En jaksa enää tätä työnhakua!
Alkaa psyyke pettämään jatkuvien hylkäysten takia. Kokoajan sähköpostiin saapuu viestejä, että "tällä kertaa et ollut etsimämme henkilö".
Miten te muut työttömät? Miten saatte pidettyä itsenne kasassa kaikkien hylkäysten jälkeen?
Kommentit (111)
Olen luovuttanut että pääsisin mihinkään "normi" työpaikkaan, mutta teen silti aina hyvät hakemukset käyttäen tekoälyä apuna. Todisteena tästä että hakemukset on hyviä, että päässyt 2 haastatteluun tänä vuonna.
En vain usko, että tärppää vaikka pääsinkin "noin pitkälle".
Vapaa-ajalla yritän kehittää taide taitojani, että jossain kohtaa olisin niin hyvä, että vois alkaa yrittäjäksi.
Miksi vessapaperi testejä ei osata tehdä järjellä esim sitkeys märkänä jo rullan tai paketin paino kertoo paljon
Miksi satelliitit osuu Marsiin yleensä
pitää vaan kovettaa mutta viuttaa laittaa omia tietoja joka paikkaan se on vähä ku h.raisi.
Niin kun aika yksityinen henkilö on niin levittää elämän tarinaa CV:n kautta ja kuvalla sinne tänne. Kohta viitsi naamaansa näyttää missään.
itse tein videohaastattelun ja vieläkin mietin et minne se päätyi
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla ollut tällaista:
Laitat hakemuksen työpaikkaan, niin sieltä tulee viesti että: ”kiitos loistavasta hakemuksesta! Palaamme pian asiaan!”
Menee 1-6 kk niin tulee viesti: ”Hei! Kiitos upeasta hakemuksesta. Työpaikan herätti suurta mielenkiintoa ja saimmekin ison kasan upeita hakemusta, mutta valintamme ei valitettavasti kohdistunut sinuun”
Suoranaista vttuilua mielestäni. Ensin herätellään hakijassa toivoa haastatteluun pääsystä, mutta viikkojen/kuukausien päästä nakataan märkä rätti naamalle.
No jo asiaan ei palata pian, niin silloin soitetaan itse sinne firmaan ja kysellään. Eikä odotella kuukausitolkulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla ollut tällaista:
Laitat hakemuksen työpaikkaan, niin sieltä tulee viesti että: ”kiitos loistavasta hakemuksesta! Palaamme pian asiaan!”
Menee 1-6 kk niin tulee viesti: ”Hei! Kiitos upeasta hakemuksesta. Työpaikan herätti suurta mielenkiintoa ja saimmekin ison kasan upeita hakemusta, mutta valintamme ei valitettavasti kohdistunut sinuun”
Suoranaista vttuilua mielestäni. Ensin herätellään hakijassa toivoa haastatteluun pääsystä, mutta viikkojen/kuukausien päästä nakataan märkä rätti naamalle.
No jo asiaan ei palata pian, niin silloin soitetaan itse sinne firmaan ja kysellään. Eikä odotella kuukausitolkulla.
Mä oon laittanut sähköpostia perään, mutta kukaan ei vastaa. Sitten jonkin ajan kuluttua tulee se kiitos, mutta ei viesti.
Mulla on hyvä koulutus ja paljon työhistoriaa. Nyt tuntuu, että pitkän työttömyyden jälkeen en enää edes ole työkykyinen, kun olen syrjäytynyt kaikesta ja sen päälle puhjennut masennus. Enpä vielä muutama vuosi sitten olisi uskonut, että voi vajota pohjalle. Ennen keskituloinen ja aktiivinen ihminen ja nykyään köyhä työtön, joka kärsii masennuksesta ja sosiaalisten tilanteiden pelosta.
Vierailija kirjoitti:
Olen luovuttanut että pääsisin mihinkään "normi" työpaikkaan, mutta teen silti aina hyvät hakemukset käyttäen tekoälyä apuna. Todisteena tästä että hakemukset on hyviä, että päässyt 2 haastatteluun tänä vuonna.
En vain usko, että tärppää vaikka pääsinkin "noin pitkälle".
Vapaa-ajalla yritän kehittää taide taitojani, että jossain kohtaa olisin niin hyvä, että vois alkaa yrittäjäksi.
Hienoa, että pääsit haastatteluihin. Miten meni?
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin tietää miten saada oma työhakemus oikeasti luetuksi.
Aloita rekryfirmasta, siellä on kausitöitä ja voit päästä sieltä vakkariksi johonkin jos oot ahkera
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloita rekryfirmasta, siellä on kausitöitä ja voit päästä sieltä vakkariksi johonkin jos oot ahkera
Auttaa myös jos jollain pelletempauksella saa itsensä iltapäivälehtien juttuun, nämähän on työllistyneet alta aikayksikön.
Mua vituttaa että pyydetään jotain videota kertomatta, olenko päässyt hakijoiden joukosta jatkoon vai pyydetäänkö kaikilta hakijoilta video. Helsingin kaupunki tätä tekee enkä enää halua sinne hakea. Vähän paremmin pitäisi infota eikä kyykyttää hakijoita. Varmaan seuraavaksi pitää joku anaalinhiplaus video laittaa toiveissa että pääsee jatkoon saatan a.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttaa myös jos jollain pelletempauksella saa itsensä iltapäivälehtien juttuun, nämähän on työllistyneet alta aikayksikön.
Onhan se söpöä, jos joku nuori menee kadunkulmaan seisomaan työnhaku ilmoituksen kanssa. Jos näin keski-ikäisenä naisena toistaisin saman, olisiko lehdet kirjoittamassa juttuja? Veikkaan, että joku soittaisi poliisit paikalle, että täällä joku hullu nainen häiritsee ohikulkijoita.
No kieltämättä tämä masentaa. Olen vielä nuori, alalle jonka pitäisi työllistää aika tasan vuosi sitten valmistunut. Masentavuutta lisää se että en voi tehdä ihan mitä tahansa työtä fyysisen rajoitteen (kuulonalenema) takia. Voin myös sanoa että kaikki sellaiset tekopirteät "jeejee voit tehdä mitä vaan" tsemppaukset mitä millään tavalla rajoitteellisena tulee vastaan on ihan sanahelinää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään jaksaisi enää. Puolisen vuotta on jo jatkunut ja olen ihan lopen väsynyt, kyllästynyt ja vihainen tämän hakurumban takia.
Älä nyt viitti, jos teet sen 4 hakemusta kuukaudessa niin se tekee puolessa vuodessa 24 hakemusta. Kyllä sen verran jaksat ainakin. Ja voihan olla että joku niistä poikii jotain myöhemmin!
Kokeeko oikeasti joku tämän rasittavaksi? Jäin työttömäksi eikä toi neljä hakemusta kk todellakaan ole vaikea homma. Vaikka niistä ei työpaikkaa saiskaan. Vai onko se joku periaatekysymys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään jaksaisi enää. Puolisen vuotta on jo jatkunut ja olen ihan lopen väsynyt, kyllästynyt ja vihainen tämän hakurumban takia.
Älä nyt viitti, jos teet sen 4 hakemusta kuukaudessa niin se tekee puolessa vuodessa 24 hakemusta. Kyllä sen verran jaksat ainakin. Ja voihan olla että joku niistä poikii jotain myöhemmin!
Ennen tätä pellehakua sain jopa tunnissa soiton kiinnostuneelta työnantajalta. Nyt ei riitä mikään määrä hakuja mihinkään.
Totta, ajat on vaikeet. Mutta sinnikkäästi vaan teet vähintään sen 4 hakemusta. Jos ei yritä, ei mitään saavutakaan. Tsemppii meille työttömille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi järjestelmän pitää olla näin älyttömän tehottoman oloinen. Eikö sellainen toimisi paremmin että jokainen työtön kerran kirjaa tietonsa ja taitonsa järjestelmään ja sieltä sitten firmat itse napsii tarpeen mukaan työntekijöitä haastatteluun ja palvelukseensa.
Tai EDES niin että jokainen työtön saisi vapaasti hakea niitä paikkoja jotka kiinnostaa ja joihin katsoo omaavansa mahiksia työllistyä. En käsitä mitä hyötyä tällaisesta pakkohakemisesta on, että hae nyt vaikka maan presidentin virkaa kengän älykkyysosamäärällä jos ei muuta keksi? Joo täysin realistista mutta onpahan "jotain" tehty päivärahan eteen. Aivan idioottitouhua.
Miten voi olla vaikea hakea neljää työpaa per kuukausi? Etkö löydä neljää sopivaa työpaikkaa? Absurdilta tuntuu, että sinun pitää saada hakea vain mieluisiin paikkoihin.
Luuletko että niitä mieluisia töitä nykypäivänä edes on. Itse haen ihan kaikenlaista mihin oma koulutus tai kokemus antaa minkäänlaista viitettä. Kriteerinä tuo mieluisuus on kyllä ihan viimeisenä, kunhan saisi edes jotain työtä. Tai pääsisi edes haastatteluun. Haastatteluun pääseminen antaisi edes jotain tunnettu siitä, että tässä touhussa on mitään järkeä.
Silti sen neljän hakemuksen tekeminen kuukaudessa ei pitäisi olla ylitsepääsemättömän vaikeeta.
Terkuin EK