Miesten ei tule katsoa yökerhossa naisiin päin 🧑
Naisten porukka tanssii, lattian laitamilla seisova mies tarkkailee. Kun naiset siirtyvät lattialla kauemmas, ehkä jopa aivan toiselle laidalle asti. Mies seuraa perässä ja jatkaa tuijottamista. Lopulta hän ehkä lähestyy yhtä naisista, ja jos se epäonnistuu siirtyy seuraavaan.
DJ:nä toimiva Mariko Sero ei halua nähdä näitä tilanteita enää. Hän on alkanut ajaa muutosta omissa tapahtumissaan.
”Pitkä biisi päälle ja sitten vaan puhumaan.”
Ainakin kerran illassa hän lähestyy tuijottelijaa ystävällisesti keskustellen kysymällä ensin, onko hänellä tanssilattialla kavereita. Vastaus on aina ollut kieltävä, minkä jälkeen Sero selittää mykän tuijottamisen tuntuvan muista ahdistavalta sekä pyytää henkilöä poistumaan lattialta ja jättämään tanssitilan tanssijoille.
# Sitten ihmetellään kun miehet ei tule jutteleen 👏
Kommentit (36)
Kuulostaa oikein mukavalta paikalta
Toisin sanottuna: komeille ja itsevarmoille miehille eri säännöt kuin rumille ja epävarmoille.
Kauheaa kun enää ei meillä miesten ehdoilla.
Kyllä sinäkin tiedät mitä eroa on katsomisella ja tuijottamisella. Pystytkö itse tanssimaan ja pitämään hauskaa tai tekemään yhtään mitään jos joku tuijottaa sinua vieressä koko ajan?
Vierailija kirjoitti:
Kauheaa kun enää ei meillä miesten ehdoilla.
Yksi DJ ei maailmaa muuta
Eikö jo pelimiesoppaissa opeteta, että tuijottelu aiheuttaa epämukavuutta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinäkin tiedät mitä eroa on katsomisella ja tuijottamisella. Pystytkö itse tanssimaan ja pitämään hauskaa tai tekemään yhtään mitään jos joku tuijottaa sinua vieressä koko ajan?
Oi se olisi kuumaa
Vierailija kirjoitti:
Joo. Tuskin kovin moni mies on mielisairas. Tulee joku autisti mieleen.
Naisia ei saa katsoa töissäkään. Sen takia en voi mennä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Tuskin kovin moni mies on mielisairas. Tulee joku autisti mieleen.
Ihan vain perinteinen känniääliö.
Kaupan kassaa ei saa katsoa koska se on ahdistelua.
Milleniaali parat! Ah, kasikytlukulaiset tuijottavat ahnaasti ja menevät päälle päätteeksi vielä panemaan!
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin pystyn. Katsokoon aikansa, kyllä jossain vaiheessa kyllästyy.
Miksi hemmetissä kukaan vähänkään järkevä ihminen menisi yökerhoon?!?
Jos sieltä seuraa saisikin, noin minkähänlaista olisi laadultaan?
Minulla on parempi ehdotus.
Koska te naiset haluatte tasa-arvoa, niin mitäpä jos toimisitte kuin muutkin ihmiset ja lakkaisite vinkumasta siitä kuinka katsominenkin ahdistaa ja koko maailman pitäisi pyöriä teidän ahdistumisienne mukaan?
Juuri äsken bussissa nainen tuijotti minua koko ajan. En alkanut vinkumaan asiasta bussinkuljettajalle tai vaatimaan bussiyhtiöltä turvallista tilaa kun minua pikku prinsessaa ahdistaa kun joku rahvaaseen kuuluva saa katsella minun suuntaani ilman suostumustani.
Alhaiset keinot eivät kuulu sivistykseen. Mikä moraalinvartija discoheikki luulee olevansa. Jos tuota pöyristyttävää sukupuolten välistä erottelua harjoitetaan, olemme pian tilanteessa jossa miehet tanssivat keskenään ja naiset matkaavat ulkomaille katsomaan miehiä. Tämäkö on visio? Discoheikki voi olla työpaikkallaan omissa hommissa. Kyllä naisporukka osaa kertoa koska tarvitaan ja kenelle ulospäin ohjaaminen. Portsarin leipälajihan se on.
Nykyisin naiset ja miehet yhteisvessailevat. Maamme on sivistynyt, joukossa vielä toki muutama omahyväinen ehjänkorjaaja. Soittakaa Paranoid ja sen jälkeen psykiatri kun diskossa moraaleineen hääritte. Kiitos.
Uskaltaakohan tänään lähteä baariin, vai tuleeko DJ Vauva puuttumaan katseeni suuntaan - tai ainakin hänen tulkintaansa katseestani?
Tällaisia naisista koostuvia Soldiers of Afrodite-joukkoja tarvitaan myös kaduille vahtimaan miesten katseita - mielellään toki poikavauvoilta voisi varmaan puhkoa silmät?
Oikein