Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää tätä työnhakua!

Vierailija
28.04.2026 |

Alkaa psyyke pettämään jatkuvien hylkäysten takia. Kokoajan sähköpostiin saapuu viestejä, että "tällä kertaa et ollut etsimämme henkilö".

Miten te muut työttömät? Miten saatte pidettyä itsenne kasassa kaikkien hylkäysten jälkeen?

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin tietää miten saada oma työhakemus oikeasti luetuksi.

Vierailija
22/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään jaksaisi enää. Puolisen vuotta on jo jatkunut ja olen ihan lopen väsynyt, kyllästynyt ja vihainen tämän hakurumban takia.

Älä nyt viitti, jos teet sen 4 hakemusta kuukaudessa niin se tekee puolessa vuodessa 24 hakemusta. Kyllä sen verran jaksat ainakin. Ja voihan olla että joku niistä poikii jotain myöhemmin!

Kyse ei olekaan siitä, että ei jaksaisi lähettää niitä hakemuksia, vaan kun saa jatkuvasti kymmeniä hylkäyksiä, se ottaa mielenterveyden päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan saanut aikuisässäni muuta kuin hylkyviestejä kaupungeilta, kunnilta ja valtiolta. Nämä on sellaisia mysteeri paikkoja että en tiedä onko niitä hakemuksia kukaan koskaan lukenut.

Vierailija
24/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään jaksaisi enää. Puolisen vuotta on jo jatkunut ja olen ihan lopen väsynyt, kyllästynyt ja vihainen tämän hakurumban takia.

Älä nyt viitti, jos teet sen 4 hakemusta kuukaudessa niin se tekee puolessa vuodessa 24 hakemusta. Kyllä sen verran jaksat ainakin. Ja voihan olla että joku niistä poikii jotain myöhemmin!

Ei kyllä poiki mitään 

Vierailija
25/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haen vaan niitä paikkoja, jotka aidosti kiinnostaa. Toki sitten jos alan hakee työttömyysetuutta ni pitää hakee muitakin. Mut mun oli pakko lähteä edellisestä duunista tai oisin saanut burn-outin (minkä varmaan olin jo osittain saanutkin). Nyt ku tulee viel muutto vieraalle paikkakunnalle minne ei oo mitään verkostoja eikä työtä. N

Vierailija
26/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi järjestelmän pitää olla näin älyttömän tehottoman oloinen. Eikö sellainen toimisi paremmin että jokainen työtön kerran kirjaa tietonsa ja taitonsa järjestelmään ja sieltä sitten firmat itse napsii tarpeen mukaan työntekijöitä haastatteluun ja palvelukseensa.

Niin ettei työttömän tarvisi tehdä mitään muuta kuin nostaa rahaa?

Mitä mielestäsi auttaa se että jokainen työtön pakotetaan hakemaan töitä ja hukuttamaan firmat höpöhöpöhakemuksilla vain saadakseen sitä päivärahaa? Että sinulla on parempi mieli kunhan vaan "jotain" joutuvat rahansa eteen tekemään?

Vierailija
27/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin tietää miten saada oma työhakemus oikeasti luetuksi.

Käytä tekoälyä ja pyydä tekemään sellainen hakemus ja cv että menee läpi tekoäly sihdistä.

Vierailija
28/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei olekaan siitä, että ei jaksaisi lähettää niitä hakemuksia, vaan kun saa jatkuvasti kymmeniä hylkäyksiä, se ottaa mielenterveyden päälle.

Tämä on totta kyllä

Vierailija
29/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi järjestelmän pitää olla näin älyttömän tehottoman oloinen. Eikö sellainen toimisi paremmin että jokainen työtön kerran kirjaa tietonsa ja taitonsa järjestelmään ja sieltä sitten firmat itse napsii tarpeen mukaan työntekijöitä haastatteluun ja palvelukseensa.

Kaltaisesi kateelliset paskat on syypää tälle että kaikki on näin tehotonta paskaa eikä kukaan pääse töihin. Firmat ei nykyään jaksa edes lukea työhakemuksia koska kaltaisesi paskat ajattelee että on parempi että työtön hakee vaikka sellaisiakin töitä mihin ei ole mitään realismia työllistyä ja palkkaavat jonkun tutun kaverin ennemmin.

Vierailija
30/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskityn opettelemaan taitoja, joilla voisin myöhemmin työllistää itseni ja teen vain ne pakkohakemukset.

Vierailija
31/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, alussa sitä tehtailee innoissaan useita kymmeniä hakemuksia kuussa kaikkiin kiinnostaviin paikkoihin mutta kun totuus paljastuu ettei niistä mikään johda minkäänlaiseen jatkoon niin johan alkaa into laantua.

Vierailija
32/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin jaksan. Neljään hakemukseen menee aikaa 30 min / kk. Loppuaika jää vapaa-ajaksi, jonka voin käyttää harrastuksiin.

Vierailija
33/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin jaksan. Neljään hakemukseen menee aikaa 30 min / kk. Loppuaika jää vapaa-ajaksi, jonka voin käyttää harrastuksiin.

Teetkö hakemukset tekoälyllä? 

Vierailija
34/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Minulla on itse kirjoitettu valmis pohja, jonka copypastetan joka paikkaan muuttaen sanan tai pari tarvittaessa.

Vierailija
35/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aika pitkälti. Kerrot vaan sille jotain tärppejä sinun taustasta ja mitä siihen haluat laittaa ja sitten se kirjoittaa ja tarjoaa sitä sinulle ja sitten voit pyytää sitä muuttamaan sitä jos jokin ei miellytä. Tämä nyt on vaan yksi mitä voi kokeilla ja vähän vaihdella kun ei  näissä mitään menetä oikeasti. Cv:täkin voi pyytää tehdä erilaisia eri painotuksin.

Vierailija
36/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mielestäsi auttaa se että jokainen työtön pakotetaan hakemaan töitä ja hukuttamaan firmat höpöhöpöhakemuksilla vain saadakseen sitä päivärahaa? Että sinulla on parempi mieli kunhan vaan "jotain" joutuvat rahansa eteen tekemään?

Eikö työttömille voitaisi perustaa joku sellainen postilokero johon lähettää työhakemuksensa ja siellä on sitten roskis mihin ne menee suoraan niin olisi nämä tyytyväisiä joiden mielestä työttömien pitää tehdä jotain rahansa eteen, oli miten turhaa tahansa. Ei ainakaan rasittaisi työntantajia mikään turha hakemusrumba ja saisivat asiallisia hakemuksia jotka voidaan käsitellä asiallisesti.

Vierailija
37/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle varmasti painajaismaista, mutta ennenpitkään jonkinlainen perustulo on muutenkin pakollinen joten kyllä, tulee aika jolloin ihminen saa rahaa "tekemättä mitään".

Vierailija
38/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tee vaikka työhakemuksia ajan kuluksi 

Vierailija
39/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoälyn käyttöä kyllä suosittelen. Saatekirjettäkin  voi pyytää muokkaamaan eri tyylisiksi viralliseksi, tuttavallisemmaksi, sellaiseksi joka ei vaikuta tekoälyn kirjoittamalta ja tietysti eri tarkoituksiin tehtyjä saatekirjeitä. Samoin voi tehdä erilaisia CV:tä ja yleensäkin tekoäly voi arvoida sinun CV:n miltä se vaikuttaa ja antaa ehdotuksia muutoksille.

Vierailija
40/75 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö työttömille voitaisi perustaa joku sellainen postilokero johon lähettää työhakemuksensa ja siellä on sitten roskis mihin ne menee suoraan niin olisi nämä tyytyväisiä joiden mielestä työttömien pitää tehdä jotain rahansa eteen, oli miten turhaa tahansa. Ei ainakaan rasittaisi työntantajia mikään turha hakemusrumba ja saisivat asiallisia hakemuksia jotka voidaan käsitellä asiallisesti.

Postiosoite voisi olla työkkäri, ja virkailija lukee hakemuksen ja katsoo, että haettu on oikeaoppisesti ja cv:kin mukana, ja sitten hakemus sinne roskiin. Näin yrityksiä ei kuormiteta, mutta työttömiä kurmotetaan tarpeeksi ja samalla työllistetään lisää korkeakoulutettuja virkailijoita, jottei kallis koulutus mene hukkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi