On tämä Suomen verotus SAIRASTA, koska 5100 euron palkasta jää 3200 euroa käteen. Kivasti viiden tonnin palkka onkin kolmen tonnin palkka...
Ja tuosta verotus vain kiristyy, kun palkka nousee.
Ajatelkaapa miten paljon Suomen kotimarkkinat piristyisi, jos verotus olisi edes tonnin verran kevyempi. Olisi työttömille töitä tarjolla.
Toivo lepää nyt Kokoomuksen harteilla.
Kommentit (224)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat 5000 palkkaa ja tehtaat valittaa
Eikun saan saan 3000 käteen. Takana 35 vuoden työura, pitkät työpäivät, iso vastuualue. Tavoitettavuus 24/7 työasioissa. Pohjalta aloitin minäkin kauan sitten, pienellä palkalla.
on kyllä ammatinvalinta kysymys, kyllä tuon summan saa aikalailla helpomminkin, ilman mitään 24/7 tavoitettavuuksia ja vastuita tai pitkiä työpäiviä.
Itse ainakin istuskelen rennosti kotona ja välillä mökillä koodailemassa tuolla samalla palkalla, eikä ketään kiinnosta teenkö oikeasti päivässä sen 8h töitä vai 2h, kunhan työt valmistuvat ja 16 jälkeen on tuha yrittää tavoitella jollei ylitöistä ole sovittu, se työaika alkaa sitten seuraavana päivänä taas 8:00 minkä jälkeen voi työasioista olla yhteyksissä.
Mulla brutto 3780€, netto 2260€. Veropros. 9,5. Kuulun kirkkoon.
Paljonko jää käteen, jos saa 4000€:n palkan päälle 900€:n autoedun?
Vierailija kirjoitti:
Siis brutto 2780€, netto 2260€. Veropros. 9,5. Kuulun kirkkoon.
Vierailija kirjoitti:
riippuu onko se vapaa vai käyttöetu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netto on 2288,22 €, kun vähennetään brutosta ennakonpidätys 9,5%, eläkemaksu 7,3% ja työttömyysvakuutusmaksu 0,89%
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaa
Vierailija kirjoitti:
Tätä ei ne tajua jotka tienaa 2000 eur ja maksaa 200 eur veroja
Tämä ei nyt koske palkkaa, mutta minun työeläke on 2000,34 brutto ja 1630,00 netto. Veroprosentti on 18,5. Jos nyt joku sanoo, että iso työeläke niin sen sai 42 vuoden työuran jälkeen.
Vapaa
Voit laskea vero.fissä
Vero lasketaan 4900 eurosta ja vähennetään 4000 eurosta.
Luulisi tuolla palkkatasolla olevan jo edes googlauskykyä...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netto on 2288,22 €, kun vähennetään brutosta ennakonpidätys 9,5%, eläkemaksu 7,3% ja työttömyysvakuutusmaksu 0,89%
Kyllä. Näiden jälkeen palkasta tilille saapuu 2280€ ja rapiat.
Suomessa uralla eteneminen ei kannata, vaikka palkka nousisi 1000-2000 ei siitä verojen jälkeen jää juuri mitään käteen, työt kuitenkin muuttuu samalla vaativammaksi ja vastuullisemmaksi. Suomalainen verotus kannustaakin lähinnä paikallaan pysymiseen, tai heittäytymään kokonaan tukien varaan.
Vierailija kirjoitti:
Se nyt on kuitenkin kuusi kertaa enmmän kuin mun 540 € palkka.
Lorvikatarin ei tarvitsisi saada edes tuotakaan!!
Siis brutto 2780€, netto 2260€. Veropros. 9,5. Kuulun kirkkoon
Voi paska, noin pieni vero%??
Mun 2200e eläkkeestä menee 19%
Vierailija kirjoitti:
Miten jää noin vähän? Oikeastikkoi? Tienaan 4500€ ja käteen jää 3080€ kk, en maksa kirkollisveroa. Palautuksiakin vähän saa veroista kun oli kotitalousvähennystä jne.
No ei varmana jää..
Palkankorotus ei siten paljon auta, kun 4600 ansaitseva saa 3000 käteen. Ja toki voi monet kommentoida, että pitää riittää, mutta takana pitkä akateeminen kouluttautuminen ja tarkoittaa asiantuntijatehtävissä toimimista.
Vierailija kirjoitti:
Siis brutto 2780€, netto 2260€. Veropros. 9,5. Kuulun kirkkoon
Voi paska, noin pieni vero%??
Mun 2200e eläkkeestä menee 19%
Helsingin veroprosentti.
Eläkkeiden ja muiden sosiaalietuuksien verotus menee oman taulukkonsa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat 5000 palkkaa ja tehtaat valittaa
Eikun saan saan 3000 käteen. Takana 35 vuoden työura, pitkät työpäivät, iso vastuualue. Tavoitettavuus 24/7 työasioissa. Pohjalta aloitin minäkin kauan sitten, pienellä palkalla.
on kyllä ammatinvalinta kysymys, kyllä tuon summan saa aikalailla helpomminkin, ilman mitään 24/7 tavoitettavuuksia ja vastuita tai pitkiä työpäiviä.
Itse ainakin istuskelen rennosti kotona ja välillä mökillä koodailemassa tuolla samalla palkalla, eikä ketään kiinnosta teenkö oikeasti päivässä sen 8h töitä vai 2h, kunhan työt valmistuvat ja 16 jälkeen on tuha yrittää tavoitella jollei ylitöistä ole sovittu, se työaika alkaa sitten seuraavana päivänä taas 8:00 minkä jälkeen voi työasioista olla yhteyksissä.
Se on juurikin ammatinvalintakysymys. Itse teen työtä ihmisten keskellä heitä ohjaten. Tätä duunia pitää tehdä välillä ihan elävien kanssa kasvotusten, eikä sitä voi aina rajata kellonaikoihin. Joustoa on pakko löytyä. Tykkään työstäni silti kovasti - en usko että viihtyisin esim. koodarina, vaikka sulle se on mieleistä hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällästä se on kun haluamme maksaa kroonisesti- ja vakavasti sairaiden terveydenhuoltokustannukset.
Tälläistä se on kun saatanan tunarit äänestää kokoomusta jotka varastavat kansalaisten ja valtion rahat ja kierrättävät ne sen jälkeen omiin taskuihin.
🤣🤣🤣 Vieläkin vähemmän jää ap kaltaisille käteen, kun seuraava hallitus ojentaa almuja siivellä eläjille!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten jää noin vähän? Oikeastikkoi? Tienaan 4500€ ja käteen jää 3080€ kk, en maksa kirkollisveroa. Palautuksiakin vähän saa veroista kun oli kotitalousvähennystä jne.
No ei varmana jää..
Jos hänen kotikuntansa on Helsinki, niin voi.
Miksei ylityöpalkan verotus voisi olla vaikka kiinteä 10%? Nyt kun teet ylitöitä niin verotus kasvaa. Suomessa halutaan lisää työtunteja niin ihmiset tekisivät enemmän ylitöitä jos siitä jäisi enemmän käteen! Kaikki voittaisivat.