Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?

Vierailija
07.05.2026 |

Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan. 

 

Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

 

Kommentit (7385)

Vierailija
441/7385 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis se mikä tässä jutussa on outoa, on ettei Raisasta jäänyt mitään jäljelle. Mitään ei ole löydetty. Ei edes sitä kännykkää.

Koska hänet on tarkoin kätketty kännyköineen päivineen. Kännykkä ihan varmasti tarkoituksella suljettu.

On haudattu tai upotettu vetee , muuten edes joku ois löytänyt. Marjastaja, koulunulkoiluttaja, metsästäjä.

Kätevää että oli lapiot mukana.

Oletko itse muuten yrittänyt kaivaa juurta ja kivenmurikkaa täynnään olevaa metsämaata?

Tämä!  Metsämaan kaivaminen on tosi rankkaa. Joku on tietänyt paremman paikan, vaikka soramonttu. Vesistö tietenkin todennäköinen. Ehdottakaa joku paikka, mistä ruumista ei löydy! Oisko viemäri?

Vierailija
442/7385 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme tiedä. Anna jo olla, ap.

Moi Raisan tappaja! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/7385 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiorjaksi Afrikkaan taivarabiaan huumattuna, ihmiskauppa on sellaista . Siinä huumattu on silmät auki mutta halvaantunut. 

Vierailija
444/7385 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin kirjoituksien perusteella, Raisa olisi ollut jonkun seurahuoneella tapaamansa miehen kotona kuninkaankadulla, eikä se vierailu mennyt kovinkaan hyvin. Raisalta katosi vaatteita...

Minfossako?

Vierailija
445/7385 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen yhä tuota miksi Tampereelta lähdettäisiin Huittisten seurahuoneelle? Matkaa varmaan liki 100km ja maalaispaikkakunnan juntit siellä. 

Voisi ehkä kuvitella, että siellä on ollut portsarina joku tuttu joka olisi varmasti päästänyt alaikäisetkin sisään. Ei kovin todennäköistä, myönnetään.

Vierailija
446/7385 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kenen luokse Raisa oli tuona yönä suunnitellut menevänsä yöksi? Isän vai äidin luo?"

Raisa oli suunnitellut menevänsä isänsä luokse.

Jos menikin sinne isälleen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
447/7385 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruumis on helppo viedä asunnosta myös vaikka arkkupakastimessa. 

Mielenkiintoinen ja erikoinen kommentti.

Vierailija
448/7385 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä tosiaan mentiin takakonttiin ja oltiin takapenkillä sylikkäin, mut ikinä ei ketään jätetty silleen ettet mahdu kyytiin. Yleensä ratkaisu oikeasti on se yksinkertaisin ja viimeiset seurassa olleet liittyy tapaukseen. Sama on tuon Pia Ristikaren tapauksessa. En usko, että on poistunut kotoaan.

Tämä. Jenkkienkin True Crimessa aina poliisien huomio kiinnittyy niihin, jotka ovat viimeisenä nähneet uhrin / kadonneen elossa.

Ja se fakta vielä kerran, miltei aina uhri tuntee tekijän. Näistä lähtökohdista voisi tutkia Raisan tapauksen uudelleen.

Jep. Täysin randomin uhriksi joutuminen on aika epätodennäköistä etenkin, kun Tampereen yö oli aika vilkas tuolloin. Ettei muka mitään varmoja silminnäkijähavaintoja missään tai edes kameroissa mitään... Kaikkea sillisalaattia on ollut ja jopa väen väkisin pyrittiin Virpi Buttista tekemään syyllinen Raisan katoamiseen. Naisparilinjassakaan toinen nainen (mahdollisen) Raisan kanssa ei ollut Virpi, vaan se joku toinen sekavasti käyttäytynyt korttimyyjä... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
449/7385 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon yleensä eniten todennäköisyyksiin. 

Olisiko kaveriporukalla ollut pokkaa pitää salaisuutta näin kauan? Tappaneet syystä x/joku vahinko käynyt ja olisivat haudanneet Raisan? En usko tähän ollenkaan.

En usko, että Raisa on itsemurhaa tehnyt. Ruumis olisi jo löytynyt.

Tämä "murhaajanainen" nousi jossain vaiheessa epäillyksi. Pidän mahdollisena. Eniten pidän mahdollisena, että Raisa on heilahtanut lähiveteen. Aurajokeenkin päätyy ihmisiä ihan yllättävästi!

Vierailija
450/7385 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"joiden mukaan Raisan ruumis olisi hävitetty jonkun silloin rakenteilla olevan hotellin rakenteisiin...
Jotain hajujuttuja oli...en ole kyllä nyt varma liittyikö ne oudot hajuhavainnot juuri tuohon hotelliin vai mihin rakennukseen lieneekin...en nyt muista sadan prossan varmuudella sitä...mutta silti noita hotelli juoruja on ollut liikkeellä..." lähde: suomi24.fi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
451/7385 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos menikin sinne isälleen?"

Ehkä oli menossa, matka oli lyhyt, ehkä kävellen tai ehkä joku tarjoisi kyytiä, joku jonka hän tunsi koripalloharrastuksensa kautta.

Vierailija
452/7385 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menikö tämä kaveriporukka todellakin Seurahuoneelle siinä autossa? Mitä jos eivät menneetkään ja heillä oli Raisa mukana ja he menivät jonnekin ihan muualle? Onko silminnäkijähavaintoja tai muita todisteita siitä, että tuo kaveriporukka tosiaan meni Seurahuoneelle? Mitä jos koko Seurahuone ja Raisan jääminen kyydistä on täyttä valetta?

 

Onko tuota kaveriporukka -tutkintalinjaa tutkittu perin pohjin? 

 

Tekijä löytyy miltei aina lähipiiristä. Eli katse siihen kaveriporukkaan nyt uusin silmin. Onko kaikkien kavereiden televalvontatiedot tutkittu perin pohjin? Missä liikkuivat tuona yönä? Oliko kotibileitä, joissa vanhemmat eivät paikalla? 

 

Mitä jos jotain tapahtui ja Raisa kätkettiin yhteistuumin ja ovat olleet yhteisestä sopimuksesta hiljaa kaikki nämä vuodet? Ryhmäpaine ja pelko saa pitämään suun kiinni. 

Televalvontatiedot? Otapa nyt huomioon mikä vuosi oli, harva kantoi puhelinta mukana. Ei Raisallakaan ollut. 

Olet ilmeisesti hyvin nuori henkilö, kun kirjoitat noin. Todellisuudessa vuonna 1999 80 % Suomen nuorista sinkkunaisista omisti kännykän. Tekstiviestipalvelut olivat arkipäivää vuonna 1999. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
453/7385 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisi on taatusti tuonkin mahdollisuuden tutkinut. Sinänsä ihan relevantti pointti AP:llä.

Mä en taas usko tuohon, että porukalla suomalaiset teinit t*ppaisi jonkun. Tuo että porukalla hylkäävät jonkun, jättävät pois kyydistä on paljon todennäköisempää. Suomalaiset teinit*ppajathan toimii aina yksin. Se Seinäjoen likka ja se ojaanpotkijapoika jne.

No eivät todellakaan toimi aina yksin! Suomessa on lukuisia teinitappoja, joissa on ollut koko porukka mukana.

Ensimmäisenä tulee mieleen Koskelan teinimurha, sitten sinne Lapin erämaahan kaveriporukan hylkäämä Saku. 

Joku teini oli kuristettu auton takapenkille ja poliisi jopa pysäytti auton, mutta ei huomannut yhden jo olleen kuolleen takapenkillä jne.

Mitäs sitten Heinojen murhat Lopella? Oikein suunnitelmallinen murha kaveriporukan kesken ja ruumiit tiputettiin mereen veneestä.

Teinit ovat just tuommoisia, että jos jotain sattuu vaikka vahingossa, asiaa hävetään niin paljon, että mieluummin peitellään jäljet ja ollaan hiljaa, kuin myönnetään asia kenellekään.

Kuka Saku ja milloin?

Vierailija
454/7385 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä uskon yleensä eniten todennäköisyyksiin. 

Olisiko kaveriporukalla ollut pokkaa pitää salaisuutta näin kauan? Tappaneet syystä x/joku vahinko käynyt ja olisivat haudanneet Raisan? En usko tähän ollenkaan.

En usko, että Raisa on itsemurhaa tehnyt. Ruumis olisi jo löytynyt.

Tämä "murhaajanainen" nousi jossain vaiheessa epäillyksi. Pidän mahdollisena. Eniten pidän mahdollisena, että Raisa on heilahtanut lähiveteen. Aurajokeenkin päätyy ihmisiä ihan yllättävästi!

Virpi Butt? Itse taas näen, että Virpi oli vaan hakemalla haettu siihen syyllisen pallille, koska oli m ur haaja. Vaikka joku sanoi tunnistaneensa naiskaksikosta Virpin, niin joku tunnisti kuitenkin täysin toisen naisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
455/7385 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä aika moni joskus tekee typeriä päätöksiä, joita katuukin myöhemmin. Harvemmin ne vaan päättyvät kenenkään katoamiseen, kuolemaan tms.Tarkoitan nyt tätä ystävää joka jätti Raisan yksin. Eiköhän hän ole aika monta kertaa toivonut että olisi toiminut toisin.

Ei ainakaan julkisuuteen ole tullut asiasta itkemään.

Oli katoamisen aikaan alaikäinen ja varmaan häpeää toimintaansa. Siinä todennäköisimmät syyt, miksei ole halunnut julkisuuteen omalla nimellään.

Vierailija
456/7385 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mikä on outoa on ettei oikein ole mitään varmaa silminnäkijähavaintoa. Luulisi että kun katoamisesta nousi suuri uutinen ihan muutaman päivän sisällä (?) niin olisi jokainen joka on ollut viihteellä/muuten ulkona olisi muistanut hänet ihan varmasti jos olisi kohdannut. 

Jep. Sitten jännästi on ilmestynyt näitä taksikuskeja, koiran ulkoiluttajia ja katusoittajia vasta vuosien päästä katoamisesta ja kaikilla ihan erilaiset kertomukset. Löytyy mielipuolta lääkäriä, Virpi Buttin tunnistaneita jne. Mutta mitään 100 % varmaa ei ole missään. Raisan tavaroita ei ole löytynyt mistään.

He jotka näkivät Raisan kävelevän pois keskustasta ilmoittivat havaintonsa heti, mutta onhan se mahdollista, että joku samannäköinen ollut siellä.

Vierailija
457/7385 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisi on taatusti tuonkin mahdollisuuden tutkinut. Sinänsä ihan relevantti pointti AP:llä.

Mä en taas usko tuohon, että porukalla suomalaiset teinit t*ppaisi jonkun. Tuo että porukalla hylkäävät jonkun, jättävät pois kyydistä on paljon todennäköisempää. Suomalaiset teinit*ppajathan toimii aina yksin. Se Seinäjoen likka ja se ojaanpotkijapoika jne.

No eivät todellakaan toimi aina yksin! Suomessa on lukuisia teinitappoja, joissa on ollut koko porukka mukana.

Ensimmäisenä tulee mieleen Koskelan teinimurha, sitten sinne Lapin erämaahan kaveriporukan hylkäämä Saku. 

Joku teini oli kuristettu auton takapenkille ja poliisi jopa pysäytti auton, mutta ei huomannut yhden jo olleen kuolleen takapenkillä jne.

Mitäs sitten Heinojen murhat Lopella? Oikein suunnitelmallinen murha kaveriporukan kesken ja ruumiit tiputettiin mereen veneestä.

Teinit ovat just tuommoisia, että jos jotain sattuu vaikka vahingossa, asiaa hävetään niin paljon, että mieluummin peitellään jäljet ja ollaan hiljaa, kuin myönnetään asia kenellekään.

Kuka Saku ja milloin?

Tarkoittaa varmaan Antti Hanhivaaraa.

Vierailija
458/7385 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä uskon yleensä eniten todennäköisyyksiin. 

Olisiko kaveriporukalla ollut pokkaa pitää salaisuutta näin kauan? Tappaneet syystä x/joku vahinko käynyt ja olisivat haudanneet Raisan? En usko tähän ollenkaan.

En usko, että Raisa on itsemurhaa tehnyt. Ruumis olisi jo löytynyt.

Tämä "murhaajanainen" nousi jossain vaiheessa epäillyksi. Pidän mahdollisena. Eniten pidän mahdollisena, että Raisa on heilahtanut lähiveteen. Aurajokeenkin päätyy ihmisiä ihan yllättävästi!

Virpi Butt? Itse taas näen, että Virpi oli vaan hakemalla haettu siihen syyllisen pallille, koska oli m ur haaja. Vaikka joku sanoi tunnistaneensa naiskaksikosta Virpin, niin joku tunnisti kuitenkin täysin toisen naisen.

Ei ole mitään järkeä, että se olisi ollut Butt. Sehän keksittiin 20 vuotta katoamisen jälkeen. Miksei tullut esille silloin, kun Butt olisi isosti julkisuudessa muutama vuosi Raisan katoamisen jälkeen.

Vierailija
459/7385 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos menikin sinne isälleen?"

Ehkä oli menossa, matka oli lyhyt, ehkä kävellen tai ehkä joku tarjoisi kyytiä, joku jonka hän tunsi koripalloharrastuksensa kautta.

On selvää, että Raisa on mennyt jonkun autoon ja hänet on viety pois keskustasta. Luulen, että Raisa tunsi tekijän. Profiloinnin mukaan tekijä oli tuttu.

Vierailija
460/7385 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruumis on helppo viedä asunnosta myös vaikka arkkupakastimessa. 

Mielenkiintoinen ja erikoinen kommentti.

Mene välillä ulos. Siinä on mielenkiintoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi