Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen nähnyt koulukiusaajiani viimeksi 1989 ja nyt pitäisi mennä heidän kutsumana luokkakokoukseen

Vierailija
02.05.2026 |

On into aika vähissä. Jostain onnistuivat onkimaan puhelinnumeroni joka ei ole yleisessä jaossa.

Kommentit (195)

Vierailija
21/195 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene läpällä. Ota se kokemuksena.

Vierailija
22/195 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene vaan. Aikuistuneet aika päivää sitten.

Miksi yleensä mennä? Sen takiako että näkee yhtenä päivänä ihmisen jonka kanssa on ollut joskus aikoja sitten samalla luokalla? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/195 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sinne voittajana. Ehkä heillä menee tosi hyvin nykyään. Tai vähän huonommin. Mikä tapahtuu lapsuudessa jää lapsuuteen. 

Vierailija
24/195 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse mennä. Ja kiusaajille voi sanoa, että en halua nähdä teitä.

Vierailija
25/195 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on juuri noita luusereita jotka saivat koulussa osakseen "kiusaamista" koska olivat itse vastenmielisiä ja nyt vimkuvat vielä vuosikymmenten jälkeen kohtaloaan. No aapeestä koskaan tuli muuta kuin mielialalääkkeillä käyvä läski rumilus.

Vierailija
26/195 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi itsekään. Luokka"kaverit" eivät ole jokatapauksessa itse valittuja "kavereita", joten mitään muuta yhteistä ei ole kuin se peruskoululuokka, sekin kokoonpano tietysti vaihteli yläasteen aikana.

Itse viimeksi nähnyt kiusaajiani keväällä 1990 eikä ole vieläkään mitään mielenkiintoa nähdä heitä tässä elämässä kertaakaan.

Vierailija
27/195 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene sinne voittajana. Ehkä heillä menee tosi hyvin nykyään. Tai vähän huonommin. Mikä tapahtuu lapsuudessa jää lapsuuteen. 

Voittajana? Itsetunto poljettiin kouluaikoina maanrakoon. Nuorena oli vaikeuksia kohdata ihmisiä ja luottaa heihin. Nykyään menee hiukan paremmin, mutta ei voi sanoa olevansa voittaja. Liian monta vuotta meni haavoja nuollessa.

Vierailija
28/195 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä ja ottaisin asian puheeksi.

Vierailija
29/195 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yleensä mennä? Sen takiako että näkee yhtenä päivänä ihmisen jonka kanssa on ollut joskus aikoja sitten samalla luokalla? 

Aika monta vuotta sitä peruskoulua kuitenkin on käyty ja usein vielä niiden samojen ihmisten kanssa.

Vierailija
30/195 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on juuri noita luusereita jotka saivat koulussa osakseen "kiusaamista" koska olivat itse vastenmielisiä ja nyt vimkuvat vielä vuosikymmenten jälkeen kohtaloaan. No aapeestä koskaan tuli muuta kuin mielialalääkkeillä käyvä läski rumilus.

Se on niinpäin, että kiusaaja olisi tarvinnut mielialalääkkeet jo lapsena. Ei se niiden normaalien lasten vika ole ole, jos he joutuvat psykopaatin kanssa samalle luokalle. 

Kiusaaminenhan ei ole mikään normaali toimintatapa ryhmässä, vaan kertoo, että kiusaajan psyykkeessä on jotain pahasti vialla. 

Vierailija
31/195 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa ettei psykopaatti-luuserien seura kiinnosta.

Vierailija
32/195 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitö tikulla silmään, joka vanhoja muistelee

Vierailija
33/195 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monta vuotta sitä peruskoulua kuitenkin on käyty ja usein vielä niiden samojen ihmisten kanssa.

Siihen on syynsä miksei heihin ole pitänyt yhteyttä sen jälkeen. Ei syyn tarvitse olla kiusaaminen tms. Ei vain ole mitään yhteistä eikä kiinnostusta. Ei minua kiinnosta mitä Laura tai Timo ovat tehneet viime vuosina. Emmekä tule tapaamaan vaikka niin puhutaankin. Emme edes pitämään yhteyttä vaikka ne puhelinnumerot vaihdetaan.

Vierailija
34/195 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän tilaisuudesta. Itse olen mennyt kahteen koulun järjestämään tilaisuuteen. En ehkä välttämättä olisi mennyt tapaamaan näitä tyyppejä esim.ravintolaan "epävirallisempaan tapahtumaan".

Nämä kiusaajat olivat kuitenkin onneksi vähemmistöä, ja halusin mennä sinne tapaamaan niitä mukavia tyyppejä. Jotka tapasinkin. Sen sijaan kiusaajat eivät tulleet paikalle - osa ei tainnut olla edes hengissä enää.

Vierailija
35/195 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakosta eikä omasta halusta.

Vierailija
36/195 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ne ihmiset mihinkään luonteeltaan muutu. Älä mene. 

Oletko itse muuttunut? Vai yhä se kiusattu pikku lapsi? Nouse sen yli ja mene epämukavuusalueellesi. Se on kasvattava kokemus. Uskalla heittäytyä, ja mikä parasta: anna anteeksi.

Vierailija
37/195 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät aikuistu koskaan

Vierailija
38/195 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaajakuspää ilmoittautui ja todisti oikeaksi eka sivulla esitetyn väitteen: "Eivät ne ihmiset mihinkään luonteeltaan muutu."

Vierailija
39/195 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään pakko ei ole mennä. Eräs tyttö joka solvasi minua homovastaisella nimellä lukiossa kutsui luokkakokoukseen. 

Vierailija
40/195 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne mihinkään aikuistu. Samanlaisia mulkkuja ovat kuin lapsenakin. Kivoista lapsista kasvaa kivoja aikuisia ja mulkuista lapsista mulkkuja aikuisia. 

Olen muuten aikuisena huomannut myös, että mulkuilla vanhemmilla on mulkut lapset ja kivoilla vanhemmilla kivat lapset. Päiväkodissa pelkistä vanhemmista näkee kenen lapsi mulkku ja kenen kiva. Näin se menee. 

Tämä! Iljettävää että tätä tietoa ei hyödynnetä. Jos mulkut poimittaisiin erityisryhmiin ja eristettäisiin normaaleista lapsista heti kun paljastuvat, säästettäisiin valtavasti sekä inhimillistä kärsimystä että silkkaa rahaa. Ongelmalapsiin käytetään tolkuttomasti resursseja, ja aivan turhaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi