Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"adhd on voimavara". No ei minulle. Olen luottotetoni menettänyt, siivottamassa kämpässä kissan kanssa asuva nuori eläkeläinen joka ei vielä näin 40vuotiaanaan tiedä mitä tahtoo tehdä isona

Vierailija
26.06.2023 |

Päivät kuluu Netflixiä katsellen. Ketään ei kehtaa pyytää kylään kun on niin likasista,vessa varsinkin.
Imuroin pari kertaa viikossa. Pyykit laitan suoraan narulta päälle en välillä kaappiin. Joka paikassa on muistilappuja,silti saan välillä sakkoja jostain käymättömästä hammaslääkärin ajasta. En muista sitä tai sitten olen oikeassa paikassa vääränä aikana tai väärässä paikassa oikeana aikana..
Voimavara? Minulta tämä vie kaikki voimat kun koetan selvitä arjesta .

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko saanut virallisen diagnoosin? Minkä ikäisenä? Käytätkö ADHD lääkitystä?

Vierailija
2/43 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä Auri Katariinaa käymään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko saanut virallisen diagnoosin? Minkä ikäisenä? Käytätkö ADHD lääkitystä?

KYllä,33vuotiaana. Lääkitys on ja se auttaa sen verran että jos pesen pyykkiä saan ne koneesta narulle enkä jätä sinne haisemaan tms. Mutta mikään parantava hmepilleri se ei ole. 

Ap

Vierailija
4/43 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisit töihin. 

Vierailija
5/43 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosi oli siinä mielessä helpotus etten olekaan vammainen, laiska tai tyhmä. Mutta toisaalta oli myös rankkaa kuulla että sairastaa parantumatonta neurologista häiriötä.

Ap

Vierailija
6/43 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap, kuulostaa siltä että sinulla on ADD. Se on juuri sellainen "perse ei nouse penkistä"-syndrooma kun taas ADHD:_t sinkoilee tuhat rautaa tulessa ja tekee vähän liikaakin.

Vierailija
7/43 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

A4 muistilappu paikkaan, josta oikeasti näet sen monta kertaa päiväsä. Vessan pönttöä vastapäätä? Mitä kohtaa kämpässäsi käytät usein niin, että katseesi ehtii viivähtää paperissa pidempään? Käytä puhelimen muitutuksia.

1 roska kerrallaan. Älä edes yritä siivota koko kämppää kerralla. Tänään lavuaari ja huomenna pönttö. Keksi uusia toimivia ratkaisuja entisten tilalle. Esim. Laita poljinroskis vetoroskiksen tilalle tai ihan mitä vaan pieniä muutoksia, jotka toimivat sinulla parmmin. Ratko ensin likaisimmat ongelmat, joista on haittaa terveydelle ja anna pyykkien roikkua narulla.

Vierailija
8/43 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ADD ja olen kokoajan tehnyt töitä, kämppä on kyllä siivoton koska siivous ei huvita. Tarkkuutta vaativia työasioita pitää kokoajan tarkistella ettei tule virheitä.

Vierailija
9/43 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksatko hoitaa lemmikkiäsi hyvin? Kissa on elävä, tunteva pieni rakastettava olio, vaatii päivittäistä hoitoa ja huolenpitoa.

Vierailija
10/43 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ADD ja olen kokoajan tehnyt töitä, kämppä on kyllä siivoton koska siivous ei huvita. Tarkkuutta vaativia työasioita pitää kokoajan tarkistella ettei tule virheitä.

Kyllä siivoaminenkin on "pilkuntarkkaa" ja vaatii keskittymistä. Jos ei ole siivonnut kuukausiin, kämpässä voi olla satoja, ellei tuhansia pikkutavaroita, roskia, astioita y,. joille pitäisi löytyä paikka.

Vierailija
11/43 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksatko hoitaa lemmikkiäsi hyvin? Kissa on elävä, tunteva pieni rakastettava olio, vaatii päivittäistä hoitoa ja huolenpitoa.

Mikä saa sint päättelemään, että ADD tai ADHD ei erottaisi kissaa lakanasta?

Vierailija
12/43 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A4 muistilappu paikkaan, josta oikeasti näet sen monta kertaa päiväsä. Vessan pönttöä vastapäätä? Mitä kohtaa kämpässäsi käytät usein niin, että katseesi ehtii viivähtää paperissa pidempään? Käytä puhelimen muitutuksia.

1 roska kerrallaan. Älä edes yritä siivota koko kämppää kerralla. Tänään lavuaari ja huomenna pönttö. Keksi uusia toimivia ratkaisuja entisten tilalle. Esim. Laita poljinroskis vetoroskiksen tilalle tai ihan mitä vaan pieniä muutoksia, jotka toimivat sinulla parmmin. Ratko ensin likaisimmat ongelmat, joista on haittaa terveydelle ja anna pyykkien roikkua narulla.

Se muistilappu ei useinkaan toimi vaikka olisi miten sijoitettu. Lapun lukee, lähtee ehkä suorittamaan yhtä tehtävää ja matkalla ADHD-avoit harhauttavatkin ajattelemaan tai tekemään jotain muuta ja asia unohtuu taas.

Naisystävälläni on ADHD ja hän esimerkiksi kirjoittaa omaan kämmenselkäänsä tärkeät asiat mitä pitää päivän aikana tehdä ja saattaa silti unohtaa ne. Siis siitäkin huolimatta, että näkee muistutuksen vähän väliä. Neurotyypillisillä avoilla varustettuna tätä on vaikea käsittää.

Vierailija
13/43 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama mutta lievempänä. Ärsyttää aina lukea lehtien adhd-juttuja, kun kaikki on aina tosi hyvissä töissä ja menestyneitä. Itse olen tylsässä työssä, joka ei liity mitenkään opintoihini. Opintoni menivät aika huonosti ja koska haaveilin tohtorintutkinnosta, en ikinä saa sitä. Kukaan ei arvaisi mun "urakehityksen" perusteella, että mä olen tosi uraorientoitunut ihminen ja se olisi ollut mulle tärkeää.

Mä lähestyn neljääkymppiä ja yritän nyt luopua haaveestani akateemisesta urasta. Mä olen yrittänyt sitä jo tosi monta kertaa, mutta opiskelu ei vaan tunnu luonnistuvan multa. En jaksa toimistotyötäni enää kauaa, joten nyt yritän keksiä jotain duunariammattia, johon voisin päästä ja joka tuntuisi mielekkäältä.

Adhd:ssä on puolensa, mutta kyllä mä rukoilen, että mun lapsi on tullut älykkääseen, harkitsevaan isäänsä eikä muhun.

Vierailija
14/43 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene pesemään se pönttö nyt.

Vierailija
15/43 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se muistilappu ei useinkaan toimi vaikka olisi miten sijoitettu. Lapun lukee, lähtee ehkä suorittamaan yhtä tehtävää ja matkalla ADHD-avoit harhauttavatkin ajattelemaan tai tekemään jotain muuta ja asia unohtuu taas.

Naisystävälläni on ADHD ja hän esimerkiksi kirjoittaa omaan kämmenselkäänsä tärkeät asiat mitä pitää päivän aikana tehdä ja saattaa silti unohtaa ne. Siis siitäkin huolimatta, että näkee muistutuksen vähän väliä. Neurotyypillisillä avoilla varustettuna tätä on vaikea käsittää.

Parhaimmillaan sitä on menossa tekemään listalta löytyvää asiaa, mutta sitten huomaa, että jotain muuta pitäisi tehdä ja lähtee tekemään sitä samalla huomaten, että nyt ei pitäisi lähteä harhautumaan siitä ekasta tehtävästä, mutta silti niin tekee. En voi ymmärtää.

-eri

Vierailija
16/43 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä saa sinut kuvittelemaan, että vinkin antaja on neurotyypillinen?

Vierailija
17/43 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, saatko kuntoutusta?

Henkilökohtainen avustaja?

Vierailija
18/43 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parhaimmillaan sitä on menossa tekemään listalta löytyvää asiaa, mutta sitten huomaa, että jotain muuta pitäisi tehdä ja lähtee tekemään sitä samalla huomaten, että nyt ei pitäisi lähteä harhautumaan siitä ekasta tehtävästä, mutta silti niin tekee. En voi ymmärtää.

-eri

Jos siinä lukee, että mene hammaslääkäriin, niin minne harhaudut matkalla? Discoon?

Vierailija
19/43 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Jos siinä lukee, että mene hammaslääkäriin, niin minne harhaudut matkalla? Discoon?

No selkeästi tuo koskee enemmänkin kotona tehtäviä juttuja.

Vierailija
20/43 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama mutta lievempänä. Ärsyttää aina lukea lehtien adhd-juttuja, kun kaikki on aina tosi hyvissä töissä ja menestyneitä. Itse olen tylsässä työssä, joka ei liity mitenkään opintoihini. Opintoni menivät aika huonosti ja koska haaveilin tohtorintutkinnosta, en ikinä saa sitä. Kukaan ei arvaisi mun "urakehityksen" perusteella, että mä olen tosi uraorientoitunut ihminen ja se olisi ollut mulle tärkeää.

Mä lähestyn neljääkymppiä ja yritän nyt luopua haaveestani akateemisesta urasta. Mä olen yrittänyt sitä jo tosi monta kertaa, mutta opiskelu ei vaan tunnu luonnistuvan multa. En jaksa toimistotyötäni enää kauaa, joten nyt yritän keksiä jotain duunariammattia, johon voisin päästä ja joka tuntuisi mielekkäältä.

Adhd:ssä on puolensa, mutta kyllä mä rukoilen, että mun lapsi on tullut älykkääseen, harkitsevaan isäänsä eikä muhun.

Mulle sanoi oma äiti, että sulla ei ole ollut sitä kunnianhimoa. On kyllä, ei ole siitä kiinni... Myös luulee, että raha ei ole kiinnostanut kun minulla ei ole mitään. On kiinnostanut, mutta ei ole pysynyt käsissäni. Rahaa on pienistä tuloista mennyt hurjasti esimerkiksi huomatuskuluihin, siivoojan palkkaamiseen, avaimien hukkaamisiin ja muihin mokiin. Tunnen olevani täysin väärin ymmärretty ihmisenä. En todellakaan ole huoleton ihminen, joka ei välitä näistä asioista, en vaan osaa niin kuin muut aikuiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi