Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista) vol 3.1
Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista) vol 3. Keskustelu on poistettu.
Mikä tekee tästä aiheesta maailman sensuroidumman?
Kommentit (6484)
ÄLÄ VAINOA KASTETTUJA COMPRENDO ?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä jakso, paljon tietoa vanhoillislestadiolaisuudesta. Haastateltava tietää paljon asiasta, ja kertoo avoimesti. Harvoin nämä asiat yhdistyvät, joten yleensä asioista vain vaietaan.
Vammaiset hei Jeesuksen ihmisenä olemisesta on kulunut jo 2026 vuotta . Ei kannata sekoilla .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä jakso, paljon tietoa vanhoillislestadiolaisuudesta. Haastateltava tietää paljon asiasta, ja kertoo avoimesti. Harvoin nämä asiat yhdistyvät, joten yleensä asioista vain vaietaan.
Sama jankuttaja tuuttaa tätä koko päivän ja yrittää saada reaktioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä jakso, paljon tietoa vanhoillislestadiolaisuudesta. Haastateltava tietää paljon asiasta, ja kertoo avoimesti. Harvoin nämä asiat yhdistyvät, joten yleensä asioista vain vaietaan.
Sama jankuttaja tuuttaa tätä koko päivän ja yrittää saada reaktioita.
Niin, tämä on keskustelupalsta, eli kuuluu vähän niin kuin asiaan. Mitä sinä haluat sanoa asiasta? Ehkäisykielto? Hoitokokoukset? Puhujien valta ja hyväksikäyttö? Televisiokielto? Pedofilia? Lasten aivopesu, manipulointi ja yhteen muottiin pakottaminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä jakso, paljon tietoa vanhoillislestadiolaisuudesta. Haastateltava tietää paljon asiasta, ja kertoo avoimesti. Harvoin nämä asiat yhdistyvät, joten yleensä asioista vain vaietaan.
Sama jankuttaja tuuttaa tätä koko päivän ja yrittää saada reaktioita.
Niin, tämä on keskustelupalsta, eli kuuluu vähän niin kuin asiaan. Mitä sinä haluat sanoa asiasta? Ehkäisykielto? Hoitokokoukset? Puhujien valta ja hyväksikäyttö? Televisiokielto? Pedofilia? Lasten aivopesu, manipulointi ja yhteen muottiin pakottaminen?
Linkin spämmäämisen ilman mitään omaa kommenttia ei ole keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä jakso, paljon tietoa vanhoillislestadiolaisuudesta. Haastateltava tietää paljon asiasta, ja kertoo avoimesti. Harvoin nämä asiat yhdistyvät, joten yleensä asioista vain vaietaan.
Sama jankuttaja tuuttaa tätä koko päivän ja yrittää saada reaktioita.
Niin, tämä on keskustelupalsta, eli kuuluu vähän niin kuin asiaan. Mitä sinä haluat sanoa asiasta? Ehkäisykielto? Hoitokokoukset? Puhujien valta ja hyväksikäyttö? Televisiokielto? Pedofilia? Lasten aivopesu, manipulointi ja yhteen muottiin pakottaminen?
Linkin spämmäämisen ilman mitään omaa kommenttia ei ole keskustelua.
Kommentteja on kyllä ollut useitakin, mutta kuten tiedät, niin palstalta poistatetaan kaikki vl: kannalta epämukavat faktat.
Eli ne on poistettu, mutta tuossa edellisessä muutamia aiheita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä jakso, paljon tietoa vanhoillislestadiolaisuudesta. Haastateltava tietää paljon asiasta, ja kertoo avoimesti. Harvoin nämä asiat yhdistyvät, joten yleensä asioista vain vaietaan.
Sama jankuttaja tuuttaa tätä koko päivän ja yrittää saada reaktioita.
Niin, tämä on keskustelupalsta, eli kuuluu vähän niin kuin asiaan. Mitä sinä haluat sanoa asiasta? Ehkäisykielto? Hoitokokoukset? Puhujien valta ja hyväksikäyttö? Televisiokielto? Pedofilia? Lasten aivopesu, manipulointi ja yhteen muottiin pakottaminen?
Linkin spämmäämisen ilman mitään omaa kommenttia ei ole keskustelua.
Kommentteja on kyllä ollut useitakin, mutta kuten tiedät, niin palstalta poistatetaan kaikki vl: kannalta epämukavat faktat.
Eli ne on poistettu, mutta tuossa edellisessä muutamia aiheita.
Ei edelleenkään ole keskustelua ilmoittaa aiheita, mistä haluaa muiden keskustelevan. Keskustelua on se, että esittää aiheesta jotain omia näkemyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Hyviä suviksia kaikille sinne meneville!
Kyllä ihmettelen mitä tämä on voinut saada alapeukkuja. Mitä pahaa on toivoa että jossain tapahtumassa on kaikilla kivaa? Vau toivotaanko alapeukuilla huonoja suviseuroja? En voi käsittää.
Vierailija kirjoitti:
Liikunta kuuluu naisille myös ja naisten urheilu kuin jumppa ja RYTMINEN liikunta kuin musiikki .
Höpöhöpö. Nainen voi harrastaa mitä liikuntaa tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikunta kuuluu naisille myös ja naisten urheilu kuin jumppa ja RYTMINEN liikunta kuin musiikki .
Höpöhöpö. Nainen voi harrastaa mitä liikuntaa tahansa.
Kaikenlainen tanssiminen, varsinkin rytmikkään musiikin tahtiin tai kehoa korostavassa muodossa, on perinteisesti tulkittu syntiseksi. Tämän vuoksi esimerkiksi koulujen vanhoillislestadiolaisten tyttöjen vanhojen tansseihin osallistuminen on kielletty.
Kilpailuhenkistä urheilua ja huippu-urheilua saatetaan välttää tai pitää epäsopivana, koska se voi johtaa maalliseen kunnianhimoon, sunnuntaiseurakäyntien laiminlyöntiin ja liialliseen kehon paljastamiseen tai korostamiseen. Liikuntamuotoja, joissa käytetään liian paljastavia tai tiukkoja vaatteita, pidetään epäsäädyllisinä. Yhteisössä arvostetaan kainoutta ja naisellista roolia. Liikuntatapahtumat, joihin liittyy alkoholin käyttöä, tanssia tai muuta "maallista" viihdettä, ovat kiellettyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä suviksia kaikille sinne meneville!
Kyllä ihmettelen mitä tämä on voinut saada alapeukkuja. Mitä pahaa on toivoa että jossain tapahtumassa on kaikilla kivaa? Vau toivotaanko alapeukuilla huonoja suviseuroja? En voi käsittää.
Nimenomaan näin. Jotkut kai oksentqvat omaa pahaa oloaan vain noihin peukutuksiin. Menisivät sinne suviksiin, niin voisi olo parantua.
Meillä asuu naapurissa vl-perhe. Heillä yhdeksän lasta, kaikki aina kohteliaita ja siistejä. Vanhemmat ovat mukavia ja aina auttamassa, jos jotakin tarvitsee. En ymmärrä, miksi heikäläisiä niin paljon pilkataan.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin alusta puoltuntisen ja täytyy sanoa, että olen vl-perheen kasvattina järkyttynyt. Luojalle kiitos en kasvanut vl-voittoisella paikkakunnalla, jos ongelmat on noin pahoja. Kyllä mun tuntemat vl-perheet on aika normaaleja kaikin tavoin, vaikka tietysti näkyy tapakulttuuriin liittyvät jutut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin alusta puoltuntisen ja täytyy sanoa, että olen vl-perheen kasvattina järkyttynyt. Luojalle kiitos en kasvanut vl-voittoisella paikkakunnalla, jos ongelmat on noin pahoja. Kyllä mun tuntemat vl-perheet on aika normaaleja kaikin tavoin, vaikka tietysti näkyy tapakulttuuriin liittyvät jutut.
Mitä tarkoitat tapakulttuuriin kuuluvilla jutuilla?
Voisiko joku lyhyesti referoida, mistä ongelmista nyt puhutaan ja mitä. Siis ihan omin sanoin edes muutamalla lauseella.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku lyhyesti referoida, mistä ongelmista nyt puhutaan ja mitä. Siis ihan omin sanoin edes muutamalla lauseella.
Ei, hän haluaa videolleen katsojakertoja. Ei suostu, on yritetty
Viekö teistä normaali täysjärkinen aikuinen 16v lapsensa sossujen juttusille, koska tämä on ottanut korvakorut?
Kuuntelin tänään 4 tuntia kesäseuraradiota automatkalla. Joukossa oli mukavia virsiä ja siionin lauluja sekä hyviäkin keskusteluita, mutta kaikista ohjelmaosioista en teologisesti perustanut. Eräs puhuja esimerkiksi totesi pelastuksesta, että Jumala olisi jo etukäteen päättänyt, kenelle antaa "osallisuuden armosta" ja kenelle ei. Eli joillakin ei olisi edes mahdollisuutta pelastua. Aivan kestämätön ajatus teologisesti. Kyllä jokainen ihminen on osallinen Jumalan armosta, mutta evankeliumista kuulevista on itsestään kiinni, heräävätkö kuulemaan sitä ja ottamaan sanan vastaan. Mutta todellakaan ei ole tuollaista armottomuutta, että Jumala loisi ihmisiä jo lähtökohtaisesti kadotukseen joutuviksi.
Nykyään on noitakouluja opettajia mutta ei näy ketään evankelioimassa heitä. Nimittäin kastamattomat on. Älä vainoa jo kastettuja !