Mies ilmeisesti elänyt kaksoiselämää jo jonkin aikaa
Olen pitkässä suhteessa ja meillä on mennyt pitkään huonosti. Mies on tuntunut etäiseltä, ei ole viettänyt aikaa edes samassa huoneessa kanssani, eikä ole ollut halukas seksiin. On selittänyt tätä stressillä ja sairauksilla. Olen kysynyt, että onko hänellä toinen ja on väittänyt, ettei ole.
Nyt sain tietää, että hän on viettänyt paljon aikaa exänsä kanssa ilman, että on kertonut minulle mitään. Nähtävästi heidän välinsä ovat nykyään varsin lämpöiset. Minulle mies on haukkunut exää niin paljon, että tuo tuntuu käsittämättömältä.
Miten yleistä se on, että mies palaisi exän luo vielä pitkän ajan jälkeen? Minä en ollut syy heidän eroonsa, tapasimme vasta myöhemmin. En osaa täysin asennoitua tähän uuteen tilanteeseen muuta kuin että onneksi ei ole lapsia kuvioissa.
En tiedä, mitä heidän suunnitelmansa ovat, enkä ole varma, mitä minun kannattaisi tehdä. Ei ole helppoa erota pelkkien epäilyjen vuoksi, mutta toisaalta eihän tämä hyvä suhde ole. Miltä kuulostaa mielestänne?
Kommentit (13)
Eihän tuo tilanne tosiaan hyvältä vaikuta. Kyllähän joskus eksän kanssa palataan yhteen pidemmänkin ajan jälkeen. Ehkä se eksän haukkuminen onkin ollut merkki siitä, että miehellä on ollut tunteita jäljellä eksäänsä kohtaan.
Toisaalta on varmaan olemassa sellainenkin mahdollisuus, että mies kokee eksänsä osaavan lohduttaa häntä sinua paremmin jossakin asiassa. Jonkinlaista pettämistä kai sekin olisi, henkisellä tasolla siis.
En oikein osaa neuvoa muuten, kuin että jos yrittäisit vielä kysyä mieheltäsi, miksi hän viettää aikaa eksänsä kanssa.
Riippumatta siitä pettääkö mies vai ei, niin tuollainen epäily on jo sellainen, että en itse halua sellaista enää kokea. Siis itse en suostu enää sellaiseen suhteeseen missä ei ole täysin kartalla millainen se suhde on ja onko joku huonosti ja pettääkö toinen vai ei. Se todella syö sielua ja vahingoittaa kumpaakin osapuolta. Kuinka siis päästä takaisin tasapainoon? Istukaa pöydän ääreen ja kysyt mieheltä suoraan mitä hän meinaa. Sitten pohdi millaista elämää sinä haluat viettää.
Vierailija kirjoitti:
Riippumatta siitä pettääkö mies vai ei, niin tuollainen epäily on jo sellainen, että en itse halua sellaista enää kokea. Siis itse en suostu enää sellaiseen suhteeseen missä ei ole täysin kartalla millainen se suhde on ja onko joku huonosti ja pettääkö toinen vai ei. Se todella syö sielua ja vahingoittaa kumpaakin osapuolta. Kuinka siis päästä takaisin tasapainoon? Istukaa pöydän ääreen ja kysyt mieheltä suoraan mitä hän meinaa. Sitten pohdi millaista elämää sinä haluat viettää.
Olen jo aiemmin kysynyt näitä ja hän on halunnut olla kanssani.
Minulla on tunne, että mies on myös sen exänsä suhteen epämääräisessä tilassa niin, että exä toivoisi enemmän, eikä ole varma, mitä mies haluaa.
Joo aukikirjoitettuna ei kuulosta yhtään paremmalta.
Ap
Mies haluaa eroon sinusta ja se exäkin on pelkkä laastari matkalla eroon teistä kummastakin kunhan löytää uuden naisen.
Jos teillä ei ole enää seksiä, niin siitä varmasti kenkä puristaa. Mies kokee tarpeettomuuden tunnetta kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Jos teillä ei ole enää seksiä, niin siitä varmasti kenkä puristaa. Mies kokee tarpeettomuuden tunnetta kanssasi.
Mies on se, joka ei ole halunnut seksiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mieshän se tässä pihtaa eikä ap, koska saa seksiä exältä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo aiemmin kysynyt näitä ja hän on halunnut olla kanssani.
Minulla on tunne, että mies on myös sen exänsä suhteen epämääräisessä tilassa niin, että exä toivoisi enemmän, eikä ole varma, mitä mies haluaa.
Joo aukikirjoitettuna ei kuulosta yhtään paremmalta.
Ap
No sinun täytyy miettiä haluatko sinä jatkaa noin. Miehelle ja hänen eksälleen sinä et mahda mitään. Voithan toki kieltää heidän näkemisen, mutta johtaako se mihinkään? Ketään ei voi kahlita. Sanoisin miehelle, että tämä tilanne on liian vaikea nyt elää ja jonkun täytyy muuttua. Joko sinä lakkaat murehtimasta tai mies selvittää päänsä. Tai sitten vain peset itsesi pois koko jutusta ja jätät miehen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi roikut hänessä?
Hyvä kysymys. En ole tiennyt roikkuvani, koko asetelma on vasta nyt paljastunut minulle. Kestää hetken hahmottaa tapahtunutta edes. Ilmeisesti tässä on kuvio, jossa se exä on toinen nainen, joka patistaa miestä päättämään ja yrittää saada miestä jäämään kiinni, jotta vauhdittaisin asioita ja jättäisin hänet. Eli minä olen sinisilmäisen vaimon roolissa, joka ei ole tajunnut mitään. Mies on epämääräisesti siinä välissä, ties mitä puhunut exälle meidän liitostamme ja minulle taas on peitellyt välejään exäänsä.
Ap
Kokemuksia kellään vastaavasta?