Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ei-kauhuaiheinen ohjelma tai elokuva järkytti teitä lapsena?

Vierailija
04.05.2026 |

Itseäni järkytti mustavalkoinen elokuva Pikku-Heidistä.  Siinä Rottenmeier yritti myydä Heidin katunaiselle mutta Alppivaari pieksi kummankin naisen, otti Heidin ja ajoi varastetulla hevosvaljakolla karkuun. En uskaltanut katsoa loppuun kun tiesin että vaari jää kiinni ja huonosti käy. 

Kommentit (664)

Vierailija
561/664 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jörö-Jukka. Erityisen järkyttävä oli se pitkäraajainen mieshahmo, joka leikkasi peukalot saksilla poikki. Sellainen lastenkirja se...

Vierailija
562/664 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jörö-Jukka. Erityisen järkyttävä oli se pitkäraajainen mieshahmo, joka leikkasi peukalot saksilla poikki. Sellainen lastenkirja se...

Sellainen lastenkirja se julkaistiin vuonna 1845.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/664 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvahetkiä juoppoäidin kanssa: Mikä tahansa missä riemukseen näkyi prostituutta. "Siitä saa sen aidsin jos tommosia h*oria nai. Kortonki täytyy pistää kullin päähän. Tiedoks vaan sullekin." (Olin tuolloin 2kymppinen.)

M50

Vierailija
564/664 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miks, mutta The Muppet Show oli mulle liikaa :DDD

Vierailija
565/664 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks täällä kalistellaan pippeleitä jostain sisällissodasta joka sivulla?

Anteeksi off topic!  

Mutta mitä tarkoittaa pippeleiden kalistelu?

Onko jollain niin kalahtavan kovakylkiset pippelit, että  niitä voi kalistella?

Olen kyllä kuullut aseiden kalistelusta, kuvaannollisessa mielessä, kun tarkoitetaan kiivasta väittelyä.

Mutta että pippelit...Entäs sitten vaikkapa nenät?  Sormet? Korvat?

Juu, en tainnut ymmärtää kommentoijan upeaa kielikuvaa.

Toivon, että hän tulisi tälle palstalle selittämään sen minulle.

Toki voin selittää. Käytin tuota kyseistä mielikuvaa, koska (kuten minulle selitettiin toisen käyttäjän toimesta) nuo sisällissotajutut ovat ainakin välillisesti liittyneet Väinö Linna -filmatisointeihin, mutta viime aikoina ei ole näkynyt puhetta itse elokuvista tai TV-sarjasta, vaan ainoastaan turhaa vänkäämistä siitä, oliko sisällissodan ylilyönnit kenenkin toimesta oikeutettuja tai väärin tai mitä lie. Tuollaisesta täysin turhasta "sinä olet väärässä ja minä olen oikeassa" -ikiliikkujasta käytän usein sanontaa pippelien kalistelu, koska A) sitä tekevät usein sellaiset joilta pippeli löytyy ja B) sillä ei ole mitään muuta tarkoitusta kuin "voittaa" väittely, eli olla se, jolla on kuvaannollisesti isompi pippeli.

Vierailija
566/664 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin elonetistä tuon Teuvo Tulion ha Regina Linnanheimon Levoton veri. Se on sama elokuva mistä kysyin aiemmin. Kai pitäisi arvostaa että Suomessa yritettiin 1940-luvulla tehdä kauhutrilleriä mutta oli kyllä naurettava. Regina Linnaheimo ylinäytteli niin että oksat pois ja vielä runko hakkeeksi. Se autolla ajokohtaus lopussa oli enemmän Julmia Juoninen kuin Julmia itse. 

Vai oliko elokuva Rikollinen nainen? 

Vierailija
567/664 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin elonetistä tuon Teuvo Tulion ha Regina Linnanheimon Levoton veri. Se on sama elokuva mistä kysyin aiemmin. Kai pitäisi arvostaa että Suomessa yritettiin 1940-luvulla tehdä kauhutrilleriä mutta oli kyllä naurettava. Regina Linnaheimo ylinäytteli niin että oksat pois ja vielä runko hakkeeksi. Se autolla ajokohtaus lopussa oli enemmän Julmia Juoninen kuin Julmia itse. 

Tulio teki saman elokuvan moneen kertaan.

Vierailija
568/664 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tv-sarja Juuret 70-luvun lopulla. Kunta Kinten jalka katkaistiin kun karkasi orjatilalta, orjanaisia käytettiin hyväksi, aviopareja erotettiin toisistaan kun uusi isäntä osti orjakseen ja orjia kohdeltiin todella huonosti, se oli järkyttävää/ahdistavaa katsottavaa nuorelle 14-vuotiaalle.

Vierailija
569/664 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 luvulla näin jonkin elokuvan jossa ehkä noin 12-13 vuotiasta tyttöä käytettiin hyväksi monien jopa vanhempiensa toimesta. Isä myi tytärtään rekkamiehelle. 

Vierailija
570/664 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt lapsena vahingossa serkkujen luona käydessäni sen Indiana Jones ja Tuomion temppeli -leffan kohtauksen, jossa revitään sydän jonkun rinnasta käsin irti. En siis ollut edes katsomassa sitä leffaa vaan kävelin vain olohuoneessa ohi juuri, kun katsoivat sitä. 

Vierailija
571/664 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhan Af Grannin Vieraita Taivaalta ufodokumentti

Vierailija
572/664 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90 luvulla näin jonkin elokuvan jossa ehkä noin 12-13 vuotiasta tyttöä käytettiin hyväksi monien jopa vanhempiensa toimesta. Isä myi tytärtään rekkamiehelle. 

Muistan myös tämän. Pokeripelissä isältä loppui rahat ja asetti tyttärensä panokseksi. Hävisi tietysti ja pelin voittaja kipusi tytön kanssa yläkertaan. Myös tytön äiti nuoletti tytöllä itseään. Tytön nimi taisi olla Kerry?

Vierailija
573/664 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Child of Mine (1997):

Plot: This drama documents the true story of Kerry, an 11-year-old girl (played by Brooke Kinsella) suffering severe abuse at home.

Vierailija
574/664 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut vaan juuri tuo Levoton veri. On siinäkin nimi. Ei vastaa elokuvan sisältöä yhtään. 

Vierailija
575/664 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulio teki saman elokuvan moneen kertaan.

Sensuela oli erilainen. Siinä jos olisi esiintynyt Linnanheimo. :D

Vierailija
576/664 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetusohjelma Hello Hello Hello 

Vierailija
577/664 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan myös tämän. Pokeripelissä isältä loppui rahat ja asetti tyttärensä panokseksi. Hävisi tietysti ja pelin voittaja kipusi tytön kanssa yläkertaan. Myös tytön äiti nuoletti tytöllä itseään. Tytön nimi taisi olla Kerry?

Muistan tämän myös liiankin hyvin. 

Vierailija
578/664 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vanha Herkules-elokuva missä äijä matkasi läpi helvetin. Helvetti pelotti jo sinänsä ja sitten siellä oli kaikkea kammoa. Joku 1950-60 lukujen elokuva siis kyseessä. Ei minkään maga-pää Kevin sorbon Herkules. 

Vierailija
579/664 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku toiseen maailmansotaan sijoittuva elokuva tai sarja. Juutalainen tyttö piilotetaan vainoojilta nunnaluostariin missä toimii joku koulu/lastenkoti. Kun sota on ohi on aika lähteä mutta tytön perhe on kuollut ja abbedissa on lähinnä äitiä. Abbedissa saattaa tytön tien varteen mistä tämä nousee poisvievään autoon. Tyttö katsoo ikkunasta kun abbedissa seisoo tien reunassa ja katoaa näkyvistä. Siitä tuli kamalan surullinen olo. 

Vierailija
580/664 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tao Tao piirrosanimaatio, jossa karhunpoikanen joutuu eroon emostaan.

Tuon kyllä muistat väärin. Tao Taon äiti kertoi eläinlapsille iltasadun jokaisessa jaksossa, jossa oli jokin opetus. Kyllä se äiti ihan läsnä oli. 

Ei, kyllä sellainen elokuva oli. Tao Tao joutuu yksin eläintarhaan ja onnellista loppua ei tule vaan joutuu lopussakin jäämään sinne. Kyseessä tämä:

Joo tämä järkytti valtavasti pienempänä. Tao Taon äiti *mmutaan ja Tao Tao viedään loppuelämäkseen eläntarhaan. Alkuperäisessä versiossa hän kuolee yksin häkkiinsä. 

Että sellainen lopetus sille ihanalle lastenohjelmalle. Wtf?!

Bim Mustakorva on toinen, jonka loppu järkytti.