Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?

Vierailija
07.05.2026 |

Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan. 

 

Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

 

Kommentit (7338)

Vierailija
281/7338 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteletteko todella, ettei poliisi olisi tuolloin kaikkia näitä em. asioita tehnyt? On tehnyt ja sulkenut ko. silloiset nuoret pois teosta epäiltyjen joukosta. 

Vierailija
282/7338 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletteko todella, ettei poliisi olisi tuolloin kaikkia näitä em. asioita tehnyt? On tehnyt ja sulkenut ko. silloiset nuoret pois teosta epäiltyjen joukosta. 

No kun ei tehnyt niin. Jossain podcastissa tuli ilmi, että kovin vähän Raisan tuntevia käytiin läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/7338 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä Huittisissa oikein oli? Miksi lähteä Tampereen keskystasta Huittisiin? Joku tai jotain ilmeisesti oli siellä.

Ruumiinhävittämisreissu se on ollut. Tai sitten on alunperin menty jonkun mökille ja sitten siitä onkin tullut ruumiinhävittämisreissu.

Kaveriporukan puhelimet mitä ilmeisimmin linkittyneet Huittisiin päin? Entäs sitten Raisan? Onko Raisan puhelin heivattu matkan varrella ulos auton ikkunasta? Jos on, puhelin on vieläkin löydettävissä. Vanhat Nokiathan kestävät vaikka mitä.

Vierailija
284/7338 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä Huittisissa oikein oli? Miksi lähteä Tampereen keskystasta Huittisiin? Joku tai jotain ilmeisesti oli siellä.

Tätä vähän ihmettelen kyllä. Olen samaa ikäluokkaa ja tuolloin teinit halusivat yleensä kyllä "isoihin mestoihin". Pikkukaupungeista suuriin kaupunkeihin, ei toistepäin. Huittisissa käynnille on täytynyt olla jokin selkeä syy. Muuten ei olisi ollut mitään järkeä lähteä ajelemaan tre keskustasta jonnekin landelle. Tuhlata polttoainetta keskellä yötä, kun voisi bilettää tre keskustassa.

Vierailija
285/7338 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raisan keissiä tutkittiin pitkään pelkkänä katoamistapauksena. Tällöin on saattanut käydä niin, ettei näitä nuorten teletietoja ym. ole käyty läpi. No, poliisihan se itse tietää parhaiten, millaista tutkintaa se on tehnyt. 

Murhajuttuhan tämä nyt joka tapauksessa jo on, joten kyllä poliisi voi tosiaan halutessaan ottaa nämä nuoret uudelleen tutkittavakseen. 

Vierailija
286/7338 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastahan noilla vanhoilla Amerikan raidoilla oli kokoontumustapahtumia . Mekin on niitä nähty ihan keskellä päivää ajamassa.  Vanhoja letukoita. 

Käsittääkseni tämä auto, jonka kyytiin tyttökaveri nousi ja johon Raisa ei muka mahtunut, oli ihan tavallinen auto. Ei mikään Amerikan rauta.

Niin tais olla.  Yhtenä etsityistä autoista oli tumma sedanmallinen Buick le sabre...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
287/7338 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletteko todella, ettei poliisi olisi tuolloin kaikkia näitä em. asioita tehnyt? On tehnyt ja sulkenut ko. silloiset nuoret pois teosta epäiltyjen joukosta. 

No siksihän tässä kuvitellaan, kun vuodesta 1999 on vain jauhettu jostain mystisestä naisparista ja Multisillasta, jonne taksikuski vei jonkun tytön. Koko kaveriporukka on ikäänkuin sivuutettu jo 27 vuoden ajan - ainakin julkisuudessa. On niinkuin nielty tarina syötteineen päivineen, että jättivät Raisan Hämeenkadulle yksin seisomaan ja ajoivat pois. Aha, selvä homma. Niin se varmaan sitten menikin, ei sitten tästä puhutakaan enempää. Kas kummaa, kun Raisasta ei kuitenkaan ole tuon jälkeen yhtään mitään varmoja havaintoja ja koko Raisa katosi kuin tuhka tuuleen. Niin. Jospa kuitenkin katosi tuon auton mukana.

Vierailija
288/7338 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereellakin on moottoripyörä jengejä eri uskonnoissa .  Kukin ryhmä vastaa itsestään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
289/7338 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Mielestäni oli aika rumasti tehty, että jätettiin kaveri yksin. Tämä yksityiskohta on häirinnyt minua alusta lähtien. 
Maarit Haantien katoamisesta tapahtui sama. Eli kaveri ja miesystävä jättivät hänet yksin ulos, kun Maarit heitettiin ravintolasta ulos liiallisen päihtymyksen vuoksi. Kuka mies jättää naisensa yksin ulos kadulle ja jatkaa vaan rattoisasti iltaa ravintolassa? 
 

OT mutta rikostoimittaja Päivi Hannulan kirjassa on oikaistu tämä. Haantie pääsi baariin, mutta kaksi muuta seurueen jäsentä ei ja menivät viereiseen pubiin. Jossakin vaiheessa Haantie lähti alkuperäisestä baarista moikkaamaan kavereita pubiin ja sen jälkeen ei päässyt enää sisään. Ihan niin tylyä ei siis ollut.

Vierailija
290/7338 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vesistössä se on tapaturman johdosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
291/7338 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän vuodesta asti takseissa on ollut videokamerat . Mut kortin lukijat on . Ja huoltamoilla. 

Kamerat tuli vasta nollarilla, kun oli taksisurmabuumi.

Vierailija
292/7338 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raisan keissiä tutkittiin pitkään pelkkänä katoamistapauksena. Tällöin on saattanut käydä niin, ettei näitä nuorten teletietoja ym. ole käyty läpi. No, poliisihan se itse tietää parhaiten, millaista tutkintaa se on tehnyt. 

Murhajuttuhan tämä nyt joka tapauksessa jo on, joten kyllä poliisi voi tosiaan halutessaan ottaa nämä nuoret uudelleen tutkittavakseen. 

Raisan katoamista alettin tutkia tappona jo viiden päivän kuluttua katoamisesta eli ei tutkittu pitkään pelkkänä katoamisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
293/7338 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletteko todella, ettei poliisi olisi tuolloin kaikkia näitä em. asioita tehnyt? On tehnyt ja sulkenut ko. silloiset nuoret pois teosta epäiltyjen joukosta. 

No siksihän tässä kuvitellaan, kun vuodesta 1999 on vain jauhettu jostain mystisestä naisparista ja Multisillasta, jonne taksikuski vei jonkun tytön. Koko kaveriporukka on ikäänkuin sivuutettu jo 27 vuoden ajan - ainakin julkisuudessa. On niinkuin nielty tarina syötteineen päivineen, että jättivät Raisan Hämeenkadulle yksin seisomaan ja ajoivat pois. Aha, selvä homma. Niin se varmaan sitten menikin, ei sitten tästä puhutakaan enempää. Kas kummaa, kun Raisasta ei kuitenkaan ole tuon jälkeen yhtään mitään varmoja havaintoja ja koko Raisa katosi kuin tuhka tuuleen. Niin. Jospa kuitenkin katosi tuon auton mukana.

Jos ottaisit ensin ihan perusasiat selville, Multisilta-vihje tuli 2015.

Raisan näköisestä tytöstä on useita havaintoja Tampereen keskustasta, ei tietenkään voida olla täysin varmoja että kyseessä oli juuri Raisa.

Vierailija
294/7338 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen tietää vaikka tutkijat olisi koko ajan pitäneet tätäkin vaihtoehtona mahdollisena? Eivät vain koe hyötyvänsä mitään sen kertomisesta julki.

 

Mutta luulen että kavereista eroamiselle on silminnäkijöitä/muita todisteita ja sen takia on nopeasti päädytty muihin tutkintalinjoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
295/7338 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletteko todella, ettei poliisi olisi tuolloin kaikkia näitä em. asioita tehnyt? On tehnyt ja sulkenut ko. silloiset nuoret pois teosta epäiltyjen joukosta. 

Niinpä. Viimeistään siinä vaiheessa kun tutkinta on siirtynyt KRP:lle, on kai käyty läpi kaikki uudelleen puhtaalta pöydältä, joten tämmöinen huolimattomuusvirhe tuskin olisi mennyt läpi kahdesti.

Vierailija
296/7338 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruumis on jonkun yksityisalueella tai järvessä. Jos auto porukka on syyllinen, he ovat voineet ajella ties missä. Tämän takia ruumis ei ole löytynyt.

Vierailija
297/7338 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen tietää vaikka tutkijat olisi koko ajan pitäneet tätäkin vaihtoehtona mahdollisena? Eivät vain koe hyötyvänsä mitään sen kertomisesta julki.

 

Mutta luulen että kavereista eroamiselle on silminnäkijöitä/muita todisteita ja sen takia on nopeasti päädytty muihin tutkintalinjoihin.

No näin, vaikka täällä kuinka jankataan, niin fakta on että poliisit eivät raportoi julkisuuteen kaikkea mitä ovat tehneet, tai ovat tekemässä. 

Vierailija
298/7338 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletteko todella, ettei poliisi olisi tuolloin kaikkia näitä em. asioita tehnyt? On tehnyt ja sulkenut ko. silloiset nuoret pois teosta epäiltyjen joukosta. 

No kun ei tehnyt niin. Jossain podcastissa tuli ilmi, että kovin vähän Raisan tuntevia käytiin läpi.

Niin taidettiin sanoa mutta se on vain podcast. Ei tuttavapiirillä ole velvollisuutta kertoa julkisuuteen onko heitä kuultu miten paljon vai ei yhtään, ja poliisi on voinut jopa suosittaa olemaan hiljaa.

Vierailija
299/7338 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Raisa yritti päästä Pirkkalaan ja meni pizzeriaan lämmittelemään. Tapasi jonkun joka oli menossa Multisiltaan. Suostui lähtemään taksilla jotta pääsisi lähemmäs Pirkkalaa ja poikaystävää. Nousivat taksista, menivät asunnolle jossa Raisalta alettiin periä taksimaksua luonnossa ja tilanne eskaloitui..

Vierailija
300/7338 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raisa ei tiettävästi ollut raisuli käytökseltään vaan tavallinen lukiolaistyttö, joka oli luottavainen ihmisiä kohtaan, mutta muistan itsenikin, oltiinhan sitä luottavaisia siihen aikaa maailmassa, ei nykyään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan