Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko liian vaativa kumppani kun en haluaisi että miesystävä sanoisi minulle muista naisista "hyvännäköinen"

Vierailija
02.05.2026 |

Sanoin siis että tuntuu epämiellyttävältä. Hän ei ole edes paljoa kehunnut, mutta jotenkin miten hän vastasi sain käsityksen ettå ongelma on enemmän minussa kuin hänen sanoissaan... 

Kommentit (323)

Vierailija
281/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuollainen kertoo puolison kunnioittamisen puutteesta. Miksi ylipäätään katsella toisia, jos oma puoliso on se rakkain ja ihanin? Moukkaamista käytöstä, sopii suureen osaan suomalaisista ihmisistä hyvin, täällä ei kunnioiteta ja arvosteta ketään muita kuin itseään!

Siis mitä? Kunnioittamisen puutetta, jos erehtyy huomaamaan, saati sanomaan, että esimerkiksi televiossa on kaunis ja kurvikas nainen tai komea ja lihaksikas mies? Mielestäni aloituksessa puhuttiin ihan vain siitä, että sanoo toista ihmistä hyvännäköiseksi, ei pettämisestä tai edes perään kuolaamisesta? 

Voi olla ikäkysymys, mutta sekä mies että minä ollaan viisikymppisiä tavistyyppejä eikä mitenkään kuvitella, etteikö maailmassa olisi miljoonia kauniimpia tai komeampia ihmisiä ja etteikö sellaisia voisi huomata ja vaikka ihan ääneen ihailla. Silti ollaan toisillemme niitä rakkaita ja ihania puolisoita, oltu jo 20 vuotta.

Sellaista teillä. Te varmasti olettekin kavereita ja tottumuksesta asutte ja olette vielä yhdessä. 

Eri. Sinulle tuntuu olevan vaikeuksia hyväksyä, että kaikki eivät ole kuten sinä.

Vierailija
282/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet typerän miehen kanssa. Itse en olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä ihmettelen, että miten joillekin edes tulee mieleen taivastella toisten ulkonäköä. Oli sitten kuinka kaunis tai minkä näköinen vain. 

Minusta tuntuu, että ne jotka tätä tekevät ovat todella heikolla itsetunnolla varustettuja ja jatkuvasti arvostelemassa toisia. Epäilen myös, että ette ole kovinkaan kauniita myöskään ulkoisesti, sillä jos olisitte, tietäisitte kuinka raivostuttavaa on tulla nähdyksi vain ulkoisen olemuksen kautta. 

Sinulla ei ole elämänkokemusta.

Veikkaisin, ettei sinulla ole tai ainakaan se ei ole sinulle opettanut käytöstapoja. Minä nimittäin kunnioitan muuta ihmisiä, ihan muista syystä kuin ulkonäöstä. Enkä pidä siitä, että itseäni jatkuvasti kauniiksi kehutaan tai minua katsellaan. Olen paljon muutakin kuin ulkonäköni. Tämä teidän kaikkien ääneen sanovien tulisi ymmärtää. 

Vierailija
284/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Impulssit ja reaktiot ovat luonnollisia. Mutta jos niitä ei osaa hillitä, on käytännössä eläin. Jos haluan eläimen otan jonkun miestä söpömmän ja vaivattomamman. Kuten vaikka marsun. 

Vierailija
285/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moukkamaista kommentoida ulkonäköä.

Vierailija
286/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoppas vaan ettei ole narsissi. Ne murskaa itsetuntoa just tuolla tavalla. Ei ole normaalia puhua nuin jos rakastaa toista.

Vierailija
287/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala kommentoida muiden miesten perseitä ja yleistä pantavuutta hänelle. Jos loukkaantuu niin totea että hänellä on ongelma. 

Mutta kun yleisesti ottaen naisten mielestä pantavan näköisiä miehiä on todella vähän verrattuna siihen kuinka paljon miesten mielestä on pantavia naisia.

Ja onhan se muutenkin eri asia.

Toiset miehet mittaavat naisten ulkonäköä ilmaisulla, onko pantavan näköinen. En ole koskaan kuullut yhdenkään naisen näin sanovan miehistä. En väitä, ettei kukaan näin sanoisi, en ole vaan koskaan kuullut.

Vierailija
288/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin voin ihan suoraan sanoa tyttöystävälle ketkä ovat mun mielestä hyvännäköisiä ja hän sanoo myös joskus miehistä samaa ha se on mulle ihan ok.

7 vuotta oltu yhdessä ja hän on yhä mulle maailman kaunein nainen alasti, siksi uskallan kommentoida muita, koska en ikinä luopuisi hänestä. Hän tietää että jos joskus erotaan sen täytyy lähteä hänen aloituksesta.

Sehän hyvä, että teidän välillä asia on noin. Apllä eri tilanne. Sinä et varmaan syyttäisi sun ihanuutta, jos hän sanoisi, ettei pidä siitä, että muita kommentoit.

Vierailija
289/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielesipahoittamista ja tänne vuodattamista hedelmällisemää olisi ehkä sanoa sille karvaniskallesi, että sinusta tuntuu pahalta kun hän kehuu muita naisia. Että jos hän voisi hiukan yrittää ottaa sinunkin tunteitasi huomioon, jos aikoo samassa punkassa nukkua. Miten olisi tämä?

Ja jos apina ei tajua niin laita se maantielle.

Yhdenkään naisen ei ole pakko pitää paskasti käyttäytyvää kumppania.

Sehän tuossa jo käytiin läpi, mies ei nähnyt mitään vikaa käytöksessään.

Mulle tuli mieleen, et jos mies nolostui siitä omasta toiminnasta, kun ap siitä pahastui. Ja siksi käänsi sen apn syyksi. Sellainen hätänen puolustus. Jos tyyppi muuten on ollut mukava, kannattaa ehkä jatkaa keskustelua ja tutkailla, tuleeko vastaavia asenteita pintaan. Onko koko ajan defenssit herkällä. Jos näin on, voi parisuhde pidemmän päälle olla raskas.

Vierailija
290/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyin mistä on kyse, tuntuuko että kyse on ikään kuin rajoittamisesta niin sanoi "siltä se vähän tuntuu"

Ap

Kerrot niin vähän tilanteesta, että on vaikea sanoa mielipidettä tarkasti, mutta sen voi sanoa varmaksi, että jos miehellesi ei merkitse mitään se, että pahoitat mielesi hänen sanomisistaan ja se on "rajoittamista" niin kuulostaa todella pahalta. Aivan kuin olisit hänen äitinsä, jonka pitää kestää epäkunnioittavaa käytöstä ja hän teini-ikäinen, joka saa sanoa mitä lystää. 

Jos hän oma-aloitteisesti siis muita naisia kehuskelee. Jos taas ulkonäön kommentointiin on jokin järkevä syy eli olet vaikkapa itse ottanut asian esille tai joku muu on ottanut, niin sitten täytyy miettiä onko sinulla ongelmia itsetuntosi kanssa. 

Mutta tällaisenaan kuulostaa siltä, että mies on sosiaalisesti kömpelö ja/tai haluaa loukata sinua tahallisesti. Kumpikaan eivät ole mitenkään hyviä ominaisuuksia eivätkä ne valitettavasti iänkään mukana parane, ellette ole 15-16 -vuotiaita. Miehesi äo ei ole kovin korkea, jos tällaisia asioita ei ymmärrä. Lisäksi puuttuvat käytöstavat, jotka opitaan ihannetapauksessa alle 10-vuotiaina.

Sinulle jää pohdittavaksi haluatko jatkaa tällaisen miehen kanssa? Jos suhde on pitkä ja teillä on lapsia, pitäisi varmaan miettiä tilannetta laajemmin, koska on ihan satavarmaa, ettei tällainen käytös ole mikään yksittäinen asia, se on vain jäävuoren huippu. Jos suhde on vasta tapailua ja seurustelua, niin sanoisin, että kun ongelmia on jo alussa, niin se ei suinkaan mene ohi, vaan niitä tulee koko ajan lisää ja ongelmiin tottuu siinä määrin, että koko ajatus parisuhteesta vääristyy, Epänormaaleja asioita ryhtyy pitämään normaaleina ja kuvittelee, että kaikki miehet käyttäytyvät näin.

Teit erinomaisen hyvin kun puhuit asiasta suoraan etkä ryhtynyt manipuloimaan kuten monesti neuvotaan. "Kehu muita miehiä" jne. Tai kostamaan: "Peniksesi on pienempi kuin Terolla".  Omasta aikuisuudesta kannattaa aina pitää kiinni, parhaimmillaan niin tapahtuu jo teini-ikäisenä niin ettei ajaudu taistelevaan ja myrkylliseen parisuhteeseen. 

No siksi kerron vähän tilanteesta kun se oli tosiaan yksittäinen tilanne ja uskon kyllä miestäni siinä tilanteessa ettei hänellä ollut taka-ajatuksia. Mutta sen seurauksena esim oma seksuaalinen halu häntä kohtaan sillä hetkellä katosi. Ja jos kertoisin niin sehän aiheuttaisi täällä reaktiota. No kerrotaan sitten: mies joka on itse keski-ikäinen oli lukenut jutun Veera Selänteestä ja sanoi sitä "hyvännäköiseksi naiseksi", sanoi sen olevan 18-vuotias. sanoin sitten ettei tuon ikäinen mikään nainen ole. Myöhemmin sitten kerroin (viesteillä) miltä se tuntui ja myös sen että en haluaisi että kehuisi minulle muita. Hänen vastauksistaan sain sitten käsityksen että vika on enemmän minussa: "vähän hankala jos joutuu tuotakin miettimään puheissaan..." "no en puhu tästä aihepiiristä mitään jatkossa" "tiedän nyt ettei vastakkaisen sukupuolen asioita voi vapaasti kommentoida ilman mustasukkaisuuskriisiä" "tiedän vaan nyt että pitää asettaa sanansa tarkasti", "voisit ehkä joskus listata kielletyt aiheet".

Ja livenä siis kysyin tuota rajoitus asiaa ja totesin että eihän hän paljoa ole minulle kehunut muita naisia.. 

Ap

Kuulostaa siltä, että mies on sitä lajia, jonko äo ei ole kovin korkea. Hänen reaktionsa on sinua syyllistävä ja tahallisen loukkaava, vaikka itse lausunto oli juurikin umpirehellisen typerä ja kertoi millainen mies on ajatuksiltaan. 

Jos sinua kiinnostaa mies, joka tiirailee lastensa ikäisiä naisia seksimielessä ihan avoimesti, niin jatka ihmeessä suhdetta. Reaktiosi kertoo sinulla mitä tehdä. Usko omia reaktioitasi - jos joku tyyppi antaa sinulle litsarin, et varmaan jatkaisi suhdetta, mutta jos litsari on henkinen, monet vielä miettivät kannattaako jatkaa. Päätös on sinun, itse en jatkaisi, vaan toivottaisin hyvää jatkoa pitemmittä puheitta. Sillä tuossa ei ole mitään puhuttavaa, kaikki tarvittava on sanottu.

Kun tällaisia juttuja kuulee, ei ihmettele ollenkaan miksi joidenkin miesten on ihan mahdotonta löytää naisseuraa. He yksinkertaisesti ovat liian yksinkertaisia. Ei ole käytöstapoja, ei älliä, ollaan jääty johonkin teini-ikäisen tasolle suhteessa normaaliin ihmistenväliseen vuorovaikutukseen. Muut oppivat nämä asiat lapsena tai varhaisessa teini-iässä, jotkut eivät edes keski-ikäisenä. Voi tietty olla kyse myös persoonallisuushäiriöstä. Joku nainen sellaisten kynsiin aina itsensä altistaa välillä, kun ei välitä varoitusmerkeistä, jotka ovat juurikin tällaisia "pieniä juttuja".

No aikalailla uskon miestä ettei siinä mielessä kommentoinut, mutta mielestäni oli OUTOA että piti kuitenkin sanoa. Luulisi että tuollaisia taipumuksia jos olisi niin näkyisi selkeämmin. Mutta toki baarissa halusi keskustella 30-vuotiaan naisen kanssa.

Ap

Kaikki ihmiset ajattelevat joskus seksuaalisia ajatuksia muistakin ihmisistä kuin omasta kumppanista, siitähän tässä ei ole kyse.

Ei ole vaan siitä että miehestä tuntuu "hankalalta" jos tuota(kin) joutuu puheissaan varomaan.

Ap

Pitäisikö sinun päästää tämä prinssi ratsastamaan kohti auringon laskua? 

Niin minä en tiedä onko tässä nyt kyse siitä että hänellä ei ole oikeasti taka-ajatuksia, mutta vaikkei olisikaan niin mikä tarve hänellä silti olisi niitä ajatuksiaan minulle sanoa. Ja vaikka hänellä ei olisikaan mitään taka-ajatuksia ja jos hän sanoo jostakin naisesta "hyvännäköinen nainen" ja se ei minusta hyvälle tunnu onko se tunne jotenkin väärä. 

Nykyään sanotaan usein, ettei tunne ole väärä, tunteet ei valehtele. Mutta hyvä on silti pohtia, miksi joku voimakas tunne tulee, tietyssä tilanteessa. Sehän ei välttämättä johdu siitä toisesta suoraan, vaan iittyy johonkin omaan historiaan. Väärä se tunne ei koskaan ole.

Vierailija
291/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viestini miehelle: Eli kyllä minä uskon ettei ole ollut taka-ajatuksia ja ethän sinä minulle liion ole muiden naisten ulkonäköä kommentoinut (ja en halua kyllä että seurassani tuijotatkaan), mutta ehkä tuo Selänne tapaus nyt sai minun sinulle kertomaan että sellainen ei tunnu minusta hyvälle. Vaikka et ajattelisikaan mitään, mutta sanoisit minulle, että joku nainen on sinusta hyvännäköinen niin se tuntuisi minusta epämiellyttävältä tai ainakin saattaisi tuntua.

Mietin vaan haluatko ottaa tunteeni tässä kohtaa huomioon? Ja sitä vaan että tunnetko itsesi liian rajoitetuksi tässä asiassa, tuleeko sinulle sitten huono olo? Voitko kertoa vähän enemmän mitkä ovat tunteesi tämän asian tiimoilta kun pyysit että niitäkin tarkastellaan..,

Miehen viesti: Voin olla puhumatta naisista. Tunne on se että tuntuu ikävältä että ei ole täyttä sananvapautta suhteessa ja pitää miettiä ja asettaa sanansa tarkkaan. Mutta otan tunteesi huomioon tässä asiassa enkä käsittele tätä aihepiiriä. Sinänsä ehkä voisit miettiä miksi tunnet noin vaikka sanot että tiedät etten ole kommentilla tarkoittanut mitään. Lisäksi olisi hyvä tietää aiheet tai asiat joista ei kannata keskustella.

Ap

Minkä ikäisiä te oikein olette? Selänteen ikäisiä? Sukupolven joka on elänyt siinä emotionaalisessa erämaassa ja alkaa vasta nyt vähän edes ymmärtämään sanaa itsetunto ja tunnetaidot? 

Heh, ohis.

Meillä on lastenkirja tunteista. Ihana, iso ja perusteellinen. Sitä luen tän taaperon kanssa. Kaverini oli tänään kylässä ja oli ilahtunut, et nykylapsille on tällaisia olemassa. Ja totesi moneen kertaan, ettei meidän lapsuudessa puhuttu tunteista. Ehkä maailma muuttuu, myös hyvään suuntaan.

Vierailija
292/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaunis sää - Niin onkin, aivan ihana! 
Komea auto - Todellakin! 
Maukasta ruokaa - Kyllä maistui! 
Hyvännäköinen nainen - Olet sika! 

Mikä teitä vaivaa? 

Ymmärrätkö, ettei tuossa ollut se ainoa ongelma se, että mues kommentoi toista naista, vaan se, miten hän kommentoi apta, kun ap tästä halusi keskustella.

Vierailija
293/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet. Maailmassa on aika paljon hyvännäköisiä naisia, sanoipa hän sitä ääneen tai ei etkä sinä voi asialle mitään.

Myös tyhmyys on uusiutuva luonnonvara, kuten tässä juuri todistit. Katsos kun parisuhteessa on kyse muusta, kuin kumppanin "hyvännäköisyydestä" tai sen maksimoinnista. Te alan miehet voisitte pysytellä sen postimerkkeilynne parissa. Teille sopii, että postimerkki ei piittaa siitä, miltä kokoelman toinen postimerkki näyttää.

Onko sinulla jotain ongelmia hyväksyä etteivät kaikki miehet eivätkä naiset ole mustasukkaisia? Osalla riittää itsetuntoa hyväksyä se tosiasia, että maailmassa on kauniita ihmisiä eikä heidän huomaamisensa vaikuta heidän parisuhteensa laatuun. He ovat valinneet toisensa eikä sitä suhdetta rapauteta hyvännäköisten ihmisten vuoksi.

Mulla oli aikoinaan työkaveri, jonka kanssa vietin myös vapaa-aikaa. Hänen miehensä myös oli usein mukana. Tää mies oli sellainen, että todella avoimesti flirttaili muiden naisten kanssa. Myös minulle teki sitä. Iski siis ihan avoimesti. Heillä oli joku sopimus asiasta, että näin hän saa toimia, mutta ilmoitti aina lopuksi, ettei voi ryhtyä mihinkään, kun hänellä on se vaimo. Se oli harvinaisen vaivaannuttavaa aina. Riippumatta siitä, kuka oli kohteena. Koko seurue vaivaantui. Muistan sen, kun hän kerrankin sanoi, et onpa taas jotain mitä miettiä itsekseen vessassa...

Syystä emme ole enää tekemisissä.

Vierailija
294/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin vielä miehen kanssa eli hän pitää minua mustasukkaisena ja hänestä ei ole ollenkaan hyvä asia tämä "ettei saa sanoa muista naisista hyvännäköinen"

Ap

Vierailija
295/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaa aina arvostaa tuota omaa ukkoa pikkuisen enemmän kun näitä ketjuja lukee. Hän ei ole ikinä minun kuulteni kommentoinut kenenkään naisen ulkonäköä mihinkään suuntaan. En edes tiedä, millainen hänen naismakunsa on ja vastaanko itse sitä. 

Minä kehun useinkin muita naisia tai jotain heidän piirrettään miehen kuullen, mutta niissäkään tilanteissa hän ei kommentoi. Minua sanoo kyllä kauniiksi edelleen  vaikka ollaan oltu pitkään yhdessä. 

Me aikoinaan puhuttiin mieheni miesmausta. Hän on radikaalirehellinen ja vastaa rehellisesti, kun kysyn. Hämmentävää oli se, kun kävi ilmi, et hänen naismakunsa ulkoisesti oli täysin päinvastainen, kuin mitä minä olen. Mutta muuten emme ole aiheesta puhuneet, eikä hän koskaan kehuskele muita naisia minulle. Siis heidän ulkonäköään. On halunnut olla just minun kanssa kaikki vuosikymmenet. 

Pieni sivuhuomautus on se, että tiesi nuorena minun tykkäävän pitkätukkaisista hevityypeistä. Noin diggailu mielessä. Hän on valkokaulustyöläinen kravaatin kera, eli meillä molemmilla oli omat fantasiat ilman, että niitä on hierottu toistemme naamaan.

Vierailija
296/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet siitä sanonut ettet pidä tuollaisesta, niin epäkunnioittavaa ja epäkypsää siltä mieheltä. Kumppaniaan arvostava ihminen ei tee toisen oloa epämukavaksi, tai yritä saada toista epävarmaksi, osoittamalla kenestä olisi kiinnostunut. Kuten jo jotkut ehdottaneet, niin voisit vastaavasti alkaa arvostella vastaantulevien miesten ulkomuotoa, jos mies ei älyä lopettaa jos asiasta on kuitenkin puhuttu. Katso miten hän itse vastaavasti reagoi. 

Hän nyt vasta myönsi että kyse oli pelosta että hän sanoisi jotain väärin! Jotenkin hirveän vaikeasti mies osaa syvempiä tuntojaan tuoda esille.

Kysyin siis häneltä suoraan onko kyse enemmän tarpeesta kehua minulle muita kuin että pelottaa että sanot jotain väärin. 

Ap

Eli hän on epävarma!

Vierailija
297/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuoruudessa pari poikaystävää, jotka oli juurikin tuollaisia toisia naisia kehuvia. Vaikka olin vieressä, niin silti katsoivat ihaillen muita naisia ja kehuivat mulle kuinka on hyvännäköinen tai hyvät t i s s i t. Niin epäkunnioittavaa mua kohtaan! Ja tietenkin vika oli mun päässä, kun sanoin etten pidä tuollaisesta käytöksestä. Että kyllä jotkut miehet tekee tuota ihan kiusallaan loukatakseen toista. Tuo on eräänlaista vallankäyttöä, jolla tarkoituksella lytätään toisen itsetunto.

Tuollainen mies kannattaa heivata pois. Tosi mies ei kohtele naistaan noin. Vaan tuota tekevät aivoiltaan keskenkasvuisiksi jääneet typerykset.

Vierailija
298/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet siitä sanonut ettet pidä tuollaisesta, niin epäkunnioittavaa ja epäkypsää siltä mieheltä. Kumppaniaan arvostava ihminen ei tee toisen oloa epämukavaksi, tai yritä saada toista epävarmaksi, osoittamalla kenestä olisi kiinnostunut. Kuten jo jotkut ehdottaneet, niin voisit vastaavasti alkaa arvostella vastaantulevien miesten ulkomuotoa, jos mies ei älyä lopettaa jos asiasta on kuitenkin puhuttu. Katso miten hän itse vastaavasti reagoi. 

Hän nyt vasta myönsi että kyse oli pelosta että hän sanoisi jotain väärin! Jotenkin hirveän vaikeasti mies osaa syvempiä tuntojaan tuoda esille.

Kysyin siis häneltä suoraan onko kyse enemmän tarpeesta kehua minulle muita kuin että pelottaa että sanot jotain väärin. 

Ap

Eli hän on epävarma!

Nyt hän ikään kuin perui tuon pelkonsa sanoi vaan mustasukkaiseksi minua ja ettei ole hyvä asia ettei voi puhua mitä haluaa. 

Vierailija
299/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli nuoruudessa pari poikaystävää, jotka oli juurikin tuollaisia toisia naisia kehuvia. Vaikka olin vieressä, niin silti katsoivat ihaillen muita naisia ja kehuivat mulle kuinka on hyvännäköinen tai hyvät t i s s i t. Niin epäkunnioittavaa mua kohtaan! Ja tietenkin vika oli mun päässä, kun sanoin etten pidä tuollaisesta käytöksestä. Että kyllä jotkut miehet tekee tuota ihan kiusallaan loukatakseen toista. Tuo on eräänlaista vallankäyttöä, jolla tarkoituksella lytätään toisen itsetunto.

Tuollainen mies kannattaa heivata pois. Tosi mies ei kohtele naistaan noin. Vaan tuota tekevät aivoiltaan keskenkasvuisiksi jääneet typerykset.

Ehkä eniten hämmentää minun mustasukkaiseksi leimaaminen. 

Ap

Vierailija
300/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä teitä naisia vaivaa?? Pitää olla surkea itsetunto, masentuu jos mies kuvailee jonkun naisen ulkonäköä?

Ja vaikka tuo kuvailtu nainen on ihan joku random tai filmitähti tai peräti 100 vuotta sitten kuollut kaunotar.

En minä viillä ranteita auki jos vaimoni kehuu jotain könsikästä tai tai ihastelee yleisurheilijoiden puntissa heiluvia meloja. 

On vähän eri asia, jos on vakiintuneesta parisuhteesta kyse, kun tällainen tilanne tulee eteen. Tapailuvaiheessa ollaan vähän herkempiä, kun toista ei vielä tunne kunnolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi