Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On tämä Suomen verotus SAIRASTA, koska 5100 euron palkasta jää 3200 euroa käteen. Kivasti viiden tonnin palkka onkin kolmen tonnin palkka...

Vierailija
28.04.2026 |

Ja tuosta verotus vain kiristyy, kun palkka nousee.

Ajatelkaapa miten paljon Suomen kotimarkkinat piristyisi, jos verotus olisi edes tonnin verran kevyempi. Olisi työttömille töitä tarjolla.

Toivo lepää nyt Kokoomuksen harteilla.

Kommentit (910)

Vierailija
901/910 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vali vali. Elät sillä rahalla, joka tilillesi tulee, etkä sillä, jonka työnantaja on määritellyt sinulle bruttopalkaksesi. 

Jatkuva vinkuna veroista on naurettavaa. 

Tänne voisi luoda kahden "kelakortin" malli. Henkilö joka maksaa veroja niin saa yhteiskunnalta palveluja: koulutusta, sairaan hoitoa ja kaikkea sitä mitä verorahoilla maksetaan. Sitten olisi toinen vaihtoehto heille, jotka eivät halua maksaa veroja. He maksaisivat omasta pussista ihan kaiken, niinkuin amerikan malliin. 

Kolmas vaihtoehto heille jotka eivät halua maksaa veroja eikä kuluja itse (työnvieroksujat, kelagoldulkkarit jne)  . Vain minimi elintaso.

Vierailija
902/910 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vali vali. Elät sillä rahalla, joka tilillesi tulee, etkä sillä, jonka työnantaja on määritellyt sinulle bruttopalkaksesi. 

Tänne voisi luoda kahden "kelakortin" malli. Henkilö joka maksaa veroja niin saa yhteiskunnalta palveluja: koulutusta, sairaan hoitoa ja kaikkea sitä mitä verorahoilla maksetaan. Sitten olisi toinen vaihtoehto heille, jotka eivät halua maksaa veroja. He maksaisivat omasta pussista ihan kaiken, niinkuin amerikan malliin. 

Kolmas vaihtoehto heille jotka eivät halua maksaa veroja eikä kuluja itse (työnvieroksujat, kelagoldulkkarit jne)  . Vain minimi elintaso.

Mites sitten lapset🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/910 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi ei-veroja-maksaneet hömppää rahansa ja on eläkeiässä kuitenkin käsi ojossa sos.luukulla. Ja voiko Suomi sitten kärrätä heidät ojaan? Ei voi. Eli saavat rahat JA kaikki hoidot.

Vierailija
904/910 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mielessä olen ap: kanssa samaa mieltä, että palkkakatto voisi olla 4000 ja siitä veroa 25%, niin useampi saisi käteen kolme tonnia ja yhteiskunta pyörisi. Isoja palkkoja ei ansaita, vaan ne junaillaan kabineteissa.

Vierailija
905/910 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä mielessä olen ap: kanssa samaa mieltä, että palkkakatto voisi olla 4000 ja siitä veroa 25%, niin useampi saisi käteen kolme tonnia ja yhteiskunta pyörisi. Isoja palkkoja ei ansaita, vaan ne junaillaan kabineteissa.

Kolmesta tonnista tulisi uusi normaali ja köyhyysraja olisi kaksi tonnia.

Rikkaat siitä yli

Vierailija
906/910 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi ei-veroja-maksaneet hömppää rahansa ja on eläkeiässä kuitenkin käsi ojossa sos.luukulla. Ja voiko Suomi sitten kärrätä heidät ojaan? Ei voi. Eli saavat rahat JA kaikki hoidot.

Ja systeemi kaatuisi kun maksajat valitsisivat tuon "maksan itse" mallin. Hyvinvointiyhteiskunta ei ole vapaa yhteiskunta jossa saat valita mitään, vaan olet pakotettu voimaan "hyvin" tai sitten itket, maksat ja voit "hyvin"

Vierailija
907/910 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidestä tonnista tulisi maksimissaan ottaa verottajalle puolet. Maksimissaan. Nykyinen ottomäärä on sosialismia!

Vierailija
908/910 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nyt on kuitenkin kuusi kertaa enmmän kuin mun 540 € palkka.

Palkka? Vai puhutko ilmaiseksi saamastasi Kelan tuesta? 

Vierailija
909/910 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verosta kitisijöille pitäisi antaa mahdollisuus valita haluavatko he maksaa normaalimäärän veroja vai maksavatko he vähemmän veroja mutta samalla maksavat kaikista verovaroin toimivista palveluista enemmän. Tietenkin he voivat muuttaa myös maahan jossa yleisesti ottaen maksetaan vähemmän veroja. Niissä maissa kaikki muu onkin sitten suhteessa kalliimpaa.

Vierailija
910/910 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaisiko tämä joka ei haluaa maksaa veroja sitten jälkikäteen vaikkapa työntekijöidensä koulutuksen ja peruskoulun ym. valtiolle? Oman koulu-uransa, kaikki kouluruuat jälkikäteen jne jne.

Yhtäkkiä alkaisi tulla myös kelle tahansa ikävä verojen maksua jos oikeasti ei saisi hyötyä vapaamatkustajana mistään infrastruktuurista ja yleisestä järjestyksestä mitä pidetään yllä verovaroin.