Mikä ei-kauhuaiheinen ohjelma tai elokuva järkytti teitä lapsena?
Itseäni järkytti mustavalkoinen elokuva Pikku-Heidistä. Siinä Rottenmeier yritti myydä Heidin katunaiselle mutta Alppivaari pieksi kummankin naisen, otti Heidin ja ajoi varastetulla hevosvaljakolla karkuun. En uskaltanut katsoa loppuun kun tiesin että vaari jää kiinni ja huonosti käy.
Kommentit (849)
Itkettiin lapsen kanssa yhdessä, kun Monni kiusasi Pekka Töpöhäntää :(
Ehkä kauhujuttu mutta Yöjuttu kun tuli telkkarista niin siskon kanssa käperryttiin sohvalle (kun vanhemmat oli poissa) tuijottamaan sitä. Pahin oli kun naisella oli rintakoruna kultainen hämähäkki joka heräsi henkiin ja lähti puremaan sitä kaulasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin ala-asteikäinen ja veljeni oli vanhempi. Vanhemmat lähtivät illalla pariksi tunniksi johonkin ja sanoivat ettei telkkaria saa sitten katsoa.
Sama tien vanhempien lähettyä laitettiin telkkari päälle. Sieltä tuli jotain kotimaista ohjelmaa ja katsottiin sitä pitkä pätkä. Siinä oltiin maatilalla ja mentiin johonkin ulkovarastoon, kait etsivät jotakuta. Mieleeni jäi kun ruumis löytyi, näytettiin punaisia kumisaappaita. Nämä punaiset kumisaappaat jäivät kauhulla mieleeni, enkä tietenkään kertonut vanhemmilleni pelostani kun kerran oltiin katsottu telkkaria salaa.
Vaikuttavat punaiset kumisaappaat, jotka muistan vielä melkein 40 vuodenkin päästä.
p.s. runkkaan aina siihin punaisiin naisten saappaisiin, jotka myöhemmin hankin.
Ja tämän sinä arvelit meidän haluavan tietää.
Häivy linjoilta, pervo.
Se on ap. Kohta se taas alkaa lesota, että tämä on HÄNEN ketjunsa!
En ala. Sinä se sitten jaksat olla katkera kun et saa käyttäytyä huonosti. Yrittäisit kasvaa aikuiseksi. Ap
Lapset, lapset, älkää tapelko.
Labyrintti-elokuva jätti pelottavat muistot. Oli pelottavakin mutta myös jotenkin outo muutenkin lapsen silmille. Vasta kun katsoin sen uudestaan aikuisena tietäen että sen on ohjannut Terry Gilliam niin siihen osasi suhtautua eri lailla. Muutenkin kaikki "outo" ja tietyllä tavalla kummallinen vähän ahdistaa edelleenkin.
Lähtemättömästi jäi mieleen joku suomalainen elokuva (80-luvulla nähtynä) missä Eero Melasniemen esittämä hahmo hirtti itsensä. Se näky kieli ulkona hirressä roikkumassa oli aika kauhea.
Ei kysytty kauhuelokuvia mutta Kärpänen (se uudempi versio) aiheutti painajaisia pitkäksi aikaa.
Jäi vielä mainitsematta semmoinen elokuva tai jonkin sarjan osa (?) jossa oli jokin hyvin sokkeloinen luolasto ja sinne eksyi ihmisiä. Siinä näytettiin mm. pienoismalli luolastosta, "kansi" irrotettiin ja sokkelot tuli näkyviin. Sinne luolastoon meni maan päältä pystysuoria kapeita kuiluja ja eräs tyttö putosi sinne ja maan päältä yritettiin häntä pelastaa. Aina välillä tyttö valui muutaman metrin lisää alaspäin. Muistan, että tytön nimi oli Nena (erikoinen nimi jäi mieleen). Ahtaan paikan kammoisena oli todella ahdistavaa ja pelottavaa katsoa sitä. Mikähän senkin ohjelman nimi mahtoi olla?
Vierailija kirjoitti:
Labyrintti-elokuva jätti pelottavat muistot. Oli pelottavakin mutta myös jotenkin outo muutenkin lapsen silmille. Vasta kun katsoin sen uudestaan aikuisena tietäen että sen on ohjannut Terry Gilliam niin siihen osasi suhtautua eri lailla. Muutenkin kaikki "outo" ja tietyllä tavalla kummallinen vähän ahdistaa edelleenkin.
Lähtemättömästi jäi mieleen joku suomalainen elokuva (80-luvulla nähtynä) missä Eero Melasniemen esittämä hahmo hirtti itsensä. Se näky kieli ulkona hirressä roikkumassa oli aika kauhea.
Ei kysytty kauhuelokuvia mutta Kärpänen (se uudempi versio) aiheutti painajaisia pitkäksi aikaa.
Mikähän tuo Melasniemen juttu oli. Muuten tulee mieleen tähdittämänsä kauhusarja Painajainen, mutta ei hän siinä hirttäytynyt. Näytteli pääroolia kylläkin,
Joku ruotsinkielinen lastenelokuva missäjoku poikaviikari kuvitteli että navetan sonni on Raamatun Baal-jumala. Välillä "Baal" nousi kahdelle jalalle ja pelotteli.
Tarzan-tv sarjan jaksossa oli pelottava gorilla, joka muistaakseni söi(?) ihmisiä. Se tuli uniin vielä pitkän ajan päästä. Samoin MIB-piirretyssä oli yhdessä jaksossa joku alieni, jolla oli mystinen matkalaukku, johon katsottuaan ihmiset muuttuivat erilaisiksi patsasmaisiksi asioiksi.