Miten pääsen omalle mökilleni, kun ei ole ajokorttia?
Menetin rakkaan vakiokuljettajani äskettäin ja nyt pitäisi päästä mökille. Olin sopinut erään luotettavan sukulaisen kanssa, että hän kuskaa minut sinne, kun ja jos käy näin päin kuin nyt sitten kävikin, mutta kun hän ehähti kuolla aiemmin talvella myös. Minulla ei ole ketään sellaista, joka kuljettaisi minut omalle mökilleni nyt. Onko järkeviä ja edullisia ehdotuksia?
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi mielestäsi edullista?
lifti
Ei takseja missään korvessa ole.
Auto lähteekin, mutta sanotaanko "ei jää mitään" , vanhaa vuosimallia.
Vierailija kirjoitti:
Olen liian iäkäs autokouluun. Auto kylläkin olisi käytössäni. Julkisilla ei pääse perille asti. Mökkiä en voi myydä, koska se ei ole yksin omaan minun.
Myy osuutesi muille.
Juma/ bussi ja sen jälkeen jatkat pyörällä.
Bussi ja sitten taksi? Kylällä taksia? Entä suku.
Siis meren päällä pyörällä polkien kylmälaukut ymt. mukana saareen?
Vierailija kirjoitti:
Aja ajokortti.
Ja sitte pitäis ostaa auto, sekin raha tuottaisi sijoitettuna, autossa sijoituksen arvo vaan alenee. Pitää maksaa sen vakuutukset ja käyttömaksut ja huollot. Parkkiruudustakin menee maksu. Aika monta mökkireissua heittää taksilla sillä rahalla mitä omaan autoon kuluu.
Vierailija kirjoitti:
Siis meren päällä pyörällä polkien kylmälaukut ymt. mukana saareen?
no aattele, kun ne ennen meni autolla saareen! Mahtaa olla aikamoinen auto, ehkä se on amfibioauto!
Miksi vaivaisit muita omilla menoillasi? Ajokouluun ja heti.
Vierailija kirjoitti:
Olen liian iäkäs autokouluun. Auto kylläkin olisi käytössäni. Julkisilla ei pääse perille asti. Mökkiä en voi myydä, koska se ei ole yksin omaan minun.
Kenen se auto on?
julkisilla niin lähelle kuin pystyy. ja sieltä ihan vaan taksi loppumatkan. pikku paikan taksista tulee usein tuttu kaveri, että voi tilata valmiiksi klo ajan mukaan bussille tai junalle. ja lähtö kotiinpäin tilaus hyvissä ajoin toisinpäin.
Voin viedä sinut ap, jään samalla vähän mökkeilemään kun ei ole omaa mökkiä. Eikä ole töitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Mökkini sijaitsee omalla pikkusaarella, ei ole muita mökkejä lähitienoolla.
Ihan takuulla on. Suomi on täynnä mökkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkä matka? Kuinka lähelle pääsee bussilla?
Niin, bussilla niin lähelle kuin pääsee ja taksilla loppumatka, taksinhan voi tilata valmiiksi bussipysäkille odottamaan. Paluumatka kotiin tietysti samalla tavalla, tilaa taksin hakemaan mökiltä ja kuskaamaan lähimmälle bussipysäkille. Oletan, että bussipysäkki ei ole mökilläsi kävelyetäisyyden päässä.
Toimiiko taksit maalla tosiaan noin? Itsellänikin on osaomistusmökki eikä tielikennekelpoista autoa tällä hetkellä. Bussipysäkiltä on mökille alle kymmenen kilometriä, mutta eihän sielläpäin mitään taksiyrittäjiäkään ole. En usko, että joku ajaisi sen bussin perässä 20 km pikkukaupungin keskustasta kuskatakseen mua sen loppumatkan.
Itse olen mennyt kaukoliikenteen bussilla tai junalla isompaan kaupunkiin ja jatkanut pyörällä siitä. Ajoaikaa tulee kolmisen tuntia ja tauot päälle, tulee kuntoiltuakin samassa. Joku on kyllä ehdottanut, että veisin jonkun edullisen pyörän paikallisbussin pysäkille ja silloin tosiaan tulisi vain jokin puolen tunnin pyörämatka mökille.
Vierailija kirjoitti:
En ole polkenut pyörällä herraties milloin lienee viimeeksi. Sähköpolkupyörään ei ole varaa, kun on kaikenlaista makseltavaa tällä hetkellä.
Mikään neuvo ei käy sinulle, joten tee oma ratkaisu. Myy osuutesi mökistä pois.
Vierailija kirjoitti:
Mökkini sijaitsee omalla pikkusaarella, ei ole muita mökkejä lähitienoolla.
Jos sillä mökillä on useampi käyttäjä (koska kuolinpesä tms.), niin venehän siellä rannalla jo on muutenkin. Opettelet ajamaan sitä.
Ai niin kuin ethän sinä tietenkään voi.
Nieletkö mällin mällykkeet?