Mielestäni maailma ilman Jumalaa on järjetön ajatus.
Että kaikki olisi vain kaaottista sattumaa, eikä millään lopulta olisi mitään väliä. Vaikka eläisit vain itsellesi ja siinä sivussa vahingoittaisit muita, olisiko silläkään sitten mitään väliä?
Kommentit (1245)
Vierailija kirjoitti:
Jumala antoi minulle yliluonnollisen kääntymyksen noin 5 vuotta sitten, oltuaani skeptikko yli 30 vuotta. Rukoilin vahingossa tietääkseni totuuden, ja Jumala antoi minulle erehtymättömän vastauksen. Olin toimistossani myöhään eräänä iltana tutkien kristinuskon historiallisuutta. Olin opiskellut filosofiaa ja historiaa vuosia, ja pääsin lopulta pisteeseen, jossa pyysin sydämeni pohjasta tietää totuuden. Pitkä tarina, mutta minulla oli noin 5 minuuttia, jolloin tuntui kuin maailma olisi kadonnut ja olisin uppoutunut Hänen rakkauteensa. Hän antoi minulle tiedon siitä, miten Hän näki elämäni. Hän jakoi näkemyksensä maailmasta ja siitä, miten Hän on jokaisen kanssa jokaisena hetkenä. Hän kärsii jokaisesta synnistä kuin tikarista Hänen sydämeensä.
Olin skeptikko suurimman osan elämästäni, joten kesti monta vuotta käsitellä kaikkia epäilyjäni. Nyt taaksepäin katsoessani näen, että Jumala innoitti minua löytämään vastauksia. Kun Jeesus sanoi: "Etsikää, niin löydätte", se oli lupaus, ei vain ennustus. Jos etsit totuutta hyveessä, Hän inspiroi sitä, mitä luet ja teet. Vietin vuosia tutkien kosmologiaa, biologiaa, filosofiaa, tietoisuutta jne. Lopulta kaikki loksahti kohdalleen. Sinun täytyy kuitenkin haluta välttää syntiä (pahetta). Synti sumentaa mielen ja erottaa meidät Jumalasta.
Koska olen käynyt läpi kaikki järkiperäiset argumentit vuosien varrella, voin auttaa sinua, jos sinulla on kompastuskivi. Voit vapaasti lähettää minulle viestin.
Jumala on hyvin samanlainen kuin maailman kaunein kumppani, jolla on ihastus sinuun. Jos teet pahoja asioita, se välttelee Häntä. Jos teet hyviä asioita, Hän vetää sinua puoleensa. Totuus on parempi kuin voit kuvitella. Ikuinen elämä täyttymyksessä ja ilossa.
Rukoilin juuri nyt puolestasi ja toivotan sinulle kaikkea hyvää matkallasi. BTW, Jumalan tunteminen ei tee elämästä yhtään helpompaa. Itse asiassa elämä voi olla paljon vaikeampaa, mutta Hänen puolestaan kärsimisessä on suurta merkitystä, ja se voidaan tehdä iloiten. Jeesus sanoi ottamaan ristisi ja seuraamaan Häntä.
Ihana todistus <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää mitä ja missä vaiheessa on mennyt totaalisen pieleen, jos aidosti uskoo johonkin lähi-itäläiseen satukirjaan Jumalasta puhumattakaan.
Kalevala, joka yhtälailla on ihan samanlainen satukirja ja kansantarujen kokoelma, esittää ihan yhtä uskottavan vaihtoehtoisen teorian. Maailma syntyi Sotkan munasta.
Kiinnostaisi tietää, oletko ihan oikeasti ottanut näitä kirjoja käsiisi ja lukenut. Vaikkapa vertaillen.
Tottakai ja Kalevala on kyllä valtavan paljon paremmin koottu teos. Tottakai, koska se on tehty meidän kulttuurin kansantarujen pohjalta, ei toisella puolella maailmaa olevien täysin erilaisten kulttuurien kansantarujen pohjalta.
Jaa että sun mielestäkö maailmassa on ne kaikki väitetyt 10 miljoonaa jumaluutta?
Osa toisensa poissulkevia?
Miten sellainen riitainen porukka voisi luoda universumin ja riidattomasti hoitaa aitä yhdessä?
Ei, vaan on vain 1 ainoa Jumala ja Hänellä vihollinen, eli vimmattu kopiokone nimeltään saatana, joka pullauttaa varmaan joka päivä uuden uskonnon jossain päin maailmaa.
Pidät siis yli miljardia hindua pask*npuhujina? Mielenkiintoista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää mitä ja missä vaiheessa on mennyt totaalisen pieleen, jos aidosti uskoo johonkin lähi-itäläiseen satukirjaan Jumalasta puhumattakaan.
Kalevala, joka yhtälailla on ihan samanlainen satukirja ja kansantarujen kokoelma, esittää ihan yhtä uskottavan vaihtoehtoisen teorian. Maailma syntyi Sotkan munasta.
Kiinnostaisi tietää, oletko ihan oikeasti ottanut näitä kirjoja käsiisi ja lukenut. Vaikkapa vertaillen.
Tottakai ja Kalevala on kyllä valtavan paljon paremmin koottu teos. Tottakai, koska se on tehty meidän kulttuurin kansantarujen pohjalta, ei toisella puolella maailmaa olevien täysin erilaisten kulttuurien kansantarujen pohjalta.
Jaa että sun mielestäkö maailmassa on ne kaikki väitetyt 10 miljoonaa jumaluutta?
Miten sellainen riitainen porukka voisi luoda universumin ja riidattomasti hoitaa aitä yhdessä?
Ei, vaan on vain 1 ainoa Jumala ja Hänellä vihollinen, eli vimmattu kopiokone nimeltään saatana, joka pullauttaa varmaan joka päivä uuden uskonnon jossain päin maailmaa.
Miten kaikkivaltiaalla jumalalla voi olla vihollisia? Looginen mahdottomuus minusta.
”Me voidaan tutkia vain sitä, mitä meillä on nähtävillä NYT. Ja siihen sopii monenlainen teoria”
Ei sovi jos puhutaan tieteellisestä teoriasta. Jos puhutaan kaikenlaisista heitoista ja spekulaatioista niin se on eri asia.
Tieteellä on kyllä oikein hyvät perusteet käsityksilleen siitä miten asiat ovat maapallolla kehittyneet.
”Ja joistakin fossiileista on löydetty pehmytkudosta jota ei saisi löytyä enää, jos dinot kuoli 65 milj.vuotta sitten. ”
Ei ole löydetty pehmytkudosta sellaisenaan vaan muodossa jossa siihen on imeytynyt ympäristöstä niin paljon sitä säilyttäviä aineita jotka ovat korvanneet normaalisti pehmytkudoksen lopulta hajottavat osat että sen säilyminen on ihan normaalia.
”Lisäksi luolamaalauksista löytyy ihmisiä&dinoja”
Ei kyllä löydy. Joku yksittäinen kuva josta joku hyvin suurella mielikuvituksella on niin tulkinnut.
Samoin usein usein väitetään että ihmisten vanhojen tarujen lohikäärmeet ja hirviöt olisivat dinoja. Mutta unohdetaan että kaikissa taruissa lohikäärmeet ja muut ovat yksinäisiä ja hyvin harvinaisia yksilöitä. Dinosauruksia taas oli oikeasti satoja eri kokoisia ja näköisiä lajeja laumoittain joka puolella. Mistään sellaisesta ei löydy mitään kuvauksia missään.
”Koska olen käynyt läpi kaikki järkiperäiset argumentit vuosien varrella, voin auttaa sinua, jos sinulla on kompastuskivi”
Ilmeisesti olet myös hylännyt kaikki järkiperäiset argumentit ja korvannut ne uskolla.
Miksi se on järjetön ajatus?
Siksikö, että vanhempasi ovat aivopesseet sinut uskomaan satuolentoihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kaikkivaltiaalla jumalalla voi olla vihollisia? Looginen mahdottomuus minusta.
Kuinka narsisti sosiopaatti pitää olla, että luo itse itselleen vihollisen, vaikka on kaikkivoipa ja voisi tämän vihollisen hävittää sormia napsauttamalla?
Jumalvaltakunta on todellinen. On huojentavaa tietää ettei ole yksin elämässä ja että tämä on vain yksi elämä joka voi päättyä minä hetkenä hyvänsä joten parempi on vain jatkaa elämää ja pyrkiä nauttimaan siitä. Jumalvaltakunnan tuki rentoutti minut liiallisesta velvollisuudentunteesta tätä yhteiskuntaa kohtaan.
Ei ole vihollisia muualla kuin maan päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka narsisti sosiopaatti pitää olla, että luo itse itselleen vihollisen, vaikka on kaikkivoipa ja voisi tämän vihollisen hävittää sormia napsauttamalla?
Aika typerää kommentointia.
”Jumalvaltakunta on todellinen.”
Todellinen sinulle siinä mielessä että juuri sinä uskot siihen vahvasti. Joulupukkikin on todellinen sille pienelle lapselle joka uskoo häneen.
Usko siis voi rakentaa ihmiselle oman todellisuuden joka on irrallaan siitä mikä on se oikea todellisuus. Ihmisten oma todellisuus rakentuu ihmisen aivoissa ja on siksi irrallaan siitä varsinaisesta todellisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
”Jumalvaltakunta on todellinen.”
Todellinen sinulle siinä mielessä että juuri sinä uskot siihen vahvasti. Joulupukkikin on todellinen sille pienelle lapselle joka uskoo häneen.Usko siis voi rakentaa ihmiselle oman todellisuuden joka on irrallaan siitä mikä on se oikea todellisuus. Ihmisten oma todellisuus rakentuu ihmisen aivoissa ja on siksi irrallaan siitä varsinaisesta todellisuudesta.
Kuulen valtakuntaa joten se todellistaa asian minulle, valtakunnan olemassaolon. Tämä valtakunta myös päättää aivotoiminnastamme. Olen tervejärkinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuossa aíemmin joku piti saatanaa jumalan vihollisena, mikä on loogista sinänsä, koska tappelevat samoista sieluista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika typerää kommentointia.
Perustelut tälle olisi mukava kuulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuossa aíemmin joku piti saatanaa jumalan vihollisena, mikä on loogista sinänsä, koska tappelevat samoista sieluista.
Jumalan ei tarvitse tapella kenenkään kanssa. Hän voi kuitenkin kertoa meille asian niinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalan ei tarvitse tapella kenenkään kanssa. Hän voi kuitenkin kertoa meille asian niinkin.
No miksi jumala sitten antaa saatanan mellastaa? Onko kyse siitä, että "pannuhuoneessa" pitää olla hiilen lapioijia?
Aika vaikea uskoa armolliseen jumalaan, jos tällainen vastakkainasettelu on tarkoituksellinen.
”Kuulen valtakuntaa joten se todellistaa asian minulle, valtakunnan olemassaolon. ”
Sitähän juuri sanoin. Todellinen sinulle ei kuitenkaan ole sama kuin todellinen ihan oikeasti.
”Tämä valtakunta myös päättää aivotoiminnastamme”
Miksi se päättäisi joidenkin aivojen uskovan ja joidenkin ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi jumala sitten antaa saatanan mellastaa? Onko kyse siitä, että "pannuhuoneessa" pitää olla hiilen lapioijia?
Aika vaikea uskoa armolliseen jumalaan, jos tällainen vastakkainasettelu on tarkoituksellinen.
Kerro minulle mitä tarkoitat saatanalla niin minun on helpompi vastata sinulle.
Miten jumala voi viestittää niin monille ihmisille viestejä, joista syntyy kaaoottisia tilanteita. Useat sodat ovat uskon sotia.