Onko kumppanin musamaulla väliä?
Kommentit (473)
Ei ole, mutta kyllä se kieltämättä alkaa 10 vuoden jälkeen vituttaa kun joka perjantai soi ne samat Popedat ja Klamydiat. Kummassakaan ei mitää vikaa, mutta itsellä kun on todella monipuolinen musiikkimaku ja vaihtelen mitä kuuntelen niin hankala jaksaa sitä että toinen veivaa max 100 kappaletta edestakaisin koko elämänsä...
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, mutta kyllä se kieltämättä alkaa 10 vuoden jälkeen vituttaa kun joka perjantai soi ne samat Popedat ja Klamydiat. Kummassakaan ei mitää vikaa, mutta itsellä kun on todella monipuolinen musiikkimaku ja vaihtelen mitä kuuntelen niin hankala jaksaa sitä että toinen veivaa max 100 kappaletta edestakaisin koko elämänsä...
Itse kuuntelen uusia artisteja ja biisejä joka ikinen päivä ja oikein tarkoituksella etsin monipuolisesti uutta musiikkia, joten tällainen kumppani ei kyllä sopisi mulle yhtään (etenkin jos se maku oli Popedat/Klamydia -linjaa.
Puoliso tekee musiikkia ja musiikin kuuntelu on iso osa omaakin elämää. Silti en näe sillä suurta vaikutusta. Onhan se kiva jos löytyy joskus joku artisti, jonka keikalle mennä yhdessä. Mutta voin mennä yksin tai kaverinkin kanssa. Muut asiat merkkaa lopulta.
Paras on jos kumppani ei kuuntele mitään musiikkia.
Vierailija kirjoitti:
Paras on jos kumppani ei kuuntele mitään musiikkia.
Tällainen kumppani kuulostaisi äärettömän ankealta. En voi käsittää elämää ilman mitään musiikkia, minulle musiikki nimenomaan merkitsee kauneutta, iloa ja yhdessäoloa.
Tietenkin on merkitystä. Paljon much mycket.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YouTubeen Kanye West ja Bohemian Rhapsody. Eiköhän siitä aukene räppäreiden osaamistaso melko kattavasti.
Kummatkin loistavia omalla tavallaan. Kanye Westiä pidetään yhtenä aikamme merkittävimmistä artisteista, koska hän yhdistelee luovasti erilaisia sampleja ja musiikkityylejä, luo monikerroksisia lyriikoita ja on ollut keskeinen hahmo modernin hiphopin kehityksessä. Hän kokeilee rohkeasti genrejen yhdistelyä esim. Yeezus-albumi yhdistää industrial ja elektronista soundia rapin kanssa. Lisäksi hänen albuminsa ovat usein konseptuaalisia eikä mitään satunnaisesti yhteeheitettyjä biisejä.
Kannattaa kuunnella tuo liveraiskaus. Räppärit räppää ihan syystä ja se syy on se, ettei heillä musikaalinen osaaminen riitä laulamiseen eikä mihinkään muuhunkaan.
Räppiä on turha verrata laulamiseen yhtä lailla kuin jalkapalloa on verratta tennikseen tai putkimiestä sähkömieheen. Niiden ei ole tarkoituskaan olla sama asia.
Yleensä muusikot ovat laajemminkin musikaalisesti lahjakkaita. Räppäreillä ei tällaisia kykyjä ole koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YouTubeen Kanye West ja Bohemian Rhapsody. Eiköhän siitä aukene räppäreiden osaamistaso melko kattavasti.
Kummatkin loistavia omalla tavallaan. Kanye Westiä pidetään yhtenä aikamme merkittävimmistä artisteista, koska hän yhdistelee luovasti erilaisia sampleja ja musiikkityylejä, luo monikerroksisia lyriikoita ja on ollut keskeinen hahmo modernin hiphopin kehityksessä. Hän kokeilee rohkeasti genrejen yhdistelyä esim. Yeezus-albumi yhdistää industrial ja elektronista soundia rapin kanssa. Lisäksi hänen albuminsa ovat usein konseptuaalisia eikä mitään satunnaisesti yhteeheitettyjä biisejä.
Kannattaa kuunnella tuo liveraiskaus. Räppärit räppää ihan syystä ja se syy on se, ettei heillä musikaalinen osaaminen riitä laulamiseen eikä mihinkään muuhunkaan.
Tuo väite on hyvin yksinkertaistava ja virheellinen. Räppäys vaatii rytmin, tempun, artikulaation ja flow’n hallintaa, jotka ovat erittäin vaativaa musiikillista osaamista. Monet räppärit, kuten Kanye West, Kendrick Lamar tai Lauryn Hill, hallitsevat myös melodioita, sovitusta ja tuotantoa. Musikaalisuus ei tarkoita pelkästään laulamista vaan se tarkoittaa rytmin, harmonian ja dynamiikan ymmärtämistä sekä kykyä ilmaista tunteita musiikin kautta. Jos et tunnista näitä taitoja, se kertoo pikemminkin siitä, että et ole itse erityisen musikaalinen ihminen, koska musikaalinen ihminen nimittäin tunnistaa nämä asiat helposti, vaikka ei pitäisikään artistin tyylistä.
Edelleen, katso se video jossa Kanye West nolaa itsensä Queenin tahtiin. Paljon parempaa kuulee kylän karaokebaarissa kolmen aikaan aamuyöstä.
Ja ei, yhdelläkään räppärillä ei ole mitään musikaalia taitoja. Jos olisi, niitä kannattaisi kenties hyödyntää.
Ja artikulaation hallintaa? Voi jessus sentään. "Äh öh jou öh eh öh öh äh, muija muija uuuuu, öh äh joujou öh äh eh, kakkamakkapakka öh äh eh".
On niin moniulotteista että.
On väliä. Kuuntelen laidasta laitaan musiikkia, mutta jazz, blues, örinähevi, kantri, hengellinen ja suomiräp noin yleisesti ei nappaa. Olisi mukavaa jos puoliso soittaisi myös jotain instrumenttia niin se olisi kivaa yhdessäharrastamista.
Juu, olin vähän ihastunut mieheen, jonka bändin musiikkia kuultuani ihastukseni hiipui. Onneksi, koska oli varmaan yksipuolista muutenkin!
Ollaan oltu yhdessä 20 vuotta ja kuunneltu aina täysin erilaista musiikkia, eikä siinä ole mitään ongelmaa.
On keksitty kuulokkeet ja konsertteihin voi mennä omien samanhenkisten ystävien kanssa. =)
Tulee kuunneltua sen verran harvoin mitään, lähinnä pyöräillessä, että ei oo mikään ykkösarvo elämässä.
Lapsetkin kuuntelee mitä tykkäävät. Luureilla TIETENKIN, koska täys kakofoniahan kotona muuten olis :D
Jos sellainen keski-ikäinen X-sukupolvinen menee naimisiin Z-sukupolvisen kanssa, niin musamaut eroavat ehkä sen verran kuin yö eroaa päivästä. X saa oppia kuuntelemaan räppiä, Z opettelee kuuntelemaan Bryan Adamsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vaikea olisi olla sellaisen kanssa, joka kuuntelisi jotain muovista Radio SuomiPop -kamaa ja uusimpia hittejä, kun omaan makuun parhaat biisit on tehty 1970-1990 -luvulla.
Räppiähän sentään kukaan aikuinen ihminen ei kuuntele. Eihän?
Räppiä nimenomaan kuuntelevat aikuiset. Räppi alkoi kasvattaa suosiota 80/90 -luvuilla, joten tuon ajan nuoret ovat nimenomaan tottuneet kuuntelemaan sitä.
Jotenkin tuntuu ettei nämä räppiä dissaavat kommentit tule kauhean älykkäiltä tai kypsiltä ihmisiltä, vaikka räppäreiden älynlahjoja vähätellään kovasti. Ei siitä ole pakko tykätä tai kuunnella, mutta ei sitten kannata esittää kauhean tietävääkään, jos ei ole yhtään hajua että mitä kaikkea siitä genrestä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Jos sellainen keski-ikäinen X-sukupolvinen menee naimisiin Z-sukupolvisen kanssa, niin musamaut eroavat ehkä sen verran kuin yö eroaa päivästä. X saa oppia kuuntelemaan räppiä, Z opettelee kuuntelemaan Bryan Adamsia.
Noooh, sama juttu meillä vaikka ikäeroa on 1 vuosi, mutta musat on aivan eri sfääreistä :D
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan ei-musikaalisille ihmiselle ja sellaisille, jotka kuuntelee lähinnä jotain listahittejä ei ole väliä. Kukaan, joka aidosti harrastaa musiikkia ei ota kumppanikseen sellaista, joka suhtautuu musiikkimakuusi yhdentekevänä.
Kuka "harrastaa musiikkia"...?
Aikuisena kai elämässä on jo aika paljon muutakin ja paljon tärkeämpää.
Ainoastaan teineillä on niin huonot tavat ja genre-tietoisuus, ettei toisen musiikkia pysty muka kuuntelemaan.
Aikuiselta onnistuu vaivatta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kovasti eri-ikäisiä pareja, kun toinen tykkää jostain kamalasta nykymusasta tyyliin Taylor Swift, ja toinen 90-luvun musasta ja vanhemmasta. Miten he sopivat yhteen tai saman katon alle pidemmän päälle?
Vähän yleistävää, että kaikki kuuntelisivat just oman ikäpolvensa musiikkia. Nimimerkillä suurin osa omista suosikeista ajalta ennen omaa syntymää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kovasti eri-ikäisiä pareja, kun toinen tykkää jostain kamalasta nykymusasta tyyliin Taylor Swift, ja toinen 90-luvun musasta ja vanhemmasta. Miten he sopivat yhteen tai saman katon alle pidemmän päälle?
Vähän yleistävää, että kaikki kuuntelisivat just oman ikäpolvensa musiikkia. Nimimerkillä suurin osa omista suosikeista ajalta ennen omaa syntymää.
Samaa ihmettelin itse, mulla tosin monet suosikeistani on nimenomaan uusia artisteja ja kuuntelen paljon esim. modernia hip hoppia vaikka olenkin keski-ikäinen.
No on on on ON.