Kuka yllättyi että naisen tappanut koira oli taistelukoira?
Kasvattaa vielä mainosti kotisivuillaan, etteivät myy koiria egonjatkeiksi, koska rotu ei tarvitse lisää huonoa mainetta.
Miksi muuten hankitaan hengenvaarallisia koiria, joilla on kyseenalainen maine? Omistajat ovat poikkeuksetta tatuoituja kalluja ja elämänkoululaisia. Pitää näyttää kovikselta kun pärjää näin vaativan rodun kanssa.
Tässä se taas nähtiin, että vaikka olisi kuinka hyvin pidettyjä koiria, kuten nämäkin olivat sitten kun kerran päässä napsahtaa niin se on sitten siinä.
Kommentit (117)
Suomi on sairas maa, olutta et saa aamu kasilta. Mutta taistelukoiria saa pitää ja myydä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen miksi tiedotuksella on peitelty sitä tosiseikkaa, että maailman pahamaineisinta, vaaralliseksi jalostettua rotua oleva koira tappoi ihmisen nyt Suomessa.
Tuon rodun koiria ei edes ole vielä niin paljon Suomessa, etteikö edes tuon rodun hankkimista ehdittäisi kieltää lailla kuten mm. Tanskassa.
Olen aiemminkin luullut että Suomessa ollaan pehmeitä kieltojen kanssa ja harrastetaan pelkkää kivapuhetta, mutta ei ole mitään järkevää syytä sille, miksi tätä tapausta kaunistellaan ja peitellään. Onko suomalaisella muka oltava oikeus omistaa vaarallisia koiria? Vaikka tavallisimmin tuollaisen koiran hankkii kouluttamaton pikkurikollinen aseeksi.
Jep, eikö voi puhua harvinaisesta yksittäistapauksesta jos kyseinen rotu on yliedustettuna kuolemaan johtaneissa tapauksissa. Se, ettei näitä ole Suomessa enempää johtuu siitä että tuota rotua ei Suomessa (onneksi) ihan hirveästi ole. Mutta nollatoleranssi pitää olla.
Taitaa olla Helena.
Toivon, että näitä surmia tapahtuu lisää omistajilleen. Ei ulkopuolisille.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen miksi tiedotuksella on peitelty sitä tosiseikkaa, että maailman pahamaineisinta, vaaralliseksi jalostettua rotua oleva koira tappoi ihmisen nyt Suomessa.
Tuon rodun koiria ei edes ole vielä niin paljon Suomessa, etteikö edes tuon rodun hankkimista ehdittäisi kieltää lailla kuten mm. Tanskassa.
Olen aiemminkin luullut että Suomessa ollaan pehmeitä kieltojen kanssa ja harrastetaan pelkkää kivapuhetta, mutta ei ole mitään järkevää syytä sille, miksi tätä tapausta kaunistellaan ja peitellään. Onko suomalaisella muka oltava oikeus omistaa vaarallisia koiria? Vaikka tavallisimmin tuollaisen koiran hankkii kouluttamaton pikkurikollinen aseeksi.
Ei sitä ole sen kummoisemmin peitelty kuin vaikkapa sonnin kuoliaaksi murjomaa eläintenpitäjän kuolemaa, ei niitä uhreja julkiseksi nosteta jos ei varsinaisesti rikosta.
Vierailija kirjoitti:
Olen olettanut ettei vielä tiedetä kuolinsyytä? Eli onko kuollut koiran puremaan vai koira purrut kuoleman jälkeen.
Vaikka kuinka monta omistajaa kuolisi näiden koirien vuoksi, ei haittaa. Olisin vain kiitollinen.
Ehkä koira oli vain yrittänyt herättää tajutonta emäntäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka kuinka monta omistajaa kuolisi näiden koirien vuoksi, ei haittaa. Olisin vain kiitollinen.
Samoin!
Jos tuollainen koira tappais mun 7kg koiran, sen jälkeen ois omistajan henki/terveys vaarassa… Niin vihainen olen noista roduista.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä koira oli vain yrittänyt herättää tajutonta emäntäänsä.
Raatelemalla tämän? Joo..
Mutta, on lukuisia tapauksia, missä pitbull on tappanut omistajan esimerkiksi epilepsiakohtauksen aikana, koska se laukaisee niissä saalitusvietin. Vaikka tässä tapauksessa olisi ollut kyse sairauskohtauksesta, se ei taas koirasta yhtään sen parempaa. Se on edelleen hengenvaarallinen rotu.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lähipiirissäkin pitbulleja ihmisillä ja ne on kaikki ollu ihan pehmoja luonteeltaan, perhekoiria. Mitä koiriin yleensäkin tulee, niin kannattaisi kiinnittää huomiota enemmän niihin miljooniin koiriin, ketkä eivät hyökkäile kenenkään kimppuun, kuin niihin 0.1% ketkä sitä tekee. Muuten tulee helposti väärä kuva eläimestä
Ihan väärän kuvan on antanut rodusta kun aina hyökkää jonkun ihmisen tai koiran kimppuun, niin se on ollut pitbull. Ihan väärän kuvan antaa ne lukuisat youtube videot, missä kyseinen lutuinen koira hyökkää ihmisen, lapsen, kissan, koiran kimppuun. Jenkkien koirahyökkäyksiä tilastoiva sivusto dogsbite ylivoimainen johtava koirarotu 80% etumatkalla tapauksiin on lutuinen pitbull. Sivistysvaltiot kuten Norja, Tanska, Islanti ja Britania on kieltänyt koko rodun ihan vaan pitbullien kiusaksi.
Nyt allekirjoitan, aiemmin ei ole.
Minua puri nuorena koira käteen vaikka ei ollut näitä kyseenalaisia rotuja en nyt vaan muista mikä oli mutta kumminkin niin omistaja oli ihmeissään "mites se nyt näin kun normaalisti on ihan kiltti" No sen jälkeen 20 vuotta pelännyt kaikkia koiria ja lenkillä ollessa menen aina paniikkiin kun tulee koiran ulkoilluttaja vastaan ja aina koira haukkuu ja yrittää tulla päin minua ja muita vastaantulijoita ja omistaja kiskoo hihnasta ja yrittää torua koiraa eikä koira kuuntele. Sitten taas nämä koiran omistajat jotka antaa koiran olla vapaana ja juoksevat pihasta tiellä ohikulkijoita haisteleen ja taas on paniikissa kun pelkää että käy päälle.
Kumma kun koirat ja koiranomistajat ovat jotenkin lain yläpuolella, kissoja ja heidän omistajiaan taas kohdellaan ihan lainsuojattomina kokoajan mutta koirat ja heidän omistajansa saa terrorisoida ihmisiä vuodesta toiseen.
Kuka yllättyi, että ap riekkuu jonkun kuolemalla?
Liittyykö aloittajan teksti siihen parin päivän takaiseen uutiseen, että nainen löydettiin kuolleena kotoaan ja häntä oli hänen koiransa purrut.
No, mutta siinä uutisessa kyllä sanottiin, että ei ole tietoa, onko kuolema koiran aiheuttamaa vai onko koira purrut vasta naisen kuoleman jälkeen!
Mutta aloittaja siis, jos tekstinsä liittyy tuohon uutiseen, väittää että koira tappoi naisen.