Etätöiden totaalinen resetointi pelastaisi talouden, sanoo toimitusjohtaja
... Siis kyseisen toimistotiloja suunnittelevan yrityksen talouden.
https://www.hs.fi/visio/art-2000011961018.html
Olikohan tämä firman maksettu mainos, vai muuten vaan alta lipan suoritus toimittajalta?
Tiedän kyllä, että monta tahoa risoo nyt toimistokiinteistöjen heikko kysyntä, ja heillä on siksi intressejä piiskata käyttöasteita ylemmäs, mutta olisiko silti pieni ripaus objektiivisuutta mahdollisuutta ujuttaa näihin kirjoituksiin, vaikka kuinka tilanne olisi se, että kenen leipää syöt sen lauluja laulat?
Kommentit (192)
Mikseivät muokkaa liiketoimintaansa kysyntää vastaamaan?
Laiskaa ja lahaista johtamista lässyttää tuollaista lehdessä. Kaikkien muiden pitäisi kärsiä, jotta tuon firman ei tarvitsisi tehdä sopeutuksia. TJ vaihtoon!
Hyi hitto, pankaamme kyseinen firma mustalle listallemme.
Jokuhan tätä etätyön demonisointia nyt lobbaa. Ja yhden miehen mielipidekö on koko totuus? Yksinkertaista.
Höpsis. Etätyö on laskettu siten että se kannattaa ja on tauot. Ja muut eivät tee työtä jos ei ole työkyky hyvä.
Minulla on ristiriitaisia tunteita etätyöstä. Joo se on helpompaa ja miellyttävämpää mutta jotain fundamentaalista jää puuttumaan. En saa siitä samanlaista tyydytystä kuin lähityöstä. Mutta myös lähityöstä on ristiriitaisia tunteita. Jos varaa valita valitsen aina mieluummin etänä työskentelyn. Kumpikaan ei ole hyvä.
Tästäkin puheenvuorosta voimme huomata, miksi maamme on laskusuhdanteessa eikä loppua näy.
Ei voi kun nauraa näille ulostuloille.😂
Jos firma ei menesty niin syy on osaamattomassa johdossa.
Vierailija kirjoitti:
YLE HS IS on viherpunapropagandan valtakunnanmedioita.
"YLE HS IS on viherpunapropagandan valtakunnanmedioita."
Ruuhkapiikki on erittäin kallis yhteiskunnalle. Kaikki liikenneinfra ja joukkoliikenteen kapasitetti joudutaan mitoittamaan sen mukaan. Mitään ei olisi parempaa, sekä yhteiskunnan taloudelle että ympäristölle, kun että tämä ruuhkapiikki saataisiin alas ja tasoitettua, ja se onnistuisi laajemmalla etätöillä. Toimistokiinteistösijoittajat, ja tässä tapauksessa toimistotiloja suunnittelevan yrityksen toimitusjohtaja, ovat vaan eri mieltä.
t. Vihreä liikennetutkija (niin, että lopettakaa tämä vihreiden syyttelyä)
"Kansainvälinen energiajärjestö IEA on suosittanut öljyn kysynnän vähentämiseksi ja öljykriisin lieventämiseksi laajoja, korona-ajan kaltaisia etätyösuosituksia. Tavoitteena on vähentää erityisesti polttoainetta kuluttavaa työmatkaliikennettä."
Jep. Tuntuu aika absurdilta lukea "uutista" (pikemminkin lobbausta tai mainosta) etätyön mukapahuudesta samalla, kun meillä on oikeasti käsissämme polttoainekriisi. Ja että etätyökö muka yksilön etu - ei vaan koko yhteiskunnan.
Lähitoimistollani ei pidetä kahvihetkiä kuin muutaman kerran vuodessa. Minun pitää ehtiä kuskata lasta harrastuksiin, työt on tehtävä ja työmatka vie aikaa liikaa, joten syön välillä vain ruudun äärellä töitä tehden. Teen toimistolla töitä ruudun ääressä, en muuta. Miten tämä lisää yrityksen menestystä? Verrattuna siihen, että teen saman etänä, mutta aivot ehtivät levätä kunnollisella ruokatauolla...
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ristiriitaisia tunteita etätyöstä. Joo se on helpompaa ja miellyttävämpää mutta jotain fundamentaalista jää puuttumaan. En saa siitä samanlaista tyydytystä kuin lähityöstä. Mutta myös lähityöstä on ristiriitaisia tunteita. Jos varaa valita valitsen aina mieluummin etänä työskentelyn. Kumpikaan ei ole hyvä.
Olen samaa mieltä kanssasi. Etätyössä jää kaivelemaan se puolittainen lintsaamisen tunne. Vaikka yritän selitellä sitä itselleni, että miten olen tehokas ja miten verkon yli hommat hoituu, tiedän sen paskapuheeksi, ja että tehokas peliaika etänä alle kolme tuntia päivässä. Nolottaa. Lohduttaudun ajattelemalla, ettei ne muut sen enempää saa aikaan nekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä kanssasi. Etätyössä jää kaivelemaan se puolittainen lintsaamisen tunne. Vaikka yritän selitellä sitä itselleni, että miten olen tehokas ja miten verkon yli hommat hoituu, tiedän sen paskapuheeksi, ja että tehokas peliaika etänä alle kolme tuntia päivässä. Nolottaa. Lohduttaudun ajattelemalla, ettei ne muut sen enempää saa aikaan nekään.
Uskoo ken tahtoo. Siinä sinä olet lobbaamassa. Kuulepa, jos meille tulisi toimistopakko, minulla ei olisi aikaa enää tehdä ylipitkää päivää sesonkiaikana. Ylimääräinen aika menisi matkustamiseen.
Etätyöt ovat paras mahdollinen ratkaisu moniin töihin ja konttorityössä on monia selkeitä miinuksia:
Jos siis mietitään konttorityön selkeitä miinuksia ne ovat mm.:
-ilmastotavoitteita ei puolla työpaikalle ajaminen millään kulkuneuvolla, ei omalla eikä julkisella eli sotii EU:ta vastaan täysin jolloin yrityksen imago kärsii pahasti kun ihmisiä pakotetaan työpaikalle
-kaikki sairaudet leviävät helpommin kun ollaan konttorilla kosketuksissa toisiin
-riski onnettomuuksiin työmatkoilla on selkeästi suurempi kuin etätyössä
-perheelle ja lapsille jää vähemmän aikaa työmatkojen johdosta, joillain hyvinkin aikaa vievät työmatkat
valitettavasti useilla työpaikoilla vain ajetaan ihmisiä väkisin konttoreille joko kokonaan tai ns. hybridi mallilla ja tämä vain sen vuoksi että narsistiset esimiehet haluavat istua alaisten selän takana ja mikromanageerata kaiken ja toisaalta HR ajaa väkisin ihmisiä konttoreille että voi sillä perustella oman ison / kalliin organisaationsa olemassa olon... tämä tappaa yleensä kaiken luovuuden työpaikoilla...
Tai sitten toimistotilojen suunnittelu nykyisessä muodossaan on tullut tiensä päähän ja on aika kehittää uusia ratkaisuja. Niin sitä muutkin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu, että nykyisin mediassa ollaan aivan sokeita sille, että kuka on äänessä ja mistä syystä.
Olisipa kansa miettinyt silloin kun koronapiikkipropaganda jauhoi kuumimmillaan.
Niin. Olihan se aika mielenvikaista lukea ties mistä 5g-rokotteista, "tulevista" massakuolemista ja muusta huuhaasta
Vierailija kirjoitti:
YLE HS IS on viherpunapropagandan valtakunnanmedioita.
Jokainen noista on kokoomusjohtoinen ja kaksi jopa kokoomusomisteista..
Tiedän, että oma tilanteeni ei ole se tavanomaisin, mutta samanlaisessa tilanteessa olevia on varmasti muitakin. Teen työtä, jossa kaikki mun "asiakkaat" ovat eri toimipisteessä ja suurin osa eri paikkakunnilla kuin minä itse. Jonkin verran palavereja on myös ulkomaille tai ulkoisten konsulttien kanssa. Esimies on toisella paikkakunnalla. Teknisesti samaan tiimiin kuuluvia on kanssani samassa toimipisteessa 2 henkilöä, mutta heidän työnkuvansa on täysin erilainen, eli emme edes istu samoissa palavereissakaan kuin ehkä kerran kuussa kun on tiimin palaveri (joka on teams, koska esimies sekä yksi tiimikaveri ovat eri paikkakunnalla, kumpikin omallaan). Työpaikka sijaitsee vajaan parinkymmenen km päässä kaupungin keskustasta, mulla työmatka on 15 km eikä suoraa joukkoliikennettä. Yritys omistaa toimitilan.
Eli mun osalta toimistopäivistä hyötyisi lähinnä polttoainetoimittaja, kun pitää autoa tankata ja ehkä työpaikan lähellä oleva lounasruokala. Ja se työmatkaan kuluva aika olisi pois kaikesta muusta, mitä muuten ehtisin tehdä, eli harvenisi esimerkiksi käynnit kuntosalilla.
Vierailija kirjoitti:
Suomen päämediat ja niiden uutisoinnit 2020-2026:
-propagandaa
-disinformaatiota
-misinformaatiota
-totalitarismia
Iiigori turpa kiinni. Ja lopeta se omien viestiesi yläpeukutus. Se on noloa.
Se, että uutisissa tuodaan esille myös yrittäjien mielipiteitä ei ole totalitarismia eikä propagandaa. Sitä on Venäjällä.
Jotenkin tuntuu, että nykyisin mediassa ollaan aivan sokeita sille, että kuka on äänessä ja mistä syystä.