Yle: Hallitus loi uuden tuen hyvätuloisille: Rahallinen tuki siivoojan hankkimiseen
Pääasia että piikayhteiskunta palautetaan. Tukiin on varaa kun tuettava on rikas.
Kommentit (313)
Vierailija kirjoitti:
Näitä alituisia ruikutusketjuja kun lukee, on tullut erittäin hyvin selväksi miksi samat henkilöt pysyy vuodesta toiseen työttömänä ja köyhänä. Kaikki on aivan mahdotonta, mikään ei onnistu, ongelmanratkaisukyky nolla tai alle. Tekosyitä jaksetaan kyllä luetella loputtomiin. Ei ihme ettette kelpaa yhdellekään työnantajalle.
Kaupungin ei tarvitse enää hommata päiväkodin siivojalle toimistotöitä, jos selkä on kipeä. Saa irtisanoa mikä oli hyvä uudistus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu minulla käy siivooja viikottain, maksan sen 600 e työttömyystuesta. Kaikille tuo alennus on!
Työttömänä sinulla on aikaa siivota itsekin, laiskuri.
Mullakin olis aikaa, en kylläkään ole työtön, mutta en kertakaikkiaan viitsi tehdä asioita joista en pidä. Miksi tekisin? Koska "kuuluu"? Koska sinä määräät? V*tut. Teen mielummin jotain kivaa sillä aikaa.
Jatkossa ei myöskään yt-neuvotteluissa ole pakko katsoa löytyisikö sulle muuta työtä työpaikalta, saa irtisanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuka vidun köyhä muka palkkaa siivoojaa oli tuki tai ei. Köyhä siivoaa itse kämppänsä ja rikkailla on hovipalvelijat.
Pienituloisetkin tarvivat joskus putkimiestä, katon paikkaajaa, kiukaan asentajaa, jne.
Kyllä tämä on aivan kaikille. Minä vastikään ostin uuden pyykkikoneen kun vanha hajosi. Sen asennuksen voin vähentää, kone on minulle liian painava siirrellä ja asentaa.
Ei vuokra-asunnossa tarvitse.
Suomessa asuu miljoona ihmistä vuokralla.
Ja myös miljoonia omissa asunnoissa.
Vierailija kirjoitti:
SaksikäsiPetturi : Tärkeintä on että Suomen Köyhiltä Leikataan.
Tässähän juuri yritetään niille köyhille saada enemmän töitä. Miksi ei kelpaa?
Kotitalousvähennyshän ei sen työn hankkijan tiliä paisuta, vaan se on ennemminkin kohdistettua verorahojen käyttöä. Sen kotona työtä teettävän verorahoja maksetaan suoraan sille työn tekijälle tai sille yritykselle jolta se palvelu ostetaan, ilman että kierrätetään valtion kassan kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä tullut harvinaisen selväksi ettei keskimääräinen köyhä ymmärrä mistään mitään. Tällä juuri kannustetaan ostamaan palveluita yrityksiltä. Se mahdollistaa lisää töitä. Ei hyvä ihme miten typerää sakkia ettei sitäkään vähää kykene hahmottamaan. Ainoa mihin kapasiteetti riittää on hyvätuloisten kadehtiminen. Viis siitä saadaanko työpaikkoja, kunhan ei hyvätuloinen sitten vaan hyödy euroakaan, niin!!!
Ihmiset ostaa nykyään pelkkää ruokaa.
Kotitalousvähennyksen nosto kannustaa ostamaan niitä palveluita ruoan lisäksi.
Miksi täällä höyrytään niin paljon jostain siivoamisesta ja rikkaista. Kun katselee omakotialueita, ei siellä ole etupäässä luksustaloja vaan ihan tavallisia omakotitaloja jossa asuu ihan tavallisia ihmisiä. Rakennukset tarvitsevat huoltoa ja korjauksia. Näitä töitä varten tarvitaan ammattitaitoisia henkilöitä suorittamaan työt. Tämä on reitti, mitä kautta pienyrittäjät työllistyvät. Korvausta saa siis työn osuudesta ei koko laskusta. Työn tilaaja maksaa muun osuuden. Jos kotitalousvähennystä haluatte, palkatkaa työntekijä, ei ole sitten paha mieli kun saa itsekin. Ly-tunnus on yrityksellä oltava eli pimeitä töitä ei voi vähentää. Jos ei ole tarvetta korjauksiin voi olla vain hyvillään, kun rahaa säästyy.
Köyhän köyhää ajattelua taas otsikko.
Tuohan tuo siivoojille lisää töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuka vidun köyhä muka palkkaa siivoojaa oli tuki tai ei. Köyhä siivoaa itse kämppänsä ja rikkailla on hovipalvelijat.
Pienituloisetkin tarvivat joskus putkimiestä, katon paikkaajaa, kiukaan asentajaa, jne.
Kyllä tämä on aivan kaikille. Minä vastikään ostin uuden pyykkikoneen kun vanha hajosi. Sen asennuksen voin vähentää, kone on minulle liian painava siirrellä ja asentaa.
Kyllä vuokralainenkin pyykkikoneen joutuu asennuttamaan jos kone ei ole vuokranantajan puolesta. Sen asentamisen kulut voi vähentää veroissa.
Vierailija kirjoitti:
Voisin ottaa hommiin jonkun nakusiivoojan. Mistä sellaista vois kysellä?
Laita lehteen ilmoitus, että palkkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun palkka on noin 22e/h ja meillä käyvä siivooja ottaa 43e/h. Sis. Alv.
Että ei hän minua köyhempi piika ole. Työllistää ja elättää itsensä kulujen jälkeenkin.Ei tuo palkka siivoojalle mene vaan yrityksen omistajalle.
Hän ihan omistaa oman toiminimensä
Siitä jää hänelle palkkaa ehkä noin 15€/h kun maksaa eläkemaksut ja muut kulut. Siitä vielä tulovero.
Mutta hienoa että työllistät, ilman töitä tämäkin henkilö olisi kortistossa. Parempi siivota kuin olla työtön.
Aika kovat kulut ajattelit, eikä minulle jää käteen sen enempää. Silti minä käyn töissä ja siivooja käy töissä. Molemmat on tyytyväisiä.
kilsat hän veloittaa erikseen ja täällä syrjäseuduilla ihmisillä on joka tapauksessa autot kun julkista ei oikein ole.
Töitä hänellä tuskin olisi ellei toiminimeä.
Pointti nyt oli kotitalousvähennyksen järki tavallisille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Köyhän köyhää ajattelua taas otsikko.
Tuohan tuo siivoojille lisää töitä.
Kiva kun kokoomuslaiset on tyytyväisiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja myös miljoonia omissa asunnoissa.
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataatuhatta.
Vierailija kirjoitti:
Jatkossa ei myöskään yt-neuvotteluissa ole pakko katsoa löytyisikö sulle muuta työtä työpaikalta, saa irtisanoa.
Erinomainen uudistus. On kansantaloudelle suuri etu, että töihin palkataan pätevin tekijä, eikä sellaista jolle nyt vain pitää jotain hommia keksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vuokralainenkin pyykkikoneen joutuu asennuttamaan jos kone ei ole vuokranantajan puolesta. Sen asentamisen kulut voi vähentää veroissa.
Asennus maksaa 80 euroa.
Mielummin olisin pitänyt ansiosidonnaisen ennallaan.
"Syntyvyys vähenee. Naisille suunnitellaan armeijan käymistä pakolliseksi."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala siivoojaksi äläkä märise.
Ääliö, ei siivoojissa ole vika vaan siinä että nämä
jättipalkkaiset eivät halua maksaa näille työstä vaan raha pitää ottaa verovaroista.
Sehän lisää työllisyyttä, kun siivoojilla ym. kotitaloustyöntekijöillä on työtä. Sehän on kaikkien etu, kun verotulot samalla kasvavat.
Ihme marinaa. Säälittävää ja kieroa yrittää kääntää tämäkin rikkaiden eduksi.
"Syntyvyys vähenee. Peruskouluista loppuu puolet lähivuosina."
Typerien päätösten ketju saa jatkoa
Siitä jää hänelle palkkaa ehkä noin 15€/h kun maksaa eläkemaksut ja muut kulut. Siitä vielä tulovero.
Mutta hienoa että työllistät, ilman töitä tämäkin henkilö olisi kortistossa. Parempi siivota kuin olla työtön.