Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää tätä työnhakua!

Vierailija
28.04.2026 |

Alkaa psyyke pettämään jatkuvien hylkäysten takia. Kokoajan sähköpostiin saapuu viestejä, että "tällä kertaa et ollut etsimämme henkilö".

Miten te muut työttömät? Miten saatte pidettyä itsenne kasassa kaikkien hylkäysten jälkeen?

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin jaksan. Neljään hakemukseen menee aikaa 30 min / kk. Loppuaika jää vapaa-ajaksi, jonka voin käyttää harrastuksiin.

ap ei tarkoittanut fyysistä jaksamista- vaan henkistä lamaantumista kun mikään ei tuota tulosta ja saa työtä.  ettei mene puurot ja vellit sekaisin.

Vierailija
42/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi järjestelmän pitää olla näin älyttömän tehottoman oloinen. Eikö sellainen toimisi paremmin että jokainen työtön kerran kirjaa tietonsa ja taitonsa järjestelmään ja sieltä sitten firmat itse napsii tarpeen mukaan työntekijöitä haastatteluun ja palvelukseensa.

Niin ettei työttömän tarvisi tehdä mitään muuta kuin nostaa rahaa?

Kaltaisesi kateelliset paskat on syypää tälle että kaikki on näin tehotonta paskaa eikä kukaan pääse töihin. Firmat ei nykyään jaksa edes lukea työhakemuksia koska kaltaisesi paskat ajattelee että on parempi että työtön hakee vaikka sellaisiakin töitä mihin ei ole mitään realismia työllistyä ja palkkaavat jonkun tutun kaverin ennemmin.

Joo, tän pakkohaun takia kaikkia tehtäviä ei edes ilmoiteta julkisesti. Että tarvitsee sitten olla suhteita, että saa työpaikan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkin neljä kohdennettua hakemusta ja cv:tä eri paikkaan, aikaa meni 9h. Eilenkin tein kaksi. Viikonlopun otin rennommin, en jaksa päätteellä olla koko aikaa. Vastauksia on tullut yksi kymmentä lähetettyä hakemusta vastaan. Tänään sain yhdesä soiton, mutta oli tarjolla vain 0 tuntisopimusta/0-1 parin tunnin keikkaa per viikko 60km päässä. Ei riitä palkat niistä edes bensakuluihin.

Vierailija
44/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muilla ollut tällaista:

Laitat hakemuksen työpaikkaan, niin sieltä tulee viesti että: ”kiitos loistavasta hakemuksesta! Palaamme pian asiaan!”

Menee 1-6 kk niin tulee viesti: ”Hei! Kiitos upeasta hakemuksesta. Työpaikan herätti suurta mielenkiintoa ja saimmekin ison kasan upeita hakemusta, mutta valintamme ei valitettavasti kohdistunut sinuun”

Suoranaista vttuilua mielestäni. Ensin herätellään hakijassa toivoa haastatteluun pääsystä, mutta viikkojen/kuukausien päästä nakataan märkä rätti naamalle.

Mielestäni tuo on positiivista sinun kannalta!!! Sinua sentään voidaan harkita haastateltavien joukkoa valittaessa. Toista on meillä "yli-ikäisillä". 

Olen ollut nyt työtön 7 kk, ikää on 63 vuotta. Jokaiseen hakemukseen on tullut tosi nopeasti vastaus tyyliin: "Kiitos mielenkiinnosta, et päässyt jatkoon hakuprosessissamme." 

Vaikka syntymävuotta ei kysyttäisi työnhakulomakkeessa, niin paljastuuhan ikä koulutuksia kysyttäessä, kun valmistusvuosi on 1987.

Vierailija
45/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin jaksan. Neljään hakemukseen menee aikaa 30 min / kk. Loppuaika jää vapaa-ajaksi, jonka voin käyttää harrastuksiin.

ap ei tarkoittanut fyysistä jaksamista- vaan henkistä lamaantumista kun mikään ei tuota tulosta ja saa työtä.  ettei mene puurot ja vellit sekaisin.

Niin no minä en lamaannu vaan nautin vapaa-ajasta, kun siihen on tilaisuus. Aina ei välttämättä ole. -sama

Vierailija
46/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänäänkin neljä kohdennettua hakemusta ja cv:tä eri paikkaan, aikaa meni 9h. Eilenkin tein kaksi. Viikonlopun otin rennommin, en jaksa päätteellä olla koko aikaa. Vastauksia on tullut yksi kymmentä lähetettyä hakemusta vastaan. Tänään sain yhdesä soiton, mutta oli tarjolla vain 0 tuntisopimusta/0-1 parin tunnin keikkaa per viikko 60km päässä. Ei riitä palkat niistä edes bensakuluihin.

Lisään vielä tähän, että itse näen jokaisen verkon heiton vesille mahdollisesti potentiaalisena työllistäjänä, jos ei nyt niin ehkä jatkossa, siksi en spämmäile samaa hakemusta joka paikkaan. Toki varmaan todennäköisempää että joutuu mappi ööhön, mutta jos joku rekryssä joskus muistaisi, että jollain oli kohdennettu hakemus siellä pakkohakemuksien tulvassa. Teen lisäksi hakuja lähinnä vain suoraan yrityksiin, en hae avoimia paikkoja kovinkaan usein.

Vierailija
47/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitat hakemuksen työpaikkaan, niin sieltä tulee viesti että: ”kiitos loistavasta hakemuksesta! Palaamme pian asiaan!”

Menee 1-6 kk niin tulee viesti: ”Hei! Kiitos upeasta hakemuksesta. Työpaikan herätti suurta mielenkiintoa ja saimmekin ison kasan upeita hakemusta, mutta valintamme ei valitettavasti kohdistunut sinuun”

Suoranaista vttuilua mielestäni. Ensin herätellään hakijassa toivoa haastatteluun pääsystä, mutta viikkojen/kuukausien päästä nakataan märkä rätti naamalle.

Mielestäni tuo on positiivista sinun kannalta!!! Sinua sentään voidaan harkita haastateltavien joukkoa valittaessa. Toista on meillä "yli-ikäisillä". 

Olen ollut nyt työtön 7 kk, ikää on 63 vuotta. Jokaiseen hakemukseen on tullut tosi nopeasti vastaus tyyliin: "Kiitos mielenkiinnosta, et päässyt jatkoon hakuprosessissamme." 

Vaikka syntymävuotta ei kysyttäisi työnhakulomakkeessa, niin paljastuuhan ikä koulutuksia kysyttäessä, kun valmistusvuosi on 1987.

Onko ne vanhimmat koulutukset välttämättä relevantteja kertoa jo hakemuksessa?

Vierailija
48/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi järjestelmän pitää olla näin älyttömän tehottoman oloinen. Eikö sellainen toimisi paremmin että jokainen työtön kerran kirjaa tietonsa ja taitonsa järjestelmään ja sieltä sitten firmat itse napsii tarpeen mukaan työntekijöitä haastatteluun ja palvelukseensa.

Jestas, ajattele, niin!

Ja firmankaan ei tarvisi muuta kuin poimia järjestelmästä ne, jotka näyttäisivät itselle sopivilta. Ei tarvitsisi kahlata kerta toisensa jälkeen läpi 900 hakemusta. 

Vierailija
49/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa nyt jo noiden naurunalaisten hakemusten tehtailu, ei niitä kukaan lue, suurin osa päätyy Ö-mappiin suorinta tietä. Miten helvetin orjallisia oikein olette ?

Pakkohan se on, ei ole oma valinta. Muuten ei tule päivärahoja ja joka päivä joutuu jotain syömään.

Vierailija
50/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään jaksaisi enää. Puolisen vuotta on jo jatkunut ja olen ihan lopen väsynyt, kyllästynyt ja vihainen tämän hakurumban takia.

Älä nyt viitti, jos teet sen 4 hakemusta kuukaudessa niin se tekee puolessa vuodessa 24 hakemusta. Kyllä sen verran jaksat ainakin. Ja voihan olla että joku niistä poikii jotain myöhemmin!

ennen vanhaan haki firmat työntekijöitä nykyään toisinpäin ja huonompi on näin päin.

rekry firmat hevon kuuseen ja kaikki työt pakolliseksi julkiseen hakuun työkkärin kautta. kaikki palkkaukset ilman rekryä pitäisi lailla kieltää. ja laitetaan ne firmat hakemaan ja pakko haut työttömiltä pois.

ei mitään pakko töitä vastikkeelliseksi vaan valtio voisi tuoda työvoima koulutukset takaisin kunnollisina. opiskelu tuella olisi paljon pidemmälle kantavampi ajatus kuin joku pakkotyö leikki. miksi mennä töihin ollenkaan jos olisi pakko tehdä töitä jokatapauksessa.

Vierailija
51/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä tähän, että itse näen jokaisen verkon heiton vesille mahdollisesti potentiaalisena työllistäjänä, jos ei nyt niin ehkä jatkossa, siksi en spämmäile samaa hakemusta joka paikkaan. Toki varmaan todennäköisempää että joutuu mappi ööhön, mutta jos joku rekryssä joskus muistaisi, että jollain oli kohdennettu hakemus siellä pakkohakemuksien tulvassa. Teen lisäksi hakuja lähinnä vain suoraan yrityksiin, en hae avoimia paikkoja kovinkaan usein.

Mä olen heitellyt verkkoja jo kohta pari vuotta. Aina haen tosissani ja kohdennetulla hakemuksella. Mitään ei tapahdu.

Vierailija
52/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jestas, ajattele, niin!

Ja firmankaan ei tarvisi muuta kuin poimia järjestelmästä ne, jotka näyttäisivät itselle sopivilta. Ei tarvitsisi kahlata kerta toisensa jälkeen läpi 900 hakemusta. 

Tää on sitä suomalaisuutta, kellään ei saa olla liian mukavaa. Herranen aika, hommahan olisi aivan liian mukavaa ja sutjakkaa, pitäähän siinä jotain kepitystä olla rattaan välissä ettei liian helposti mene mikään.

Vierailija
53/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekryfirmat pitäisi kieltää lailla. 

Vierailija
54/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään jaksaisi enää. Puolisen vuotta on jo jatkunut ja olen ihan lopen väsynyt, kyllästynyt ja vihainen tämän hakurumban takia.

Älä nyt viitti, jos teet sen 4 hakemusta kuukaudessa niin se tekee puolessa vuodessa 24 hakemusta. Kyllä sen verran jaksat ainakin. Ja voihan olla että joku niistä poikii jotain myöhemmin!

"Älä nyt viitti, jos teet sen 4 hakemusta kuukaudessa niin se tekee puolessa vuodessa 24 hakemusta. Kyllä sen verran jaksat ainakin. Ja voihan olla että joku niistä poikii jotain myöhemmin!"

En ole tuolle jolle vastasit, mutta kyllä näin työttömänä on tarkoitus päästä sinne töihin! En todellakaan jätä neljän hakemuksen per kuukausi varaan omaa työnhakua! Enkä usko että kovin moni muukaan työtön niin tekee, paitsi sitten vasta kun on usko täysin loppunut.  Tosin se alkaa itselläkin olla kohta lähellä, ei haastattelun haastattelua ja ne työnantajat jotka lähettää sen kiitos mutta ei kiitos -viestin kertovat yleensä että hakijoita paikkaan on ollut 150 - 400. 

Käytännön hommiin ei oteta korkeakoulutettua ja asiantuntijatöihin pääsee vain hyvillä suhteilla.  

Vierailija
55/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen heitellyt verkkoja jo kohta pari vuotta. Aina haen tosissani ja kohdennetulla hakemuksella. Mitään ei tapahdu.

Mä oon onneks siivouskeikkoja saanu vaikkei omaa alaa olekaan. Ja kausityötä

seurakunnilla, puutarhoilla ja pelloilla myös. Sellaisia 1-4kk pätkiä. Mulla siis merkonomin koulutus, jolla tein pitkään assarin hommia eli kaukana ollaan omalta alalta. Omalle alalle en pääse enää mitenkään, enkä hyllyttämäänkään edes, kun ei ole kokemusta päivittäistavarakaupoista.

Vierailija
56/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys, mutta kun tuo on ainoa korkeakoulututkintoni, niin laitettava on. 

Luin juuri 50+ v. työnhakijasta, joka on kirjoittanut ylioppilaaksi ja hankkinut Amk-tutkinnon 50-vuotiaana. Hän saa noilla tuoreilla koulutuksilla hämättyä ikänsä ja pääsee nykyisin haastatteluihin. On joutunut pidättelemään naurua, kun on huomannut haastattelijoiden hämmennyksen, kun näkevät että kutsuttu onkin kypsempi nainen, joka istuu haastateltavaksi.

Vierailija
57/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan saanut aikuisässäni muuta kuin hylkyviestejä kaupungeilta, kunnilta ja valtiolta. Nämä on sellaisia mysteeri paikkoja että en tiedä onko niitä hakemuksia kukaan koskaan lukenut.

Julkisella puolella paikat on pakko laittaa julkiseen hakuun, vaikka (ja yleensä niillä on) olisi jo päätetty kuka palkataan. Ilman suhteita on ihan turha toivo päästä julkiselle puolelle. Mutta onhan sitten taas yksi vähemmän rustattavaa niistä neljästä pakollisesta. Eikä niitä kukaan lue, tekoälyn laittavat karsimaan ja jos siellä sattuisi olemaan joku ihan täysin huippuhakija, niin sitten voivat huvin vuoksi haastatella. Mutta ei palkata. 

Vierailija
58/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys, mutta kun tuo on ainoa korkeakoulututkintoni, niin laitettava on. 

Luin juuri 50+ v. työnhakijasta, joka on kirjoittanut ylioppilaaksi ja hankkinut Amk-tutkinnon 50-vuotiaana. Hän saa noilla tuoreilla koulutuksilla hämättyä ikänsä ja pääsee nykyisin haastatteluihin. On joutunut pidättelemään naurua, kun on huomannut haastattelijoiden hämmennyksen, kun näkevät että kutsuttu onkin kypsempi nainen, joka istuu haastateltavaksi.

Itsellä vain yksi ammatti (ammatillinen oppilaitos) vuodelta 2003. En laita sitäkään aina, toki varmaan riippuu mitä töitä hakee ja kun itse haen vain suorittavia hommia, niin ehkä se ei paina niin paljon. Työkokemuskin on vain relevanttia hakemaani paikkaa kohti, joten cv sisältää reilusti "aukkoja". Silti olen päässyt haastatteluihin aika hyvällä otannalla. Harvoin kysellään aukoista, tai no oikeastaan koko cvstä  :D

Vierailija
59/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus haluaa nöyriä ja kuuliaisia työnhakijoita kohtuullisella palkalla eli selvästi alle työehtosopimuksen, jotta Westendissä voidaan ostaa uusi purjevene ja käydä Floridassa useammin golffia pelaamassa

Vierailija
60/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi löytää piilotyöpaikkoja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi