Miten pääsen omalle mökilleni, kun ei ole ajokorttia?
Menetin rakkaan vakiokuljettajani äskettäin ja nyt pitäisi päästä mökille. Olin sopinut erään luotettavan sukulaisen kanssa, että hän kuskaa minut sinne, kun ja jos käy näin päin kuin nyt sitten kävikin, mutta kun hän ehähti kuolla aiemmin talvella myös. Minulla ei ole ketään sellaista, joka kuljettaisi minut omalle mökilleni nyt. Onko järkeviä ja edullisia ehdotuksia?
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Mökkini sijaitsee omalla pikkusaarella, ei ole muita mökkejä lähitienoolla.
Viihtyisit siellä yksin vaikka et mitenkään pääse sinne yksin tai sieltä pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taksi ainakaan. Ja mökilleni ei pääse linja- autolla eikä junalla.
mikä on lähin kunta-paikka mihin julkisilla pääsee- etäisyys mökistäsi -mikä km. ja siitä taksilla mökille.
joku uusi tyyppi suvusta- kavereistä joka tykkää mökkeillä ja on valmis korvausta vastaan olemaan kusina, jolla on joutoaikaa. maksat bensat ja muuta päälle, ruuat abc seisova lounaspöytä plus mökillä ruokaa.
Ei varmaan ole rahaa bensoihin jos sinne aikaisemmin on mennyt rakkaan kyydissä ja kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Olen liian iäkäs autokouluun. Auto kylläkin olisi käytössäni. Julkisilla ei pääse perille asti. Mökkiä en voi myydä, koska se ei ole yksin omaan minun.
En tiennytkään notta on olemassa ikäraja autokouluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mikä on lähin kunta-paikka mihin julkisilla pääsee- etäisyys mökistäsi -mikä km. ja siitä taksilla mökille.
joku uusi tyyppi suvusta- kavereistä joka tykkää mökkeillä ja on valmis korvausta vastaan olemaan kusina, jolla on joutoaikaa. maksat bensat ja muuta päälle, ruuat abc seisova lounaspöytä plus mökillä ruokaa.
Ei varmaan ole rahaa bensoihin jos sinne aikaisemmin on mennyt rakkaan kyydissä ja kustannuksella.
Taas näitä tyyppejä, joita pitäisi ilmaiseksi kuskailla joka paikkaan. Ja sitten bensarahoja ei makseta. Tyyliin ”kun sulla on toi auto, niin varmaan viet mut sinne ja tänne.” Ei se auto ole ilmainen pitää. Ja bensa maksaa, prkele.
osta pappatunturi.et tarvitse ajokorttia..halpaa ajoa.
Vierailija kirjoitti:
Siis meren päällä pyörällä polkien kylmälaukut ymt. mukana saareen?
Jep, polkuveneellä: https://fi.wikipedia.org/wiki/Polkuvene
Edelleen kyllä ihmettelen, miten ap sitten aikaisemmin on saareen päässyt. Tuskin se autolla on sen helpompaa kuin polkupyörällä.
Vierailija kirjoitti:
Kävele tai pyöräile
Vierailija kirjoitti:
Nyt on aika myydä mökki.
Ap:lla ei ole valtuutta sellaiseen, tuli jo ilmi aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on aika myydä mökki.
Ap:lla ei ole valtuutta sellaiseen, tuli jo ilmi aiemmin.
Ap:n ongelma on helppo ratkaista, kun noita rajoituksia ja esteitä ilmenee koko ajan uusia:
Hän ei enää käy mökillä.
Elämä on luopumista ja loppua kohden se ei paljon muuta olekaan. Suosittelen raakaa realismia. Se on sekä järkevää että edullista.
Rakkaani kanssa tietenkiin, ja hän oli kapteeni veneessä. Loppuosa mökkimatkasta onkin ny hankala, kun merta pitkin pitäisi myös.
Mene naimisiin autoilevan herrasmiehen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen liian iäkäs autokouluun. Auto kylläkin olisi käytössäni. Julkisilla ei pääse perille asti. Mökkiä en voi myydä, koska se ei ole yksin omaan minun.
Kenen se auto on?
Kuolleen aviomiehen, joka kuskasi ap:ta mökille kaikki nämä vuodet ennen kuolemaansa.
Minä menetin ajokortin ainakin puoleksi vuodeksi sairauden takia. Annoin lapselleni autoni, maksan siitä verot ja vakuutukset. Kun hän vie minut mökilleni, maksan siitä tietenkin bensat.
Vierailija kirjoitti:
Mene naimisiin autoilevan herrasmiehen kanssa
""Mene naimisiin autoilevan herrasmiehen kanssa""
Siinäpä hyvä ehdotus, jos se enää onnistuisi, ja kiinnostaisikaan enää pariutua. Toisaalta vanhan leskirouvan on todellakin vaikeaa saada enää itseään nuorempaa miestä muilla keinoin kuin ostamalla ja siihen minulla ei ole varaa. Pitäisi saada vielä samassa paketissa niin moniosaavainen ja luonteeltaan kohtelias ja kiltti sekä palvelualtis. Kalojen perkaustaidon omaavakin, että pääsisin siitäkin askareesta.
Vierailija kirjoitti:
Rakkaani kanssa tietenkiin, ja hän oli kapteeni veneessä. Loppuosa mökkimatkasta onkin ny hankala, kun merta pitkin pitäisi myös.
No, rupea kapteeniksi!
Tuo juuri on viheliäistä liitoissa, joissa on selvät roolit. Sitten kun toista ei olekaan, ei puolet entisistä asioista enää onnistukaan.
Vierailija kirjoitti:
No voi voi. Et näköjään pääse enää mökillesi. Muuta lähemmäs mökkiä, että on vara maksaa taksi.
Vaikka jotenkin pääsisit sinne mökkisaareen, pitäisi sun päästävälillä myös kauppaan.