoilla mitä oikeasti on tapahtunut, mutta ei kerro. Raukkamainen , toivottavasti alkaisi jo omtunto soimaamaan oikein kunnolla!

Vierailija
534/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tällä hetkellä keskusrikospoliisilla on jutussa kolme tutkintalinjaa: naispari, museoauto ja taksi. Krp tutkii tapausta murhana."

 

Missäs se linja, jossa Raisa nousee tämän kaveriporukan autoon? Aivan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
535/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin 1 silminnäkijä oli tunnistanut Virpi Buttin liikkuneen Raisan näköisen tytön kanssa. Useampi silminnäkijä oli nähnyt naisparin. Joten tämä on kyllä aika todennäköinen linja..  

No ei todellakaan ole. Kukaan heistä ei tuntenut Raisaa.

Mietipä nyt. Kävelet syksyisellä kadulla keskustassa, jossa tulee ja menee porukkaa vastaan. On pimeää ja vain katuvalaistus.

Jos sinulta jälkeen päin kysyttäisiin pelkästä valokuvasta, näkyikö tämmöistä tyttöä, sehän on mahdotonta varmuudella sanoa.

Sitä paitsi niitä nuoria tyttöjä liikkui siellä ties kuinka paljon. Ollaan voitu luulla Raisaksi, vaikka se ei Raisa ollutkaan.

Vierailija
536/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta poliisin kannattaa tutkia arkistonsa juurikin tältä kantilta: ELI ETTÄ ONKO NS. KAVERIEN OSUUTTA RR:N KATOAMISEEN JA MURHAAN TUTKITTU RIITTÄVÄSTI. ONKO HEILLÄ PITÄVÄ ALIBI?

Murha ei rikoksena vanhene koskaan!

Kaveriporukka, joka ei suostunut ottamaan Raisaa kyytiin, tutkittava.

Samoin koko kotibileporukka Pirkkalassa, jonne Raisa oli pyrkimässä Casablancan jälkeen.

Vierailija
537/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tästä tapauksesta ole jo melkein kolmekymmentä vuotta? Tuskinpa niitä autoja tai mitään muitakaan esineitä on enää edes mahdollista tutkia.  Se, että kaverit eivät ole julkisuudessa olleet kertoo lähinnä sellaisesta etteivät halua toisen kuolemalla riekkua julkisesti. Kaikilla ei ole tarvetta päästä lehteen keinolla millä hyvänsä.

Luulisi, että ihmiset haluaisi kaverinsa kohtalon kuitenkin selvittää keinolla millä hyvänsä. Julkisuudessahan voi anonyymistikin kommunikoida.

Miten se julkisuudessa olo ja "kommunikointi" auttaisi Raisan asiaa? 

Pienikin oivallus tai skenaario voikin osua yllättäen oikeaan. Poliisi tutkii uutta skenaariota ja tapaus ratkeaa.

No täällähähän se skenaario ratkeaa 20 vuoden asiantujijoiden tutkimusten jälkeen.joten vatvotaan vaan edelleen eestaas samoja viestejä niin eiköhän se sitten siitä.

Vierailija
538/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tästä tapauksesta ole jo melkein kolmekymmentä vuotta? Tuskinpa niitä autoja tai mitään muitakaan esineitä on enää edes mahdollista tutkia.  Se, että kaverit eivät ole julkisuudessa olleet kertoo lähinnä sellaisesta etteivät halua toisen kuolemalla riekkua julkisesti. Kaikilla ei ole tarvetta päästä lehteen keinolla millä hyvänsä.

Luulisi, että ihmiset haluaisi kaverinsa kohtalon kuitenkin selvittää keinolla millä hyvänsä. Julkisuudessahan voi anonyymistikin kommunikoida.

Miten se julkisuudessa olo ja "kommunikointi" auttaisi Raisan asiaa? 

Pienikin oivallus tai skenaario voikin osua yllättäen oikeaan. Poliisi tutkii uutta skenaariota ja tapaus ratkeaa.

Minusta Raisan ystävällä ei ole mitään velvollisuutta olla julkisuudessa keksimässä "oivalluksia ja skenaarioita."

 

Muutenkin olen sitä mieltä että ystävä on ikäisekseen toiminut kypsästä ja vastuullisesti tarkastaessaan että Raisalla on rahaa ja akkua puhelimessa. Raisa ei kutenkaan ollut misään kaato kännissä tai muutoin avuttomassa tilassa .Jatkuvasti törmää aikuisten ihmisten kohdalla vastuuttomampaan käytökseen, ei esim pysähdytä auttamaan maassa makaavaa. 

Millä tavoin muuten on aukotonta, että kaveri on tarkistanut, että Raisalla on rahaa ja akkua puhelimessa? Ne autossa olleet kaveritko ovat todistaneet tilanteen? Onko poliisi luottanut ainoastaan nuorten sanaan siinä asiassa?

Millä tavalla muuten on aukotonta, että kaverin tulisi olla julkisuudessa keksimässä oivalluksia ja skenaarioita ja tapaus ratkeaisi?

Vierailija
539/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Raisaa ei kerta yhdessäkään valvontakamerassa näy ystävänsä kanssa tai yksinään, ovatko he oikeasti koko Hämeenkadulla olleetkaan?

Tutkintalinja voitaisiin vetää suoraan uusiksi siitä kohtaa, kun he lähtivät (ilmeisesti Raisan kotoa) illanviettoon. Nousivatko tosiasiassa bussiin? Onko tästä todisteita? Menivätkö tosiasiassa Casablancaan? Onko tästä todisteita? Tuliko kaveriporukka Hämeenkadulle? Onko tästä todisteita?

Niin. Eipä taida olla todisteita. On vain kavereiden kertomus tapahtumien kulusta ja ne on nielty syötteineen päivineen.

Vierailija
540/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta poliisin kannattaa tutkia arkistonsa juurikin tältä kantilta: ELI ETTÄ ONKO NS. KAVERIEN OSUUTTA RR:N KATOAMISEEN JA MURHAAN TUTKITTU RIITTÄVÄSTI. ONKO HEILLÄ PITÄVÄ ALIBI?

Murha ei rikoksena vanhene koskaan!

Kaveriporukka, joka ei suostunut ottamaan Raisaa kyytiin, tutkittava.

Samoin koko kotibileporukka Pirkkalassa, jonne Raisa oli pyrkimässä Casablancan jälkeen.

Luuletko oikeasti etteikö niitä ole tutkittu ja kuulusteltu moneen otteeseen 20 vuoden aikana. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän