Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen nähnyt koulukiusaajiani viimeksi 1989 ja nyt pitäisi mennä heidän kutsumana luokkakokoukseen

Vierailija
02.05.2026 |

On into aika vähissä. Jostain onnistuivat onkimaan puhelinnumeroni joka ei ole yleisessä jaossa.

Kommentit (195)

Vierailija
101/195 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin vuonna 1990 ylioppilaaksi valmistuneiden luokkakokoontumisessa. Yllättävän kivaa oli. Ja toinen yllätys oli, että paikalla oli muistaakseni peräti 18/25 ylioppilaasta. Muutama asui ihan ulukomailla, niin oli ymmärrettävää, notteivat tulleet.

Kävin melkein samanlaisessa kokoontumisessa. 
Kaksi mielenkiintoista huomiota

-idiotic jääkiekkoilija, jonka lukio meni viittä vaille viemäriin, oli edelleen samanlainen. Sääliksi kävi. 

-kirjoitukset ekalla kerralla reputtanut oli nykyään sikarikas, lääketeollisuuden iso-iso-isopamppu

Vierailija
102/195 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kiusaaminen oli ihan sitä, että huudeltiin ikäviä juttuja isolla porukalla parille tytölle. Mun pyörä myös rikottiin. Ne muut eivät sentään siihen  rikkomiseen osallistuneet, tekijän tiesin. No tekijä tappoi itsensä jo parikymppisenä ja herkkä oli kun tyttöystävä jätti. Syytä siihen miksi tyttöystävä jätti en tiedä eikä kiinnosta, mutta en toisaalta ihmettelekään että jätti.  

Kiusaajat ovat syntyneet pahojen geenien saattelemana ja aina he löytävät jonkun ja jostain hyvin mitättömästä syystä. Yleensä kohteeksi valitaan joku pienikokoinen hiljainen, jonka ei arvella sanovan vastaan, ellei luokassa ole jotain jolla on joku sairaus tms.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/195 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni väittää täällä,ettei ihmiset muutu eivätkä kadu kiusaamistaan.

Olen eri mieltä.Kyllähän ihmisen täytyy muuttua aikuistuessaan siitä mitä oli teini-iässä..

Aivotkin kehittyvät 25 ikävuoteen asti,joten ihan biologisen tosiasian pohjalta on perusteltua olettaa ihmisen viisastuvan teinivuosistaan.

Tiedän ainakin faktana kertoa mieheni katuneen  ns leikkimielellä tehtyä kiusaamistaan erästä lihavaa poikaa kohtaan yläasteen aikoina.
Hän on kertonut minulle itse siitä miten typerä sitä olikaan silloin.

Onhan sekin tunnettu tosiasia,että joukossa tyhmyys tiivistyy.

Moni jättäisi tyhmyydet tekemät yksin ollessaan.

En missään nimessä puolusta kiusaajia,enkä ole millään tavalla heidän puolellaan.

Myötätuntoni on täysin kiusattujen puolella.

Ajattelin vain kiusatulle olevan parempi tietää tämä,että kyllä sinun kiusaajasi voi hyvinkin katua aikuisena kiusaamistaan ja ymmärtää olleensa kusipää.

Välttämättä ei saa sitä ikinä sanottua,eikä anteeksi pyydettyä,vaikka mieli tekisi.

Harva aikuinen,eikä kukaan normaali järkinen hyväksy kiusaamista,eikä tietenkään myöskään itseltään.

Vierailija
104/195 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukiusaaminen

Toivon koulukiusaajilleni pahaa, joka saattaa toteutua

https://www.hs.fi/nakemys/art-2000011967685.html

Vierailija
105/195 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anssi Kela 1972

Ihailin
Silloin Roopea kadehdin
Hänen elämänsä halusin
Tanssilattialla sen housut putoo nilkkoihin

Meidän piti muuttaa maailma

Meistä tuli muurareita
Taksikuskeja, suutareita
Yksinhuoltajaäitejä, autokauppiaita
Meistä tuli lääkäreitä
Virkamiehiä, vääpeleitä
Ja tänään voidaan hetki olla kuninkaita

Nurminen
Pallon kosketus kultainen
Olisi ammattilainen
Jos ei ois kännipäissään pudonnut louhokseen

Vierailija
106/195 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh? Miten ihmeessä vaikuttaa, että suurimmalle osalle koulusta ja luokkatovereista on jäänyt huonoja muistoja? 

Minä sinuna menisin. Veikkaan, että monikin katuu kiusanneensa. Voisit näyttää, että olet pärjännyt kiusaamisesta huolimatta. 

En mä ymmärrä... itse menisin kiljuen, jos kutsu tulisi. Olisi todella hienoa nähdä, mitä kenestäkin on tullut, ja kuinka olemme kaikki vanhentuneet. Ja erittäin mielenkiintoista olisi nähdä, tunnistaisinko kaikki.

Vierailija
107/195 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan koulun "queen" järjesti luokkakokouksen, oletti että kaikki saapuisivat paikalle. Jälkeenpäin kuulin, ettei siellä ollut kuin 2 (hännystelijät) 35 oppilaasta. Oli saanut messevät itkupotkuraivarit. 

Vierailija
108/195 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan koulun "queen" järjesti luokkakokouksen, oletti että kaikki saapuisivat paikalle. Jälkeenpäin kuulin, ettei siellä ollut kuin 2 (hännystelijät) 35 oppilaasta. Oli saanut messevät itkupotkuraivarit. 

Arvaan, ettei hän tästäkään vihjeestä oppinut tai ymmärtänyt yhtään mitään. Koulussa ihmisten on pakko olla sun seurassa ja yrittää kestää, mutta aikuisuudessa on se hieno juttu, että voi itse valita seuransa. 

Vierailija
109/195 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne silloin nörtiksi haukkui mutta muistot haalistuivat ajan kanssa. Kyllä niiden naama venähtää kun ajan paikalle mun sadantonnin autolla ja Patek Philippe kiiltää ranteessa.

Vierailija
110/195 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä menet? Ei kaikille tarvitse antaa anteeksi ja myönnytyksiä. Sano ei. Miksi pitää mennä sinne itseään kiusaamaan 

Vierailija
111/195 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ne silloin nörtiksi haukkui mutta muistot haalistuivat ajan kanssa. Kyllä niiden naama venähtää kun ajan paikalle mun sadantonnin autolla ja Patek Philippe kiiltää ranteessa.

Ei kannata kuluttaa aikaansa luusereiden kanssa. Itselläni on parempaakin seuraa.

Vierailija
112/195 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun miehes varmaan soitti aikuisena tuolle lihavalle pojalle ja pyysi anteeksi?

Vai kertoiko vaan sulle, ja sä sanoit että mitä sä nyt tuommosia enää murehdit ja case closed?

Aika helpolla pääsi jos vertaa siihen kuinka monta unetonta yötä lihava poika vietti kotonaan ja mietti miten uskaltaa huomenna mennä kouluun?

Vierailija
113/195 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ne ihmiset mihinkään luonteeltaan muutu. Älä mene. 

Ei tietenkään. Ihminen on täsmälleen samanlainen 12-vuotiaana kuin kolmekymppisenäkin. 

😒 

Vierailija
114/195 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No höh? Miten ihmeessä vaikuttaa, että suurimmalle osalle koulusta ja luokkatovereista on jäänyt huonoja muistoja? 

Minä sinuna menisin. Veikkaan, että monikin katuu kiusanneensa. Voisit näyttää, että olet pärjännyt kiusaamisesta huolimatta. 

En mä ymmärrä... itse menisin kiljuen, jos kutsu tulisi. Olisi todella hienoa nähdä, mitä kenestäkin on tullut, ja kuinka olemme kaikki vanhentuneet. Ja erittäin mielenkiintoista olisi nähdä, tunnistaisinko kaikki.

Eivät kadu kiusaamista. Miksi katuisivat? Ei se heidän elämäänsä ole pilannut

Vierailija
115/195 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene vaan. Aikuistuneet aika päivää sitten.

Eivät aikuistu koskaan

No tämä "eivät aikuistu koskaan" on omaan luuloon perustuva väite. Menee aivan samaan kastiin kuin "hän luulee olevansa parempi kuin toiset", "hän luulee tietävänsä kaiken". Eli: minä tiedän, etteivät ole aikuistuneet. Tiedän myös että hän on minua huonompi, koska hän vain luulee olevansa parempi, ja minähän myös tiedän enemmän kuin hän, joka luulee tietävänsä enemmän kuin toiset.

Saitko kiinni? Omaan arvioon perustuva ei ole faktatietoa, eikä kerro vastapuolesta mitään. Sen sijaan se kertoo väitteen esittäjästä. Paljonkin.

Vierailija
116/195 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ne ihmiset mihinkään luonteeltaan muutu. Älä mene. 

Ei tietenkään. Ihminen on täsmälleen samanlainen 12-vuotiaana kuin kolmekymppisenäkin. 

😒 

Perusluonne on samanlainen. Se ei siitä miksikään muutu. 

Vierailija
117/195 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni väittää täällä,ettei ihmiset muutu eivätkä kadu kiusaamistaan.

Olen eri mieltä.Kyllähän ihmisen täytyy muuttua aikuistuessaan siitä mitä oli teini-iässä..

Aivotkin kehittyvät 25 ikävuoteen asti,joten ihan biologisen tosiasian pohjalta on perusteltua olettaa ihmisen viisastuvan teinivuosistaan.

Tiedän ainakin faktana kertoa mieheni katuneen  ns leikkimielellä tehtyä kiusaamistaan erästä lihavaa poikaa kohtaan yläasteen aikoina.
Hän on kertonut minulle itse siitä miten typerä sitä olikaan silloin.

Onhan sekin tunnettu tosiasia,että joukossa tyhmyys tiivistyy.

Moni jättäisi tyhmyydet tekemät yksin ollessaan.

En missään nimessä puolusta kiusaajia,enkä ole millään tavalla heidän puolellaan.

Myötätuntoni on täysin kiusattujen puolella.

Ajattelin vain kiusatulle olevan parempi tietää tämä,että kyllä sinun kiusaajasi voi hyvinkin katua aikuisena kiusaamistaan ja ymmärtää olleensa kusipää.

Välttämättä ei saa sitä ikinä sanottua,eikä anteeksi pyydettyä,vaikka mieli tekisi.

Harva aikuinen,eikä kukaan normaali järkinen hyväksy kiusaamista,eikä tietenkään myöskään itseltään.

Miksi kiusaaja katuisi? Tähän ei ole kukaan vastannut. Joo, voi joskus miettiä, että olinpa tyhmä muttei oikeaa katumista. Miksi hän katuisi? Ei kiusaajan elämä kiusaamisesta ole mennyt pilalle.

Vierailija
118/195 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinne yleensäkään kukaan menee. Katsomaan miten huonosti muilla menee ja kuinka ovat vanhettuneet enemmän kuin itse.

"Vanhettuneet"?

Ymmärrätkö sanan?

Vierailija
119/195 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos en ole tulossa 

Vierailija
120/195 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: