Olen nähnyt koulukiusaajiani viimeksi 1989 ja nyt pitäisi mennä heidän kutsumana luokkakokoukseen
On into aika vähissä. Jostain onnistuivat onkimaan puhelinnumeroni joka ei ole yleisessä jaossa.
Kommentit (195)
Pitäisi? Onko sulla päässä vikaa? Miksi sinne pitäisi mennä?
Miksi ihmeessä pitäisi?
Sinut on kutsuttu, aivan kuten Carrie tanssiaisiin. Se ei tarkoita että sinun pitäisi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään pakko ei ole mennä. Eräs tyttö joka solvasi minua homovastaisella nimellä lukiossa kutsui luokkakokoukseen.
Jos ei olisi kutsunut niin olisitko tyytyväinen. Kutsumatta jättäminen olisi kyllä myös kiusaamista.
Parempi ettei kutsu tietenkin. Kuka nyt entistä kiusaajaa haluaisi nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata mennä. Minä menin koska luulin että olen muuttunut ja pystyn hoitamaan tilanteen. Heti kun vanha porukka oli koolla, tuli samat vanhat roolit päälle ja meininki muuttui ahdistavaksi. Ei auttanut korkeakoulututkinto, hyvät tulot ja hyvä ammatti; olin pelkkää roskaa heidän silmissään. Ei ollut parantava kokemus.
Tää. Oon nähnyt aikuisena siis pari ja kolmekymppisenä ja kiusaaminen vain jatkui samanlaisena. Aivan naurettavaa. Kiusaajat haluaa pakkomielteisesti pitää kiinni asemastaan.
Vierailija kirjoitti:
Mene vaan. Aikuistuneet aika päivää sitten.
"Ilkeet tytöt on ilkeitä aina
kakskyt tai nelkytvuotiaina"
Ellinoora - Nartut
Koskee myös poikia/miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään pakko mennä, mutta joskus tällainen luokkakokous voi myös helpottaa vanhoja traumoja, kun näkee, että niiden kiusaajienkin kanssa pärjää nyt ihan hyvin.
Ei helvetti mitä potaskaa
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Mulla oli sama pari vuotta sitten, mutta onneksi oli silloin treffit Junkerin kans 😍 ni ei tarvinnu mennä kokoukseen
Tapa jo itsesi.
Ei kerkiä, ku työt alkaa ihan just 🤩😎
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään pakko ei ole mennä. Eräs tyttö joka solvasi minua homovastaisella nimellä lukiossa kutsui luokkakokoukseen.
Jos ei olisi kutsunut niin olisitko tyytyväinen. Kutsumatta jättäminen olisi kyllä myös kiusaamista.
Miksi sitä kutsua ei vain voi ohittaa jos ei kiinnosta? Miksi ihmeessä luokkakokouksesta noin suuri sressi?
Muutenkin vaikuttaa että aloittaja ei ole pitänyt yhteyttä sen paremminn kiusaajiin kuin kehenkään muuhunkaan. En ymmärrä miksi noteerata kutsua mitenkään.
Minulta ei kannanottoja.
Hyvää sunnuntaita. E
Miksi ihmeessä antaisit yhtään enempää aikaasi tuollaisille molopäille? Jos laittoivat puhelimella viestiä, tai soittivat, niin numerot estoon, ja jatkat elämääsi eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään pakko mennä, mutta joskus tällainen luokkakokous voi myös helpottaa vanhoja traumoja, kun näkee, että niiden kiusaajienkin kanssa pärjää nyt ihan hyvin.
Älä mene. Minä olen nähnyt kiusaajani vuosien päästä. Sama sontakasa oli. Eivät muutu eivätkä aikuistu.
Itse skippasin vastaavassa tapauksessa tapaamisen. Olivat perustaneet facebook-ryhmän (vai olikohan mesessä ryhmäkeskustelu, en tarkkaan muista) ja lisänneet sinne porukkaa väkisin (näin pystyi tehdä vielä noin 15 vuotta sitten). Poistin itseni ryhmästä mitään ilmoittamatta.
Kaveri meni paikalle (häntä myös kiusattu) ja olivat piruuttaan jättäneet ilmoittamatta vaihtuneen tapaamisaikan. Kaveri yritti tavoittaa näitä henkilöitä (edelleen ilkeitä kiusaajia siis) ja vastasivat 2-3 tunnin viiveellä missä ovat. Kaverini oli lähtenyt jo vähin äänin kotiin.
Sikamaista käytöstä, luokkakokouksen aikana ikämme oli 30v. Ja niin sivistyneitä sekä korkeastikoulutettua porukkaa, yksi näistä sankareista jopa pappi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä kutsua ei vain voi ohittaa jos ei kiinnosta? Miksi ihmeessä luokkakokouksesta noin suuri sressi?
Muutenkin vaikuttaa että aloittaja ei ole pitänyt yhteyttä sen paremminn kiusaajiin kuin kehenkään muuhunkaan. En ymmärrä miksi noteerata kutsua mitenkään.
En minä siitä stressaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä siitä stressaa.
Mikä oli aloituksen pointti? Jos et edes mieti koko asiaa niin miksi aloitus?
Suosittelisin käsittelemään vihdoin asian joka edelleen vaivaa ja stressaa sinua. Maton alle lakaisen asia vaivaa sinua loppuelämän. Sen jälkeen sinulle on yhden tekevää pitääkö jotkut luokkakoukouksen vai ei.
En mennyt, oli kutsu lehdessä, mutta jos en kelvannut heille ennenkään, niin miks pitäisi nyt? Olen aina ollut oman tieni kulkija ja sellaisena pysyn.
Jos ei muuta elämää ole kuin muistella kouluaikaa, ja kiinnostunut kyselemään ja juttelemaan vanhoista asioista, ja saahan siinä kertoa nykyisistä asioistaan, niin sinne sitten vaan. Jos taas ei ole ollut missään tekemisissä kyseisten tyyppien kanssa, ja elämää jossain muualla kuin menneisyydessä, niin miksi mennä viettämään aikaa tuntemattomien tyyppien kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Ap on juuri noita luusereita jotka saivat koulussa osakseen "kiusaamista" koska olivat itse vastenmielisiä ja nyt vimkuvat vielä vuosikymmenten jälkeen kohtaloaan. No aapeestä koskaan tuli muuta kuin mielialalääkkeillä käyvä läski rumilus.
Tästä sen näkee, kiusaajat eivät ikinä muutu.
Mikä sussa on vikana? Mitä olet koulussa aiheuttanut?
Jotkut kiusaajat aikuistuvat, jotkut eivät. Meidän koulun pahimmasta kiusaajasta tuli ihan fiksu aikuinen. Osa syy varmaan siinä, että löysi järkevän vaimon, mutta aikuistui aiemminkin, tuli kerran vastaan parikymppisenä ja painoi päänsä alas, kun kertoakseen mikä kusipää on ollut. Hänen kohdallaan oli kyse varmasti huomionhausta. Olisin voinut kiusata vastaan, mutta en alentunut siihen. Olin yksi harvoista, jotka tiesivät hänen kauheista kotioloistaan. Aikuiset kyllä tiesivät, mutta lapsista tuskin monikaan.
Minun "paheeni" oli olla luokan pienikokoisin, rauhallinen ja hyvä oppilas koulussa sekä paikkakunnalla tunnettujen vanhempien lapsi. Vanhemmat olivat ihan duunareita, mutta paikkakunnalla ns. näkyviä duunareita. Elämäni on ollut ihan tavallista, en minä ole kiusaamisesta suuria traumoja saanut, muuta kuin että puolustan kiusattuja ja kirjoitan palstakiusaajille että he ovat kusipäitä, kuten ovat.