Mielestäni maailma ilman Jumalaa on järjetön ajatus.
Että kaikki olisi vain kaaottista sattumaa, eikä millään lopulta olisi mitään väliä. Vaikka eläisit vain itsellesi ja siinä sivussa vahingoittaisit muita, olisiko silläkään sitten mitään väliä?
Kommentit (1245)
Vierailija kirjoitti:
”Kuulen valtakuntaa joten se todellistaa asian minulle, valtakunnan olemassaolon. ”
Sitähän juuri sanoin. Todellinen sinulle ei kuitenkaan ole sama kuin todellinen ihan oikeasti.
”Tämä valtakunta myös päättää aivotoiminnastamme”
Miksi se päättäisi joidenkin aivojen uskovan ja joidenkin ei?
Ihmisellä on vapaa tahto uskoa, valtakunta päättää minkä se sallii ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kaikkivaltiaalla jumalalla voi olla vihollisia? Looginen mahdottomuus minusta.
Ei ole vihollisia muualla kuin maan päällä.
Juuri tuossa aíemmin joku piti saatanaa jumalan vihollisena, mikä on loogista sinänsä, koska tappelevat samoista sieluista.
Jumalan ei tarvitse tapella kenenkään kanssa. Hän voi kuitenkin kertoa meille asian niinkin.
No miksi jumala sitten antaa saatanan mellastaa? Onko kyse siitä, että "pannuhuoneessa" pitää olla hiilen lapioijia?
Aika vaikea uskoa armolliseen jumalaan, jos tällainen vastakkainasettelu on tarkoituksellinen.
Kerro minulle mitä tarkoitat saatanalla niin minun on helpompi vastata sinulle.
No saatana on se, mikä viekoittelee ihmistä synnin polulle (tai näin siis Raamatun mukaan). Mitä luulit minun ajattelevan?
Vierailija kirjoitti:
”Juuri tuossa aíemmin joku piti saatanaa jumalan vihollisena, mikä on loogista sinänsä, koska tappelevat samoista sieluista.”
Tuo on tyypillinen mustavalkoinen maailmankuva jossa jos et ole puolellani niin olet viholliseni puolella. Miksi ihmisen sielu olisi sen kummemmin Jumalan kuin saatanankaan puolella?
Koko Raamattu ja kiristinusko kuitenkin perustuu tälle mustavalkoiselle asetelmalle. Ja eihän jumalaan tarvitsisi turvautua, jos ei olisi MILTÄ turvautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kaikkivaltiaalla jumalalla voi olla vihollisia? Looginen mahdottomuus minusta.
Juuri tuossa aíemmin joku piti saatanaa jumalan vihollisena, mikä on loogista sinänsä, koska tappelevat samoista sieluista.
Jumalan ei tarvitse tapella kenenkään kanssa. Hän voi kuitenkin kertoa meille asian niinkin.
No miksi jumala sitten antaa saatanan mellastaa? Onko kyse siitä, että "pannuhuoneessa" pitää olla hiilen lapioijia?
Aika vaikea uskoa armolliseen jumalaan, jos tällainen vastakkainasettelu on tarkoituksellinen.
No saatana on se, mikä viekoittelee ihmistä synnin polulle (tai näin siis Raamatun mukaan). Mitä luulit minun ajattelevan?
Mikä tämä saatana on ja missä hän toimii? On pakko varmentaa asiaa jotta ymmärrän sinua täysin. Hengen tasolla ei ole mitään pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala antoi minulle yliluonnollisen kääntymyksen noin 5 vuotta sitten, oltuaani skeptikko yli 30 vuotta. Rukoilin vahingossa tietääkseni totuuden, ja Jumala antoi minulle erehtymättömän vastauksen. Olin toimistossani myöhään eräänä iltana tutkien kristinuskon historiallisuutta. Olin opiskellut filosofiaa ja historiaa vuosia, ja pääsin lopulta pisteeseen, jossa pyysin sydämeni pohjasta tietää totuuden. Pitkä tarina, mutta minulla oli noin 5 minuuttia, jolloin tuntui kuin maailma olisi kadonnut ja olisin uppoutunut Hänen rakkauteensa. Hän antoi minulle tiedon siitä, miten Hän näki elämäni. Hän jakoi näkemyksensä maailmasta ja siitä, miten Hän on jokaisen kanssa jokaisena hetkenä. Hän kärsii jokaisesta synnistä kuin tikarista Hänen sydämeensä.
Olin skeptikko suurimman osan elämästäni, joten kesti monta vuotta käsitellä kaikkia epäilyjäni. Nyt taaksepäin katsoessani näen, että Jumala innoitti minua löytämään vastauksia. Kun Jeesus sanoi: "Etsikää, niin löydätte", se oli lupaus, ei vain ennustus. Jos etsit totuutta hyveessä, Hän inspiroi sitä, mitä luet ja teet. Vietin vuosia tutkien kosmologiaa, biologiaa, filosofiaa, tietoisuutta jne. Lopulta kaikki loksahti kohdalleen. Sinun täytyy kuitenkin haluta välttää syntiä (pahetta). Synti sumentaa mielen ja erottaa meidät Jumalasta.
Koska olen käynyt läpi kaikki järkiperäiset argumentit vuosien varrella, voin auttaa sinua, jos sinulla on kompastuskivi. Voit vapaasti lähettää minulle viestin.
Jumala on hyvin samanlainen kuin maailman kaunein kumppani, jolla on ihastus sinuun. Jos teet pahoja asioita, se välttelee Häntä. Jos teet hyviä asioita, Hän vetää sinua puoleensa. Totuus on parempi kuin voit kuvitella. Ikuinen elämä täyttymyksessä ja ilossa.
Rukoilin juuri nyt puolestasi ja toivotan sinulle kaikkea hyvää matkallasi. BTW, Jumalan tunteminen ei tee elämästä yhtään helpompaa. Itse asiassa elämä voi olla paljon vaikeampaa, mutta Hänen puolestaan kärsimisessä on suurta merkitystä, ja se voidaan tehdä iloiten. Jeesus sanoi ottamaan ristisi ja seuraamaan Häntä.
Ihana todistus <3
Uskomatonta valehtelua. On surullista, että toiset ottavat nämä höpinät tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä saatana on ja missä hän toimii? On pakko varmentaa asiaa jotta ymmärrän sinua täysin. Hengen tasolla ei ole mitään pahaa.
Jos sinulle ei asia selvinnyt, niin taidat vaan vältellä vastaamista. Tyypillistä uskovan taktiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
”Juuri tuossa aíemmin joku piti saatanaa jumalan vihollisena, mikä on loogista sinänsä, koska tappelevat samoista sieluista.”
Tuo on tyypillinen mustavalkoinen maailmankuva jossa jos et ole puolellani niin olet viholliseni puolella. Miksi ihmisen sielu olisi sen kummemmin Jumalan kuin saatanankaan puolella?
Ei tietenkään ole kummankaan puolella. Satuhahmoilla ei ole puolia.
”Ihmisellä on vapaa tahto uskoa, valtakunta päättää minkä se sallii ihmiselle”
Uskominen ei ole valinta. Ihminen ei voi vapaasti valita mihin uskoo. Ihminen uskoo jos vakuuttuu jostain. Jos ei vakuutu, uskoa ei voi syntyä.
Sinäkään et voi vain päättää uskoa johonkin.
Tähän vastaansanomattomaan antiteistiseen kehäpäätelmään jos saisi kiinnitettyä voimansiirtoakselin, emme tarvitsisi fuusiovoimaa maapallolla.
”Ihmisellä on vapaa tahto uskoa”
Olen usein miettinyt miksi uskovat ovat niin usein oikeistolaisesti ajattelevia vaikka kristinuskon sanoma on ennemminkin vasemmistolainen kaikista huolta pitävä. Nyt tajusin että uskovilla on tämä sama ”jokainen on oman onnensa seppä” mentaliteetti jossa ajatellaan että ihminen voi itse valita sekä menestyä että uskoa. Eli että se on lopulta vain oma valinta että miten elämässä menee.
Kuitenkin todellisuus on toinen. Ihminen voi yrittää menestyä ja yrittää uskoa ja molemmat toki lisäävät todennäköisyyttä niihin. Mutta kukaan ei voi vain valita menestyä tai valita uskoa.
”Tähän vastaansanomattomaan antiteistiseen kehäpäätelmään”
Mistä kehäpäätelmastä nyt siis puhut?
Vierailija kirjoitti:
”Ihmisellä on vapaa tahto uskoa, valtakunta päättää minkä se sallii ihmiselle”
Uskominen ei ole valinta. Ihminen ei voi vapaasti valita mihin uskoo. Ihminen uskoo jos vakuuttuu jostain. Jos ei vakuutu, uskoa ei voi syntyä.Sinäkään et voi vain päättää uskoa johonkin.
Kyllä ihminen uskoo mihin hän itse haluaa mutta ihminen seuraa myös paljon tunnetta joka useasti kulkee käsikkäin oman halunkin kanssa. Et ihan halunnut ymmärtää minua kommentissasi.
”Kyllä ihminen uskoo mihin hän itse haluaa”
Ei usko. Yritä uskoa aidosti ja syvästi että joulupukki on olemassa vain haluamalla uskoa ja toteat että epäonnistut. Tässä ei ole mitään epäselvää. Usko ei ole valinta eikä halu.
” mutta ihminen seuraa myös paljon tunnetta joka useasti kulkee käsikkäin oman halunkin kanssa. Et ihan halunnut ymmärtää minua kommentissasi”
Usko on nimenomaan tunnetta. Ja tunteitaan ei voi valita.
”Kyllä ihminen uskoo mihin hän itse haluaa mutta ihminen seuraa myös paljon tunnetta joka useasti kulkee käsikkäin oman halunkin kanssa. Et ihan halunnut ymmärtää minua kommentissasi”
Nimenomaan ajatus siitä että usko olisi vapaan valinnan takana on yksi kristinuskon vaarallisimmista ajatuksista. Se nimittäin oikeuttaa ihan tavallisten ihmisten sulkemisen pelastuksen ulkopuolelle ja syöksemisen kadotukseen vain koska he eivät usko. Jos uskomista käsiteltäisiin kuten se oikeasti on, eli tahdon ulkopuolella olevana asiana, kukaan ei enää voisi pitää tätä systeemiä reiluna ja oikeudenmukaisena.
Uskovien siis pitää sitkeästi väittää uskon olevan ola valinta jotta välttävät tämän valtavan ristiriidan.
Vierailija kirjoitti:
”Kyllä ihminen uskoo mihin hän itse haluaa mutta ihminen seuraa myös paljon tunnetta joka useasti kulkee käsikkäin oman halunkin kanssa. Et ihan halunnut ymmärtää minua kommentissasi”
Nimenomaan ajatus siitä että usko olisi vapaan valinnan takana on yksi kristinuskon vaarallisimmista ajatuksista. Se nimittäin oikeuttaa ihan tavallisten ihmisten sulkemisen pelastuksen ulkopuolelle ja syöksemisen kadotukseen vain koska he eivät usko. Jos uskomista käsiteltäisiin kuten se oikeasti on, eli tahdon ulkopuolella olevana asiana, kukaan ei enää voisi pitää tätä systeemiä reiluna ja oikeudenmukaisena.Uskovien siis pitää sitkeästi väittää uskon olevan ola valinta jotta välttävät tämän valtavan ristiriidan.
Ymmärrätkö sinä että puhut mitä sattuu koska et ymmärrä keskustelusta mitään?
En ole uskova.
Puhun asioista kuten ne ovat.
Olen ateisti.
Haluaisin keskustella keskustelupalstalla enkä vängätä turhanpäiten epäolennaisuuksista.
Vierailija kirjoitti:
”Kyllä ihminen uskoo mihin hän itse haluaa”
Ei usko. Yritä uskoa aidosti ja syvästi että joulupukki on olemassa vain haluamalla uskoa ja toteat että epäonnistut. Tässä ei ole mitään epäselvää. Usko ei ole valinta eikä halu.
” mutta ihminen seuraa myös paljon tunnetta joka useasti kulkee käsikkäin oman halunkin kanssa. Et ihan halunnut ymmärtää minua kommentissasi”
Usko on nimenomaan tunnetta. Ja tunteitaan ei voi valita.
Olette niin ehdottomia ja halunneet survoa itsenne niin kapealle polulle että keskustelu käy mahdottomaksi. Kiitos kuitenkin kiinnostuksestasi.
”Ymmärrätkö sinä että puhut mitä sattuu koska et ymmärrä keskustelusta mitään?”
En puhu mitä sattuu. Todista että puhun jos haluat niin väittää.
”En ole uskova. Puhun asioista kuten ne ovat.
Olen ateisti.”
Aivan sama mitä sinä olet. Se ei vaikuta siihen mitkä ovat faktoja.
”Haluaisin keskustella keskustelupalstalla enkä vängätä turhanpäiten epäolennaisuuksista”
Älä sitten vänkää.
”Olette niin ehdottomia ja halunneet survoa itsenne niin kapealle polulle että keskustelu käy mahdottomaksi”
Ymmärrän toki että faktoja vastaan on hankala taistella.
Vierailija kirjoitti:
”Ymmärrätkö sinä että puhut mitä sattuu koska et ymmärrä keskustelusta mitään?”
En puhu mitä sattuu. Todista että puhun jos haluat niin väittää.
”En ole uskova. Puhun asioista kuten ne ovat.
Olen ateisti.”
Aivan sama mitä sinä olet. Se ei vaikuta siihen mitkä ovat faktoja.
”Haluaisin keskustella keskustelupalstalla enkä vängätä turhanpäiten epäolennaisuuksista”
Älä sitten vänkää.
No jos nyt ymmärrät hyvä ihminen kaikkea lukemaasi niin huomaat että teet vain kiusaa.