Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mainitsetteko tyohakemuksissa etta teilla on pieni lapsi tai lapsia?? Olen lahettanyt jo monen monta tyohakemusta, mutta ei yhta ainoaa haastattelupyyntoa, ei edes vastausta!

Vierailija
11.05.2007 |

Olen maininnut jokaisessa, että minulla on pieni lapsi.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. myös rekrytoinut

Vierailija
2/17 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain ensimäistä työpaikkaa ja laitoin tottakai hakemukseeni et minulla on avio-mies ja (tasan) vuo´den ikäiset kaksoset...

Sain vielä vakituisen työn, et silleen. Ja en maininnutkaan mitään sellasta et enempää vauvoja en tekisi, eikä tuota minulta edes haastattelussa kysytty!

Ehdin olla puolivuotta työssä kun jäin sairaslomalle ja siten myöhemmin äitiyslomalle. Toinen raskaus oli täysi yllätys!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä tällaisessa paikassa pääsin haastatteluun, ja olivat ihan hirveän epäluuloisia sen suhteen, miksi työkokemusta oli ikääni nähden " liian vähän" . Eli haastattelussa piti sitten kertoa, että mulla on tietyn ikäinen lapsi, jonka jälkeen haastattelijat totesivat, että " Ai, no mutta sehän selittääkin paljon."

En enää laittaisi hakemuksia ilman tietoa perheestä.

Vierailija
4/17 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittua minun perheeni kuuluu työnantajalle? Ei muuten ole koskaan ollut mitään ongelmia työnsaannissa. Kerran yksi työhaastattelija kysyi perheestä: sanoin, etten vastaa, koska kysymys ei ole asianmukainen. Sain paikan. Älkää olko niin pirun tyhmiä.

Vierailija
5/17 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä hakemuksesta irtosi uusi työpaikka, kun tytär oli 1v., nyt 3v. ja vaihdan taas töitä. Vakipaikkoja ollet. Tosin olin ennen lapsen syntymääkin vakituisessa, koulutusta (akateeminen) vastaavassa työssä vuosia.

Vierailija
6/17 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta perustiedot perhesuhteista kuuluu sellaisiin asioihin, joita on ihan asiallista kysyä ja minusta haastateltava voi kysymykseen vastata. Ympäripyöreäkin vastaus käy, mutta kieltäytyminen vastaamasta on ainakin mulle punainen vaate.

Työhakemuksessa ei tietenkään kannata retostella lapsiasioilla, mutta minusta kuuluu normaaliin käytäntöön jotenkin lyhyesti todeta tilanne. Kuten joku aikaisemmin kirjoitti, niin vaikka just noin CV:ssä: naimissa, kaksi lasta.

t: esimiehenä kymmeniä palkannut

Vierailija:

Mitä vittua minun perheeni kuuluu työnantajalle? Ei muuten ole koskaan ollut mitään ongelmia työnsaannissa. Kerran yksi työhaastattelija kysyi perheestä: sanoin, etten vastaa, koska kysymys ei ole asianmukainen. Sain paikan. Älkää olko niin pirun tyhmiä.

Vierailija
7/17 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset mainitsen hakemuksessa. Ne on henkilötiedoissa ja piste. Jotkut haastattelijat ovat tehneet lisäkysymyksiä ja mulle ei ole ongelma vastata niihin. Olen päässyt jokaiseen hakemaani työhön, koska olen pätevä ja mutkaton/mukava ihminen. Ehkä ne lapset on este, jos työkokemusta ei vielä ole, mutta osaava ja kokenut saa työn, oli lapsia tai ei.

Vierailija
8/17 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mulla on kaksi alle 3v lasta ja niiden ansiosta että kotona vietettyjen vuosien ansiosta olen kasvanut ihmisenä, olen tullut kärsivällisemmäksi, osaan tehdä useita asioista samaan aikaan, en pelkää haasteita ja olen oikea moniosaaja. Sain ensimmäisen työpaikan jota hainkin joten minulla tuo kannatti!

On varmaan eri asia, jos on vain yksi pieni lapsi kuin että kaksi. Mä latoin suoraan hakemukseen, etten aio enää kolmatta hankkia ja nyt, kun lapset on tehty, voin panostaa uraani ja työhöni satanen lasissa.

yhden lapsen kohdalla työnantajat tietävät, että toinen tulee kohta perässä ja että sitten sitä ollaan taas äitiyslomalla...

Vierailija
9/17 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin vain yhden rivin, naimisissa, 1 lapsi (s. xxxx)

Laitoin parikymmentä hakemusta, suuren osan netissä. Joihinkin vastattiin, useimpiin ei. Yhdestä paikasta kutsuttiin haastatteluun, sinne pääsin töihin.

Vierailija
10/17 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemukseen kirjaus siitä mikä työnantajaa ensisijaisesti kiinnostaa: kuvaus ammatillisesta osaamisestasi ja luonteestasi l. miksi juuri sinä olet hyvä hakemaasi paikkaan.

Lapset hoituu CV maininnalla

" perhe: aviomies ja kaksi lasta"

Näin sain minä paikan

Vierailija
11/17 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten sitä nyt ei mielestäni kannata kamalasti korostaa, joskaan ei salatakaan.

Vierailija
12/17 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en edes halua haastatteluun, jos tätä tosiasiaa ei työpaikassa hyväksytä - säästää molempien aikaa ja vaivaa, kun faktat tiedossa.

Vierailija
13/17 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ansioluettelossa se näkyy: olisi aika hassua jos työhistoriassa oli 3 vuoden tyhjä aukko, itselläni lukee " äitiysloma/hoitovapaa xx alkaen"

Ja ihan siis työkokemuksen kohdalla: ei nyt ole varsinaista työkokemusta, mutta kohtaa katsoessaan rekrytoija näkee kronologisen järjestyksen ja heti selviää, miksi työhistoriassa on useamman vuoden aukko.

Vierailija
14/17 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän työnantaja sinun äitiydestäsi ole kiinnostunut, vaan siitä, mitä osaat työssäsi. Jos korostat äitiyttä liikaa, tulee olo, että työ on vain sivuseikka sinulle ja olet muutenkin vuosien hoitovapaallasi ihan " dementoitunut" .

t. rekrytointeja tehnyt

Vierailija
15/17 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n asian vierestä, liittyen ao. viestiin:

Jos on vakituinen työpaikka, josta ollut äitiyslomalla, niin ei mitään aukkoa CV:hen ei tule. En minä ainakaan ole erikseen äitiyslomaa CV:hen kirjannut, koska palasin sen jälkeen samaan työhön. Asia toki eri jos ei ole vakipaikkaa.

Vierailija:

mutta ansioluettelossa se näkyy: olisi aika hassua jos työhistoriassa oli 3 vuoden tyhjä aukko, itselläni lukee " äitiysloma/hoitovapaa xx alkaen"

Ja ihan siis työkokemuksen kohdalla: ei nyt ole varsinaista työkokemusta, mutta kohtaa katsoessaan rekrytoija näkee kronologisen järjestyksen ja heti selviää, miksi työhistoriassa on useamman vuoden aukko.

Vierailija
16/17 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hakija tyrkyttää heti kovasti sitä tieto, että hänellä on sellaisia ja tällaisia lapsia, niin se kertoo hakijan perhekeskeisyydestä. Meidän äitien mielestä perhekeskeisyys on tietysti hyvä asia, mutta työnantajan näkökulmasta katsottuna ei välttämättä.

Vierailija
17/17 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhistoriakohtaan olen merkinnyt ajat, jolloin olin äitiyslomalla. CV on otettu hyvin vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä