Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?

Vierailija
07.05.2026 |

Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan. 

 

Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

 

Kommentit (7035)

Vierailija
261/7035 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä polliisi saa tutkia 40 vuotta vanhat pankkikortti käytöt kun on rikos kyseessä . 

Vierailija
262/7035 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi uskomtatonta, ellei poliisi olisi tätä tutkintalinjaa käynyt aikoinaan läpi. Itse luotan täysin siihen, että näin on tehty, eikä pienintäkään merkkiä ole ap:n aloituksessaan esittämään suuntaan. Nyt on mielikuvitus saanut itse kullakin siivet. Kunnollisessa rikostutkimuksessa sellaiseen ei ole käytännössä varaa eikä aikaa.

Kadonneen kannalta mielikuvitus ei saa rajoittaa tai mikään skenaario ei saa tulla hylätyksi koska on liian lennokas. Tärkeää on ainoastaan, että kadonnut löytyy. Jos joku spekulaatio on väärä, se on yleensä mahdollista varmistaa vääräksi. Jos itse katoaisitte, varmaankin haluaisitte että omaisille selviää mitä on tapahtunut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/7035 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä plussakortitkin kertoo missä sä liikut. 

Vierailija
264/7035 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skenaario:

 

Raisa ja tyttöystävä ovat Casablancassa. Tyttöystävän poikakaveri ilmoittaa tyttöystävän kännykkään, että tulevat Hämeenkadulle hakemaan heidät. Raisa poistuu myös Casablancasta, sillä hän tietää pääsevänsä mukaan. Hän nousee auton kyytiin ystävänsä kanssa. Ehkä auto tulee ylitäyteen tai sitten ei. Emmehän me tiedä, kuinka monta ihmistä autossa oli. Varmuudella autossa oli kuski ja tyttöystävän poikakaveri.

Ollaan ajettu jonnekin ihan muualle, kuin mitä poliisille ja julkisuuteen kerrottiin. Ollaanko menty jonkun perheen mökille viettämään aikaa, juomaan kaapeista ilmaista alkoholia? Ja tämä mökki sijaitsisi jossain Tampereen ja Huittisten välillä?

Raisa on saanut vahingossa tai tahalleen surmansa ja porukka on yhteistuumin päättänyt olla kertomatta asiasta ja ovat päättäneet piilottaa ruumiin. Jonnekkin maastoon. Todellisuudessa ollaan vietetty mökillä koko yö, Raisakin ehkä ollut vielä elossa tai sitten ei. Hänhän ei enää vastannut puolenyön aikaan puheluihin. Onko Raisan puhelin tipahtanut autoon kaikkien ollessa mökissä? Puhelimilla ei niin paljoa roikuttu vielä ysärillä, että puhelimen perään olisi heti kaivattu. Sitten Raisa on siis saanut surmansa, ruumis on viety jonnekin kauas autolla tai ehkä jopa haudattu mökin maastoon, jonne ei varmuudella tule ikinä ulkopuolisia. Koko projekti on vierähtänyt aamuyön tunneille saakka ihan aamuun asti. Jossain siinä kohtaa on tarkoituksellisesti suljettu Raisan kännykkä, kun on tajuttu, että se on yhä päällä.

Äidin soittaessa aamulla kännykkään, se on jo suljettu. Akut kestivät tuohon aikaan pitkään, on epätodennäköistä, että akku olisi loppunut tuolloin.

 

Poliisille sepitettiin tarina Seurahuoneesta. Poliisi oletti sen olevan Tampereen Seurahuone ja sehän sopi porukalle. Joo, oltiin siellä.

10 vuotta myöhemmin tutkitaan tarinaa tarkemmin, ehkä televalvontatietoja, jotka vievät Huittisiin. Huittisissakin on hirveällä tuurilla Seurahuone. Joo, oltiinkin siellä, mutta ei oikein sitten oltukaan, käännyttiin takaisin. Oli pakko sanoa noin, sillä todellisuudessa he eivät olleet siellä, vaan jossain lähettyvillä ja kännykät linkittyivät johonkin Huittisten mastoon. Linkittyikö Raisankin puhelin Huittisten mastoon?

Ja eivät voineet viedä tarinaansa niin pitkälle, että menivät Huittisten Seurahuoneelle sisään asti, koska oli riski, että poliisi tarkistaa senkin asian valvontakameroista, portsareilta, henkilökunnalta, asiakkailta. Jos kerta totuus oli se, että missään Huittisten Seurahuoneella kerta ei oltu. Vaan oltiinkin jossain siellä liepeillä (esim. mökissä ja / tai ruumiin hävittämisreissulla maastossa). Ja Huittisten  mastoon kännykät tallentuivat. Sitten ajeltiinkin jo takaisin Tampereelle. Eli älysivät sen verran, että eivät voi kertoa olleensa sisällä Huittisten Seurahuoneella, jos jäävätkin siitä valheesta kiinni, heitä aletaan tentata vielä enemmän.

Hyvin omituinen ja erikoinen reissu, josta ei edes 10 vuoteen tiedetty, ainakaan julkisuudessa. Missä lienevät oikeasti sitten olleet...

Meni kylmät väreet, kun olen nähnyt Raisan katoamisen aikaan todella todentuntuisen unen, jossa oli mökki metsän keskellä pienen lammikon rannalla ja pihassa oli avolava-auto. Unessa tuli selväksi, että Raisa olisi jollakin tavalla siellä mökillä. Olen joskus jopa yrittänyt piirtää mökkiä paperille siinä onnistumatta enkä kehtais kyllä tällasia univinkkejä poliisille antaakaan 😁 

Minusta koko hommassa outoa oli monikin asia mutta etenkin se, että puhelin meni kiinni pian silloin yöllä, oliko 24 jälkeen. Kun tosiaan tuohon aikaan kapulat pysy tyyliin viikon päällä lataamatta. Eli heivattiinko puhelin jonnekin? Vai tippuko heikosti kiinni ollut akku tai joku otti sen pois. Riippuen mikä puhelin oli muistan että oli sellasia vehkeitö, joissa akku napattiin yhdellä vedolla pois ja puhelin meni pois päältä.

Vierailija
265/7035 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi tietysti halutessaan voisi tämänkin mahdollisuuden tutkia uudestaan. Silloiset "autonuoret" puhutteluun, kenties kuulusteluunkin. Halutessaan poliisi voi näin tehdä. Tuskinpa tekee kumminkaan näin heppoiselta pohjalta. Yhtäkään vakuuttavalta tuntuvaa todistetta en ole tässä ketjussa nähnyt.

Vierailija
266/7035 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan vanhat televalvontatiedot, puhelut ja tekstiviestit pysyvät puhelinyhtiön hallussa? Pystyykö poliisi niitä saamaan vuodelta 1999, jos eivät silloin älynneet kerätä koko kaveriporukan teletietoja? Muistakaa, että kyydissä on voinut olla myös ihmisiä, esim. tekijä, joista ei olla sanottu poliisille yhtään mitään. Mielestäni pitäisi tiheällä kammalla syynätä Tampereen ja Huittisten väli, varsinkin mökkien suhteen. Onko sukulaisilla, vanhemmilla tai kavereilla tuolla välillä mökkiä? Mihin mastoon kavereiden kännykät on linkittyneet tuona yönä? Pitäisi tsekata kaikki mökit ja myös mahdolliset omakotitalot, jossa joku asui.

 

Menty mökille ryyppäämään vanhempien ilmaisia viinoja? Kun ravintolaankaan ei varmuudella pääse, mikäli joku porukasta alaikäinen. Raisa juonut liikaa, tapahtunut onnettomuus? Tullut riita, Raisaa tönäisty, kaatunut, lyönyt päänsä kohtalokkaasti?

 

Tietääkö poliisi tarkan kellonajan, jolloin Raisan kännykkä suljettu? Miten tämän kaveriporukan liikkeet jatkuvat kännykän sulkemisen jälkeen ja just sitä ennen? Mihin Raisan känny paikannettu? Pitää tosin muistaa, että kännykkä voi olla eri paikassa kuin omistajansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
267/7035 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Räisäsen ystävä ei viipynyt Huittisissa pitkään, vaan palasi seurueineen Tampereelle aamuyöllä. Hän soitti Räisäselle matkalta puolenyön jälkeen ja antoi puhelimen soida pitkään, mutta siihen ei vastattu. Ystävä soitti uudelleen noin viisi minuuttia myöhemmin ja antoi puhelimen hälyttää hetken. Lopetettuaan puhelun hän ajatteli Räisäsen soittavan takaisin. Ystävä oletti Räisäsen menneen yöbussilla kotiin."

 

Eli he lähtivät kertomansa mukaan ajamaan Huittisiin noin klo 23.

Huittisissa he ovat olleet aika tarkalleen puolelta öin, mikäli tarina on totta.

He eivät ole olleet paikalla montaa minuuttia? Ovatko ikinä menneet sisään Seurahuoneelle? Onko ystävä soittanut Raisan kännykkään puolenyön jälkeen jo takaisintulomatkallako? Mikä sai seurueen kääntymään heti takaisin? Miksi he lähtivät Huittisiin? Miksi he antoivat yleisön ja ilmeisesti poliisinkin luulla, että he olivat Tampereen Seurahuoneella? Miksi he kertoivat tarinan Huittisista 10 vuotta myöhemmin (olettaen, että poliisiakin oltiin sumutettu 10 vuoden ajan Tampereen Seurahuoneesta)?

 

Eikö yleensä kuseteta olinpaikka, jos et halua jonkun tietävän, missä oikeasti olit?

 

Missä he ovat oikeasti olleet, jos he eivät olleet Tampereen eivätkä Huittisten Seurahuoneella? Koko porukka on ollut autossa tuntikausia jossakin. Missä?

 

Miksi Raisan kännykkä sulkeutui tai suljettiin vasta aamulla? Mihin kellonaikaan Raisa sai surmansa?

Jos ne ei päässeet sisälle kos se kaveri oli myös 16

Vierailija
268/7035 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Minusta koko hommassa outoa oli monikin asia mutta etenkin se, että puhelin meni kiinni pian silloin yöllä, oliko 24 jälkeen. Kun tosiaan tuohon aikaan kapulat pysy tyyliin viikon päällä lataamatta. "

 

Keskiyöllä Raisan puhelin on ollut normaalisti päällä. Hän ei silloin vastannut puheluihin. Sen jälkeen hänelle ei kukaan soitellut, eikä hän soitellut mihinkään.

Seuraava puhelu hänelle tuli äidin soittamana vasta aamulla ja silloin puhelin oli suljettu.

Eli emme tiedä tarkkaa ajankohtaa, jolloin puhelin on suljettu. Se on tapahtunut keskiyön ja aamun välissä. Ja se on mitä ilmeisimmin tarkoituksellisesti suljettu, sillä kännykät kestivät jopa viikon lataamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
269/7035 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huittisten Seurahuone on oletettavasti valetta, koska tuli esiin vasta 2009 (??!!?) Hyvin todennäköistä, että Raisa ei ole kuulunut parhaimpiin ystäviin. Kerrottu, että menevät Seurahuoneelle, mutta oikeasti lähteneet jonkun kämpille.. sitten kun näitä ei ole näkynyt valvontakameroissa, niin ovat sepittäneert poliisille lopuksi, että tarkoitettiin Huittisia. 

Vierailija
270/7035 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi uskomtatonta, ellei poliisi olisi tätä tutkintalinjaa käynyt aikoinaan läpi. Itse luotan täysin siihen, että näin on tehty, eikä pienintäkään merkkiä ole ap:n aloituksessaan esittämään suuntaan. Nyt on mielikuvitus saanut itse kullakin siivet. Kunnollisessa rikostutkimuksessa sellaiseen ei ole käytännössä varaa eikä aikaa.

Kunnollisessa rikostutkinnassa pitää nimenomaan mielikuvituksen lentää niin lujaa kuin pystyy! Kaikki mahdollisuudet on pidettävä avoinna. Kaikki ihan järjettömimmätkin. Usein kun se totuus voi tosiaan olla jotain ihan uskomatonta.

Onneksi ainakin nettietsivillä on aikaa pohtia kaikki mahdolliset vaihtoehdot, järjettömät ja järjelliset.

aika heikolla tolalla olisi tosiaan rikostutkinta, jos ei saisi käyttää mielikuvitusta liikaa ja jos ”uskomattomat” skenaariot laitettaisiin suoraan sivuun. Totuus on tarua ihmeellisempää, tietää se, joka vähääkään tietää maailmasta ja ihmiskunnan historiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
271/7035 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Identiteetti varkaat ottaa jonkun ihmisen henkilötiedot ja käyttää niitä ikäänkuin olisi se henkilö. Siksi siinä saattaa tulla hajaannusta et miten samalla nimellä on monta samaa ja samaan aikaan . Tai joku voi asua sun vanhassa asunnossa sun nimellä sun passilla tai väärällä . Tai varastetuissa autossa voi olla väärä rekkari. Jonkun muun .  Tai joku voi väärentää laskuja omiin pankkitileihin yrityksen nimi on oikein . Muu väärin. Ihan mitä tahansa. Hakkerit kuten tiedätte hakkeroi kamerat ja identiteetit esiintyy väärillä nimillä. Mutta lopputulos on että niistäkin jää jälki noihin nettisivuihin ja yrityksiin. Toisten passeilla voi olla jännää matkustaa,  mutta lopulta jää kiinni.  Oikeasti kuoleman jälkeen joutuu tilille joten voi tunnustaa rikokset jo nyt. 

Vierailija
272/7035 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Räisäsen ystävä ei viipynyt Huittisissa pitkään, vaan palasi seurueineen Tampereelle aamuyöllä. Hän soitti Räisäselle matkalta puolenyön jälkeen ja antoi puhelimen soida pitkään, mutta siihen ei vastattu. Ystävä soitti uudelleen noin viisi minuuttia myöhemmin ja antoi puhelimen hälyttää hetken. Lopetettuaan puhelun hän ajatteli Räisäsen soittavan takaisin. Ystävä oletti Räisäsen menneen yöbussilla kotiin."

 

Eli he lähtivät kertomansa mukaan ajamaan Huittisiin noin klo 23.

Huittisissa he ovat olleet aika tarkalleen puolelta öin, mikäli tarina on totta.

He eivät ole olleet paikalla montaa minuuttia? Ovatko ikinä menneet sisään Seurahuoneelle? Onko ystävä soittanut Raisan kännykkään puolenyön jälkeen jo takaisintulomatkallako? Mikä sai seurueen kääntymään heti takaisin? Miksi he lähtivät Huittisiin? Miksi he antoivat yleisön ja ilmeisesti poliisinkin luulla, että he olivat Tampereen Seurahuoneella? Miksi he kertoivat tarinan Huittisista 10 vuotta myöhemmin (olettaen, että poliisiakin oltiin sumutettu 10 vuoden ajan Tampereen Seurahuoneesta)?

 

Eikö yleensä kuseteta olinpaikka, jos et halua jonkun tietävän, missä oikeasti olit?

 

Missä he ovat oikeasti olleet, jos he eivät olleet Tampereen eivätkä Huittisten Seurahuoneella? Koko porukka on ollut autossa tuntikausia jossakin. Missä?

 

Miksi Raisan kännykkä sulkeutui tai suljettiin vasta aamulla? Mihin kellonaikaan Raisa sai surmansa?

Jos ne ei päässeet sisälle kos se kaveri oli myös 16

Oliko sillä kaverilla väärät paperit? Pääsikö kaveri Tampereen Casablancaan ilman papereita siis sisään?

Onko Huittisten Seurahuoneen portsareilla tällaista mielikuvaa nuorisoporukasta, jossa yhdellä ei ollut papereita ja käännyttivät koko lössin ovelta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
273/7035 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ollut joku valvontakamerakuva pariskunnaata, joki yöllä näki Raisan keskustassa?

Vierailija
274/7035 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huittisten Seurahuone on oletettavasti valetta, koska tuli esiin vasta 2009 (??!!?) Hyvin todennäköistä, että Raisa ei ole kuulunut parhaimpiin ystäviin. Kerrottu, että menevät Seurahuoneelle, mutta oikeasti lähteneet jonkun kämpille.. sitten kun näitä ei ole näkynyt valvontakameroissa, niin ovat sepittäneert poliisille lopuksi, että tarkoitettiin Huittisia. 

Tai sitten poliisi tutki televalvontatietoja ja sanoivat, että mitä ihmettä. Te kaikki olette televalvontatietojen mukaan olleetkin tuona yönä jossain Huittisten kieppeillä! Ja sitten sepitettiin tarina Huittisten Seurahuoneesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
275/7035 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän meillä on YK kiintiöt häiriintyneitä , seuraavat ihmisiä. 

Vierailija
276/7035 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siellä Huittisissa oikein oli? Miksi lähteä Tampereen keskystasta Huittisiin? Joku tai jotain ilmeisesti oli siellä.

Vierailija
277/7035 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään nämä vieraat maat vetää pankkiautomaatit seinistä irti ja varastetuilla autoilla. 

Vierailija
278/7035 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös ollut joku valvontakamerakuva pariskunnaata, joki yöllä näki Raisan keskustassa?

Raisaa ei kukaan hänet tuntenut nähnyt. Keskustassa kulki ties kuinka monta nuorta naista. He ovat voineet luulla nähneensä.

Raisa ei tallentunut yhteenkään kameraan! Ei yhteenkään. 

Vierailija
279/7035 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raisan murhasi joku, joka tunsi hänet.

Vierailija
280/7035 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että se nainen Turussa löytyy joesta myös mitä poliisit etsinyt jo kauan.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi