Olenko liian vaativa kumppani kun en haluaisi että miesystävä sanoisi minulle muista naisista "hyvännäköinen"
Sanoin siis että tuntuu epämiellyttävältä. Hän ei ole edes paljoa kehunnut, mutta jotenkin miten hän vastasi sain käsityksen ettå ongelma on enemmän minussa kuin hänen sanoissaan...
Kommentit (323)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä teitä naisia vaivaa?? Pitää olla surkea itsetunto, masentuu jos mies kuvailee jonkun naisen ulkonäköä?
Ja vaikka tuo kuvailtu nainen on ihan joku random tai filmitähti tai peräti 100 vuotta sitten kuollut kaunotar.
En minä viillä ranteita auki jos vaimoni kehuu jotain könsikästä tai tai ihastelee yleisurheilijoiden puntissa heiluvia meloja.
Tökeröä arvostella kenenkään ulkonäköä.
Eikö tuo toisten ulkonäön arvostelu ole naisten leipälaji?
Ei
Vierailija kirjoitti:
Minä saatan kehua muita naisia ja miehiä hyvännäköiseksi, miehenikin joskus. Heitämme myös herjaa muiden ulkonäöstä, ihan kahden kesken siis. Suhteemme on vankalla pohjalla, huumoria viljelläään, myös omakohtaista. Olisi kauheaa olla suhteessa, jossa olisi mustasukkaisuutta, sitähän tuo on. Tai jos pitäisi miettiä tarkkaan voinko sanoa noin tai noin. Emme loukkaa toisiamme tahallamme, emmekä ilkeile. No, joskus jos on iso riita, saattaa sanoa jotain ajattelematonta, mutta sitten pyydellään ja saadaan anteeksi. Älkää ottako elämää niin vakavasti, nykyään loukkaannutaan älyttömän helposti.
He eivät taida olla vielä vakiintuneessa parisuhteessa
Eihän tuo kuulosta rakkaudelta. Rakkaus tukee toisen itsetuntoa.
Tuo kuulostaa keskenkasvuisen ihmisraakileen alistamisyritykseltä. Hän haluaa heikentää sinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet siitä sanonut ettet pidä tuollaisesta, niin epäkunnioittavaa ja epäkypsää siltä mieheltä. Kumppaniaan arvostava ihminen ei tee toisen oloa epämukavaksi, tai yritä saada toista epävarmaksi, osoittamalla kenestä olisi kiinnostunut. Kuten jo jotkut ehdottaneet, niin voisit vastaavasti alkaa arvostella vastaantulevien miesten ulkomuotoa, jos mies ei älyä lopettaa jos asiasta on kuitenkin puhuttu. Katso miten hän itse vastaavasti reagoi.
Hän nyt vasta myönsi että kyse oli pelosta että hän sanoisi jotain väärin! Jotenkin hirveän vaikeasti mies osaa syvempiä tuntojaan tuoda esille.
Kysyin siis häneltä suoraan onko kyse enemmän tarpeesta kehua minulle muita kuin että pelottaa että sanot jotain väärin.
ApEn mitenkään voi ymmärtää, että haluat jatkaa suhdetta miehen kanssa, joka selkeästi ei ole kovin välkky.
Tähän vielä. Mies lupasi kyllä lopettaa, mutta jotenkin vaikeeta tuntui olevan. Siis yritti syyllistää minua kuten "pitää asetella tarkkaan sanansa".
Ap
Minusta tämä on se olennaisin asia tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet. Maailmassa on aika paljon hyvännäköisiä naisia, sanoipa hän sitä ääneen tai ei etkä sinä voi asialle mitään.
Myös tyhmyys on uusiutuva luonnonvara, kuten tässä juuri todistit. Katsos kun parisuhteessa on kyse muusta, kuin kumppanin "hyvännäköisyydestä" tai sen maksimoinnista. Te alan miehet voisitte pysytellä sen postimerkkeilynne parissa. Teille sopii, että postimerkki ei piittaa siitä, miltä kokoelman toinen postimerkki näyttää.
Onko sinulla jotain ongelmia hyväksyä etteivät kaikki miehet eivätkä naiset ole mustasukkaisia? Osalla riittää itsetuntoa hyväksyä se tosiasia, että maailmassa on kauniita ihmisiä eikä heidän huomaamisensa vaikuta heidän parisuhteensa laatuun. He ovat valinneet toisensa eikä sitä suhdetta rapauteta hyvännäköisten ihmisten vuoksi.
Mulla oli aikoinaan työkaveri, jonka kanssa vietin myös vapaa-aikaa. Hänen miehensä myös oli usein mukana. Tää mies oli sellainen, että todella avoimesti flirttaili muiden naisten kanssa. Myös minulle teki sitä. Iski siis ihan avoimesti. Heillä oli joku sopimus asiasta, että näin hän saa toimia, mutta ilmoitti aina lopuksi, ettei voi ryhtyä mihinkään, kun hänellä on se vaimo. Se oli harvinaisen vaivaannuttavaa aina. Riippumatta siitä, kuka oli kohteena. Koko seurue vaivaantui. Muistan sen, kun hän kerrankin sanoi, et onpa taas jotain mitä miettiä itsekseen vessassa...
Syystä emme ole enää tekemisissä.
Leena sanoikin, että sinulla on ongelmia pidätyskyvyn kanssa, miehellekin on ihan omat Tenat 😌 siinä pohdittavaa vessaan 😌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä ihmettelen, että miten joillekin edes tulee mieleen taivastella toisten ulkonäköä. Oli sitten kuinka kaunis tai minkä näköinen vain.
Minusta tuntuu, että ne jotka tätä tekevät ovat todella heikolla itsetunnolla varustettuja ja jatkuvasti arvostelemassa toisia. Epäilen myös, että ette ole kovinkaan kauniita myöskään ulkoisesti, sillä jos olisitte, tietäisitte kuinka raivostuttavaa on tulla nähdyksi vain ulkoisen olemuksen kautta.
Sinulla ei ole elämänkokemusta.
Veikkaisin, ettei sinulla ole tai ainakaan se ei ole sinulle opettanut käytöstapoja. Minä nimittäin kunnioitan muuta ihmisiä, ihan muista syystä kuin ulkonäöstä. Enkä pidä siitä, että itseäni jatkuvasti kauniiksi kehutaan tai minua katsellaan. Olen paljon muutakin kuin ulkonäköni. Tämä teidän kaikkien ääneen sanovien tulisi ymmärtää.
No tämä! Kysehän on ihmiskuvasta. Mikä meille ihmisessä merkitsee. Toiset arvioi sen ulkonäön perusteella, toisilla sit on muita arvoja. Toki kaunis ihminen on ilo silmälle, mutta minkä merkityksen annamme pelkälle ulkonäölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet siitä sanonut ettet pidä tuollaisesta, niin epäkunnioittavaa ja epäkypsää siltä mieheltä. Kumppaniaan arvostava ihminen ei tee toisen oloa epämukavaksi, tai yritä saada toista epävarmaksi, osoittamalla kenestä olisi kiinnostunut. Kuten jo jotkut ehdottaneet, niin voisit vastaavasti alkaa arvostella vastaantulevien miesten ulkomuotoa, jos mies ei älyä lopettaa jos asiasta on kuitenkin puhuttu. Katso miten hän itse vastaavasti reagoi.
Hän nyt vasta myönsi että kyse oli pelosta että hän sanoisi jotain väärin! Jotenkin hirveän vaikeasti mies osaa syvempiä tuntojaan tuoda esille.
Kysyin siis häneltä suoraan onko kyse enemmän tarpeesta kehua minulle muita kuin että pelottaa että sanot jotain väärin.
ApEli hän on epävarma!
Nyt hän ikään kuin perui tuon pelkonsa sanoi vaan mustasukkaiseksi minua ja ettei ole hyvä asia ettei voi puhua mitä haluaa.
Edelleen puolustelee ja yrittää käntää tilanteen sinun syyksi. Ei siis ollenkaan ota sinun tunteita huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli nuoruudessa pari poikaystävää, jotka oli juurikin tuollaisia toisia naisia kehuvia. Vaikka olin vieressä, niin silti katsoivat ihaillen muita naisia ja kehuivat mulle kuinka on hyvännäköinen tai hyvät t i s s i t. Niin epäkunnioittavaa mua kohtaan! Ja tietenkin vika oli mun päässä, kun sanoin etten pidä tuollaisesta käytöksestä. Että kyllä jotkut miehet tekee tuota ihan kiusallaan loukatakseen toista. Tuo on eräänlaista vallankäyttöä, jolla tarkoituksella lytätään toisen itsetunto.
Tuollainen mies kannattaa heivata pois. Tosi mies ei kohtele naistaan noin. Vaan tuota tekevät aivoiltaan keskenkasvuisiksi jääneet typerykset.
Ehkä eniten hämmentää minun mustasukkaiseksi leimaaminen.
Ap
Tuo on vallankäyttöä. Sua poljetaan tahallaan alas. Ei ole normaalia sun poikaystävän käytös. Ja vielä haukkuu sua mustasukkaiseksi, kun sanot ettet tykkää. Narsistinen ihminen toimii noin, ei kunnioita toisen rajoja.
Nyt nainen vähän itsekunnioitusta! Jätä tuollainen keskenkasvuinen ja omahyväinen tollo. Ei se paremmaksi mieheksi muutu. Kohtelee sua huonosti ja tulee tekemään niin jatkossakin.
Aito rakkaus kunnioittaa toista ja haluaa toiselle hyvää.
Ap, sua ei rakasteta eikä arvosteta tuossa parisuhteessa. Nyt herätys!
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni saattoi kehua esim. David Bowieta hyvännäköiseksi. En pannut miehenä pahakseni, sillä sehän oli selviö.
No mulle mm. Jimmy Page on aina ollut kova, mut se on vähän eri asia, kuin joku random vastaantulija. Siis miehelle kerrottuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEli hän on epävarma!
Nyt hän ikään kuin perui tuon pelkonsa sanoi vaan mustasukkaiseksi minua ja ettei ole hyvä asia ettei voi puhua mitä haluaa.
Edelleen puolustelee ja yrittää käntää tilanteen sinun syyksi. Ei siis ollenkaan ota sinun tunteita huomioon.
Niin siis lupasi olla puhumatta eli siinä mielessä ottaa, mutta tuo ei ole hyvä asia ei oikein hyvältä kuulostanut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli nuoruudessa pari poikaystävää, jotka oli juurikin tuollaisia toisia naisia kehuvia. Vaikka olin vieressä, niin silti katsoivat ihaillen muita naisia ja kehuivat mulle kuinka on hyvännäköinen tai hyvät t i s s i t. Niin epäkunnioittavaa mua kohtaan! Ja tietenkin vika oli mun päässä, kun sanoin etten pidä tuollaisesta käytöksestä. Että kyllä jotkut miehet tekee tuota ihan kiusallaan loukatakseen toista. Tuo on eräänlaista vallankäyttöä, jolla tarkoituksella lytätään toisen itsetunto.
Tuollainen mies kannattaa heivata pois. Tosi mies ei kohtele naistaan noin. Vaan tuota tekevät aivoiltaan keskenkasvuisiksi jääneet typerykset.
ApTuo on vallankäyttöä. Sua poljetaan tahallaan alas. Ei ole normaalia sun poikaystävän käytös. Ja vielä haukkuu sua mustasukkaiseksi, kun sanot ettet tykkää. Narsistinen ihminen toimii noin, ei kunnioita toisen rajoja.
Nyt nainen vähän itsekunnioitusta! Jätä tuollainen keskenkasvuinen ja omahyväinen tollo. Ei se paremmaksi mieheksi muutu. Kohtelee sua huonosti ja tulee tekemään niin jatkossakin.
Sanoin miehelle joo on siinä mustasukkaisuutta mitä koen jos sanot noin, mutta en ole mustasukkainen. Sanoin myös että sun pitää itse päättää olenko liian mustasukkainen kun asetan tuollaiset rajat. Puhuin myös siitä että ei kukaan pidä mustasukkaisista ihmisistä. Kysyin oletkos itse mustasukkainen ihminen ja hän sanoi "olen minä vähän"
Eli ehkä vähän sain tuota leimaa pois itsestäni. Mutta en tiedä loppujen lopuksi jäänkö tähän. Jotenkin vain tyhmältäkin mies vaikutti tuon mustasukkaisuus jutun jälkeen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä teitä naisia vaivaa?? Pitää olla surkea itsetunto, masentuu jos mies kuvailee jonkun naisen ulkonäköä?
Ja vaikka tuo kuvailtu nainen on ihan joku random tai filmitähti tai peräti 100 vuotta sitten kuollut kaunotar.
En minä viillä ranteita auki jos vaimoni kehuu jotain könsikästä tai tai ihastelee yleisurheilijoiden puntissa heiluvia meloja.
Kyse taitaa olla siitä miten mies omaa naistaan kohtelee. Kun nainen on niin rakastettu, kunnioitettu, huomioitu ja arvostettu että hän tuntee olevansa oman miehensä silmissä ja sydämessä sellainen 200/10 ainua oikea, niin ei se toisen naisen ulkonäön kympiksi kehuminen juuri hetkauta.
Olen eri, mutta harvempi vain haluaa teinin tasolle jäänyttä puolisoa, vaikka kuinka kehuisi.
Minä olen sitä sukupolvea joka voi kehua toisten ulkonäköä hyväksi, komeaksi tai kauniiksi, eikä kukaan ota itseensä. Esimerkiksi serkkuni lapset, nimettiin niin että poika sai nimekseen äitinsä ihaileman näyttelijän nimen ja tyttö sai nimekseen isänsä ihaileman näyttelijättären nimen.
Brad ja Angelina?
Vai kenties Ridge ja Rooke? 😜
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEli hän on epävarma!
Niin siis lupasi olla puhumatta eli siinä mielessä ottaa, mutta tuo ei ole hyvä asia ei oikein hyvältä kuulostanut.
Ap
Jos mies haluaisi puhua minulle tai kanssani muista, niistä hyvännäköisistä naisista, kokisin asian niin, että mies luulee minua toiseksi karskiksi tyypiksi, jolla on silmää naiskauneudelle ja halua pohdiskella tissien kokoeroja.
Palauttaisin kasvamaan ja kehittymään siihen murrosikäisten poikien sakkiin, josta hän on ilmeisen ennenaikaisesti lähtenyt räpistelemään suureen maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApTuo on vallankäyttöä. Sua poljetaan tahallaan alas. Ei ole normaalia sun poikaystävän käytös. Ja vielä haukkuu sua mustasukkaiseksi, kun sanot ettet tykkää. Narsistinen ihminen toimii noin, ei kunnioita toisen rajoja.
Sanoin miehelle joo on siinä mustasukkaisuutta mitä koen jos sanot noin, mutta en ole mustasukkainen. Sanoin myös että sun pitää itse päättää olenko liian mustasukkainen kun asetan tuollaiset rajat. Puhuin myös siitä että ei kukaan pidä mustasukkaisista ihmisistä. Kysyin oletkos itse mustasukkainen ihminen ja hän sanoi "olen minä vähän"
Eli ehkä vähän sain tuota leimaa pois itsestäni. Mutta en tiedä loppujen lopuksi jäänkö tähän. Jotenkin vain tyhmältäkin mies vaikutti tuon mustasukkaisuus jutun jälkeen.
Ap
Minä antaisin olla. Ei aikuiselle ihmiselle enää pysty käytöstapoja opettamaan eikä hän nähnyt toiminnassaan edes mitään vikaa. Jatka matkaa, fiksuja miehiäkin on olemassa. Aikuinen ihminen osaa käyttäytyä normaalisti eikä mitään tällaisia selkkauksia tule. Ensimmäinen ajatus oli tästä, että mitä ihmettä! Olisin poistunut takavasemmalle itse ilman mitään selityksiä. On hyvin epätodennäköistä, että omituisuudet jäävät tähän tapaukseen, lisää on taatusti tulossa, jos jatkat tapailua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet. Maailmassa on aika paljon hyvännäköisiä naisia, sanoipa hän sitä ääneen tai ei etkä sinä voi asialle mitään.
Myös tyhmyys on uusiutuva luonnonvara, kuten tässä juuri todistit. Katsos kun parisuhteessa on kyse muusta, kuin kumppanin "hyvännäköisyydestä" tai sen maksimoinnista. Te alan miehet voisitte pysytellä sen postimerkkeilynne parissa. Teille sopii, että postimerkki ei piittaa siitä, miltä kokoelman toinen postimerkki näyttää.
Onko sinulla jotain ongelmia hyväksyä etteivät kaikki miehet eivätkä naiset ole mustasukkaisia? Osalla riittää itsetuntoa hyväksyä se tosiasia, että maailmassa on kauniita ihmisiä eikä heidän huomaamisensa vaikuta heidän parisuhteensa laatuun. He ovat valinneet toisensa eikä sitä suhdetta rapauteta hyvännäköisten ihmisten vuoksi.
Mulla oli aikoinaan työkaveri, jonka kanssa vietin myös vapaa-aikaa. Hänen miehensä myös oli usein mukana. Tää mies oli sellainen, että todella avoimesti flirttaili muiden naisten kanssa. Myös minulle teki sitä. Iski siis ihan avoimesti. Heillä oli joku sopimus asiasta, että näin hän saa toimia, mutta ilmoitti aina lopuksi, ettei voi ryhtyä mihinkään, kun hänellä on se vaimo. Se oli harvinaisen vaivaannuttavaa aina. Riippumatta siitä, kuka oli kohteena. Koko seurue vaivaantui. Muistan sen, kun hän kerrankin sanoi, et onpa taas jotain mitä miettiä itsekseen vessassa...
Syystä emme ole enää tekemisissä.
Esimerkkisi on täysin eri asia. Ymmärrätkö mikä ero on kun sanoo puolisolleen, että onpa kaunis ihminen verrattuna siihen, että yrittää iskeä työkavereitaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vähän eri asia, jos on vakiintuneesta parisuhteesta kyse, kun tällainen tilanne tulee eteen. Tapailuvaiheessa ollaan vähän herkempiä, kun toista ei vielä tunne kunnolla.
Eikö keskustelu koskekin vakiintunutta parisuhdetta?
Mun mielestä sulla on lähinä todella vaativat itsetunto ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMinä antaisin olla. Ei aikuiselle ihmiselle enää pysty käytöstapoja opettamaan eikä hän nähnyt toiminnassaan edes mitään vikaa. Jatka matkaa, fiksuja miehiäkin on olemassa. Aikuinen ihminen osaa käyttäytyä normaalisti eikä mitään tällaisia selkkauksia tule. Ensimmäinen ajatus oli tästä, että mitä ihmettä! Olisin poistunut takavasemmalle itse ilman mitään selityksiä. On hyvin epätodennäköistä, että omituisuudet jäävät tähän tapaukseen, lisää on taatusti tulossa, jos jatkat tapailua.
Siis mistä tästä, tuosta alkuperäisestä viestistä, siitä missä selostin asian tarkemmin vai mustasukkaisuushommasta?
No mies nyt tänä aamuna sanoi et sinä silleen mustasukkainen ole. Mies sanoi ettei hän sinulle kaupungilla muita naisia kehuisi. Ja eihän se ehkä kuin viidesti 2,5 vuoden aikana jotakuta ole kehunnut. Mutta ehkä kaikista hämmentävintä oli se että hänen on VAIKEA huomioida minun tunteeni. Jos Selänteen tyttären "hyvännäköiseksi naiseksi" kehuminen sai minussa aikaan sen että halusin ettei tekisi enää niin, niin sitten se vaan sai. Mieshän puolustelee "ei hän mitään tarkoittanut". Uskon kyllä, mutta en halua suhteessa tunteakaan ko. tunteita mitä se sai aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMinä antaisin olla. Ei aikuiselle ihmiselle enää pysty käytöstapoja opettamaan eikä hän nähnyt toiminnassaan edes mitään vikaa. Jatka matkaa, fiksuja miehiäkin on olemassa. Aikuinen ihminen osaa käyttäytyä normaalisti eikä mitään tällaisia selkkauksia tule. Ensimmäinen ajatus oli tästä, että mitä ihmettä! Olisin poistunut takavasemmalle itse ilman mitään selityksiä. On hyvin epätodennäköistä, että omituisuudet jäävät tähän tapaukseen, lisää on taatusti tulossa, jos jatkat tapailua.
Siis mistä tästä, tuosta alkuperäisestä viestistä, siitä missä selostin asian tarkemmin vai mustasukkaisuushommasta?
No mies nyt tänä aamuna sanoi et sinä silleen mustasukkainen ole. Mies sanoi ettei hän sinulle kaupungilla muita naisia kehuisi. Ja eihän se ehkä kuin viidesti 2,5 vuoden aikana jotakuta ole kehunnut. Mutta ehkä kaikista hämmentävintä oli se että hänen on VAIKEA huomioida minun tunteeni. Jos Selänteen tyttären "hyvännäköiseksi naiseksi" kehuminen sai minussa aikaan sen että halusin ettei tekisi enää niin, niin sitten se vaan sai. Mieshän puolustelee "ei hän mitään tarkoittanut". Uskon kyllä, mutta en halua suhteessa tunteakaan ko. tunteita mitä se sai aikaiseksi.
Tämä siis ap
Vaimoni saattoi kehua esim. David Bowieta hyvännäköiseksi. En pannut miehenä pahakseni, sillä sehän oli selviö.