On tämä Suomen verotus SAIRASTA, koska 5100 euron palkasta jää 3200 euroa käteen. Kivasti viiden tonnin palkka onkin kolmen tonnin palkka...
Ja tuosta verotus vain kiristyy, kun palkka nousee.
Ajatelkaapa miten paljon Suomen kotimarkkinat piristyisi, jos verotus olisi edes tonnin verran kevyempi. Olisi työttömille töitä tarjolla.
Toivo lepää nyt Kokoomuksen harteilla.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Niin siitä se on. Jos ja kun punikit ovat vallassa ensi kaudella, niin maksat todennäköisesti vielä enemmän. Lisäksi et ole oikuetettu mihinkään etuuksiin, mutta maksettavana on asuntolainaa esimerkiksi. Moni hyvätuloinen on käytännössä köyhä.
"Hyvätuloisten talkoisiin osallistuminen" ei ole muuta kuin tulonsiirtojen kasvattamista elättipuolelle ja joelin sun muiden elämän leppoistamisen mahdollistamista.
Miksi kummassa et ala Joeliksi? Selvästi olet Joelille kateellinen, nyt heti esimiehen, ai niin tähän aikaan palstailet, et sinäkään töissä taida olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siitä se on. Jos ja kun punikit ovat vallassa ensi kaudella, niin maksat todennäköisesti vielä enemmän. Lisäksi et ole oikuetettu mihinkään etuuksiin, mutta maksettavana on asuntolainaa esimerkiksi. Moni hyvätuloinen on käytännössä köyhä.
"Hyvätuloisten talkoisiin osallistuminen" ei ole muuta kuin tulonsiirtojen kasvattamista elättipuolelle ja joelin sun muiden elämän leppoistamisen mahdollistamista.
Miksi kummassa et ala Joeliksi? Selvästi olet Joelille kateellinen, nyt heti esimiehen, ai niin tähän aikaan palstailet, et sinäkään töissä taida olla.
Siispä et sinäkään ole töissä.
Vierailija kirjoitti:
Suurituloisille kysymys. Mitenkä on, teettekö tosiaan työtä/päätöksiä ansaitaksenne suuren palkkanne? Miten ja miksi palkkaerot ovat niinkin suuria? Onko perusteita todella yli 15 000 € palkkaa, vai onko se vain ns hyväveliverkoston järjestänmää? Pelkkä pääjohtajuus tms ei ole peruste.
Suuret palkat eivät ole korvausta siitä, että po. henkilö osaisi jonkin absoluuttisen taidon, josta hänelle tulee maksaa kymmenkertainen korvaus verrattuna tavan kansalaiseen. Siitä ei ole kyse. Suurilla palkoilla ostetaan yhteiskunnallista näkyvyyttä kyseiselle henkilölle. Toki myös esim. toimitusjohtajan työ on niin riskialtista ja sisällöltään niin v:ttumaista, että siitä pitää maksaa lottovoiton verran, jotta se kiinnostaisi ylipäätään ketään. Myymään kalleinta omaisuuttaan, eli aikaa, johonkin epäkiitolliseen hommaan 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Tätä ei ne tajua jotka tienaa 2000 eur ja maksaa 200 eur veroja
Eikä korkeampaa palkkaa saavat tajua miten tiukalle tuollaisen nettopalkan joutuu suunnittelemaan.
Palkkaa kannattaa nostaa vain verovapaaseen rajaan asti. Loput pääomina. Moni törky rikas ihminen näkee verotiedoista palkkatuloja vuodessa 18 000 euroa.
Ai että veroprosenttisi on 37%? Taidat valehdella tai jättää jotain oleellista kertomatta? Paljonkos saat veronpalautuksia? Mun brutto on sinua alempi mutta käteen jää enemmän, se ei ole meidän järjestelmässä katso mahdollista jos oot perus palkansaaja.
https://www.veronmaksajat.fi/tutkimus-ja-tilastot/tuloverot/palkansaaja…;
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa huomioon kunnallisveron erot, Helsingissä se on 5,30%, mökkikunnassa Hämeenkyrössä 10,20%. 5000 euron palkasta hämeenkyröläinen maksaa 230 enemmän veroja joka kuukausi.
Kai maalaiset ovat laskeneet nuo asiat pennilleen (etenkin sähkölaskut), kun aina leuhkivat täällä kuinka halpaa maalla on.
Vierailija kirjoitti:
Minulla jää 6400 euron palkasta 4100 euroa käteen. Olen oikein tyytyväinen. Minulla on varaa ostaa kaikki, mitä haluan, ja silti joka kuukausi palkasta jää tonni tai kaksi laitettavaksi sijoituksiin.
Sinä olet luultavasti järjestössä toimiva ihminen, kun olet noin tyytyväinen. Suojatyöpaikkaloinen.
No, niin kaikki suojatyöpaikkajärjestöihmiset, tulkaa kehumaan isoa palkkaanne ja kertokaa, että olette tyytyväisiä verotukseen.
Seuraavien eduskuntavaalien jälkeen tuloverotus tulee nousemaan melkoisesti keskituloisella.
Näissähän ei enää edes veroprosentit auta kun näitä vakuutus, sairaus, eläke ym maksuja kasvatetaan ja siirretään työntekijän maksettavaksi.
Huono suuntaus tämäkin, maksut pieniksi ja omat vastuut suuriksi tai sitten niin, että saa itse valita riskitason ja maksut sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla jää 6400 euron palkasta 4100 euroa käteen. Olen oikein tyytyväinen. Minulla on varaa ostaa kaikki, mitä haluan, ja silti joka kuukausi palkasta jää tonni tai kaksi laitettavaksi sijoituksiin.
Sinä olet luultavasti järjestössä toimiva ihminen, kun olet noin tyytyväinen. Suojatyöpaikkaloinen.
En ole töissä minkäänlaisessa järjestössä. DI:n papereilla pääsee töihin muuallekin.
Vierailija kirjoitti:
Miten jää noin vähän? Oikeastikkoi? Tienaan 4500€ ja käteen jää 3080€ kk, en maksa kirkollisveroa. Palautuksiakin vähän saa veroista kun oli kotitalousvähennystä jne.
Totta, ap. Mulla meinaan täsmälleen sama brutto ja netto kun sulla. Niin että kun joku vertaa sitä br-palkkaa omaansa, ei se käteen jäävä osa ole kuin satasia enemmän. Ja työmäärä tietty suoraan verrannollinen bruttoon.
Joo mullakin viiden tonnin brutto, ja tuohon palkkaan en tee yhtään ylimääräistä. En ota myöskään lisätöitä tai muita vastuita, mitkä nostaisivat palkkaa. Ei ole sen arvoista. Tasavero olisi reilu.
Tienaan 5700, käteen jää 3500. Eilä palautuksia tule, joten aika linjassa on ap:n ilmoittamat luvut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia en aio kehittyä enää omissa töissä
Sama. Älytöntä huhkia enemmän että voi maksaa veroja enemmän.
Kyllä se viikottainen työaika on työntekijöillä aivan sama.
Ei ole. Minä olen siirtynyt 4 päivän viikkoon, palkka putosi vastaavasti, mutta nettopalkan putoaminen oli paljon vähemmän. Progressiivinen verotus näes.
En ymmärrä miksi ap itkee, kun rahaa jää noin paljon käytettäväksi.
Mulla netto on 3400 euroa vaikka brutto on 5400 euroa. 2 tonnia katoaa veroihin ja veron kaltaisiin maksuihin. Toki tuohon verotukseen vaikuttavat vuokratulot kahdesta asunnosta, jotka ovat bruttona ilman mitään vastikkeita vähän reilu 900 euroa. Verotus on aivan järjettömän kovaa ja sitten se työnnetään vielä kokkareiden ja persujen päätöksillä aidosti rikkaille.
Koulujahan olen joutunut käymään peruskoulun jälkeen 15 vuotta lisää, eli ei tämä palkkakaan ihan tuosta noin vaan ole saavutettu vaan töitä on joutunut tekemään aivan järjettömiä määriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuule kokoomusta kiinnosta sinun palkkaluokan ihmiset. Sun pitäisi tienata vähintään 4 kertaa enemmän ennen kuin ovat sinun asialla. Viiden tonnin palokkalaiset on kokkareille ihan orjaluokkaa.
Kokoomuksen suosio perustuu siihen, että näillä viiden tonnin ihmisillä on hirveä hinku ajatella kuuluvansa johonkin "eliittiin" ja olevansa hirveän paljon hyödyllisempiä kuin parin-kolmen tonnin ihmiset. Todellisuudessa hekin ovat vahvasti saamapuolella ja vajoavat köyhyyteen, jos Suomesta kokkarien unelmamaa tehdään. Kyllä sen kuukausipalkan pitää olla reilusti viisinumeroinen, jotta verojen maksamisen sijaan olisi järkevämpää maksaa kaikki mahdolliset palvelut itse. Ihmiset ovat niin tyhmiä, eivätkä ymmärrä, miten paljon saavat.
Tämä.
Kokoomus on eliittipuolue. Statuskysymys.
Itse jonkinlaisen luokkanousun tehneenä oon ollut huomaavinani hyväosaisten nuorten aikuisten keskuudessa sitä, että he eivät kertakaikkiaan ymmärrä minkälaista vähätuloisten ja huonompiosaisten arki on, eivät ymmärrä miten rankkaa se on ja mitä kaikkia vaikuttimia siellä taustalla on, että miksi ylipäätään ollaan matalatuloisia. Pitävät nuoria jotka eivät lähde eliittialoille opiskelemaan jopa vähän ehkä tyhminä.
Ei heitä (nuoria aikuisia) oikein voi siitä syyttääkään. Ovat koko elämänsä kasvaneet sellaisen kuplan ympäröimänä jossa aisat ovat todella hyvin monella elämän osa-alueella. Ei olla kohdattu syviä ongelmia tai jos on, ollaan yksityisen sairaanhoidonkin piirissä vakuutuksiin ja isän lompakon kanssa. Ja sanon vielä kun täällä kaikki aina luetaan kärjistäen, että eivät kaikki hyväosaiset nuoret, mutta hyvin monet.
Kun siirryin itse lähiölukiosta tekniikkaa opiskelemaan, oli se pieni kulttuurishokki. Siellä puhuttiin kavereiden kesken aivan eri tavalla rahasta, siis aika paljon siitä kuka sijoittaa opintolainansa ja minne.
No vertaapa sitä heihin jotka maksavat 0e.