Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsen omalle mökilleni, kun ei ole ajokorttia?

Vierailija
22.04.2026 |

Menetin rakkaan vakiokuljettajani äskettäin ja nyt pitäisi päästä mökille. Olin sopinut erään luotettavan sukulaisen kanssa, että hän kuskaa minut sinne, kun ja jos käy näin päin kuin nyt sitten kävikin, mutta kun hän ehähti kuolla aiemmin talvella myös. Minulla ei ole ketään sellaista, joka kuljettaisi minut omalle mökilleni nyt. Onko järkeviä ja edullisia ehdotuksia? 

Kommentit (162)

Vierailija
101/162 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku vaatii hallintaoikeutta, kieltäytykää olemasta missään tekemisissä hankkeen kanssa.

Vierailija
102/162 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taksi ainakaan.  Ja mökilleni ei pääse linja- autolla eikä junalla. 

No kuinka lähelle pääsee julkisilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/162 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökki on saaressa, ja kaukana venelaiturilta. Taksiveneliikennettä ei ole.

Miten se yhtäkkiä onkin saaressa? Oletko katsonut tarkasti, ettei ole taksiveneitä? Laita ilmoitus, että etsit taksivenekyydittäjiä. Suomessa on niin paljon veneitä ja mökkiläisiä et eiköhän joku aina löydy.

Vierailija
104/162 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menet tietenkin uimapatjalla vesiosuuden.

Saari on Jäämerellä.

No nyt menee jo huvittavaksi 😁😁😁

Vierailija
105/162 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vakava asia, vaikka vitsiä voi vääntää vaikkapa mistä tahansa.

Vierailija
106/162 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt vaikka kutsut sinne ne epämukavat sukulaiset,niin pääset heidän kyydillään. Yleensä sukulaiset laitetaankin raatamaan mökeillä,niin tässä se alkaa jo veneen soutamisella et pääsee mökille. Hah.

Vierailija
107/162 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen liian iäkäs autokouluun.  Auto kylläkin olisi käytössäni. Julkisilla ei pääse perille asti. Mökkiä en voi myydä, koska se ei ole yksin omaan minun.

Ei pääse lähimaillakaan julkisilla josta voisi taksilla tai pyörällä mennä loput? 

Vierailija
108/162 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku vaatii hallintaoikeutta, kieltäytykää olemasta missään tekemisissä hankkeen kanssa.

Yleensä hallintaoikeutta ei vaadita, vaan sellaisen saa.

Vierailija
109/162 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menet tietenkin uimapatjalla vesiosuuden.

Saari on Jäämerellä.

No nyt menee jo huvittavaksi 😁😁😁

Ei ollut minun kirjoittamani tuo Jäämerellä mukamas minun rakas mökkini.

Vierailija
110/162 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löysit alunperin mökin, jos sinne ei millään keinolla pääse?

Vierailija
111/162 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne vaan pääsee ilman autoa jos halua on. Kysy vaikka Jari Saariolta ja Taina Liekarilta. 

Suurin osa suomalaisten mökeistä on alle 3 tunnin kävelymatkan päässä lähimmältä bussipysäkiltä, mikäli kävelyvauhti 7 km/h.

Vierailija
112/162 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksiveneitä ei ole yhtäkään lähitienoilla minun mökkisaartani. Sitä paitsi ei ole varaa taksivenekyyteihin alituiseen koko kesän aikana.

Vierailija
113/162 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sinä sitä autoa haudot, jos ei korttiakaan ole ja kaikki tuntemasi kortilliset auttajat kuolleet? Myy auto pois ja tadaa! saat siitä rahaa sähköpyörää, skootteriin tai muuhun kulkuvälineeseen, jota olet oikeutettu ajamaan. Tai vaikka taksikyytiin

Vierailija
114/162 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taksiveneitä ei ole yhtäkään lähitienoilla minun mökkisaartani. Sitä paitsi ei ole varaa taksivenekyyteihin alituiseen koko kesän aikana.

Sinua kehotettiin jo laittamaan ilmoitus, jossa etsiä alueelta veneilijöitä. 

Vierailija
115/162 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taksi ainakaan.  Ja mökilleni ei pääse linja- autolla eikä junalla. 

Miksei taksi käy?

Luovuin taannoin omasta autosta. Nyt kuljen julkisilla, polkupyörällä tai kävellen. Ja milloin mikään noista ole kätevä, niin ihan sumeilematta taksilla. Sillä, mikä menee oman auton hankintaan, kaikkeen ylläpitoon ja bensoihin, pystyy ajamaan taksilla pitkiäkin matkoja. Ainoa mistä en taksinkäytössä tykkää on olla vieraan ihmisen kanssa autossa, varsinkin jos se on joku juttutuulella oleva tapaus.

Vierailija
116/162 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä se sitten aiemmin sen venematkan hoiditte? Oliko menehtynen rakkaan kuljettajasi auto jokin amfibio-ajoneuvo?

Menet tietenkin taksilla venerantaan ja hoidat veneellä itse loppumatkan.

Vierailija
117/162 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysy siellä mökillä jos jollain ihmeellä pääset,  vaikka niiden muiden mökinomistajien kyydissä, niin ei tarvitse ihmetellä jatkossa kulkemista. 

Vierailija
118/162 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta miten ratkaiset sen mantereelta meren saareen?

Vierailija
119/162 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkini sijaitsee omalla pikkusaarella, ei ole muita mökkejä lähitienoolla.

Vierailija
120/162 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.metropoli.net/lifestyle/talla-sahkoautolla-voi-ajaa-kuka-ta…

Kenellä tahansa on nyt mahdollisuus sähköautoiluun, iästä riippumatta.

Markkinoille on tänä keväänä (vuosi 2018)  tulossa liikenteellisesti varsin mullistava uutuus, nelipyöräinen Skand GoMoto -sähköauto, jolla ajamiseen ei kukaan tarvitse ajokorttia. Tämä on mahdollista vuoden 2016 alusta voimaan astuneen lakimuutoksen ansiosta. Tuolloin säädettiin, että tietyt kriteerit täyttävällä kevyellä sähköajoneuvolla saa ajaa ilman minkäänlaista ajokorttia tai rekisteröintiä. GoMoto täyttää nuo kriteerit mittojensa ja moottoritehonsa puolesta.

En ole ap, mutta toteanpa vain, että en taitaisi tuolla uskaltaa liikenteeseen lähteä. Menee kolarissa ruttuun kuin rusina. Kyllä ammattilaisen kuljettama taksi on varmempi vaihtoehto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi