Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää tätä työnhakua!

Vierailija
28.04.2026 |

Alkaa psyyke pettämään jatkuvien hylkäysten takia. Kokoajan sähköpostiin saapuu viestejä, että "tällä kertaa et ollut etsimämme henkilö".

Miten te muut työttömät? Miten saatte pidettyä itsenne kasassa kaikkien hylkäysten jälkeen?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
2/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kilpaa lähetän hakemuksia ja saa hylkyviestejä sähköpostiin. Ärsyttää jo levittää CV:tä joka puolelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sä saat viestejä kuitenkin? Mä tosi harvoin nykyään. Mut joo, en mäkään kohta jaksa enää ollenkaan. Jotain iloa mun elämään tuo virkkaaminen ja pyöräily. Viikonloppuisin en edes ajattele työnhakua.

Vierailija
4/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kilpaa lähetän hakemuksia ja saa hylkyviestejä sähköpostiin. Ärsyttää jo levittää CV:tä joka puolelle.

Joo, mietityttää välillä myös jakaa tietojani kaikenlaisiin firmoihin monta kertaa kuukaudessa.

Vierailija
5/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan kuule pakko jaksaa koska mitä pidempään aikaa menee niin huonommaksi tilanne muuttuu niin pitää pitää vaan yllä tätä tahtia.

Vierailija
6/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa nyt jo noiden naurunalaisten hakemusten tehtailu, ei niitä kukaan lue, suurin osa päätyy Ö-mappiin suorinta tietä. Miten helvetin orjallisia oikein olette ?

Vierailija
7/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi järjestelmän pitää olla näin älyttömän tehottoman oloinen. Eikö sellainen toimisi paremmin että jokainen työtön kerran kirjaa tietonsa ja taitonsa järjestelmään ja sieltä sitten firmat itse napsii tarpeen mukaan työntekijöitä haastatteluun ja palvelukseensa.

Vierailija
8/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa ko vastaukset, koska en edes halua töitä.

Vierailija
9/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Riikka Purra

Vierailija
10/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi järjestelmän pitää olla näin älyttömän tehottoman oloinen. Eikö sellainen toimisi paremmin että jokainen työtön kerran kirjaa tietonsa ja taitonsa järjestelmään ja sieltä sitten firmat itse napsii tarpeen mukaan työntekijöitä haastatteluun ja palvelukseensa.

Niin ettei työttömän tarvisi tehdä mitään muuta kuin nostaa rahaa?

Vierailija
11/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestiä nro 6 piti lainata hups

Vierailija
12/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään jaksaisi enää. Puolisen vuotta on jo jatkunut ja olen ihan lopen väsynyt, kyllästynyt ja vihainen tämän hakurumban takia.

Vierailija
13/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Mutta työvoimaviranomainen kertoi oman mielipiteensä asioista ja sanoi, että nykyvaatimukset ovat liian kovat hänenkin mielestään.

Vierailija
14/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa nyt jo noiden naurunalaisten hakemusten tehtailu, ei niitä kukaan lue, suurin osa päätyy Ö-mappiin suorinta tietä. Miten helvetin orjallisia oikein olette ?

Minä haen töitä alalta, jossa pitää erikseen soittaa jokaiselle työnantajalle. Että se siitä ö-mapista ja hakemusten tehtailuista. Kunpa saisikin vain niitä turhia hakemuksia tehtailla.

Vierailija
15/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä lisäarvoa se tuo veronmaksajille, että työttömät tehtailevat hakemuksia, joita kukaan ei lue? Väitän, että mulla ainakin on useasti hakemus hukkunut hakemustulvaan, vaikka paikka olisi ollut juuri sopiva mun työkokemukselle ja koulutukselle. Jos ei olisi pakkohakua, voisi työtä saadakkin, kun ei tule turhia hakemuksia.

Vierailija
16/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään jaksaisi enää. Puolisen vuotta on jo jatkunut ja olen ihan lopen väsynyt, kyllästynyt ja vihainen tämän hakurumban takia.

Älä nyt viitti, jos teet sen 4 hakemusta kuukaudessa niin se tekee puolessa vuodessa 24 hakemusta. Kyllä sen verran jaksat ainakin. Ja voihan olla että joku niistä poikii jotain myöhemmin!

Vierailija
17/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta lässytys ja mäne töihin...pois loisimasta..

Vierailija
18/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla ollut tällaista:

Laitat hakemuksen työpaikkaan, niin sieltä tulee viesti että: ”kiitos loistavasta hakemuksesta! Palaamme pian asiaan!”

Menee 1-6 kk niin tulee viesti: ”Hei! Kiitos upeasta hakemuksesta. Työpaikan herätti suurta mielenkiintoa ja saimmekin ison kasan upeita hakemusta, mutta valintamme ei valitettavasti kohdistunut sinuun”

Suoranaista vttuilua mielestäni. Ensin herätellään hakijassa toivoa haastatteluun pääsystä, mutta viikkojen/kuukausien päästä nakataan märkä rätti naamalle.

Vierailija
19/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haen töitä alalta, jossa pitää erikseen soittaa jokaiselle työnantajalle. Että se siitä ö-mapista ja hakemusten tehtailuista. Kunpa saisikin vain niitä turhia hakemuksia tehtailla.

Soittaminen ei ole velvoite, hakemusten jättäminen on. TE-palvelut eivät edellytä jokaiseen soittoa, mutta hakemuksia edellyttävät. 

Vierailija
20/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä lähetän päivässä useamman hakemuksen. Mutta tietysti ala rajaa aika paljon ja olen kyllä ollut aika joustava työtehtävissä minne hakemuksen lykkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi