Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen nähnyt koulukiusaajiani viimeksi 1989 ja nyt pitäisi mennä heidän kutsumana luokkakokoukseen

Vierailija
02.05.2026 |

On into aika vähissä. Jostain onnistuivat onkimaan puhelinnumeroni joka ei ole yleisessä jaossa.

Kommentit (195)

Vierailija
81/195 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko nyt aika revanssille ?

Vierailija
82/195 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitäisi?

Sinut on kutsuttu, aivan kuten Carrie tanssiaisiin. Se ei tarkoita että sinun pitäisi mennä.

Jos olisi Carrien yliluonnolliset kyvyt, saattaisin mennäkin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/195 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene vaan. Aikuistuneet aika päivää sitten.

Ai on vai? Kumma kun ei ole anteeksipyyntöä kuulunut.

Vierailija
84/195 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Get over it. Älä märehdi koko ikääsi koettuja vastoinkäymisiä. Joillakin on tapana lopettaa oma eläminen, mihin nyt olisi sinullakin mahdollisuus.

Vierailija
85/195 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää menisi. Menin 20 vuotta sitten, mutta samat silloin aikanaan suositut (osa sitä tupakkaringin lussukkaa, joka piikkasi jo yläkoulussa...) veljeili edelleen keskenään ja karsasti muita. Osaa oli kiva nähdä, mutta näen heitä sitten muutenkin aika ajoin. Harvalla se ego oikeasti sulaa ja tiedostamisen taso kasvaa, valitettavasti. Hyväksyn sen tosiasiana ja toivotan heille ihan hyvää ja mukavaa elämää.

Vierailija
86/195 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen on vastenmielistä.

Luin vastaukset, mutta en nähnyt vastausta kysymykseeni. Tietävätkö he kiusanneensa?

Aloitin kahdeksannella luokalla, samaan aikaan aloitti tyttö, joka puhui minusta koko ajan pahaa. En tuntenut häntä, ihmettelin.

Olin lyhyt, priimus ja minulla oli silmälasit, hyviä kiusaamisen syitä tietenkin. 🤔

En enää reagoinut häneen, mutta tuijotin häntä tylysti. Hän vaihtoi luokkaa. Mietin, että varmaan olen kiusaaja hänen maailmassaan?

Sisartani vuosia kiusannut poika oli jäänyt pari kertaa luokalle, oli luokallani ja kysyi, olenko -sen sisar? Käännyin, katsoin häntä silmiin kaikkea muuta, kuin ystävällisesti ja kerroin, että olen. Kiusaamisyritys päättyi siihen. Ehkä olen kiusaaja myös hänen mielestään?

Olen alakoulussa puolustanut kaverieni kiusaamaa poikaa, hän yritti lyödä heistä ilkeämpää ja osui minuun. He kaikki nauroivat minulle, kun haukoin henkeä iskun osuttua vatsaani. Olinkohan kiusaaja myös minua lyöneen elämässä?

Vierailija
87/195 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en myöskään menisi. Ei pätkääkään kiinnosta mitä niille psykopaateille kuuluu. Kaveriani kiusattiin vielä pahemmin samojen ihmisten toimesta, ja kun sitä alettiin koulun kautta selvitellä, niin yhden kiusaajan äiti oli tokaissut "miten vaikeaa hänen lapsella on". Sekö oikeuttaa kiusaamiseen? Kertoi tarpeeksi mistä niitä kiusaajia sikiää.

Vierailija
88/195 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on muuten totta, että kivojen ihmisten lapsista tulee kivoja ja ilkeiden lapsista myös ilkeitä.

Toinen minkä laitoin jälkeenpäin merkille, että jos kotona vanhemmille oli se ja sama missä se oma rakkauden hedelmä menee, ei oltu kiinnostuttu hänen (koulu)asioistaan eikä ollut rajoja asetettu, niin nämä myös kiusasivat. Vastaavasti jos lapselle oli asetettu rajat, oli kotiintuloaika, aktiivisesti vanhemmat koulun kanssa tekemisissä jne, niin eivät kiusanneet.

Tuohon ensimmäiseen kastiin kuuluvat joko ovat kuolleet tai elämä mennyt alamäkeä.

Vierailija
89/195 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse skippasin vastaavassa tapauksessa tapaamisen. Olivat perustaneet facebook-ryhmän (vai olikohan mesessä ryhmäkeskustelu, en tarkkaan muista) ja lisänneet sinne porukkaa väkisin (näin pystyi tehdä vielä noin 15 vuotta sitten). Poistin itseni ryhmästä mitään ilmoittamatta. 

Kaveri meni paikalle (häntä myös kiusattu) ja olivat piruuttaan jättäneet ilmoittamatta vaihtuneen tapaamisaikan. Kaveri yritti tavoittaa näitä henkilöitä (edelleen ilkeitä kiusaajia siis) ja vastasivat 2-3 tunnin viiveellä missä ovat. Kaverini oli lähtenyt jo vähin äänin kotiin.

Sikamaista käytöstä, luokkakokouksen aikana ikämme oli 30v. Ja niin sivistyneitä sekä korkeastikoulutettua porukkaa, yksi näistä sankareista jopa pappi.

Kokemukseni mukaan usein juuri papeista on ns. kristillinen moraali "kauimpana Jumalasta".

Vierailija
90/195 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä mene. Ihan tosissaan olen. Jospa ne kaipaavat uutta energiaa oman elämään sinun kautta? Älä anna. Älä mene. Unohda koko juttu, kiinnittää huomio oma tulevaisuuden ja tekemisiin. Kiusajat eivät ole väärti sitä, että saisivat sun huomioon edes hetkeksi. Tsemppia, voimaa, kivaa kevättä ja kesää!

Vierailija
91/195 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi.

Itse en ole koskaan saanut edes kutsua luokkakokoukseen. Olen kuitenkin kuullut, että ainakin kerran on sellainen järjestetty.

Mutta olinkin yläasteella niin näkymätön, että kukaan ei huomannut, kun jäin käytävään istumaan muiden mennessä luokkaan. Ei edes opettaja huomannut, vaikka seisoi ovella ja vahti, että kaikki menevät luokkaan.

Vierailija
92/195 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonne määrää lopulta ihmisen kohtalon. Kuspää kiusaajat ovat alinta kastia ja heille ei yleensä käy hyvin kuten monesta kommentista  tuleekin ilmi. Kyllä maailmassa sittenkin paha saa palkkansa muodossa tai toisessa. 

Vierailija
93/195 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitö tikulla silmään, joka vanhoja muistelee

Eli luokakkokoukseen kutsujaa ja niitä tyyppejä (kiusaajia), jotka vaivautuvat laahaamaan luunsa siihen tilaisuuteen? Jos niin kerran on, niin hammastikut taskuun ja eiku menoks, ap!

Vierailija
94/195 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota haulikko mukaan

Ei, vaan laksatiivia. 

Vierailija
95/195 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonne määrää lopulta ihmisen kohtalon. Kuspää kiusaajat ovat alinta kastia ja heille ei yleensä käy hyvin kuten monesta kommentista  tuleekin ilmi. Kyllä maailmassa sittenkin paha saa palkkansa muodossa tai toisessa. 

Kerran eräs entinen koulukiusattu kertoi kokemuksestaan (olen jossain keskustelussa kertonut tän aiemminkin).

Hänellä oli sitkeä ja häntä isompi sekä vahvempi kiusaaja koko peruskoulun ajan.

Aikuistuessaan tästä kiusatusta kasvoi kookas mies ja treenaamisen myötä myös lihaksikas ilmestys. 

Tuli sitten eräänä päivänä kadulla vastaan tuo ex-kiusaaja, joka oli jäänyt yläasteaikojen mittoihin. Oli kuulemma luikkinut vikkelästi toiselle puolelle katua. Luuli varmaan, että nyt koittaisi koston aika. Kiusatulle riitti kostoksi tuo kohtaamisen ilo (ja kyllähän tuosta hyvät naurutkin saimme).

Vierailija
96/195 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinun ei "pidä" mennä sinne, se ei ole mikään pakko. Kaikkiin kutsuihin pätee yksi yleismaailmallinen sääntö: niihin vastataan joko myönteisesti tai kielteisesti. 

Vierailija
97/195 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota haulikko mukaan

Ei, vaan laksatiivia. 

😂

Vierailija
98/195 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sinun ei "pidä" mennä sinne, se ei ole mikään pakko. Kaikkiin kutsuihin pätee yksi yleismaailmallinen sääntö: niihin vastataan joko myönteisesti tai kielteisesti. 

Jos ex-kiusaaja olisi kutsujana, en vastaisi mitään ja estäisin kaikissa kanavissa. Sitten joisin kupin vahvaa kahvia ja lähtisin kunnon hikilenkille.

Vierailija
99/195 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota haulikko mukaan

Ei, vaan laksatiivia. 

Kannatan tätä pehmeää lähestymistapaa.

Vierailija
100/195 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet vaan etkä alka uhriutumaan jostain menneestä. Halaat ja kyselet kuulumisia ja kehut. Se on vaan ikävää jos joku alkaa tehdä numeroa jostain mennestä mitättömästä asiasta ja ilaa muiden mukavan tapahtuman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän