Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?

Vierailija
07.05.2026 |

Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan. 

 

Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

 

Kommentit (7323)

Vierailija
241/7323 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi uskomtatonta, ellei poliisi olisi tätä tutkintalinjaa käynyt aikoinaan läpi. Itse luotan täysin siihen, että näin on tehty, eikä pienintäkään merkkiä ole ap:n aloituksessaan esittämään suuntaan. Nyt on mielikuvitus saanut itse kullakin siivet. Kunnollisessa rikostutkimuksessa sellaiseen ei ole käytännössä varaa eikä aikaa.

Vierailija
242/7323 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ehkä älyä mutta pankit arkistoi kaiken . 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/7323 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Räisäsen ystävä ei viipynyt Huittisissa pitkään, vaan palasi seurueineen Tampereelle aamuyöllä. Hän soitti Räisäselle matkalta puolenyön jälkeen ja antoi puhelimen soida pitkään, mutta siihen ei vastattu. Ystävä soitti uudelleen noin viisi minuuttia myöhemmin ja antoi puhelimen hälyttää hetken."

 

Sumutusta. Raisa on jo tuossa kohtaa ollut kuolleena ja tuo puhelu on vain alibin tekemistä itselleen.

Miksi kaveri enää soittelisi Raisalle puolenyön jälkeen?

Eikä kukaan aja saman illan aikana Huittisiin ja takaisin vain jatkaakseen baari-iltaa.

Oliko tälle huittisten Seurahuone-kuviolle joku järkevä syy, koska tuntuu järjenvastaiselta lähteä isolta Tampereelta käpykylään lähes sadan km päähän.

Järkevä syy ollisi voinut olla, että joku olisi haettu Huittisista. Toinen vaihtoehto, että joku autossa olleista oli sieltäpäin.

Vierailija
244/7323 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on niin että joku tankkaa auton tai maksaa kortilla oluen se jää muistiin pankkiin.  

Vierailija
245/7323 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä nyt ihmeessä ne kuitit et kävit Huittisissa. 

Vierailija
246/7323 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä hyvin tyttöystävän taksin kuin poikaystävän pankkitililtä löytyy. Vaikka 40 vuotta vanhat . 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
247/7323 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiettekö PANKKIKORTTI KERTOO SUN LIIKKEET KELLONAJAN TARKKUUDELLA .   

Vierailija
248/7323 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka pankki muuttaa nimeä ne tiedot susta on siellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
249/7323 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliskohan yksi tutkintalinja Jämsän suunnilla.  En tiedä mutta eräs vaihtoehto, joka kannattaisi ainakin tarkistaa.

Niimpä. Nykyään Kuorevesi on osa Jämsää.

Vierailija
250/7323 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skenaario:

 

Raisa ja tyttöystävä ovat Casablancassa. Tyttöystävän poikakaveri ilmoittaa tyttöystävän kännykkään, että tulevat Hämeenkadulle hakemaan heidät. Raisa poistuu myös Casablancasta, sillä hän tietää pääsevänsä mukaan. Hän nousee auton kyytiin ystävänsä kanssa. Ehkä auto tulee ylitäyteen tai sitten ei. Emmehän me tiedä, kuinka monta ihmistä autossa oli. Varmuudella autossa oli kuski ja tyttöystävän poikakaveri.

Ollaan ajettu jonnekin ihan muualle, kuin mitä poliisille ja julkisuuteen kerrottiin. Ollaanko menty jonkun perheen mökille viettämään aikaa, juomaan kaapeista ilmaista alkoholia? Ja tämä mökki sijaitsisi jossain Tampereen ja Huittisten välillä?

Raisa on saanut vahingossa tai tahalleen surmansa ja porukka on yhteistuumin päättänyt olla kertomatta asiasta ja ovat päättäneet piilottaa ruumiin. Jonnekkin maastoon. Todellisuudessa ollaan vietetty mökillä koko yö, Raisakin ehkä ollut vielä elossa tai sitten ei. Hänhän ei enää vastannut puolenyön aikaan puheluihin. Onko Raisan puhelin tipahtanut autoon kaikkien ollessa mökissä? Puhelimilla ei niin paljoa roikuttu vielä ysärillä, että puhelimen perään olisi heti kaivattu. Sitten Raisa on siis saanut surmansa, ruumis on viety jonnekin kauas autolla tai ehkä jopa haudattu mökin maastoon, jonne ei varmuudella tule ikinä ulkopuolisia. Koko projekti on vierähtänyt aamuyön tunneille saakka ihan aamuun asti. Jossain siinä kohtaa on tarkoituksellisesti suljettu Raisan kännykkä, kun on tajuttu, että se on yhä päällä.

Äidin soittaessa aamulla kännykkään, se on jo suljettu. Akut kestivät tuohon aikaan pitkään, on epätodennäköistä, että akku olisi loppunut tuolloin.

 

Poliisille sepitettiin tarina Seurahuoneesta. Poliisi oletti sen olevan Tampereen Seurahuone ja sehän sopi porukalle. Joo, oltiin siellä.

10 vuotta myöhemmin tutkitaan tarinaa tarkemmin, ehkä televalvontatietoja, jotka vievät Huittisiin. Huittisissakin on hirveällä tuurilla Seurahuone. Joo, oltiinkin siellä, mutta ei oikein sitten oltukaan, käännyttiin takaisin. Oli pakko sanoa noin, sillä todellisuudessa he eivät olleet siellä, vaan jossain lähettyvillä ja kännykät linkittyivät johonkin Huittisten mastoon. Linkittyikö Raisankin puhelin Huittisten mastoon?

Ja eivät voineet viedä tarinaansa niin pitkälle, että menivät Huittisten Seurahuoneelle sisään asti, koska oli riski, että poliisi tarkistaa senkin asian valvontakameroista, portsareilta, henkilökunnalta, asiakkailta. Jos kerta totuus oli se, että missään Huittisten Seurahuoneella kerta ei oltu. Vaan oltiinkin jossain siellä liepeillä (esim. mökissä ja / tai ruumiin hävittämisreissulla maastossa). Ja Huittisten  mastoon kännykät tallentuivat. Sitten ajeltiinkin jo takaisin Tampereelle. Eli älysivät sen verran, että eivät voi kertoa olleensa sisällä Huittisten Seurahuoneella, jos jäävätkin siitä valheesta kiinni, heitä aletaan tentata vielä enemmän.

Hyvin omituinen ja erikoinen reissu, josta ei edes 10 vuoteen tiedetty, ainakaan julkisuudessa. Missä lienevät oikeasti sitten olleet...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
251/7323 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän vuodesta asti takseissa on ollut videokamerat . Mut kortin lukijat on . Ja huoltamoilla. 

Vierailija
252/7323 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiettekö PANKKIKORTTI KERTOO SUN LIIKKEET KELLONAJAN TARKKUUDELLA .   

Onko pankkikorteissa GPS-jäljitin siis? Jos vain kannat sitä mukanasi käyttämättä sitä, olinpaikkasi tallentuu pankkiin minuutin ja metrin tarkkuudella siis?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
253/7323 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sut on kuvattu myös automaatilla ja sä et vaan tiedä . 

Vierailija
254/7323 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos keskusteltaisiin siitä että Raisa ei ollutkaan nykyisten tietojen mukaan ihan mikään puhdas pulmunen. Yle-Areenassa on hyvä jakso koko aiheesta. =)

Mitä merkitystä sillä on oliko puhdas pulmunen? Kaikkien julkisesti kerrottujen tietojen mukaan oli alaikäisenä baarissa kaverin papereilla ja humalassa, vaikuttaa tavanomaiselta nuorelta 90-luvun lopulla. Siihen aikaan ei ollut somea ja hädin tuskin tekstiviestejä, joten muita nuoria ja vastakkaista sukupuolta tavattiin yöelämässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
255/7323 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on .  Aina jää joku jälki. 

Vierailija
256/7323 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastahan noilla vanhoilla Amerikan raidoilla oli kokoontumustapahtumia . Mekin on niitä nähty ihan keskellä päivää ajamassa.  Vanhoja letukoita. 

Käsittääkseni tämä auto, jonka kyytiin tyttökaveri nousi ja johon Raisa ei muka mahtunut, oli ihan tavallinen auto. Ei mikään Amerikan rauta.

Vierailija
257/7323 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kaverit hylkäsi 18-vuotiaan Kaivarissa vapunaattona.  Ei siis mitenkään tavatonta.


Oli kävellyt yksin sumuisen Kaivopuiston läpi. Edes katulamput eivät olleet toiminnassa. Oli kuulemma hieman pelottanut. Ja kyllä, oli ollut kaikenlaista ehdottelijaa. Pari vuotta sitten  Kaivopuistossa joku nuori kuoli joukkotappelussa.

Vierailija
258/7323 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa muistakin korteista jää paikka historiaa muistiin. 

Vierailija
259/7323 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi uskomtatonta, ellei poliisi olisi tätä tutkintalinjaa käynyt aikoinaan läpi. Itse luotan täysin siihen, että näin on tehty, eikä pienintäkään merkkiä ole ap:n aloituksessaan esittämään suuntaan. Nyt on mielikuvitus saanut itse kullakin siivet. Kunnollisessa rikostutkimuksessa sellaiseen ei ole käytännössä varaa eikä aikaa.

Kunnollisessa rikostutkinnassa pitää nimenomaan mielikuvituksen lentää niin lujaa kuin pystyy! Kaikki mahdollisuudet on pidettävä avoinna. Kaikki ihan järjettömimmätkin. Usein kun se totuus voi tosiaan olla jotain ihan uskomatonta.

Onneksi ainakin nettietsivillä on aikaa pohtia kaikki mahdolliset vaihtoehdot, järjettömät ja järjelliset.

Vierailija
260/7323 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on niin että joku tankkaa auton tai maksaa kortilla oluen se jää muistiin pankkiin.  

Käteinen ei jää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän