Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka maksaa ensitreffeillä

Vierailija
02.05.2026 |

Iltalehti on tehnyt kyselyn asiasta: https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/e1b5add1-ea62-4970-9c5c-2b6a60b28b0a

Kiinnostavaa vastauksissa on se, että jopa kolmannes vastaajista on sitä mieltä, että miehen tulee maksaa treffien kulut oli hän kutsujana tai ei. Mieselättäjäkeskeistä provider-kulttuuria kannattaa siis ainakin tässä asiassa yllättävän moni suomalainen. 

Ainoastaan yksi prosentti vastaajista on sitä mieltä, että naisen tulisi maksaa. Saman verran vastaajista on sitä mieltä, että parempituloisen tulisi maksaa kulut.  

Kommentit (1114)

Vierailija
841/1114 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio eli Kela saisi maksaa. Mistä muuten saa uusia maksettavia kuin suosimalla ja maksamalla ensitreffejä.

Vierailija
842/1114 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka maksaa?

Se, joka haluaa toiset treffit. Minä se en ole. Eikä heru pillua tuntemattomalle runkkarille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/1114 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies maksaa ensitreffeillä ja myös sitä seuraavilla, mikäli ei halua antaa itsestään säälittävän reppanan vaikutelmaa. Multa pääsisi vaivaantunut naurahdus, jos mies alkaisi nillittää muutaman vaivaisen euron perään. Sen jälkeen maksaisin meidän molempien osuuden ja toivottaisin hänelle hyvää loppuelämää. 😄 

Naisille pakollinen intti, ainakin sulle, jos sinusta miehen on pakko maksaa ruokailut ja täysin tuntemattomalle vielä ekoilla  reffeillä. Ei mitään etuoikeuksia. Alappas vaihtelee renkaita  kesäsin ja talvisin, ettet olisi itse se säälittäväreppana. Mies ei ole  palvelija, eikä talouden rahapussi, vaan aivan samassa asemassa kuin sinäkin.  On kummallista että sinun mielestä miehet on reppanoita jos ei maksa sinun ruokaasi, syö vähemmän niin  voit maksaa itse ja hillitsee sun yliainoasikin siinä samassa.

Vierailija
844/1114 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka maksaa?

Se, joka haluaa toiset treffit. Minä se en ole. Eikä heru pillua tuntemattomalle runkkarille.

Terve asenne. Ilmankos suomalaiset ovatkin kuolemassa sukupuuttoon!

Vierailija
845/1114 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis, jos mies pyytää minut vaikka kahville eikä maksa kahviani, ymmärrän sen niin että hän pyysi minut kahville kaverina, eikä siinä siis mitään. Jos taas mies pyytää esim syömään jossa lasku tulee lopuksi eikä mies maksa osuuttani, en ollut tarpeeksi kiinnostava eikä mies halua enää nähdä, eihän siinäkään mitään. Mies joka haluaa tehdä vaikutuksen ja on kiinnostunut, tarjoaa aina.

Hyvä tiivistelmä.

Miehet tällä palstallakin ovat sanoneet, että jos ovat kiinnostuneita naisesta oikeasti, he kyllä maksavat.

On eri asia tarjoutua maksamaan kuin olettaa että maksaa. Jos oletat että maksaa, voit ihan hyvin jäädä kotiin. Et ole parisuhdemateriaalia.

Mies maksaa aina treffeillä, piste. Jos ei niin ilmoittaa etukäteen, jotta nainen ei tuhlaa aikaansa.

Jos menee kahvilaan etuajassa, niin silloin ei tarvitse maksaa naiselle mitään. Tällöin välttyy kiusalliselta tilanteelta, ja tilaa vain itselleen kahvin.

Jos ei mene kahvilaan ollenkaan, välttyy elinikäisiltä traumoilta ja jatkuvalta draamalta.

Suostun vain kotitreffeille tai kävelylle ensitreffeillä. Etsin aina niin kauan kunnes sellainen nainen löytyy. Tähän mennessä on aina löytynyt. Kahvilaan tai ravintolaan en suostu ensitreffeillä, koska en halua maksaa tyhjästä. Myöhemmin kyllä suostun menemään kahvilaan, ja voin myös maksaa molempien virvokkeet.

Mun mielestä tässä ei ole mitään vikaa. 

Itse suostun edes tapaamaan vain miestä, joka nimenomaan haluaa viedä minut treffeille ja maksaa siitä jotain, nähdä vaivaa yms. Haluan kuitenkin prinsessakohtelua myös suhteessa niin tietysti miehen pitää haluta sitä tarjota. Ei mitään syytä ole koskaan ollut negailla miehiä, jotka eivät halua käyttää minua syömässä, eivät halua ostaa lahjoja jne. 

En muistaakseni ole edes koskaan treffikutsun torjuessani kertonut syyksi, että havaitsen pihistelyä tai liian erilaisia käytäntöjä. Jostain syystä en koskaan ole ollut tilanteessa että ainoa valittavissa oleva treffikutsu olisi taloustasa-arvokutsu jonkun kotiin tai lähipuistoon. 

Vierailija
846/1114 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies saa maksaa ensitreffeillä. Muuten ei tule jatkoa.

Sitten ei tule ensitreffejäkään

Piste

Niin, ensitreffejä ei tule sinun kanssasi 💅🎀 

Vierailija
847/1114 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exmieheni on sairaalloisen saita. Yhteiselämä meni että minä elätin itseni ja lapsemme. Eihän sitä turhaa huutamista rahasta jaksanut kuunnella. Isäni oli myös saita, ehkäpä siksi valikoin itsekin saidan miehen. Tuttu kuvio lapsuudesta.

Nyt eronneena vaikutan vieläkin vetävän näitä häntäheikkejä puoleeni.

Varmasti pitäis mennä terapiaan.

Olen pahoillani puolestasi. Hyvä että tunnistat ongelman, etkä ainakaan enää anna sairaalloiselle pihistelijälle mahdollisuutta :( 

Minullakin on se lapsuuden kokemus, että isä on niin saita ja itsekeskeinen rahoistaan, että se täyttää jo sairauden merkit. Yllättäen se ei ole hänen ainoa ongelmansa, mitä persoonallisuuteen tulee vaan kaikkea toimintaa läheisissä ihmissuhteissa leimaa kyräily, kontrolli, passiivisaggre ilmapiirin myrkytys ja jatkuva rähinä, että miten hän hyötyy! Missä hänen osuus! Ei kai hänelle vittuilla tai häntä koiteta kusettaa (varmaan koska se on hänen ylin pyrkimys suhteessaan muihin, huoh). 

Minä uskon että tuollaiset ihmiset kyllä lähestyvät kaikkia, mutta vain ihminen jonka itsetunto falskaa, hyväksyy tietynlaisen kohtelun. Isäni on ainakin kiireellä jo välittömästi kertomassa muille, että eihän järkevä ihminen vaadi mitään hemmottelua, eihän itsenäinen ja vahva ihminen tarvitse muita maksamaan. Sanotaan vain, etten ihmettele että juuri äitini oli yksi hänen uhreistaan. 

No, itse en sitten enää katsele tuollaista. Eka poikkis oli hyvin samantyyppinen mutta hänestä kun pääsin eroon, niin en ole vilkaissutkaan kuin sellaisiin miehiin joiden ylin pyrkimys on tehdä minusta vaimo ja kohdella minua hyvin. Nykyinen mieheni onkin sellainen. Hän on valmis elättämään minut tilanteessa jossa siihen on varaa. Ensimmäinen syntymäpäivälahja minulle oli että maksoi yllätyksenä minun varaamani koiranpennun. 

Sitä vasten on oikeasti vähän hauskaa ajatella jotain että isä ei aina milloin mistäkin rangaistuksena ostanut äidille syntymäpäivälahjaa tai kyttäsi jotain ostamiaan irtokarkkeja ja poltteli röökiä kun muu perhe söi puuroa ja oli nälissään :D

Äidilläkin on siis nykyään onneksi rakastava mies, joka tuo hänelle kukkia ja huolehtii ja on tukena. Itse en kukista tai ravintolaillallisista välitä niin mieheni hoitaa muutoin nämä hemmottelut, mutta sama asenne. En vain enää ikinä kestäisi elää ihmisen kanssa, joka on varuillaan eikä oikeasti halua jakaa elämää tai tehdä ja tarjota hyvää minulle. 

Vierailija
848/1114 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Naisille pakollinen intti, ainakin sulle, jos sinusta miehen on pakko maksaa ruokailut ja täysin tuntemattomalle vielä ekoilla  reffeillä. Ei mitään etuoikeuksia. Alappas vaihtelee renkaita  kesäsin ja talvisin, ettet olisi itse se säälittäväreppana. Mies ei ole  palvelija, eikä talouden rahapussi, vaan aivan samassa asemassa kuin sinäkin.  On kummallista että sinun mielestä miehet on reppanoita jos ei maksa sinun ruokaasi, syö vähemmän niin  voit maksaa itse ja hillitsee sun yliainoasikin siinä samassa."

Epäilen suuresti, ettet tulet koskaan levittämään geenejäsi eteenpäin. Saati, että ylipäätään päätyisit parisuhteeseen. On toi siinä määrin ihmeellinen asenne deittailuun. Suoraan sanottuna sä kuohitset itsesi tuolla ihme asenteella. 

M27

Vierailija
849/1114 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Naisille pakollinen intti, ainakin sulle, jos sinusta miehen on pakko maksaa ruokailut ja täysin tuntemattomalle vielä ekoilla  reffeillä. Ei mitään etuoikeuksia. Alappas vaihtelee renkaita  kesäsin ja talvisin, ettet olisi itse se säälittäväreppana. Mies ei ole  palvelija, eikä talouden rahapussi, vaan aivan samassa asemassa kuin sinäkin.  On kummallista että sinun mielestä miehet on reppanoita jos ei maksa sinun ruokaasi, syö vähemmän niin  voit maksaa itse ja hillitsee sun yliainoasikin siinä samassa."

Käypä tsekkauttamassa testosteronitasosi. Se voi antaa selityksen siihen, miksi miehisyys on hukassa. 

Vierailija
850/1114 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Oikeasti tilanne menee niin, että jos nainen vaatimalla vaatii saada maksaa oman osuutensa, hänestä ei sen koommin kuulu yhtään mitään. Tämäkin on tullut nähtyä. 

M33" 

Tuo pitää kyllä paikkaansa. Suostuin kerran sellaisen miehen treffipyyntöön, joka mua ei pahemmin sytyttänyt. Halusin ihan ehdottomasti maksaa oman osuuteni, koska en halunnut antaa väärää signaalia jatkon suhteen. 

N27

Kerrankin teksti vastaa ilmoitettua ikää.

Lapsen tasoista nimittäin.

Vierailija
851/1114 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka maksaa?

Toistaiseksi olen sitä mieltä että suomalaiset ansaitsevatkin kuolla pois. Sairaampaa ja typerämpää väkeä saa hakea.

Vierailija
852/1114 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies saa maksaa ensitreffeillä. Muuten ei tule jatkoa.

Sitten ei tule ensitreffejäkään

Piste

Niin, ensitreffejä ei tule sinun kanssasi 💅🎀 

Kiitos!

Vierailija
853/1114 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käypä tsekkauttamassa testosteronitasosi. Se voi antaa selityksen siihen, miksi miehisyys on hukassa. 

Ainoa testo mitä olet saanut tuli pullosta

Vierailija
854/1114 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies maksaa ensitreffeillä ja myös sitä seuraavilla, mikäli ei halua antaa itsestään säälittävän reppanan vaikutelmaa. Multa pääsisi vaivaantunut naurahdus, jos mies alkaisi nillittää muutaman vaivaisen euron perään. Sen jälkeen maksaisin meidän molempien osuuden ja toivottaisin hänelle hyvää loppuelämää. 😄 

Naisille pakollinen intti, ainakin sulle, jos sinusta miehen on pakko maksaa ruokailut ja täysin tuntemattomalle vielä ekoilla  reffeillä. Ei mitään etuoikeuksia. Alappas vaihtelee renkaita  kesäsin ja talvisin, ettet olisi itse se säälittäväreppana. Mies ei ole  palvelija, eikä talouden rahapussi, vaan aivan samassa asemassa kuin sinäkin.  On kummallista että sinun mielestä miehet on reppanoita jos ei maksa sinun ruokaasi, syö vähemmän niin  voit maksaa itse ja hillitsee sun yliainoasikin siinä samassa.

Vau, mikä reppana :D Luuletko tosiaan, että naiset ei osaa tai ylipäänsä vaihda renkaita? Saati tee tarvittaessa muitakin 'miesten' töitä. Nyt on kyllä heikoissa kantimissa sun pallit, jos pitää vedota tuollaiseen 50-luvun paskaan. Tajuatko että kyseessä on käytöstavat, ei se että nainen odottaisi sinun raottavan pikku rahapussiasi ja elättävän sillä jotakuta. Itse olen yleensä se paremmin tienaava, joka ei todellakaan tarvitse miestä auton renkaita vaihtamaan. Mutta ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun mies siitä huolimatta odottaa minusta jotain äitihahmoa ja kyökkipiikaa, joka vielä antaa vähän taskurahaa. Niin että soitapa vaikka itse 50-luvulle ja menkää vaikka yhdessä kaljalle. Ei sinun rahojesi (:D) perässä ole kuin vouti.

Vierailija
855/1114 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtio eli Kela saisi maksaa. Mistä muuten saa uusia maksettavia kuin suosimalla ja maksamalla ensitreffejä.

Kela maksoi jo hedelmöityshoitoja. Miehet hoardaavat omaisuutta millä pyrkivät kiristämään naisia, valtio voisi vaikka napata sitä heiltä vähän pois ja jaella sinne missä on tuottavia yksiköitä. 

Vierailija
856/1114 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka maksaa?

Toistaiseksi olen sitä mieltä että suomalaiset ansaitsevatkin kuolla pois. Sairaampaa ja typerämpää väkeä saa hakea.

Ehkä sinun piirisi

Vierailija
857/1114 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Oikeasti tilanne menee niin, että jos nainen vaatimalla vaatii saada maksaa oman osuutensa, hänestä ei sen koommin kuulu yhtään mitään. Tämäkin on tullut nähtyä. 

M33" 

Tuo pitää kyllä paikkaansa. Suostuin kerran sellaisen miehen treffipyyntöön, joka mua ei pahemmin sytyttänyt. Halusin ihan ehdottomasti maksaa oman osuuteni, koska en halunnut antaa väärää signaalia jatkon suhteen. 

N27

Ihan fiksustihan nainen on toiminut. Vai olisitko halunnut maksaa tuosta huolimatta?

Vierailija
858/1114 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka maksaa?

Ehkä sinun piirisi

Söpöä!

Mistä tiedät, ettet kuulu "piiriini"?

Vierailija
859/1114 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse yllättyisin, jos mies pyytäisi maksamaan treffeillä. En ole sellaiseen vielä törmännyt. No, käyn treffeillä muutenkin harvakseltaan, kun ei tahdo oikein omaa tasoa vastaavaa miestä löytyä. 

Tämä asia pitää tietää etukäteen. Keskustelu paljastaa, onko mies vauva vai kypsä aikuinen, joka huolehtii naisesta. Kaikenlainen pyytäminen, vaatiminen, naisen energian kuppaaminen ja tuhlaaminen, ym. ovat miesvauvan toimintaa. Seksin ym. vonkaaminen, humoristinen perseily ja muut = mieslapsi. Kypsällä miehellä on selvät sävelet: drinksuille tai suoraan illalliselle naisesta riippuen. Naisen ei tarvitse arvailla ja mies vetää kelkkaa koko ajan. Nainen on kevyt ja myötäilee, paitsi jos mies on selvästi häntä lapsellisempi niin sitten tämä ottaa äidin asenteen ja laittaa miehen ruotuun. Tällöin ei tule treffeille jatkoja, kuten ei pidäkään, tuollainen mies on liian heiveröinen kyseiselle naiselle. Ei silti poista herrasmiessääntöjä.

Vierailija
860/1114 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M33" 

N27

Ihan fiksustihan nainen on toiminut. Vai olisitko halunnut maksaa tuosta huolimatta?

Unohda. Liian vaikea sinulle ymmärtää. Tuo "nainen" varmasti ymmärtää kaikki juttusi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan