En jaksa enää tätä työnhakua!
Alkaa psyyke pettämään jatkuvien hylkäysten takia. Kokoajan sähköpostiin saapuu viestejä, että "tällä kertaa et ollut etsimämme henkilö".
Miten te muut työttömät? Miten saatte pidettyä itsenne kasassa kaikkien hylkäysten jälkeen?
Kommentit (111)
Työpaikka ilmoitukset on vähentyneetsen takia ettei työnantajatkaan jaksa tuota, että heille tulee niin paljon hakemuksia ihmisiltä ketkä ei edes soveltuisi työhön, koska pakkohaku.
Joka kk haen pakotetut kaksi paikkaa enkä ole kertaakaan päässyt edes haastatteluun. Vaikka joskus ihme kävisikin ja sinne asti pääsisin, mokaan viimeistään silloin kun näkevät millainen hiljainen hissukka olen. En usko että enää koskaan työllistyn. N37
Eikö tärkeintä olekin se, että joutuu hylätyksi ja saa jatkaa leppoisaa joutilana oloa? Ainakin minulle on.
Hae myös "huonoja" töitä. Hae vaikka mäkkäristä töitä.
entäs maan rajojen ulkopuolelta töiden haku? Suomi on työilmapiirin osalta maailman roskaluokkaa, palkat huonoja, verotus korkeaa, ihmiset syö tuon takia psyykkeeseen vaikuttavia lääkkeitä eniten maailmassa. Työpaikkojen vähyys ja säästötoimet aiheuttavat myös työpaikkojen sisällä kovaa kilpailua työntekijöiden kesken ja ilmapiiri työpaikoilla on myrkyllinen. Lisäksi Suomea vaivaa pitkä taantumajakso ja tulevaisuuden odotukset ovat huonot. Miksi tuollaisessa maassa pitäisi mennä töihin myrkyttämään itseään? Ihmisillä on kuitenkin vain yksi elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itse tein videohaastattelun ja vieläkin mietin et minne se päätyi
Sama, oli muuten ihan perseestä tehdä se videoesittely itsestään
En todellakaan tekisi mitään videoita itsestäni yhtään mihinkään, johan sen terve järkikin nykyaikana luulis sanovan ettei itsestään viljellä matskua huoletta ympäriinsä. Jos olet kaunis nainen niin videosihan saattaa päätyä vaikka jonkun pervon sedän kotikokoelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Hae myös "huonoja" töitä. Hae vaikka mäkkäristä töitä.
Siihen tarvittas varmaan ehkäpä kenties jonkinlaista asiakaspalveluhenkisyyttä? Ei sitä kaikilla ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi järjestelmän pitää olla näin älyttömän tehottoman oloinen. Eikö sellainen toimisi paremmin että jokainen työtön kerran kirjaa tietonsa ja taitonsa järjestelmään ja sieltä sitten firmat itse napsii tarpeen mukaan työntekijöitä haastatteluun ja palvelukseensa.
Tai EDES niin että jokainen työtön saisi vapaasti hakea niitä paikkoja jotka kiinnostaa ja joihin katsoo omaavansa mahiksia työllistyä. En käsitä mitä hyötyä tällaisesta pakkohakemisesta on, että hae nyt vaikka maan presidentin virkaa kengän älykkyysosamäärällä jos ei muuta keksi? Joo täysin realistista mutta onpahan "jotain" tehty päivärahan eteen. Aivan idioottitouhua.
Miten voi olla vaikea hakea neljää työpaa per kuukausi? Etkö löydä neljää sopivaa työpaikkaa? Absurdilta tuntuu, että sinun pitää saada hakea vain mieluisiin paikkoihin.
Luuletko että niitä mieluisia töitä nykypäivänä edes on. Itse haen ihan kaikenlaista mihin oma koulutus tai kokemus antaa minkäänlaista viitettä. Kriteerinä tuo mieluisuus on kyllä ihan viimeisenä, kunhan saisi edes jotain työtä. Tai pääsisi edes haastatteluun. Haastatteluun pääseminen antaisi edes jotain tunnettu siitä, että tässä touhussa on mitään järkeä.
Silti sen neljän hakemuksen tekeminen kuukaudessa ei pitäisi olla ylitsepääsemättömän vaikeeta.
Kun ehdotetaan että joku voisi olla tehokkaampaa niin sinä kuola valuen vaan toteat että miksette vaan jatka samaan tehottomaan malliin. Sillä lailla, Suomi nousuun tällä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi järjestelmän pitää olla näin älyttömän tehottoman oloinen. Eikö sellainen toimisi paremmin että jokainen työtön kerran kirjaa tietonsa ja taitonsa järjestelmään ja sieltä sitten firmat itse napsii tarpeen mukaan työntekijöitä haastatteluun ja palvelukseensa.
Siinä vasta ikuisuus saattaisi mennä että mitään löytyy. Työnhakijat hakee juuri sen takia että saisi töitä nopeammin.
Sama, oli muuten ihan perseestä tehdä se videoesittely itsestään