Suolaa, lisää suolaa huutavat tv-kokit
Suolasuositus on 5 g päivä ja itselläni ja monilla muillakin tämä täyttyy jo niistä elintarvikkeista mitä syödään itse valmistamamne ruuan lisäksi ja siksi minä tetveyssyistä olenkin yrittänyt opetella tekemään ruokani ilman lisättyä suolaa ja olenkin jo onnistunut siinä niin, että olen saanut mm. verenpaineeni laskemaan normaaleihin lukemiin. Huippukokki Aihinen vannoo suolan käytön nimeen ja Masterchef Suomi kokitkin huutavat lähes joka jaksoasa lisää suolaa. Haluaisin nähdä jonkun sellaisen ammattikokkiohjelman missä näytetään miten maittavaa ruokaa laitetaan ilman lisättyä suolaa ja mennään muutekin terveys edellä mikä tietysti edellyttäisi, että Suomesta löytyy huippukokki/huippukokkeja, jotka saavat aikaiseksi huippuhyvää ruokaa ilman kermaa, voita ja myös ilman sitä lisättyä suolaa.
Kommentit (624)
Tää on niin hauskaa. Terveyskeskustelu maailmalla on aivan eri fääreissä kuin suolan määrässä ja rasvassa.
Vierailija kirjoitti:
Tää on niin hauskaa. Terveyskeskustelu maailmalla on aivan eri fääreissä kuin suolan määrässä ja rasvassa.
Eipä oikeastaan. Kyllä suola ja kova rasva on epäterveellistä kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Kun verenpainetauti on geeneissä eipä ohjeesi auta. Ei kaikki ole niin musta valkoista kun yleisesti täällä annetaan ohjeita.
Minullakin on verenpainetauti geeneissä ja verenpainelääkitys ollut jo yli 30 vuotta eikä se tahtonut pysyä kohtuulukemissa enää sillä lääkitykselläkään kunnes lakkasin kokonaan lisäämästä suolaa laittamaani ruokaan (päivittäin tarvitsemani suolan määrän saan elinrtarvikkeista joita syön valmistamani ruuan lisäksi). Verenpainelääkkeestä tuskin tulen pääsemään eroon, mutta tämäkin on jo hyvä tilanne, että se pysyy nyt lääkkeellä hyvällä tasolla suolan käytön vähentämisen seurauksena. Muuten olen terve ja hyväkuntoinen, eikä minulla ole viskeraalirasvaa eikä paino-ongelmiakaan.
Kun verenpainetauti on geeneissä eipä ohjeesi auta. Ei kaikki ole niin musta valkoista kun yleisesti täällä annetaan ohjeita.