Miksi joku hakee turvaa ensisijassa valtiolta eikä omalta perheeltä tai suvulta, kun on hätä?
Jos on vaikka taloudellista hätää. Miksi se apu halutaan valtiolta eikä omalta perheeltä ja suvulta, mistä normaalisti ihmiset hakee turvaa. Miksi esim. aviopuoliso ei vain maksa enemmän yhteisistä kuluista, jos toinen on työtön tai sairas? Tai lapset asu vanhemmilla kunnes oikeasti pärjäävät omillaan.
Kommentit (82)
Koska koko suku jo monessa polvessa on yhteiskunnan almujen suurkuluttaja.
Vierailija kirjoitti:
Koska koko suku jo monessa polvessa on yhteiskunnan almujen suurkuluttaja.
Reppanasuvut ovat sitten oma lukunsa. On varmaan pantu siskoja jo useammassa sukupolvessa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi soitetaan poliisille eikä omalle klaanille kun joutuu rikoksen uhriksi? Siinäpä pulma.
Onko työttömyys rikos? Silloinhan työttömät kuuluisi vankilaan.
Koska Suomessa on jokaisella kansalaisella oikeus toimeentuloon riippumatta läheisten tulotasosta. Ja hyvä niin.
Ps. Avioliitossa on elatusvelvollisuus
Jos minulla ei ole joku asia täysin hyvin, otan silloin sekä yhteiskunnalta että lapsiltani. Miksi pitäisi valita, kun voi saada kaiken?
T. Boomeri
Vierailija kirjoitti:
Koska Suomessa on jokaisella kansalaisella oikeus toimeentuloon riippumatta läheisten tulotasosta. Ja hyvä niin.
Eli et auttaisi aikuista lastasi tai omaa puolisoasi?
Mun puolesta voidaan lopettaa kaikki verojen maksu ja jokainen tulkoon toimeen niinkuin parhaaksi katsoo.
No eipä ole sitä perhettä eikä sukua. Johtuu varmaan siitä.
Suomessa on sosialistinen järjestelmä. Monet ajattelee, että valtio on sama, kuin isä/äiti joka huolehtii pyyteettömästi koko ajan sinusta. Sinun ei tarvitse itse tehtä mitään, muut maksavat veroa ja sinä voit miettiä kotosalla, mitä haluaisit ehkä tehdä. Kaikki meni ihan hyvin siihen saakka, kunnes otettiin ulkopuolisia tähän systeemiin.
No yleensähän se johtuu siitä, että perhettä ei ole tai se ei ole auttamiskykyistä. Minä esimerkiksi olen elättänyt kolmea lähipiirin jäsentä viimeiset 10 vuotta, ja kun minulle itselleni joskus tulee avun tarve, me kaikki neljä olemme sitten ilman auttamiskykyisiä läheisiä.
Joskus ja ihan liian usein se johtuu myös siitä, että se lähipiiri on syy avun tarpeeseen. On siis perheväkivaltaa ja taloudellista hyväksikäyttöä tai kontrollointia tai laiminlyöntiö. Valtion suojelus on todella tarpeen, sillä se lähiyhteisö voi olla juuri se, miltä suojelua tarvitaan.
Siellä tarvitaan enemmän apua. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole sitä perhettä eikä sukua. Johtuu varmaan siitä.
No sitten pitäisi saada edes joku tykkäämään sinusta ja koittaa muodostaa oma sosiaalinen piiri. Ei sen tarvitse olla mitään verisukulaisia, vaan ihan ihan itselle sopivia kivoja tyyppejä.
Varmaankin sen takia kuin suvulta pyytäminen on häpeä mutta valtiolta rahan saaminen katsotaan oikeudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et auttaisi aikuista lastasi tai omaa puolisoasi?
Ensisijaisesti ohjaan lapsiani hakemaan tukia. Miksi ihmeessä heidän pitäisi jättää ne hakematta, kun tukisysteemit on tähän valtioon rakennettu?
Omaa aviopuolisoa olisi "pakko" auttaa, juurihan tuossa jo kerroin.
Tässä kannattaa ottaa esimerkkiä maahanmuuttajista jotka elävät usein suurissa perheissä, eri sukupolvet yhdessä, vanhempia ihmisiä arvostaen ja heistä huolehtien.
Suomalaiset miehet ei halua elättää omia lapsiaan ja vaimojaan ja naisvaltaisilla aloilla on huonommat palkat joten naiset eivät pysty kovin paljon auttamaan pienistä palkoistaan. Miesten ahneus on yksi syy tässä takana. Taitaa nyky naisten elämä olla sitä,että nainen kasvattaa lapset, synnyttää, ja myös elättää ne lapset pienillä resursseilla samalla kun miehillä on kaikkea, on moottoripyörää, autoa, kahta autoa, helikopteria, venettä, aina vaan isompaa ja uudempaa taulutelkkaria samalla kun se on perheen pienituloinen nainen ja äiti joka antaa viikkorahaa lapsille, ostaa vaatteet jne.
Koska useimmat meistä eivät halua elää kuten romani tai lähi-idän yhteisöissä. Siihenhän tuo aapeen peräämä riippuvaisuus perheestä/suvusta ilman yhteiskunnan tukea nopeahkostikin johtaa.
Miksi soitetaan poliisille eikä omalle klaanille kun joutuu rikoksen uhriksi? Siinäpä pulma.