On tämä Suomen verotus SAIRASTA, koska 5100 euron palkasta jää 3200 euroa käteen. Kivasti viiden tonnin palkka onkin kolmen tonnin palkka...
Ja tuosta verotus vain kiristyy, kun palkka nousee.
Ajatelkaapa miten paljon Suomen kotimarkkinat piristyisi, jos verotus olisi edes tonnin verran kevyempi. Olisi työttömille töitä tarjolla.
Toivo lepää nyt Kokoomuksen harteilla.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Ei sit muuta kuin hommaat sen Kela Goldin ja elät muiden verojen maksulla. 😎👍
Tai pyydät, että esimies laskee palkkaasi, vaikka 1400 € kuussa. 🤔
Problem solved!
Mielummin Kela-Platinum, siinä on rajaton harkinnanvarainen ja takaajana suomen valtio !
Vierailija kirjoitti:
Miten jää noin vähän? Oikeastikkoi? Tienaan 4500€ ja käteen jää 3080€ kk, en maksa kirkollisveroa. Palautuksiakin vähän saa veroista kun oli kotitalousvähennystä jne.
Et maksa kirkollisveroa ja asut kunnassa, jossa matalampi veroprosentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sit muuta kuin hommaat sen Kela Goldin ja elät muiden verojen maksulla. 😎👍
Tai pyydät, että esimies laskee palkkaasi, vaikka 1400 € kuussa. 🤔
Problem solved!
Mielummin Kela-Platinum, siinä on rajaton harkinnanvarainen ja takaajana suomen valtio !
Mutta omaisuutta ei saa olla, vuokra-asunto 😊.
Palkka 5100
Vero 26% 1326
Työeläkemaksu 7,3% 372,30
Työttömyysvakuutusmaksu 0,89% 45,39
Netto 3356,31
Sanotaanko näin, että mieluummin elän tuolla 3356,31 netolla kuin sillä 2000 bruttoa saavan palkalla.
Niin siitä se on. Jos ja kun punikit ovat vallassa ensi kaudella, niin maksat todennäköisesti vielä enemmän. Lisäksi et ole oikuetettu mihinkään etuuksiin, mutta maksettavana on asuntolainaa esimerkiksi. Moni hyvätuloinen on käytännössä köyhä.
"Hyvätuloisten talkoisiin osallistuminen" ei ole muuta kuin tulonsiirtojen kasvattamista elättipuolelle ja joelin sun muiden elämän leppoistamisen mahdollistamista.
Tt-tuessa lainat ei ole menoja. Ei saa omistaa kesämökkiä.
Mulla on n.6.000, käteen jää n.4.200
Miten on noin pieni vero?? Reilu 20% (+10% sivukulut)?? Minulla menee saman verran pienestä eläkkeestäni.
Pakollinen autoetu on kyllä paska. Miehen brutto 8200e mutta veron progression ja autoedun jälkeen käteen 4450e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten jää noin vähän? Oikeastikkoi? Tienaan 4500€ ja käteen jää 3080€ kk, en maksa kirkollisveroa. Palautuksiakin vähän saa veroista kun oli kotitalousvähennystä jne.
Samaa mietin minä. Mulla on palkka joitain kymmeniä senttejä alle 5000 ja käteen jää sama 3200 kuin ap:lla. Toki emme tiedä millainen kunnallisvero ap:n kunnassa on jne.
Jätitte huomioimatta varmaan bonukset ja jotain muuta. Kunnallisverojen ja kirkollisverojen erot selittävät osan. Itsellä 4500eur myös ja silti käteen jää 3240eur. Tosin en saa bonuksia enkä maksa kirkollisveroa, jotka nostaisivat veroprosenttini noihin teidän lukemiin helposti.
AP.lla voi olla myös isot bonukset, jotka selittäisi tuon. Lomarahat eivät testattuani verolaskuria noin suuria eroja selitä.
Vierailija kirjoitti:
Tätä ei ne tajua jotka tienaa 2000 eur ja maksaa 200 eur veroja
Paljonko siitä kahdesta tonnista sitten pitäisi veroja maksaa? 1800 eurolla kuussa ehkä vielä mahdollisesti voi selvitä ilman tukia, jos ei ole paljon lapsia. Olisiko järkevää repiä siitä vielä satasia pois, ja maksaa ne ihmiselle toimeentulotukena takaisin? Jos sinulle jää kolme tonnia kuussa käteen, niin asiasi ovat vielä verrattain erittäinkin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Tällästä se on kun haluamme maksaa kroonisesti- ja vakavasti sairaiden terveydenhuoltokustannukset.
Myös sinä sairastut jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Miten pieni sulla on veroprosentti? Mulla jää suurinpiirtein saman verran käteen ja palkka on vähän yli noin 7000
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te osaa katsoa mitä palkasta menee? Eläkemaksu 7,15 %.
Eläkemaksu vähennetään verotuksessa, se ei siis tule veron päälle vaan kun syötätte verokoneeseen bruttotulot, netossa on mukana niin verot, eläke- ja sairasvakuutusmaksut ja kaikki lakisääteiset vähennyksetkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi pitää ap sun puheet paikkaansa. Ainakin täällä Helsingissä jää 5180 euron tuloista 3722€. Ja kirkkoon kuulun, täällä se on 1%.
Miksei pitäisi paikkansa. Mulla oli aiemmin palkka 6200, josta käteen jäi 3800 - en kuulu kirkkoon. Nyt palkka on 7200, käteen jää 4200. Mitään verotettavia luontoisetuja tai esim ruokailumaksuja, jotka vähentäisivät nettopalkkaa, ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pieni sulla on veroprosentti? Mulla jää suurinpiirtein saman verran käteen ja palkka on vähän yli noin 7000
Asun Helsingissä, ei kirkollisveroa.
Vali vali. Elät sillä rahalla, joka tilillesi tulee, etkä sillä, jonka työnantaja on määritellyt sinulle bruttopalkaksesi.
Jatkuva vinkuna veroista on naurettavaa.
Tämä maa käyttää liikaa rahaa lapsiin ja yh äitien bile-elämään.
Mutta eläkettä saat paljon enemmän kuin vaan 1200€
Työnantajakulut 10 000e. Tämän vuoksi itsekkäät ihmiset ovat alhaisia duunareita
Vierailija kirjoitti:
Tätä ei ne tajua jotka tienaa 2000 eur ja maksaa 200 eur veroja
Teikäläisten jatkuvasta itkusta päätellen olette itse niitä, jotka eivät tajunneet. 🤣🤣
Jos haluat käteen 5100 euroa, hanki työ, josta saat sen verran verojen jälkeen, eikä työ, jossa brutto on 5100 euroa. Jostain syystä sinullekin on verot tulleet yllätyksenä, vaikka oletettavasti olet ollut aikuinen siinä vaiheessa, kun aloit saada tuhansien eurojen palkkaa.
Ettekö te osaa katsoa mitä palkasta menee? Eläkemaksu 7,15 %.