Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäni maailma ilman Jumalaa on järjetön ajatus.

Vierailija
03.05.2026 |

Että kaikki olisi vain kaaottista sattumaa, eikä millään lopulta olisi mitään väliä.  Vaikka eläisit vain itsellesi ja siinä sivussa vahingoittaisit muita, olisiko silläkään sitten mitään väliä? 

Kommentit (1968)

Vierailija
1921/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä uskovat olette mieltä siitä, että jos pyytää merkkiä niin heti vastaukseksi saa kolme "koputusta"? Onko hyvä vai huono asia? Oletteko kokeneet vastaavia juttuja?

Millainen tilanne? Kuulostaa erikoiselle.

Vierailija
1922/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa  minä joka  olen  skeptinen  ymmärrän  sentään  mitä  usko  Raamatun mukaan on  ja  mitä se  merkitsee uskoville.  Joku  muun  alan  tieteilijä  voi  ottaa  sen pilkku pilkulta  tutkittavaksi  ja  olla  hämmentyvinään.  Ja eikun  uskiksia  haastamaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1923/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä uskovat olette mieltä siitä, että jos pyytää merkkiä niin heti vastaukseksi saa kolme "koputusta"? Onko hyvä vai huono asia? Oletteko kokeneet vastaavia juttuja?

Millainen tilanne? Kuulostaa erikoiselle.

Olin ulkona tänään, mielessäni ajattelin asioita ja pyysin lopulta jonkinlaista merkkiä, jos sellaisen Jumala haluaa näyttää. Samantien kuului takanani kolme kertaa kova ääni, kuin joku olisi kepillä tai kivellä hakannut jotain. Sitten hiljeni, muutenkin oli aivan hiljaista. En nähnyt ketään joka olisi äänen voinut tehdä, vaikka olisikin joku ollut, mutta jäin vain miettimään.... Ollut myös kaikenlaista muuta kokemusta, että tästä en ollutkaan niin varma onko hyvä vai huono asia. 

Vierailija
1924/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä sanoa että ihan alkaa säälittää tässä ketjussa jankuttava ateistin reppana :D 

Luulee meitä uskovia hulluiksi, kun todellisuudessa meillä on jotain suurempaa, mitä ollaan löydetty. Ja Jumala on vahvasti elämässämme, ei tämä ole uskottelua tai suggestiota. Ei sellainen pitkälle kestäisi elämän myrskyissä.

 

Mä itse olen erityisen tarkka siitä, mihin tässä elämässä satsaan ja laitan aikaani, mielenkiintoani ja paukkujani. Valhetta en katsele sekuntiakaan. Jos Jeesus ei olisi osoittautunut todeksi, en kauaa jaksaisi kristinuskon parissa pyöriä. En valheelle rakentaisi elämääni. 

 

Mutta rukoillaan tän ketjun ateisti(e)n puolesta, siunataan heitä. <3

Indoktrinaatio elää vahvana sinussa. Tiedätkös, jos olisit syntynyt hinduperheeseen, niin saarnaisit nyt ihan muusta jumalasta. Kintaalla viittaisit jeesukselle. 

Jos kristittyjen jumala olisi todellinen, niin kaikki olisivat kristittyjä.

....sitten tulisi kristityt lähetystyöntekijät mun luo ja ne monet hindujumalat lentäis olemattomiin kun rukoilis Jeesusta. :)

Ja sitten liittyisit Tripuran kristilliseen vastarintaliikkeeseen ja murhaisit ja pahempaakin alueella asuvia vääräuskoisia Jeesuksen nimessä. 

Myös kristittyjä on vainottu ja vainotaan edelleen, myös tapettu muiden uskontojen nimissä jne. Ihmiset sotivat, riippumatta siitä mitä edustavat.

Juu, mutta kyllä kristitytkin tuon vainoamisen ja murhaamisen osaavat ja tässä kuvitellussa tilanteessa sinä (tai joku muu) olet kääntynyt hindusta kristityksi ja liittynyt tähän kristilliseenterrorismi ryhmään. 

Kristityille  ei  ole  olennaista  tuo  väkivalta.   Kuuman  perunan,   eli  muslimien  uskonnon suositellun  väkivallan  käyttö  on  se,   josta  pitää  olla  huolissaan.  

Väitätkö siis, ettei mm. Tripuran vapautusrintamaa ja Herran vastarinta-armeijaa ole olemassa? 

On kai, ollut joku pieni uutinen.  Montako kuollutta?  Islamin uhreja on  tuhansia ja  musl mit  on  niistä  ylpeitä. .  Sudan,  Nigeria ym.  Olikos  nuo tripuratkin  islamia vastaan? 

Montako saa murhata Jeesuksen nimessä, ennen kuin sinusta asiasta pitää huolestua? 

Montako  saa  murhata allahin  nimessä  ennen kuin  huolestut?    🤣 Se  on sentään  kirjattu  oppiin,  toisin  kuin  kristityillä.  

Ateistinakin  tuo  islam  on  vähän erikoisempi. Sekä  synnyltään  että  varsinkin  sen  oppinsa kannalta.   Olisin  huolestunut.   Hindulaisuus on  vanha  ja  enemmän animistis-pakanallinen,   ja siitä  luonteesta johtuen  ei  yhteiskunta oikein  edisty. 

Vierailija
1925/1968 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan eräänkin tiedemiehen tulleen uskoon tutkittua ihmissilmän hyvin monimutkaista rakennetta. Ei evoluutio sellaisia osaa suunnitella, tai suunnitella ollenkaan. :)

Kaikessa luodussa toistuu tietty logiikka, tietynlaiset kuviot jne. Se vaatii älykkään suunnittelijan eli Jumalan. Aivan varmasti, vaikka kuka väittäisi mitä.

Perustelematon väite. Miten perustelet, että vaatisi älykkään suunnittelijan? Mutu ei riitä.

Pyhä geometria.

Juuri sanottiin että mutu ei riitä. 

Sun mielestä on sattumavaraista matemaattinen täsmällisyys?

Kerro ihmeessä lisää tästä "matemaattisesta täsmällisyydestä". Minulla on maisterin tutkinto matematiikasta niin katsotaan että olethan ymmärtänyt asian oikein. 

Vierailija
1926/1968 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”-jokainen onnettomuus edesauttaa seuraavien ehkäisemistä ja turvallisuuden kehittelyä.”


Ensikuulemalta hyvä pointti mutta siinäkin on ongelmansa. Moraalisesti ajatellen ei ole moraalista aiheuttaa yhtään enempää kärsimystä kuin on aivan pakko. Ja voidaan sanoa että olisi edistänyt turvallisuutta täysin yhtä paljon jos Titanicilla olisi hukkunut 1516 ihmistä eikä 1517. Jumala siis aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä.

Lisäksi jos jumala on kaikkivaltias, hänellä on käytännössä rajaton määrä keinoja käytettävissään. Eikö siis todellakaan ole yhtään muuta keinoa parantaa turvallisuutta kuin hukuttaa nimenomaan 1517 ihmistä kylmään mereen?

Älä unohda heitä jotka pelastuivat.

Niin ja Titanicilla orkesteri soitti virttä kun se upposi. Ehkä se viritti hukkuvat rukoilemaan. 

 

Eli jos Jumala halusi pelastaa kerralla paljon porukkaa Taivaaseen, niin laittoi shokkiefektin ja sellaisen kuolemanpelon että ne ihmiset otti Jeesuksen vastaan, jotka muutoin ois jatkanu synnissä elämistä ja kuolleet synnissä. 

Tiedän monia jotka on sodassa rukoilleet. 

 

Mukava elämä on loppujen lopuksi aika vaarallista, vaikka kukaan ei kriiseistä tykkää, ei edes Jumala.

Ei sitten ole Jumalalla sellainen käynyt mielessä että jos hän haluaisi pelastaa mahdollisimman paljon porukkaa niin tulisi ihan henkilökohtaisesti näytille? Tai ihan vaan lopettaisi ihmisten heittämisen helvettiin. 

Voi hyvä luoja mitä ylimielisyyttä. Juu ei, hän ei palvele meitä. 

Ylimielisyys on ihan teidän luulevaisten ominaisuus. Halveksitte johdonmukaisten kysymysten esittäjiä hurskaustuolissanne. No, ehkä se auttaa välttämään kiusallisen kysymyksen pohtimista.

Kysyt niin poikkinaisia kysymyksiä ensinnäkin ja pistät sanoja muiden suuhun. Sitten kun vastaa niin sanot vaan "höpöhöpö", eli et edes kykene ajattelemaan asioita miltään muulta kantilta. Etkö ymmärrä että tiede ja usko ovat tarkoituksella kaksi eri asiaa? Jos yrität sekoittaa veden ja öljyn niin eihän siitä mitään tule, pitää siis pitäytyä jommassa kummassa ymmärtääkseen sitä mistä on kyse.

Jos et sinä osaa sekoittaa vettä ja öljyä niin se on ihan sinun oma häpeäsi. Itse laitoin juuri Nivean tuubista vesi-öljy-emulsiota käsiin ja kasvoilleni suihkun jälkeen. Tunnetaan myös "kosteusvoiteena", olet ehkä kuullut sellaisesta?

Luuletko että se öljy ja vesi sekoittuu toisiinsa? Heh.

En luule vaan tiedän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1927/1968 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hullun kanssa kannata hulluudesta riidellä.

Todisteita vaativa hullu on vaativin hullu mitä olen koskaan millään palstalla tavannut. Olen kysynyt häneltä hengittääkö hän? Onko hän elossa? Sekään ei kelvannut. Ehkä hän on kuollut? Kone? Zombie?

Mitä jos vaan esittäisit ne todisteet? Ei ole sellainen tullut mieleen?

Ei ole todisteita sinulle, jäät ilman uskoa vaikka kuinka haluaisit uskoa. Et muuten täällä kuluttais aikaa. 

Ylläripylläri. Uskistollero paukuttaa päätään kunnes käykin ilmi että kyseessä oli jälleen kerran pelkkä tyhjä tynnyri. 

Vierailija
1928/1968 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”-jokainen onnettomuus edesauttaa seuraavien ehkäisemistä ja turvallisuuden kehittelyä.”


Ensikuulemalta hyvä pointti mutta siinäkin on ongelmansa. Moraalisesti ajatellen ei ole moraalista aiheuttaa yhtään enempää kärsimystä kuin on aivan pakko. Ja voidaan sanoa että olisi edistänyt turvallisuutta täysin yhtä paljon jos Titanicilla olisi hukkunut 1516 ihmistä eikä 1517. Jumala siis aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä.

Lisäksi jos jumala on kaikkivaltias, hänellä on käytännössä rajaton määrä keinoja käytettävissään. Eikö siis todellakaan ole yhtään muuta keinoa parantaa turvallisuutta kuin hukuttaa nimenomaan 1517 ihmistä kylmään mereen?

Älä unohda heitä jotka pelastuivat.

Niin ja Titanicilla orkesteri soitti virttä kun se upposi. Ehkä se viritti hukkuvat rukoilemaan. 

 

Eli jos Jumala halusi pelastaa kerralla paljon porukkaa Taivaaseen, niin laittoi shokkiefektin ja sellaisen kuolemanpelon että ne ihmiset otti Jeesuksen vastaan, jotka muutoin ois jatkanu synnissä elämistä ja kuolleet synnissä. 

Tiedän monia jotka on sodassa rukoilleet. 

 

Mukava elämä on loppujen lopuksi aika vaarallista, vaikka kukaan ei kriiseistä tykkää, ei edes Jumala.

Et taida ymmärtää, että tuo kuulostaa aivan hullulta. Miksei jumala vain ilmestynyt niille matkustajille siten, että olisivat vakuuttuneet olemassaolostaan? Miksi piti aiheuttaa kauhua ja kärsimystä?

Veikkaan että aika moni sillä paatilla rukoili hädän hetkellä.

Veikkaan että vielä useampi olisi rukoillut ja myös jatkanut rukoilua loppuelämänsä jos Jumala olisi vain ilmestynyt kiistattomasti heille. 

Itse asiassa ei välttämättä. Tunnen erän n.75-vuotiaan miehen, jolle Jeesus ilmestyi sängynpäätyyn ja puhuikin hänelle. Oli joitakin vuosia sen jälkeen uskossa, mutta nykyisin on luopiona. 

 

Ja miksi? Jeesus-tie on se kuuluisa valinta joka päivä, uskovallekin. 

Joka päivä voi uskova valita Jeesuksen ja maailman, ja se mies valitsi jälkimmäisen. Silloin kokemukset ja ns.ensirakkaus haalenee. 

Niin varmaan juu. Minä puolestani tunnen erään jota hämähäkki puri ja nykyään hän hengailee sinipunaisessa trikooasussa New Yorkin pilvenpiirtäjien seinillä taistelemassa rikollisuutta vastaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1929/1968 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”-jokainen onnettomuus edesauttaa seuraavien ehkäisemistä ja turvallisuuden kehittelyä.”


Ensikuulemalta hyvä pointti mutta siinäkin on ongelmansa. Moraalisesti ajatellen ei ole moraalista aiheuttaa yhtään enempää kärsimystä kuin on aivan pakko. Ja voidaan sanoa että olisi edistänyt turvallisuutta täysin yhtä paljon jos Titanicilla olisi hukkunut 1516 ihmistä eikä 1517. Jumala siis aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä.

Lisäksi jos jumala on kaikkivaltias, hänellä on käytännössä rajaton määrä keinoja käytettävissään. Eikö siis todellakaan ole yhtään muuta keinoa parantaa turvallisuutta kuin hukuttaa nimenomaan 1517 ihmistä kylmään mereen?

Älä unohda heitä jotka pelastuivat.

Niin ja Titanicilla orkesteri soitti virttä kun se upposi. Ehkä se viritti hukkuvat rukoilemaan. 

 

Eli jos Jumala halusi pelastaa kerralla paljon porukkaa Taivaaseen, niin laittoi shokkiefektin ja sellaisen kuolemanpelon että ne ihmiset otti Jeesuksen vastaan, jotka muutoin ois jatkanu synnissä elämistä ja kuolleet synnissä. 

Tiedän monia jotka on sodassa rukoilleet. 

 

Mukava elämä on loppujen lopuksi aika vaarallista, vaikka kukaan ei kriiseistä tykkää, ei edes Jumala.

Ei sitten ole Jumalalla sellainen käynyt mielessä että jos hän haluaisi pelastaa mahdollisimman paljon porukkaa niin tulisi ihan henkilökohtaisesti näytille? Tai ihan vaan lopettaisi ihmisten heittämisen helvettiin. 

Voi hyvä luoja mitä ylimielisyyttä. Juu ei, hän ei palvele meitä. 

Ylimielisyys on ihan teidän luulevaisten ominaisuus. Halveksitte johdonmukaisten kysymysten esittäjiä hurskaustuolissanne. No, ehkä se auttaa välttämään kiusallisen kysymyksen pohtimista.

Kysyt niin poikkinaisia kysymyksiä ensinnäkin ja pistät sanoja muiden suuhun. Sitten kun vastaa niin sanot vaan "höpöhöpö", eli et edes kykene ajattelemaan asioita miltään muulta kantilta. Etkö ymmärrä että tiede ja usko ovat tarkoituksella kaksi eri asiaa? Jos yrität sekoittaa veden ja öljyn niin eihän siitä mitään tule, pitää siis pitäytyä jommassa kummassa ymmärtääkseen sitä mistä on kyse.

Jos et sinä osaa sekoittaa vettä ja öljyä niin se on ihan sinun oma häpeäsi. Itse laitoin juuri Nivean tuubista vesi-öljy-emulsiota käsiin ja kasvoilleni suihkun jälkeen. Tunnetaan myös "kosteusvoiteena", olet ehkä kuullut sellaisesta?

Tieteen  ja uskon  sekoituksesta  ei  tule  nivea-voidetta.  Ateistin  nokkeluudet  on  on  ihan  omanlaisiaan,   mitähän  ikäluokkaa  ne  vastaisi,  10-13vee?

Eli noin kolme kertaa älykkäämpiä ja viisaampia kuin keskiverto nelivuotiaaseen rinnastuva uskistollero. 

Vierailija
1930/1968 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”-jokainen onnettomuus edesauttaa seuraavien ehkäisemistä ja turvallisuuden kehittelyä.”


Ensikuulemalta hyvä pointti mutta siinäkin on ongelmansa. Moraalisesti ajatellen ei ole moraalista aiheuttaa yhtään enempää kärsimystä kuin on aivan pakko. Ja voidaan sanoa että olisi edistänyt turvallisuutta täysin yhtä paljon jos Titanicilla olisi hukkunut 1516 ihmistä eikä 1517. Jumala siis aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä.

Lisäksi jos jumala on kaikkivaltias, hänellä on käytännössä rajaton määrä keinoja käytettävissään. Eikö siis todellakaan ole yhtään muuta keinoa parantaa turvallisuutta kuin hukuttaa nimenomaan 1517 ihmistä kylmään mereen?

Älä unohda heitä jotka pelastuivat.

Niin ja Titanicilla orkesteri soitti virttä kun se upposi. Ehkä se viritti hukkuvat rukoilemaan. 

 

Eli jos Jumala halusi pelastaa kerralla paljon porukkaa Taivaaseen, niin laittoi shokkiefektin ja sellaisen kuolemanpelon että ne ihmiset otti Jeesuksen vastaan, jotka muutoin ois jatkanu synnissä elämistä ja kuolleet synnissä. 

Tiedän monia jotka on sodassa rukoilleet. 

 

Mukava elämä on loppujen lopuksi aika vaarallista, vaikka kukaan ei kriiseistä tykkää, ei edes Jumala.

Ei sitten ole Jumalalla sellainen käynyt mielessä että jos hän haluaisi pelastaa mahdollisimman paljon porukkaa niin tulisi ihan henkilökohtaisesti näytille? Tai ihan vaan lopettaisi ihmisten heittämisen helvettiin. 

Jeesus tuli näytille ja teki ihmeitä. Lopputulema oli, että juutalaiset kääntyi Häntä vastaan ja valtiovalta teloitti. 

 

Juutalaiset käveli meren poikki kuivin jaloin jaa joka päivä 40 vuoden ajan niille satoi mannaa taivaasta. Tulenliekki oli yöllä heidän kulkueensa edessä, pilvipatsas kulki päivällä.

Silti väsäsivät kultaisen vasikan kun Mooseksen silmä vältti.

 

Nää hommat on nimenomaan uskon asioita. Vaikka Taivas aukeis tuossa huomenna, niin vuoden päästä epäiltäisiin "ne oli CIA ja illuminati jotka testaili tekoälyä". 

Kaikkivoivalle jumalalle ei tuottaisi vaikeuksia olla vakuuttavasti läsnä joka päivä jos haluaisi pelastaa ihmiset epäuskolta ja luomaltaan helvetiltä.

Kun näin ei ilmiselvästi tapahdu, niin se on selvä osoitus siitä, että koko heppua ei ole olemassa.

Hänhän on olemassa, koko ajan. Jos se ei herätä mitään sisällä niin se ei herätä, ei usko ole kiinni ainoastaan näyttävistä spektaakkeleista. Muistuksia tosin saamme vähän väliä kun meinaamme suistua tieltä ihmiskuntana. Sitäpaitsi helvetti/kadotus/tulimeri ja lopullinen kuolema syntyi sen takia, koska langenneet enkelit eivät halunneet noudattaa Jumalan tahtoa vaan kääntyä kapinaan ja pahuuteen. Että jos jotain niin syytä itse saatanaa tästä. 

jdkfjfkd

Kukas sen saatanan enkeleineen taas loikaan? Did


Dkfkgllg

Kukas  se  vapaan  tahdon  määräsikään.   Nyt  sitten  ollaan  uli uli. 

Kuka on määrännyt että älä vahingossakaan käytä välimerkkejä oikein? Vai oletko liian tyhmä jopa siihen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1931/1968 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä sanoa että ihan alkaa säälittää tässä ketjussa jankuttava ateistin reppana :D 

Luulee meitä uskovia hulluiksi, kun todellisuudessa meillä on jotain suurempaa, mitä ollaan löydetty. Ja Jumala on vahvasti elämässämme, ei tämä ole uskottelua tai suggestiota. Ei sellainen pitkälle kestäisi elämän myrskyissä.

 

Mä itse olen erityisen tarkka siitä, mihin tässä elämässä satsaan ja laitan aikaani, mielenkiintoani ja paukkujani. Valhetta en katsele sekuntiakaan. Jos Jeesus ei olisi osoittautunut todeksi, en kauaa jaksaisi kristinuskon parissa pyöriä. En valheelle rakentaisi elämääni. 

 

Mutta rukoillaan tän ketjun ateisti(e)n puolesta, siunataan heitä. <3

Suosittelen kuitenkin ylimielisyydessäsi antamaan arvostusta heille jotka sen ansaitsevat. Ihan vain vinkiksi ettei osuisi pilkkasi omaan nilkkaasi.

Ei tämä ole ylimielisyyttä. 

On kuin sulla ja mulla olisi syöpä, mutta mä olen saanut syöpälääkkeen. Sä kieltäydyt sitä vastaanottamasta. 

Sille ei vaan voi mitään, että säälittäähän se itsepäisyys vähäsen.

Et osaa käyttäytyä myöskään siksi että et halua, et ole hyvä ihminen, sen huomaa. Tee parannus äkkiä.

Keksitty syöpä johon kauppaat keksittyä lääkettä.

Koeta  löytää  itsellesi  hyödyllisempi  harrastus  kuin  uskisten  pilkka.   Luin  koko  pitkän  ketjun,   eikä tee  mitään  vaikutusta  tyhjä jauhaminen  eikä negaväitteet.   Huvittaa  paitsi  jos  olisin  se hyvä  ihminen niin  vähän  säälittäisi.

Koita opetella kirjoittamaan. 

Vierailija
1932/1968 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On eri asia keskustella ja väitelläkin rakentavasti, kuin vimmatusti yrittää voittaa väittely ja yrittää peitota vastapuoli vaikka millä hinnalla. Jälkimmäinen on sellaista nokittelurallia että oksat pois. 

 

En tiedä montako uskovaa meitä tässä ketjussa on, mutta sorry vaan, ei-uskovat: meillä on Totuus. Ateismin yli, muiden uskontojen yli. <3

 

Mulla menee silmät sikkuraan kun yritän katsoa eikkareiden viestejä ties miten monetta iltaa peräkkäin. 

Ei tämän tarvitse olla nokittelua, ihmisiä me kaikki ollaan. Uskovillakaan ei kaikkeen ole vastauksia mitkä on selkeästi Jumalan tontille kuuluvaa (esim.mitä Jumala duunasi ennen luomista, miks ei ole vielä poistanu pahaa jne.) mutta sekään ei ole olennaisin. 

Jeesus asuu minussa mun vajavaisuuksista huolimatta ja se ja läsnäolonsa vakuuttaa joka hetki mua. Olen kotona kun olen Hänen luonaan. Ihan kuin joku rauhaisa hahmo hymyilisi ja vakuuttaisi mulle "Tämä on se Tie." Se riittää mulle. 

Sori vaan mutta sinun päävammasi ei ole mikään "totuus". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1933/1968 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan eräänkin tiedemiehen tulleen uskoon tutkittua ihmissilmän hyvin monimutkaista rakennetta. Ei evoluutio sellaisia osaa suunnitella, tai suunnitella ollenkaan. :)

Kaikessa luodussa toistuu tietty logiikka, tietynlaiset kuviot jne. Se vaatii älykkään suunnittelijan eli Jumalan. Aivan varmasti, vaikka kuka väittäisi mitä.

Perustelematon väite. Miten perustelet, että vaatisi älykkään suunnittelijan? Mutu ei riitä.

Pyhä geometria.

Juuri sanottiin että mutu ei riitä. 

Sun mielestä on sattumavaraista matemaattinen täsmällisyys?

Kerro ihmeessä lisää tästä "matemaattisesta täsmällisyydestä". Minulla on maisterin tutkinto matematiikasta niin katsotaan että olethan ymmärtänyt asian oikein. 

No et kyllä ole, etkä tiedä näköjään mitä pyhä geometria sisältää. 

Vierailija
1934/1968 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”-jokainen onnettomuus edesauttaa seuraavien ehkäisemistä ja turvallisuuden kehittelyä.”


Ensikuulemalta hyvä pointti mutta siinäkin on ongelmansa. Moraalisesti ajatellen ei ole moraalista aiheuttaa yhtään enempää kärsimystä kuin on aivan pakko. Ja voidaan sanoa että olisi edistänyt turvallisuutta täysin yhtä paljon jos Titanicilla olisi hukkunut 1516 ihmistä eikä 1517. Jumala siis aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä.

Lisäksi jos jumala on kaikkivaltias, hänellä on käytännössä rajaton määrä keinoja käytettävissään. Eikö siis todellakaan ole yhtään muuta keinoa parantaa turvallisuutta kuin hukuttaa nimenomaan 1517 ihmistä kylmään mereen?

Älä unohda heitä jotka pelastuivat.

Niin ja Titanicilla orkesteri soitti virttä kun se upposi. Ehkä se viritti hukkuvat rukoilemaan. 

 

Eli jos Jumala halusi pelastaa kerralla paljon porukkaa Taivaaseen, niin laittoi shokkiefektin ja sellaisen kuolemanpelon että ne ihmiset otti Jeesuksen vastaan, jotka muutoin ois jatkanu synnissä elämistä ja kuolleet synnissä. 

Tiedän monia jotka on sodassa rukoilleet. 

 

Mukava elämä on loppujen lopuksi aika vaarallista, vaikka kukaan ei kriiseistä tykkää, ei edes Jumala.

Ei sitten ole Jumalalla sellainen käynyt mielessä että jos hän haluaisi pelastaa mahdollisimman paljon porukkaa niin tulisi ihan henkilökohtaisesti näytille? Tai ihan vaan lopettaisi ihmisten heittämisen helvettiin. 

Voi hyvä luoja mitä ylimielisyyttä. Juu ei, hän ei palvele meitä. 

Ylimielisyys on ihan teidän luulevaisten ominaisuus. Halveksitte johdonmukaisten kysymysten esittäjiä hurskaustuolissanne. No, ehkä se auttaa välttämään kiusallisen kysymyksen pohtimista.

Kysyt niin poikkinaisia kysymyksiä ensinnäkin ja pistät sanoja muiden suuhun. Sitten kun vastaa niin sanot vaan "höpöhöpö", eli et edes kykene ajattelemaan asioita miltään muulta kantilta. Etkö ymmärrä että tiede ja usko ovat tarkoituksella kaksi eri asiaa? Jos yrität sekoittaa veden ja öljyn niin eihän siitä mitään tule, pitää siis pitäytyä jommassa kummassa ymmärtääkseen sitä mistä on kyse.

Jos et sinä osaa sekoittaa vettä ja öljyä niin se on ihan sinun oma häpeäsi. Itse laitoin juuri Nivean tuubista vesi-öljy-emulsiota käsiin ja kasvoilleni suihkun jälkeen. Tunnetaan myös "kosteusvoiteena", olet ehkä kuullut sellaisesta?

Luuletko että se öljy ja vesi sekoittuu toisiinsa? Heh.

En luule vaan tiedän. 

Öljy ja vesi pysyvät aina erillään. Emulsiossa estetään vain öljypisaroiden yhdistyminen, eli se näyttää ja tuntuu seokselta, mutta öljy ja vesi ei yhdisty molekyylitasolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1935/1968 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan eräänkin tiedemiehen tulleen uskoon tutkittua ihmissilmän hyvin monimutkaista rakennetta. Ei evoluutio sellaisia osaa suunnitella, tai suunnitella ollenkaan. :)

Kaikessa luodussa toistuu tietty logiikka, tietynlaiset kuviot jne. Se vaatii älykkään suunnittelijan eli Jumalan. Aivan varmasti, vaikka kuka väittäisi mitä.

Perustelematon väite. Miten perustelet, että vaatisi älykkään suunnittelijan? Mutu ei riitä.

Pyhä geometria.

Juuri sanottiin että mutu ei riitä. 

Sun mielestä on sattumavaraista matemaattinen täsmällisyys?

Kerro ihmeessä lisää tästä "matemaattisesta täsmällisyydestä". Minulla on maisterin tutkinto matematiikasta niin katsotaan että olethan ymmärtänyt asian oikein. 

No et kyllä ole, etkä tiedä näköjään mitä pyhä geometria sisältää. 

No kyllä olen ja veikkaan että se sisältää kusta, paskaa ja hitonmoista käsienheiluttelua. 

Vierailija
1936/1968 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”-jokainen onnettomuus edesauttaa seuraavien ehkäisemistä ja turvallisuuden kehittelyä.”


Ensikuulemalta hyvä pointti mutta siinäkin on ongelmansa. Moraalisesti ajatellen ei ole moraalista aiheuttaa yhtään enempää kärsimystä kuin on aivan pakko. Ja voidaan sanoa että olisi edistänyt turvallisuutta täysin yhtä paljon jos Titanicilla olisi hukkunut 1516 ihmistä eikä 1517. Jumala siis aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä.

Lisäksi jos jumala on kaikkivaltias, hänellä on käytännössä rajaton määrä keinoja käytettävissään. Eikö siis todellakaan ole yhtään muuta keinoa parantaa turvallisuutta kuin hukuttaa nimenomaan 1517 ihmistä kylmään mereen?

Älä unohda heitä jotka pelastuivat.

Niin ja Titanicilla orkesteri soitti virttä kun se upposi. Ehkä se viritti hukkuvat rukoilemaan. 

 

Eli jos Jumala halusi pelastaa kerralla paljon porukkaa Taivaaseen, niin laittoi shokkiefektin ja sellaisen kuolemanpelon että ne ihmiset otti Jeesuksen vastaan, jotka muutoin ois jatkanu synnissä elämistä ja kuolleet synnissä. 

Tiedän monia jotka on sodassa rukoilleet. 

 

Mukava elämä on loppujen lopuksi aika vaarallista, vaikka kukaan ei kriiseistä tykkää, ei edes Jumala.

Et taida ymmärtää, että tuo kuulostaa aivan hullulta. Miksei jumala vain ilmestynyt niille matkustajille siten, että olisivat vakuuttuneet olemassaolostaan? Miksi piti aiheuttaa kauhua ja kärsimystä?

Veikkaan että aika moni sillä paatilla rukoili hädän hetkellä.

Veikkaan että vielä useampi olisi rukoillut ja myös jatkanut rukoilua loppuelämänsä jos Jumala olisi vain ilmestynyt kiistattomasti heille. 

Itse asiassa ei välttämättä. Tunnen erän n.75-vuotiaan miehen, jolle Jeesus ilmestyi sängynpäätyyn ja puhuikin hänelle. Oli joitakin vuosia sen jälkeen uskossa, mutta nykyisin on luopiona. 

 

Ja miksi? Jeesus-tie on se kuuluisa valinta joka päivä, uskovallekin. 

Joka päivä voi uskova valita Jeesuksen ja maailman, ja se mies valitsi jälkimmäisen. Silloin kokemukset ja ns.ensirakkaus haalenee. 

Eli hairahti harhoihin, mutta tuli lopulta järkiinsä. Hyvä uutinen oli tuo.

Vierailija
1937/1968 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä sanoa että ihan alkaa säälittää tässä ketjussa jankuttava ateistin reppana :D 

Luulee meitä uskovia hulluiksi, kun todellisuudessa meillä on jotain suurempaa, mitä ollaan löydetty. Ja Jumala on vahvasti elämässämme, ei tämä ole uskottelua tai suggestiota. Ei sellainen pitkälle kestäisi elämän myrskyissä.

 

Mä itse olen erityisen tarkka siitä, mihin tässä elämässä satsaan ja laitan aikaani, mielenkiintoani ja paukkujani. Valhetta en katsele sekuntiakaan. Jos Jeesus ei olisi osoittautunut todeksi, en kauaa jaksaisi kristinuskon parissa pyöriä. En valheelle rakentaisi elämääni. 

 

Mutta rukoillaan tän ketjun ateisti(e)n puolesta, siunataan heitä. <3

Indoktrinaatio elää vahvana sinussa. Tiedätkös, jos olisit syntynyt hinduperheeseen, niin saarnaisit nyt ihan muusta jumalasta. Kintaalla viittaisit jeesukselle. 

Jos kristittyjen jumala olisi todellinen, niin kaikki olisivat kristittyjä.

....sitten tulisi kristityt lähetystyöntekijät mun luo ja ne monet hindujumalat lentäis olemattomiin kun rukoilis Jeesusta. :)

Ja sitten liittyisit Tripuran kristilliseen vastarintaliikkeeseen ja murhaisit ja pahempaakin alueella asuvia vääräuskoisia Jeesuksen nimessä. 

En tiedä miksi viestini poistui, mutta: se olisi mun mokani, jos en osais lukea Raamatusta Jeesuksen kieltoa käyttää väkivaltaa.

Miksei Jeesus itse ilmesty sinulle, lukutaidottomalle ex-hindulle ja kerro, että hän kieltää väkivallan käytön?

Miksi et kirjoita kirjaa kun olet niin hyvä keksimään kaikenlaista ihmellisyyttä? Käyttäisit kirjoittamisen mieluummin siihen kuin täällä palstalla tuhlaat elämääsi.

Eli toimisi samoin kuin raamatun sepittäjät?

Vierailija
1938/1968 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus tuli maan päälle ihmiseksi ja eli reilut 33 vuotta. 

Tulos: porukka ensin uskoi, mutta kääntyi vastaan ja ristiinnaulitsemisen aikaan vain kourallinen seuraajia oli ristin juurella.

Eli ihminen on taipuvainen unohtamaan vaikka mitkä ihmeet.

 

Mutta Jeesuksen palattua Taivaaseen sanoi että tästä lähin homma toimii uskomisella. Eli Joh.3:16 "....jottei yksikään joka Häneen uskoo, hukkuisi." 

Jumala synnyttää uskoa tänäänkin.

Eikö jumala kaikkitietävyydessään osannut ottaa tätä huomioon? Mitä mieltä olet itse asiasta? Ei ottanut huomioon vai ei välitä asiasta? Voit kertoa ihan omin sanoin.

Vierailija
1939/1968 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”-jokainen onnettomuus edesauttaa seuraavien ehkäisemistä ja turvallisuuden kehittelyä.”


Ensikuulemalta hyvä pointti mutta siinäkin on ongelmansa. Moraalisesti ajatellen ei ole moraalista aiheuttaa yhtään enempää kärsimystä kuin on aivan pakko. Ja voidaan sanoa että olisi edistänyt turvallisuutta täysin yhtä paljon jos Titanicilla olisi hukkunut 1516 ihmistä eikä 1517. Jumala siis aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä.

Lisäksi jos jumala on kaikkivaltias, hänellä on käytännössä rajaton määrä keinoja käytettävissään. Eikö siis todellakaan ole yhtään muuta keinoa parantaa turvallisuutta kuin hukuttaa nimenomaan 1517 ihmistä kylmään mereen?

Älä unohda heitä jotka pelastuivat.

Niin ja Titanicilla orkesteri soitti virttä kun se upposi. Ehkä se viritti hukkuvat rukoilemaan. 

 

Eli jos Jumala halusi pelastaa kerralla paljon porukkaa Taivaaseen, niin laittoi shokkiefektin ja sellaisen kuolemanpelon että ne ihmiset otti Jeesuksen vastaan, jotka muutoin ois jatkanu synnissä elämistä ja kuolleet synnissä. 

Tiedän monia jotka on sodassa rukoilleet. 

 

Mukava elämä on loppujen lopuksi aika vaarallista, vaikka kukaan ei kriiseistä tykkää, ei edes Jumala.

Ei sitten ole Jumalalla sellainen käynyt mielessä että jos hän haluaisi pelastaa mahdollisimman paljon porukkaa niin tulisi ihan henkilökohtaisesti näytille? Tai ihan vaan lopettaisi ihmisten heittämisen helvettiin. 

Jeesus tuli näytille ja teki ihmeitä. Lopputulema oli, että juutalaiset kääntyi Häntä vastaan ja valtiovalta teloitti. 

 

Juutalaiset käveli meren poikki kuivin jaloin jaa joka päivä 40 vuoden ajan niille satoi mannaa taivaasta. Tulenliekki oli yöllä heidän kulkueensa edessä, pilvipatsas kulki päivällä.

Silti väsäsivät kultaisen vasikan kun Mooseksen silmä vältti.

 

Nää hommat on nimenomaan uskon asioita. Vaikka Taivas aukeis tuossa huomenna, niin vuoden päästä epäiltäisiin "ne oli CIA ja illuminati jotka testaili tekoälyä". 

Kaikkivoivalle jumalalle ei tuottaisi vaikeuksia olla vakuuttavasti läsnä joka päivä jos haluaisi pelastaa ihmiset epäuskolta ja luomaltaan helvetiltä.

Kun näin ei ilmiselvästi tapahdu, niin se on selvä osoitus siitä, että koko heppua ei ole olemassa.

Hänhän on olemassa, koko ajan. Jos se ei herätä mitään sisällä niin se ei herätä, ei usko ole kiinni ainoastaan näyttävistä spektaakkeleista. Muistuksia tosin saamme vähän väliä kun meinaamme suistua tieltä ihmiskuntana. Sitäpaitsi helvetti/kadotus/tulimeri ja lopullinen kuolema syntyi sen takia, koska langenneet enkelit eivät halunneet noudattaa Jumalan tahtoa vaan kääntyä kapinaan ja pahuuteen. Että jos jotain niin syytä itse saatanaa tästä. 

jdkfjfkd

Kukas sen saatanan enkeleineen taas loikaan? Did


Dkfkgllg

Kukas  se  vapaan  tahdon  määräsikään.   Nyt  sitten  ollaan  uli uli. 

Viittaat siihen, että enkeleilläkin on vapaa tahto? Eihän se edelleenkään poista sitä tosiasiaa, että jumala tiesi ennakkoon maailmaa luodessaan enkelien kapinan ja kaikki tapahtumat. Loi silti maailman kaikkine tapahtumineen. Joten jumala on vastuussa kaikesta pahasta kun ennalta tieten loi tämän maailman.

Pystytkö kieltämään tämän johdonmukaisen päättelyn jotenkin? Vapaaseen tahtoon vetoaminen ei oikeasti toimi tässä.

Vierailija
1940/1968 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä sanoa että ihan alkaa säälittää tässä ketjussa jankuttava ateistin reppana :D 

Luulee meitä uskovia hulluiksi, kun todellisuudessa meillä on jotain suurempaa, mitä ollaan löydetty. Ja Jumala on vahvasti elämässämme, ei tämä ole uskottelua tai suggestiota. Ei sellainen pitkälle kestäisi elämän myrskyissä.

 

Mä itse olen erityisen tarkka siitä, mihin tässä elämässä satsaan ja laitan aikaani, mielenkiintoani ja paukkujani. Valhetta en katsele sekuntiakaan. Jos Jeesus ei olisi osoittautunut todeksi, en kauaa jaksaisi kristinuskon parissa pyöriä. En valheelle rakentaisi elämääni. 

 

Mutta rukoillaan tän ketjun ateisti(e)n puolesta, siunataan heitä. <3

Suosittelen kuitenkin ylimielisyydessäsi antamaan arvostusta heille jotka sen ansaitsevat. Ihan vain vinkiksi ettei osuisi pilkkasi omaan nilkkaasi.

Ei tämä ole ylimielisyyttä. 

On kuin sulla ja mulla olisi syöpä, mutta mä olen saanut syöpälääkkeen. Sä kieltäydyt sitä vastaanottamasta. 

Sille ei vaan voi mitään, että säälittäähän se itsepäisyys vähäsen.

Et osaa käyttäytyä myöskään siksi että et halua, et ole hyvä ihminen, sen huomaa. Tee parannus äkkiä.

Keksitty syöpä johon kauppaat keksittyä lääkettä.

Koeta  löytää  itsellesi  hyödyllisempi  harrastus  kuin  uskisten  pilkka.   Luin  koko  pitkän  ketjun,   eikä tee  mitään  vaikutusta  tyhjä jauhaminen  eikä negaväitteet.   Huvittaa  paitsi  jos  olisin  se hyvä  ihminen niin  vähän  säälittäisi.

Luit koko pitkän ketjun, etkä ymmärtänyt siitä mitään? Hyppäsit yli kaikki luulevaisten epäloogiset häränpyllyt ja ristiriidat? No, niin se indoktrinaatio toimii. Niiden syvällisempi pohtiminen aiheuttaa sinulle henkistä pahoinvointia, joten sivuutat ne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi