Olenko liian vaativa kumppani kun en haluaisi että miesystävä sanoisi minulle muista naisista "hyvännäköinen"
Sanoin siis että tuntuu epämiellyttävältä. Hän ei ole edes paljoa kehunnut, mutta jotenkin miten hän vastasi sain käsityksen ettå ongelma on enemmän minussa kuin hänen sanoissaan...
Kommentit (323)
Vierailija kirjoitti:
Esimerkki opettaa parhaiten. Itse vastaavassa tilanteessa aloin korostetusti kehua muita miehiä 'Vau olipa hyvä ruoto!' tai 'Olipa komea nuori mies!' Muutaman kerran jälkeen alkoi kiukutella, miten tuollainen loukkaa. Sanoin vain, että homma on kaksisuuntainen. En sitten itsekään viitsi enää suodattaa minkään turhanpäiväisen toisen kunnioituksen vuoksi sanomisiani, jos se ei häntäkään kiinnosta. Että eikö ole kiva suhde meillä nykyään. Loppuihan se siihen. Tosin yleensä tällainen käytös kyllä kertoo ihmisestä paljon muutenkin, joten eipä se suhde muutenkaan mikään unelmasuhde ollut, eikä jatkunut pitkään.
Ja kyllä, saahan sitä ihailla kauniita ihmisiä, mutta on huonoa käytöstä alkaa niitä omia tuijottamisia toiselle raportoimaan tai tekemään sitä kovin avoimesti toisen aikana. Joku arvostus ja kunnioitus sentään pitää olla.
Moni mies ymmärtää vasta kun osuu itseen, jos silloinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkki opettaa parhaiten. Itse vastaavassa tilanteessa aloin korostetusti kehua muita miehiä 'Vau olipa hyvä ruoto!' tai 'Olipa komea nuori mies!' Muutaman kerran jälkeen alkoi kiukutella, miten tuollainen loukkaa. Sanoin vain, että homma on kaksisuuntainen. En sitten itsekään viitsi enää suodattaa minkään turhanpäiväisen toisen kunnioituksen vuoksi sanomisiani, jos se ei häntäkään kiinnosta. Että eikö ole kiva suhde meillä nykyään. Loppuihan se siihen. Tosin yleensä tällainen käytös kyllä kertoo ihmisestä paljon muutenkin, joten eipä se suhde muutenkaan mikään unelmasuhde ollut, eikä jatkunut pitkään.
Ja kyllä, saahan sitä ihailla kauniita ihmisiä, mutta on huonoa käytöstä alkaa niitä omia tuijottamisia toiselle raportoimaan tai tekemään sitä kovin avoimesti toisen aikana. Joku arvostus ja kunnioitus sentään pitää olla.
Lapset oppii esimerkistä. Käyttäytymisestä perimä selittää toisen puolen ja toisen puolen selittää millaisessa olosuhteissa sen lapsuutensa joutuu kasvamaan. Kun itsetunto ja tunnetaidot eivät pääse kehittymään niitä on vaikea korjata myöhemmin. Ihailtavaa miten jotkut jaksaa lähteä kasvattamaan itselleen puolisoa olemalla näille se äiti jotka esimerkillään kasvattaa itselleen ovimattoa.
Mitä miesystäväsi tykkää siitä, kun kehut muita miehiä hyvännäköisiksi? Jos et ole vielä kokeillut, kannustan kokeilemaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä teitä naisia vaivaa?? Pitää olla surkea itsetunto, masentuu jos mies kuvailee jonkun naisen ulkonäköä?
Ja vaikka tuo kuvailtu nainen on ihan joku random tai filmitähti tai peräti 100 vuotta sitten kuollut kaunotar.
En minä viillä ranteita auki jos vaimoni kehuu jotain könsikästä tai tai ihastelee yleisurheilijoiden puntissa heiluvia meloja.
Tökeröä arvostella kenenkään ulkonäköä.
Eikö tuo toisten ulkonäön arvostelu ole naisten leipälaji?
Olen joskus jopa pyytänyt tyttöystäväni katsomaan
kun painan oikein kaunista naista.
Kyllähän tuo on selvää että mies yrittää alentaa sinua, saada mustasukkaiseksi jne. Laita ukko liuskaan.
Kehuuko miehesi siis toistuvasti muiden naisten ulkonäköä sinulle?
Vai tekikö hän kerran noin aikoja sitten, ja edelleen kiehut raivosta sen takia?
Katselpa sinä jotain oikein komeita miehiä ja kehaise näistä myös miesystävälle. Sen jälkeen jätät ukon ja etsit paremman.
Voihan se mies ilmaista ihailunsa ilman sanojakin. Viheltää, maiskuttelee, tekee käsimerkkejä jne. Fiksua?
Vai olisiko parempi vaan vaieta?
Minä saatan kehua muita naisia ja miehiä hyvännäköiseksi, miehenikin joskus. Heitämme myös herjaa muiden ulkonäöstä, ihan kahden kesken siis. Suhteemme on vankalla pohjalla, huumoria viljelläään, myös omakohtaista. Olisi kauheaa olla suhteessa, jossa olisi mustasukkaisuutta, sitähän tuo on. Tai jos pitäisi miettiä tarkkaan voinko sanoa noin tai noin. Emme loukkaa toisiamme tahallamme, emmekä ilkeile. No, joskus jos on iso riita, saattaa sanoa jotain ajattelematonta, mutta sitten pyydellään ja saadaan anteeksi. Älkää ottako elämää niin vakavasti, nykyään loukkaannutaan älyttömän helposti.
Vierailija kirjoitti:
Minä saatan kehua muita naisia ja miehiä hyvännäköiseksi, miehenikin joskus. Heitämme myös herjaa muiden ulkonäöstä, ihan kahden kesken siis. Suhteemme on vankalla pohjalla, huumoria viljelläään, myös omakohtaista. Olisi kauheaa olla suhteessa, jossa olisi mustasukkaisuutta, sitähän tuo on. Tai jos pitäisi miettiä tarkkaan voinko sanoa noin tai noin. Emme loukkaa toisiamme tahallamme, emmekä ilkeile. No, joskus jos on iso riita, saattaa sanoa jotain ajattelematonta, mutta sitten pyydellään ja saadaan anteeksi. Älkää ottako elämää niin vakavasti, nykyään loukkaannutaan älyttömän helposti.
Heitätte herjaa muiden ulkonäöstä? En voisi sietää tuollaista kumppania. Hyi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä teitä naisia vaivaa?? Pitää olla surkea itsetunto, masentuu jos mies kuvailee jonkun naisen ulkonäköä?
Ja vaikka tuo kuvailtu nainen on ihan joku random tai filmitähti tai peräti 100 vuotta sitten kuollut kaunotar.
En minä viillä ranteita auki jos vaimoni kehuu jotain könsikästä tai tai ihastelee yleisurheilijoiden puntissa heiluvia meloja.
Kyse taitaa olla siitä miten mies omaa naistaan kohtelee. Kun nainen on niin rakastettu, kunnioitettu, huomioitu ja arvostettu että hän tuntee olevansa oman miehensä silmissä ja sydämessä sellainen 200/10 ainua oikea, niin ei se toisen naisen ulkonäön kympiksi kehuminen juuri hetkauta.
Olen eri, mutta harvempi vain haluaa teinin tasolle jäänyttä puolisoa, vaikka kuinka kehuisi.
Minä olen sitä sukupolvea joka voi kehua toisten ulkonäköä hyväksi, komeaksi tai kauniiksi, eikä kukaan ota itseensä. Esimerkiksi serkkuni lapset, nimettiin niin että poika sai nimekseen äitinsä ihaileman näyttelijän nimen ja tyttö sai nimekseen isänsä ihaileman näyttelijättären nimen.
Siis Tauno ja Ansa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten vaikka olisikin mustasukkaisuutta. Ihan voi toinen osapuoli päättää onko kumppani liian mustasukkainen jos ei halua että hänelle mainitaan toisten naisten kauneudesta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olisi ihan kauheaa olla suhteessa jossa heitetään herjaa toisten ihmisten ulkonäöstä. Oksettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heitätte herjaa muiden ulkonäöstä? En voisi sietää tuollaista kumppania. Hyi
En minäkään. Kuulostaa vähä-älyisten touhuilta.
Mikä pointti siinä muka on että kehuu kumppanilleen muita naisia tai miehiä? En ihan tajua. Onko se oikeasti niin merkittävä juttu että pitää tiedottaa toiselle?
Vierailija kirjoitti:
Ei mustasukkainen heitä kumppania luiskaan, joku muu saisi vielä kumppanin josta hän on mustasukkainen. Mustasukkaisuus on aina sairaus eikä perustu vapaaseen tahtoon olla juuri sellaisen kumppanin kanssa joka sopii omiin rajoihin. Se on halua omistaa puoliso.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä olisi edes kaveri ihmisen kanssa joka heittää herjaa muiden ulkonäöstä, saati että olisin sellaisen kanssa parisuhteessa. Huh huh.
Vierailija kirjoitti:
Katselpa sinä jotain oikein komeita miehiä ja kehaise näistä myös miesystävälle. Sen jälkeen jätät ukon ja etsit paremman.
Millä logiikalla noin käyttytyvä nainen ansaitsisi paremman miehen?
Teinit voi surutta jättää taakseen ja tituleerata EX-puolisoiksi.