Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko liian vaativa kumppani kun en haluaisi että miesystävä sanoisi minulle muista naisista "hyvännäköinen"

Vierailija
02.05.2026 |

Sanoin siis että tuntuu epämiellyttävältä. Hän ei ole edes paljoa kehunnut, mutta jotenkin miten hän vastasi sain käsityksen ettå ongelma on enemmän minussa kuin hänen sanoissaan... 

Kommentit (323)

Vierailija
261/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saatan kehua muita naisia ja miehiä hyvännäköiseksi, miehenikin joskus. Heitämme myös herjaa muiden ulkonäöstä, ihan kahden kesken siis. Suhteemme on vankalla pohjalla, huumoria viljelläään, myös omakohtaista. Olisi kauheaa olla suhteessa, jossa olisi mustasukkaisuutta, sitähän tuo on. Tai jos pitäisi miettiä tarkkaan voinko sanoa noin tai noin. Emme loukkaa toisiamme tahallamme, emmekä ilkeile. No, joskus jos on iso riita, saattaa sanoa jotain ajattelematonta, mutta sitten pyydellään ja saadaan anteeksi. Älkää ottako elämää niin vakavasti, nykyään loukkaannutaan älyttömän helposti.

Olette tosi karseita tyyppejä. 

Vierailija
262/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelun alkuaikoina mies alkoi ykskaks pyytämättä luennoida siitä, minkä näköisiä naisten tulisi olla.  Katsoi kohti ja luetteli kaikki mun "heikot kohdat"!  Paksu tukka, pikkuinen nenä ja pusuhuulet on naiselle tärkeitä ominaisuuksia, samoin tietysti isot rinnat ja pylly. Olin järkyttynyt ja ihmeissäni, mulla ei ollut mitään noista!  Alkoi itkettää ja lähdin omalle kämpille, muka jotain hommia tekemään.  Asiaan ei ikinä palattu, nyt avoiossa jo 30+v.  Se ilta ei ole unohtunut mielestä vaikka vuosiin on mahtunut paljon hyvääkin.  Uskottelen itselleni että yritti luoda mulle tunteen ettei muut mua huolisi ja tyytyisin häneen.  Olis sittenkin pitänyt vaan lähteä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saatan kehua muita naisia ja miehiä hyvännäköiseksi, miehenikin joskus. Heitämme myös herjaa muiden ulkonäöstä, ihan kahden kesken siis. Suhteemme on vankalla pohjalla, huumoria viljelläään, myös omakohtaista. Olisi kauheaa olla suhteessa, jossa olisi mustasukkaisuutta, sitähän tuo on. Tai jos pitäisi miettiä tarkkaan voinko sanoa noin tai noin. Emme loukkaa toisiamme tahallamme, emmekä ilkeile. No, joskus jos on iso riita, saattaa sanoa jotain ajattelematonta, mutta sitten pyydellään ja saadaan anteeksi. Älkää ottako elämää niin vakavasti, nykyään loukkaannutaan älyttömän helposti.

Ei mustasukkainen heitä kumppania luiskaan, joku muu saisi vielä kumppanin josta hän on mustasukkainen. Mustasukkaisuus on aina sairaus eikä perustu vapaaseen tahtoon olla juuri sellaisen kumppanin kanssa joka sopii omiin rajoihin. Se on halua omistaa puoliso.

Eihän se ole sairaus vaan tunne. Mutta voi olla kyllä sairaanloista mustasukkaisuutta olemassa.

Ap

Vierailija
264/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katselpa sinä jotain oikein komeita miehiä ja kehaise näistä myös miesystävälle. Sen jälkeen jätät ukon ja etsit paremman.

Millä logiikalla noin käyttytyvä nainen ansaitsisi paremman  miehen?

Sehän on vain pikku vinkki miehelle, jos ei muuten käsitä, mikä häneen osui.

Vierailija
265/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua pelottaisi mikäli puolisoni ei huomaisi ketään muuta kuin minut. Elämässä ei olisi ketään muuta kuin minä. Creepyä...

.

Tämä. Haluan, että 

miehelläni on omaakin

elämää;

kollegoita, ystäviä, sisar.

Ettei hän roiku minussa 

äidin, siskon, opettajan

terapeutin tai ties minkä

'substituutin' osaa 

refleksoiden, takertuen.

.

Introverttinä toivotan 

hänelle 

hyvää iltaa ystäviensä

kanssa, kun minä

puolestani haluan

vetäytyä hiljaisuuteen

- täysin yksin. Reissullaan

hänen silmänsä saattavat 

skannata kauneutta.. x

Vierailija
266/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kommenttia,

poistun ketjusta -

hyvää iltaa. x

Vierailija
267/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet siitä sanonut ettet pidä tuollaisesta, niin epäkunnioittavaa ja epäkypsää siltä mieheltä. Kumppaniaan arvostava ihminen ei tee toisen oloa epämukavaksi, tai yritä saada toista epävarmaksi, osoittamalla kenestä olisi kiinnostunut. Kuten jo jotkut ehdottaneet, niin voisit vastaavasti alkaa arvostella vastaantulevien miesten ulkomuotoa, jos mies ei älyä lopettaa jos asiasta on kuitenkin puhuttu. Katso miten hän itse vastaavasti reagoi. 

Hän nyt vasta myönsi että kyse oli pelosta että hän sanoisi jotain väärin! Jotenkin hirveän vaikeasti mies osaa syvempiä tuntojaan tuoda esille.

Kysyin siis häneltä suoraan onko kyse enemmän tarpeesta kehua minulle muita kuin että pelottaa että sanot jotain väärin. 

Ap

En mitenkään voi ymmärtää, että haluat jatkaa suhdetta miehen kanssa, joka selkeästi ei ole kovin välkky.

Tähän vielä. Mies lupasi kyllä lopettaa, mutta jotenkin vaikeeta tuntui olevan. Siis yritti syyllistää minua kuten "pitää asetella tarkkaan sanansa".

Ap

Vierailija
268/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mustasukkainen heitä kumppania luiskaan, joku muu saisi vielä kumppanin josta hän on mustasukkainen. Mustasukkaisuus on aina sairaus eikä perustu vapaaseen tahtoon olla juuri sellaisen kumppanin kanssa joka sopii omiin rajoihin. Se on halua omistaa puoliso.

Eihän se ole sairaus vaan tunne. Mutta voi olla kyllä sairaanloista mustasukkaisuutta olemassa.

Ap

Ei sellasta tunnetta ole olemassa kuin mustasukkaisuus. Taustalla on erilaisia tunteita joita mielikäsittelee omituisella tavalla. Siinä että haluaa omistaa eikä kuitenkaan ole valmis luopumaan henkilöstä joka ei täytä edes omia kriteereitä ei ole tervettä järjenjuoksua taustalla.

Vierailija
269/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuollainen kertoo puolison kunnioittamisen puutteesta. Miksi ylipäätään katsella toisia, jos oma puoliso on se rakkain ja ihanin? Moukkaamista käytöstä, sopii suureen osaan suomalaisista ihmisistä hyvin, täällä ei kunnioiteta ja arvosteta ketään muita kuin itseään!

Siis mitä? Kunnioittamisen puutetta, jos erehtyy huomaamaan, saati sanomaan, että esimerkiksi televiossa on kaunis ja kurvikas nainen tai komea ja lihaksikas mies? Mielestäni aloituksessa puhuttiin ihan vain siitä, että sanoo toista ihmistä hyvännäköiseksi, ei pettämisestä tai edes perään kuolaamisesta? 

Voi olla ikäkysymys, mutta sekä mies että minä ollaan viisikymppisiä tavistyyppejä eikä mitenkään kuvitella, etteikö maailmassa olisi miljoonia kauniimpia tai komeampia ihmisiä ja etteikö sellaisia voisi huomata ja vaikka ihan ääneen ihailla. Silti ollaan toisillemme niitä rakkaita ja ihania puolisoita, oltu jo 20 vuotta.

Vierailija
270/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei sellasta tunnetta ole olemassa kuin mustasukkaisuus. Taustalla on erilaisia tunteita joita mielikäsittelee omituisella tavalla. Siinä että haluaa omistaa eikä kuitenkaan ole valmis luopumaan henkilöstä joka ei täytä edes omia kriteereitä ei ole tervettä järjenjuoksua taustalla.

Jätän tämän vain tähän: https://www.mielenterveystalo.fi/fi/ihmissuhteet/tietoa-mustasukkaisuud…

Vierailija
271/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuollainen kertoo puolison kunnioittamisen puutteesta. Miksi ylipäätään katsella toisia, jos oma puoliso on se rakkain ja ihanin? Moukkaamista käytöstä, sopii suureen osaan suomalaisista ihmisistä hyvin, täällä ei kunnioiteta ja arvosteta ketään muita kuin itseään!

Siis mitä? Kunnioittamisen puutetta, jos erehtyy huomaamaan, saati sanomaan, että esimerkiksi televiossa on kaunis ja kurvikas nainen tai komea ja lihaksikas mies? Mielestäni aloituksessa puhuttiin ihan vain siitä, että sanoo toista ihmistä hyvännäköiseksi, ei pettämisestä tai edes perään kuolaamisesta? 

Voi olla ikäkysymys, mutta sekä mies että minä ollaan viisikymppisiä tavistyyppejä eikä mitenkään kuvitella, etteikö maailmassa olisi miljoonia kauniimpia tai komeampia ihmisiä ja etteikö sellaisia voisi huomata ja vaikka ihan ääneen ihailla. Silti ollaan toisillemme niitä rakkaita ja ihania puolisoita, oltu jo 20 vuotta.

Me ei arvostella kenenkään ulkonäköä ääneen. Ihan sama miltä kukin näyttää. 

Vierailija
272/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä ihmettelen, että miten joillekin edes tulee mieleen taivastella toisten ulkonäköä. Oli sitten kuinka kaunis tai minkä näköinen vain. 

Minusta tuntuu, että ne jotka tätä tekevät ovat todella heikolla itsetunnolla varustettuja ja jatkuvasti arvostelemassa toisia. Epäilen myös, että ette ole kovinkaan kauniita myöskään ulkoisesti, sillä jos olisitte, tietäisitte kuinka raivostuttavaa on tulla nähdyksi vain ulkoisen olemuksen kautta. 

Vierailija
273/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
274/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesystäväsi käyttää perinteistä äijäkikkaa sinua kohtaan: haluaa, että olet mustasukkainen. Hän tarvitsee mustasukkaisuuttasi kokeakseen olonsa tasaveroiseksi kanssasi. Tai jopa uskoo sillä alistavansa sinua. Suosittelen, että kehu niitä naisia mukana ja myös muita miehiä.  Todnäk ärsyyntyy, mutta se varmistaa että minun vastaukseni oli oikein.

Mitä perinteistä "äijäkikkaa"?  Ei oikeat miehet harrasta tuollaisia ämmämäisiä kyökkipsykologialeikkejä.

Tämäpä juuri. Naiset noita kikkailuja kehittelevät. Miehet eivät ajattele tuollaisia asioita. He näkevät kauniin naisen ja sanovat sen ääneen.

Nainen kehittää tästä alistamisrituaalin ja salaliittoteorioita.

Kuten joku kirjoittikin jo, tuollainen muiden naisten kommentointi saa helposti naisen miettimään, että onko hänkin muuttunut äijäkaveriksi, jonka kanssa voi puhua naisista kuin mies miehelle.

Hyvä neuvo miehille: jos haluat pitää sen nyxäsi, puhu hänelle kuin puhuisit naiselle, jota ihannoit ja rakastat.

Jos jatkuvasti muistutat häntä siitä, ettei hän ole sinulle ja vaelteleville silmillesi maailman ainoin ja kaunein, saatat löytää itsesi vapailta markkinoilta. Naisesi ei ole niin tyhmä, ettei lopulta käsittäisi, ettet sinäkään ole se järven suurin ja maukkain kala.

Jos nainen ei kestä muiden naisten kauneutta, niin hänellä ei ole tarpeeksi itsetuntoa olla kanssani. Oma naiseni on minulle tärkein ja rakkain. Hän tietää sen ja ymmärtää myös sen ettei ole maailman ainoa kaunis nainen. Minä tiedän ja ymmärrän etten ole maailman ainoa komea mies. Hän on kuitenkin minulle maailman paras nainen kuten minä olen hänelle maailman paras mies. Katselemme positiivisesti ihaillen muitakin. Katsoa saa muttei koskea.

Kun kyse ei edelleenkään ole huonosta itsetunnosta, vaan omista rajoista ja siitä, minkälaisessa suhteessa on hyvä olla.

Minä en olisi suhteessa, jossa minulle kehuttaisiin, kuinka kauniita muut naiset ovat. Huonosta itsetunnosta kertoisi se, että jäisin tuohon suhteeseen roikkumaan oman huonon fiiliksen kanssa.

Sinulla on sinun rajasi ja meillä on meidän rajamme. Meillä suhde toimii vaikka huomaammekin toiset ihmiset ja ihailemme heitä. Ei se tarkoita sitä ettemmekö arvostaisi toisiamme enemmän kuin muita. Me olemme tärkeimmät toisillemme ja tiedämme sen ilman jatkuvaa todisteluakin. 

Sinä nyt kuitenkin olet se, jonka mukaan kyse on mustasukkaisuudesta ja itsetunto-ongelmasta, jos raja kulkee siinä, ettei välitä kuunnella kumppanin kehuvan toisten naisten ulkonäköä. Se on nyt se mistä "väitellään". Ei siitä, kumpi on oikeampi.

Tätä mieltä minä olen etkä sinä saa sitä muuksi muuttumaan. Minusta ihmisellä on itsetunto-ongelmia mikäli hän ei kestä muiden hyvännäköisten ihmisten olemassaoloa eikä heidän huomaamistaan. Terveellä itsetunnolla varustettu ihminen ymmärtää ettei ole maailman ainoa hyvännäköinen ihminen eikä vaadi jatkuvaa todistelua toiselta, että olet hyvännäköinen olet kaunis jne. 

Ihan sivusta vaan, kyse ei ole siitä ettei kestäisi, vaan siitä että sellainen on tökeröä käytöstä parisuhteessa. Minusta ihminen joka tuollaista tekee, vaikuttaa hieman yksinkertaiselta. Romanttisessa suhteessa sellainen ei ole ok, kaverisuhteessa on.

Se on sinun mielipiteesi. Minulla on omani. Etkö kestä sitä?

Vierailija
275/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet. Maailmassa on aika paljon hyvännäköisiä naisia, sanoipa hän sitä ääneen tai ei etkä sinä voi asialle mitään.

Samoin on miehiä. Minä alkaisin kommentoimaan samoin miesten ulkonäköä. Tuuppasi katsomaan, kun mies katsoo urheilua, ja kehuisin kuplille kaikkien miesurheilijoiden kropat ja suorituskyvyn 🍻😜😎

Vierailija
276/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä ihmettelen, että miten joillekin edes tulee mieleen taivastella toisten ulkonäköä. Oli sitten kuinka kaunis tai minkä näköinen vain. 

Minusta tuntuu, että ne jotka tätä tekevät ovat todella heikolla itsetunnolla varustettuja ja jatkuvasti arvostelemassa toisia. Epäilen myös, että ette ole kovinkaan kauniita myöskään ulkoisesti, sillä jos olisitte, tietäisitte kuinka raivostuttavaa on tulla nähdyksi vain ulkoisen olemuksen kautta. 

Sinulla ei ole elämänkokemusta.

Vierailija
277/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Onko sinulla jotain ongelmia hyväksyä etteivät kaikki miehet eivätkä naiset ole mustasukkaisia? Osalla riittää itsetuntoa hyväksyä se tosiasia, että maailmassa on kauniita ihmisiä eikä heidän huomaamisensa vaikuta heidän parisuhteensa laatuun. He ovat valinneet toisensa eikä sitä suhdetta rapauteta hyvännäköisten ihmisten vuoksi."

Omalla kohdalla kyse ei olisi mustasukkaisuudesta, vaan siitä, että miksi toinen kokee tarpeelliseksi kehua toisen naisen ulkonäköä minulle?

Tulisi tunne, että olisin toiselle enemmänkin joku "yksi jätkistä" -tyyppinen kaveri, kuin puoliso.

Outo ajattelutapa. Puoliso on se kenelle voi kertoa kaikki asiat ja jonka kanssa ei tarvitse esittää mitään roolia. Jollei tämä onnistu, niin onko suhde silloin vakaalla pohjalla?

Olen eri, mutta sinun ihannepuolisosi varmaan pohdiskelee ääneen ulkoisia puutteitasi. Onhan rehellisyys korkein arvonne. Ja varmasti arvostat sitten myös minun rehellistä mielipidettäni siitä, että et ole ihan penaalin terävimmästä päästä.

Se on sinun mielipiteesi. Sinä et tunne minua joten sanomasi mielipide ei hetkauta minua millään lailla.

Kyllä. Arvostan mikäli minulle läheinen ihminen kertoo asiallisesti ja perustellen ulkoiset puutteeni. Tosin tiedän ne muutenkin joten se on sinällään turhaa.

Vierailija
278/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista teillä. Te varmasti olettekin kavereita ja tottumuksesta asutte ja olette vielä yhdessä. 

Vierailija
279/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katselpa sinä jotain oikein komeita miehiä ja kehaise näistä myös miesystävälle. Sen jälkeen jätät ukon ja etsit paremman.

Millä logiikalla noin käyttytyvä nainen ansaitsisi paremman  miehen?

Sehän on vain pikku vinkki miehelle, jos ei muuten käsitä, mikä häneen osui.

Taas vinkkejä. Etkö osaa kertoa asioita suoraan?

Vierailija
280/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet. Maailmassa on aika paljon hyvännäköisiä naisia, sanoipa hän sitä ääneen tai ei etkä sinä voi asialle mitään.

Samoin on miehiä. Minä alkaisin kommentoimaan samoin miesten ulkonäköä. Tuuppasi katsomaan, kun mies katsoo urheilua, ja kehuisin kuplille kaikkien miesurheilijoiden kropat ja suorituskyvyn 🍻😜😎

Kerro. Minä miehenä kestän jos ja kun vaimoni katsoo muita miehiä ja kertoo heidän olevan komeita. Hänellä on vapaus vaihtaa minut kehen tahansa. Eipä ole vaihtanut. Se kertoo minun tasostani hänen silmissään. Olen paras.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä