Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista) vol 3.1

Vierailija
26.04.2026 |

Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista) vol 3. Keskustelu on poistettu.

 

Mikä tekee tästä aiheesta maailman sensuroidumman?

Kommentit (6484)

Vierailija
6221/6484 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on noitakouluja opettajia mutta ei näy ketään evankelioimassa heitä.  Nimittäin kastamattomat on.  Älä vainoa jo kastettuja !   

Vierailija
6222/6484 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLÄ VAINOA KASTETTUJA COMPRENDO ? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6223/6484 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä jakso, paljon tietoa vanhoillislestadiolaisuudesta. Haastateltava tietää paljon asiasta, ja kertoo avoimesti. Harvoin nämä asiat yhdistyvät, joten yleensä asioista vain vaietaan. 

Vierailija
6224/6484 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammaiset hei Jeesuksen ihmisenä olemisesta on kulunut jo 2026 vuotta .  Ei kannata sekoilla .  

Vierailija
6225/6484 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä jakso, paljon tietoa vanhoillislestadiolaisuudesta. Haastateltava tietää paljon asiasta, ja kertoo avoimesti. Harvoin nämä asiat yhdistyvät, joten yleensä asioista vain vaietaan. 

Sama jankuttaja tuuttaa tätä koko päivän ja yrittää saada reaktioita. 

Vierailija
6226/6484 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä jakso, paljon tietoa vanhoillislestadiolaisuudesta. Haastateltava tietää paljon asiasta, ja kertoo avoimesti. Harvoin nämä asiat yhdistyvät, joten yleensä asioista vain vaietaan. 

Sama jankuttaja tuuttaa tätä koko päivän ja yrittää saada reaktioita. 

Niin, tämä on keskustelupalsta, eli kuuluu vähän niin kuin asiaan. Mitä sinä haluat sanoa asiasta? Ehkäisykielto? Hoitokokoukset? Puhujien valta ja hyväksikäyttö? Televisiokielto? Pedofilia? Lasten aivopesu, manipulointi ja yhteen muottiin pakottaminen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6227/6484 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä jakso, paljon tietoa vanhoillislestadiolaisuudesta. Haastateltava tietää paljon asiasta, ja kertoo avoimesti. Harvoin nämä asiat yhdistyvät, joten yleensä asioista vain vaietaan. 

Sama jankuttaja tuuttaa tätä koko päivän ja yrittää saada reaktioita. 

Niin, tämä on keskustelupalsta, eli kuuluu vähän niin kuin asiaan. Mitä sinä haluat sanoa asiasta? Ehkäisykielto? Hoitokokoukset? Puhujien valta ja hyväksikäyttö? Televisiokielto? Pedofilia? Lasten aivopesu, manipulointi ja yhteen muottiin pakottaminen? 

Linkin spämmäämisen ilman mitään omaa kommenttia ei ole keskustelua. 

Vierailija
6228/6484 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä jakso, paljon tietoa vanhoillislestadiolaisuudesta. Haastateltava tietää paljon asiasta, ja kertoo avoimesti. Harvoin nämä asiat yhdistyvät, joten yleensä asioista vain vaietaan. 

Sama jankuttaja tuuttaa tätä koko päivän ja yrittää saada reaktioita. 

Niin, tämä on keskustelupalsta, eli kuuluu vähän niin kuin asiaan. Mitä sinä haluat sanoa asiasta? Ehkäisykielto? Hoitokokoukset? Puhujien valta ja hyväksikäyttö? Televisiokielto? Pedofilia? Lasten aivopesu, manipulointi ja yhteen muottiin pakottaminen? 

Linkin spämmäämisen ilman mitään omaa kommenttia ei ole keskustelua. 

Kommentteja on kyllä ollut useitakin, mutta kuten tiedät, niin palstalta poistatetaan kaikki vl: kannalta epämukavat faktat.

Eli ne on poistettu, mutta tuossa edellisessä muutamia aiheita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6229/6484 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä jakso, paljon tietoa vanhoillislestadiolaisuudesta. Haastateltava tietää paljon asiasta, ja kertoo avoimesti. Harvoin nämä asiat yhdistyvät, joten yleensä asioista vain vaietaan. 

Sama jankuttaja tuuttaa tätä koko päivän ja yrittää saada reaktioita. 

Niin, tämä on keskustelupalsta, eli kuuluu vähän niin kuin asiaan. Mitä sinä haluat sanoa asiasta? Ehkäisykielto? Hoitokokoukset? Puhujien valta ja hyväksikäyttö? Televisiokielto? Pedofilia? Lasten aivopesu, manipulointi ja yhteen muottiin pakottaminen? 

Linkin spämmäämisen ilman mitään omaa kommenttia ei ole keskustelua. 

Kommentteja on kyllä ollut useitakin, mutta kuten tiedät, niin palstalta poistatetaan kaikki vl: kannalta epämukavat faktat.

Eli ne on poistettu, mutta tuossa edellisessä muutamia aiheita. 

Ei edelleenkään ole keskustelua ilmoittaa aiheita, mistä haluaa muiden keskustelevan. Keskustelua on se, että esittää aiheesta jotain omia näkemyksiä. 

Vierailija
6230/6484 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä suviksia kaikille sinne meneville! 

Kyllä ihmettelen mitä tämä on voinut saada alapeukkuja. Mitä pahaa on toivoa että jossain tapahtumassa on kaikilla kivaa? Vau toivotaanko alapeukuilla huonoja suviseuroja? En voi käsittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6231/6484 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunta kuuluu naisille myös ja naisten urheilu kuin jumppa ja RYTMINEN liikunta kuin musiikki .  

Höpöhöpö. Nainen voi harrastaa mitä liikuntaa tahansa.

Vierailija
6232/6484 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikunta kuuluu naisille myös ja naisten urheilu kuin jumppa ja RYTMINEN liikunta kuin musiikki .  

Höpöhöpö. Nainen voi harrastaa mitä liikuntaa tahansa.

Kaikenlainen tanssiminen, varsinkin rytmikkään musiikin tahtiin tai kehoa korostavassa muodossa, on perinteisesti tulkittu syntiseksi. Tämän vuoksi esimerkiksi koulujen vanhoillislestadiolaisten tyttöjen vanhojen tansseihin osallistuminen on kielletty.

Kilpailuhenkistä urheilua ja huippu-urheilua saatetaan välttää tai pitää epäsopivana, koska se voi johtaa maalliseen kunnianhimoon, sunnuntaiseurakäyntien laiminlyöntiin ja liialliseen kehon paljastamiseen tai korostamiseen. Liikuntamuotoja, joissa käytetään liian paljastavia tai tiukkoja vaatteita, pidetään epäsäädyllisinä. Yhteisössä arvostetaan kainoutta ja naisellista roolia. Liikuntatapahtumat, joihin liittyy alkoholin käyttöä, tanssia tai muuta "maallista" viihdettä, ovat kiellettyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6233/6484 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä suviksia kaikille sinne meneville! 

Kyllä ihmettelen mitä tämä on voinut saada alapeukkuja. Mitä pahaa on toivoa että jossain tapahtumassa on kaikilla kivaa? Vau toivotaanko alapeukuilla huonoja suviseuroja? En voi käsittää.

Nimenomaan näin. Jotkut kai oksentqvat omaa pahaa oloaan vain noihin peukutuksiin. Menisivät sinne suviksiin, niin voisi olo parantua. 

Vierailija
6234/6484 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asuu naapurissa vl-perhe. Heillä yhdeksän lasta, kaikki aina kohteliaita ja siistejä. Vanhemmat ovat mukavia ja aina auttamassa, jos jotakin tarvitsee. En ymmärrä, miksi heikäläisiä niin paljon pilkataan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6235/6484 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin alusta puoltuntisen ja täytyy sanoa, että olen vl-perheen kasvattina järkyttynyt. Luojalle kiitos en kasvanut vl-voittoisella paikkakunnalla, jos ongelmat on noin pahoja. Kyllä mun tuntemat vl-perheet on aika normaaleja kaikin tavoin, vaikka tietysti näkyy tapakulttuuriin liittyvät jutut. 

Vierailija
6236/6484 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin alusta puoltuntisen ja täytyy sanoa, että olen vl-perheen kasvattina järkyttynyt. Luojalle kiitos en kasvanut vl-voittoisella paikkakunnalla, jos ongelmat on noin pahoja. Kyllä mun tuntemat vl-perheet on aika normaaleja kaikin tavoin, vaikka tietysti näkyy tapakulttuuriin liittyvät jutut. 

Mitä tarkoitat tapakulttuuriin kuuluvilla jutuilla?

Vierailija
6237/6484 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku lyhyesti referoida, mistä ongelmista nyt puhutaan ja mitä. Siis ihan omin sanoin edes muutamalla lauseella.

Vierailija
6238/6484 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku lyhyesti referoida, mistä ongelmista nyt puhutaan ja mitä. Siis ihan omin sanoin edes muutamalla lauseella.

Ei, hän haluaa videolleen katsojakertoja. Ei suostu, on yritetty

Vierailija
6239/6484 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viekö teistä normaali täysjärkinen aikuinen 16v lapsensa sossujen juttusille, koska tämä on ottanut korvakorut? 

Vierailija
6240/6484 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin tänään 4 tuntia kesäseuraradiota automatkalla. Joukossa oli mukavia virsiä ja siionin lauluja sekä hyviäkin keskusteluita, mutta kaikista ohjelmaosioista en teologisesti perustanut. Eräs puhuja esimerkiksi totesi pelastuksesta, että Jumala olisi jo etukäteen päättänyt, kenelle antaa "osallisuuden armosta" ja kenelle ei. Eli joillakin ei olisi edes mahdollisuutta pelastua. Aivan kestämätön ajatus teologisesti. Kyllä jokainen ihminen on osallinen Jumalan armosta, mutta evankeliumista kuulevista on itsestään kiinni, heräävätkö kuulemaan sitä ja ottamaan sanan vastaan. Mutta todellakaan ei ole tuollaista armottomuutta, että Jumala loisi ihmisiä jo lähtökohtaisesti kadotukseen joutuviksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän