Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää tätä työnhakua!

Vierailija
28.04.2026 |

Alkaa psyyke pettämään jatkuvien hylkäysten takia. Kokoajan sähköpostiin saapuu viestejä, että "tällä kertaa et ollut etsimämme henkilö".

Miten te muut työttömät? Miten saatte pidettyä itsenne kasassa kaikkien hylkäysten jälkeen?

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi järjestelmän pitää olla näin älyttömän tehottoman oloinen. Eikö sellainen toimisi paremmin että jokainen työtön kerran kirjaa tietonsa ja taitonsa järjestelmään ja sieltä sitten firmat itse napsii tarpeen mukaan työntekijöitä haastatteluun ja palvelukseensa.

Samaa olen miettinyt itsekin. AI:ta opiskelleena voisi koettaa koodata sellaisen AI-agentin joka skannaisi kaikki avoimet työpaikat ja sen jälkeen duunaisi ja lähettäisi automaattisesti hakemukset niihin ja lähettäisi s-postiin hakemusten kopiot ja tiedon minne hakemuksia lähetti. Tosin tuota hankaloittaa se että niin valtio, kunnat, hva:t kuin monet yksityisen puolen työpaikat on piilottanut omien sivustojensa kirjautumisen taakse töiden hakemisen eikä kukaan niistä ole tainnut julkaista niille mitään julkisia rajapintoja joiden kautta hakemusten jättö onnistuisi. Kysyntää ehkä tuollaiselle palvelulle varmaan löytyisi, mutta arvaan että poliitikot ja virkamiehet aivan viimeiseksi miettii palvelujen parantamista työttömille työnhakijoille. Nyt sama pyörä pakotetaan rakentamaan joka kerta uudelleen.

Vierailija
62/78 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään jaksaisi enää. Puolisen vuotta on jo jatkunut ja olen ihan lopen väsynyt, kyllästynyt ja vihainen tämän hakurumban takia.

Älä nyt viitti, jos teet sen 4 hakemusta kuukaudessa niin se tekee puolessa vuodessa 24 hakemusta. Kyllä sen verran jaksat ainakin. Ja voihan olla että joku niistä poikii jotain myöhemmin!

Ennen tätä pellehakua sain jopa tunnissa soiton kiinnostuneelta työnantajalta. Nyt ei riitä mikään määrä hakuja mihinkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni 7kk että sain siivousalalta töitä ja mulla on yli 5 vuotta työkokemusta. Että ei sinne siivoustöihinkään noin vain mennä. 

Tsemppiä kaikille työnhakijoille. Se ei ole helppoa ja monesta paikasta ei saa mitään vastausta. Turhauttavaa. Nyt on vielä kaikki kesätyöntekijät etsimässä töitä, ruuhkaa on.

Vierailija
64/78 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Lähde ulkomaille? Ensin hanttihommiin ja sitten kun olet asettunut kunnolla, alat etsiä oman alan töitä? 

Vierailija
65/78 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan saanut aikuisässäni muuta kuin hylkyviestejä kaupungeilta, kunnilta ja valtiolta. Nämä on sellaisia mysteeri paikkoja että en tiedä onko niitä hakemuksia kukaan koskaan lukenut.

Mä pääsin sentään työhaastatteluun asti yhtenä kuudesta kandidaatista jo elämäni ensimmäisellä kerralla kun hain valtion virastoon töihin tammikuussa. Oli yllättävän positiivinen kokemus vaikken tullutkaan valituksi.

Vierailija
66/78 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi järjestelmän pitää olla näin älyttömän tehottoman oloinen. Eikö sellainen toimisi paremmin että jokainen työtön kerran kirjaa tietonsa ja taitonsa järjestelmään ja sieltä sitten firmat itse napsii tarpeen mukaan työntekijöitä haastatteluun ja palvelukseensa.

Ei niitä noin vaan napsita vaan kyseessä on aina kahden kauppa. Ahdistavia tuollaiset työnantajat, jotka pitävät ihmisiä itsestäänselvyyksinä ja kynnysmattoina.

Vierailija
67/78 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai EDES niin että jokainen työtön saisi vapaasti hakea niitä paikkoja jotka kiinnostaa ja joihin katsoo omaavansa mahiksia työllistyä. En käsitä mitä hyötyä tällaisesta pakkohakemisesta on, että hae nyt vaikka maan presidentin virkaa kengän älykkyysosamäärällä jos ei muuta keksi? Joo täysin realistista mutta onpahan "jotain" tehty päivärahan eteen. Aivan idioottitouhua.

Vierailija
68/78 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Lähde ulkomaille? Ensin hanttihommiin ja sitten kun olet asettunut kunnolla, alat etsiä oman alan töitä? 

Olen 52 perheellinen ihminen. Ei sitä ihan helpolla lähdetä ulkomaille hanttihommiin, kun on asuntolaina maksettavana ja perhe elätettävänä.

Vierailija
69/78 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rekryfirmat pitäisi kieltää lailla. 

Ja niiden markkinoimat "rekrykoulutukset" on varsinaisia orjatyösopimuksia, teet ihan muita kuin koulutuksessa sovittuja paskaduuneja ilmaiseksi 5 kuukautta ilman palkkaa ehkä 9€/päivä joka ei korvaa edes liikkumiseen ja ruokailuun meneviä kustannuksia ja ehkä kuukauden saat jotain webbi-kursseja opiskella omin päin. Aika nöyryyttävää kun yhtenäistä työuraa ja ammattitaitoa kerrytetty yli 25 vuotta. Ei noihin diileihin kannata kenenkään muun kuin vastavalmistuneiden lähteä vaikka työvoimaviranomaiset niitä väkisin tyrkyttää.

Vierailija
70/78 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolta työhaastattelussa yhden toimitusjohtajan suusta kun mahdollisesta palkasta kyselin: "Nyt on ostajan markkinat!" kyykky-kyyn, kyykky-kyyn

Vierailija
71/78 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmarlkinatorille voi kirjata työkokemuksensa jos jokin firma ottaisi yhteyttä.

Mutta käytännössä päästääkseen haastatteluun CV:n ja työhakemuksen pitää olla kohdennettu työpaikkaan.

Vierailija
72/78 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi Riikka Purra

Miten Purra tähän liittyy? Hakupakon sääti iki-ihanan Sannulin hallitus. 

Vierailija
73/78 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai EDES niin että jokainen työtön saisi vapaasti hakea niitä paikkoja jotka kiinnostaa ja joihin katsoo omaavansa mahiksia työllistyä. En käsitä mitä hyötyä tällaisesta pakkohakemisesta on, että hae nyt vaikka maan presidentin virkaa kengän älykkyysosamäärällä jos ei muuta keksi? Joo täysin realistista mutta onpahan "jotain" tehty päivärahan eteen. Aivan idioottitouhua.

Miten voi olla vaikea hakea neljää työpaa per kuukausi? Etkö löydä neljää sopivaa työpaikkaa? Absurdilta tuntuu, että sinun pitää saada hakea vain mieluisiin paikkoihin.

Vierailija
74/78 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään jaksaisi enää. Puolisen vuotta on jo jatkunut ja olen ihan lopen väsynyt, kyllästynyt ja vihainen tämän hakurumban takia.

Älä nyt viitti, jos teet sen 4 hakemusta kuukaudessa niin se tekee puolessa vuodessa 24 hakemusta. Kyllä sen verran jaksat ainakin. Ja voihan olla että joku niistä poikii jotain myöhemmin!

Ennen tätä pellehakua sain jopa tunnissa soiton kiinnostuneelta työnantajalta. Nyt ei riitä mikään määrä hakuja mihinkään. 

Kyllä ja palkat olivat isompia 

Vierailija
75/78 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alalla olette?

Vierailija
76/78 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla vaikea hakea neljää työpaa per kuukausi? Etkö löydä neljää sopivaa työpaikkaa? Absurdilta tuntuu, että sinun pitää saada hakea vain mieluisiin paikkoihin.

Etkö ymmärrä lukemaasi? Jos hakee paikkoja, joihin oikeasti on koulutus ja työkokemus, hakemusta ei useinkaan lueta, koska sinne saapuu satoja turhia hakemuksia. 

Katson joka aamu onko tullut uusia työilmoituksia, koska luulen, että lukevat ne ensiksi saapuneet hakemukset ja muut menevät roskakoriin.

Vierailija
77/78 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidähän nyt huoli ettei sinullakaan ole liian mukavat oltavat. Taidat istua nyt aivan liian mukavasti siellä? Hommaisit jotain kiviä edes perseen alle.

Vierailija
78/78 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei taida olla kauheasti aivosoluja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi