Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis tuhiotaanko häädetyn koko omaisuus kuten tässä vahingossa väärän asukkaan häädössä tehtiin?

Vierailija
22.04.2026 |

IS:n tietojen mukaan tyhjennyssiivous toteutettiin 7. huhtikuuta, kun asukkaat eivät olleet kotona.

Ilta-Sanomien haastattelema naapuri kertoo tuntevansa perheen, jonka koti tyhjennettiin virheen takia. Hän kertoo todistaneensa itse asunnon tyhjentämistä taloyhtiön pihalla.

Menin tupakalle ja pihalla oli jäteauto, johon kolme miestä kanteli tavaraa. Heittivät autoon, joka rouskutti kaiken murskaksi, naapuri kertoo.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011942464.html

Kommentit (884)

Vierailija
221/884 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää. Mitä jos asunnossa olisi ollut lemmikkejä. Mihin ne olisi joutuneet?

Samaa mietin..Tunnen perheen jossa asutaan vuokralla mutta kasvattavat rotukoiria. Kymppitonnin edestä heillä tällä hetkellä koiria kotona ja heillä on sitovia sopimuksia toisten kasvattajien kanssa tulevista siitoksista.  Osa koirista on osaomistuksessa. 

Sen lisäksi että olisi aivan hirveä tragedia henkisesti menettää lemmikit, kyseessä voi olla myös isokin omaisuusasia. 

Vierailija
222/884 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kunnon konnat olleet varkailla. Toivottavasti tulee ehta tuomio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/884 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikaisemmin joku kirjoitti , etten ole lukenut juttua. Tunnustan , etten ole. En tiedä ko tapauksesta muuta kuin tämän ketjun otsikon,  ja kommentoin yleisesti, että häätö on kyllä ihmisellä tiedossa hyvissä ajoin etukäteen, jotta ehtii toimia. Ehkä luen jutun, tai sitten en.

Joo, kyllä nämä ihmiset ovat ihan varmasti saaneet tosi monta ilmoitusta etukäteen. Tottakai ovat saaneet. Eihän häätöä muuten edes voi toteuttaa, siis asuntoa tyhjentää. Eikö niin?

Se oli väärä häädettävä. Lukekaa nyt joskus edes vähän sitä juttuakin.

Ei tarvitse lukea edes juttua. Käy ilmi jo ihan keskusteluketjun aloitusviestissäkin. Mutta niin, ei tietenkään lueta edes sitä.

Vierailija
224/884 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi häätöporukan huomaavan, että onko asunto "häätökunnossa". Jos joku on saanut häädön niin kyllä hän on sieltä vienyt itselleen tärkeät asiat jo pois. Jos mennään väärään asuntoon, jossa on tietokoneet, puhelimen latureita, tv & pelejä, tärkeitä papereita, kaapit täynnä astioita & vaatteita, harrastusvälineitä, lasten tavaroita yms. niin eikö hälytyskellojen pitäisi soida??

No, mehän emme tiedä mitä tyhjennetyssä asunnossa oli. Ainoastaan että sieltä oli kaikki tyhjennetty.

Vierailija
225/884 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtaimistoa säilytetään määräaika häädön jälkeen ja se ilmoitetaan kyllä häädetylle itselleen.

Tässä tapauksessa on säilytelty kyseisessä asunnossa. Ja tässä tapauksessa on myös erehdytty asunnoista. Asianomistaja voi hakea korvausta vuokranantajalta.

Ikävä tapaus näille syyttömille sivullisille, todella ikävä.

Vierailija
226/884 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuota tuhoamista. Vain jos kyseessä vainaja, jolle ei ainutta sukulaista ole löytynyt .

Ja taas yksi, joka ei ole vaivautunut lukemaan koko juttua, kauhea kiire vain kommentoimaan.

Luin mutta vaikka olisi ollut oikea asunto ( se jäi kommentissani tarkentamatta) tuhotaanko köyhien omaisuus noin surutta.

Kymmenkertaisesti kamalampaa kun väörä asunto.

Sius kysymykseni: tihotaanko aina häädettävien omaisuus?

Et voi tietää onko perhe köyhä vai senkö perusteella missä kukin asuu niin luulet tietäväsi?

Kai vain köyhä jättää vuokransa hoitamatta? Sehän se tavallisin häädön syy on.

Ettekö te hiton ameebat oikeasti edes osaa lukea? 

Ajattelu vaikeaa.  Joku on häädetty = on vuokrat maksamatta.

Häätäjät vain menivät väärään asuntoon.

Ajattele kovasti miksi joasain asunnossa on häätömääräys?

Vuokralainen on jäänyt työttömäksi. Avioero. Sairastunut. Syrjäytyminen alkanut jo lapsena osattomuuteen joutuneena. Siinä muutama perussyy, joista johtuen asiat voivat ketjuuntua niin, että elämänhallinta romahtaa. Missään vaiheessa apua saamaton saa vain viimeisen, ei kun toiseksi viimeisen iskun kristillisiin arvoihin perustavalta, kaikista huolta pitävältä etc.

Vierailija
227/884 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helkkari mitä touhua. 

Vierailija
228/884 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti häädetyn asukkaan läävä on ollut täynnä hamsterin toukkaista paskaa ja siksi on tilattu jätefirma. 

Hyvin ikävää, että joku erehtyi asunnoista ja tuhosi syyttömän sivullisen irtaimiston.

Vierailija
229/884 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun asunto tyhjennettiin joskus vaikka en ollut saanut häätöä edes.  Tai olin mutta minulle ei siitä oltu kerrottu koska olin armeijassa ja sitten kävin tyttöystävän luona lomalla. Menin kerran kotiin armeijasta niin asuntoni oli tyhjä. Sitten menin kunnan vuokratoimistoon niin ne kertoi että olin saanut häädön. Kuulemma jonkun metelin takia. Hermostuin  siinä ja sanoin että olen ollut lähes 8 kk armeijassa enkä ole meteliä pitänyt tai bileitä. Haastoin kunnan vuokrafirman oikeuteen ja siellä selvis että minun naapuri oli pitänyt bileitä ja minua syytettiin. Alakerran mummo oli tehnyt minusta 50 valitusta taloyhtiöön. Minulta ei oltu kysytty mitään vaan sitä mummoa oli uskottu ja sain häädön. Sitten ne tajus vasta että aijaa olin käynyt armeijaa joten en ollut voinut pitää meteliä koska en ollut kotona.

Sairasta. Mulla kerran alakerran naapuri tuli valittamaan että joka yö mun koira metelöi. Ongelmana oli että mulla ei ole koiraa. 

Sulla oli oikeasti naapuri metelöinyt, mutta joillakin psykoosi ilmenee äänien kuulemisena,  ja kyllä mun mielestä pitäis olla useamman kuin yhden naapurin valituksia että vois ketään alkaa häätämään. 

Myös muistisairaus voi teettää kaikenlaista. Pitäis kyllä aina varmistaa ettei valittaja ole harhainen ennen kuin yhden ihmisen valitusten perusteella ketään häätää.

Vierailija
230/884 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häädöstä tulee monta monituista ennakkoilmoitusta. Tiedossa on ollut päivämäärä kauan, olisi voinut toimia ajoissa..  olemme joutuneet häätämään yhden vuokralaisen maksamattomien vuokrien yms takia.. siitä tiedotetaan todella pitkään ennen tapahtumaa. Tästä kyllä on jo vuosilymmeniä aikaa.

Kirjeet oli varmaan menneet oikeaan osoiteeseen . 

häätäjät meni väärään osoitteeseen.

Vierailija
231/884 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä ovat menneet kaikki valokuvat ja muut tärkeät asiat murskaksi.

Kenellä on valokuvia vieläkin vain paperisina?? 😂

Kaikilla, joilla on valokuvia vuodelta ennen 2000. Sen jälkeiset kuvat sitten tietysti menisi tietokoneen mukana murskaimeen. 

Eikös nykyään kuvat ole tallessa pilvipalveluissa? No ei ole kyllä mullakaan kaikki, osa on muistitikuilla vaan. Ja tietty paljon paperikuvia löytyy.

Vierailija
232/884 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älypäät olisivat helposti tarkistaneet onko asunto oikea mutta heh tuumasta toimeen ja eikö kämppä tyhjäksi.

No jos ei vastaavaa mokaa ole koskaan ennen tapahtunut niin eivät ehkä osanneet epäillä nytkään.

Ja missä kohtaa ketjua se virhe on tapahtunut? 

Siinä kun ruvetaan olettelemaan että kun virheitä ei ole ennenkään tapahtunut niin niitä ei voi tapahtua vastedeskään ja oiotaan turhat tarkistukset pois prosesseista. 

Kuten tässäkin on selvästi tapahtunut kun selittely on tasoa "eihän näissä koskaan sitä ja tätä tapahdu" eli ei tarkistettu koska oletettiin että "ei koskaan".

Niitä tarkistuksia tehdään just siksi ettei tarvitse oletella ja jälkeenpäin selitellä että kuinkas nyt näin kun ei meillä ennen. 

Vierailija
233/884 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valokuvat ja henkilökohtaiset dokumentit pitää säästää, niitä ei kuitenkaan tarvitse etsiä tavaroiden seasta. Loput saa viedä kaatopaikalle. Pitää maksaa ne vuokrat tai muuttaa pois jos ei halua että joku muu joutuu sinun tavarat siivoamaan pois! Tässä nyt on kuitenkin tapahtunut suuri virhe ja näin ei tosiaan saisi tapahtua.

Entä jos olisi mennyt isovanhempien perintökorutkin.

Vierailija
234/884 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuota tuhoamista. Vain jos kyseessä vainaja, jolle ei ainutta sukulaista ole löytynyt .

Ja taas yksi, joka ei ole vaivautunut lukemaan koko juttua, kauhea kiire vain kommentoimaan.

Luin mutta vaikka olisi ollut oikea asunto ( se jäi kommentissani tarkentamatta) tuhotaanko köyhien omaisuus noin surutta.

Kymmenkertaisesti kamalampaa kun väörä asunto.

Sius kysymykseni: tihotaanko aina häädettävien omaisuus?

Et voi tietää onko perhe köyhä vai senkö perusteella missä kukin asuu niin luulet tietäväsi?

Kai vain köyhä jättää vuokransa hoitamatta? Sehän se tavallisin häädön syy on.

Ettekö te hiton ameebat oikeasti edes osaa lukea? 

Ajattelu vaikeaa.  Joku on häädetty = on vuokrat maksamatta.

Häätäjät vain menivät väärään asuntoon.

Ajattele kovasti miksi joasain asunnossa on häätömääräys?

Vuokralainen on jäänyt työttömäksi. Avioero. Sairastunut. Syrjäytyminen alkanut jo lapsena osattomuuteen joutuneena. Siinä muutama perussyy, joista johtuen asiat voivat ketjuuntua niin, että elämänhallinta romahtaa. Missään vaiheessa apua saamaton saa vain viimeisen, ei kun toiseksi viimeisen iskun kristillisiin arvoihin perustavalta, kaikista huolta pitävältä etc.

Niin ja miten siitä enää nousee kun on häädetty ja koko omaisuus tuhottu? Pitäisi olla holhouksessa sosiaalityön piirissä tällaiset asukkaat jotka eivät kykene asioitaan hoitamaan. 

Vierailija
235/884 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mullekin tuli ihan hirveä olo ja ahdistus tuosta. Saavatkohan edes mitään korvauksia? Vähän epäilen että korkeintaan jonkun minimaalisen summan mikä ei kata heidän omaisuuttaan todellakaan kokonaan, ei edes puoliksi. Miten tuollaista voi tapahtua? *kirosanoja*

Minullakin tuli ahdistus. Varmaan saavat jonkun nimellisen korvauksen, mutta kaikkea ei rahalla edes voi korvata. Valokuvat lapsista esim. Ihan hirveä tapaus. Kyllä perusturvallisuus järkkyisi pahasti tuollaisen jälkeen, eikä enää uskaltaisi asua vuokrakodissa.

Vierailija
236/884 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos on laatikossa 10000 euroa käteistä. Ei varmaan korvata koska väittävät että rahat pitää olla pankissa. Minulla on kotona käteistä aika paljon.

Vierailija
237/884 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalisti häädetyillä on toki ollut kuukausitolkulla aikaa tyhjentää entiset asuntonsa itse ennen häätöpäivää. Eli jos siinä tavarat menee rikki, niin on aika lailla oma vika. Mutta että häädön toimittajat menevät väärään asuntoon ja tuhoavat tuntemattomien omaisuuden, on kyllä isojen korvausten paikka. 

Hulluinta tässä on se, että mokan tehnyt ei joudu itse vastuuseen vaan veronmaksajat maksaa tämänkin kunnallisen vuokrataloyhtiön mokat. 

Vierailija
238/884 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo voi olla kyllä onnenpotku myös perheelle. Kalliiksi tulee vuokranantajalle. 

Kerran säilytin hyvää hyvyyttäni kaverin tavaroita. Kun sitten haki pois, niin väitti, että olen hukannut ainakin 2000 euron räätälin ompelema puvun. 

Tyypillä todennäköisesti kyllä joku kirpparilta ostettu 10 euron puku. Välit kyllä meni poikki. 

Vierailija
239/884 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ammattihäätäjällä tarpeeksi kova kiima näin tehdä, niin varmasti niin myös tehdään 

Jos olisin tuollainen häätelijä opettelisin katsomaan olan yli. 

Vierailija
240/884 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä ovat menneet kaikki valokuvat ja muut tärkeät asiat murskaksi.

Kenellä on valokuvia vieläkin vain paperisina?? 😂

Monellakin lapsuuskuvia ja sukulaisten kuvia. Ja jos ne oli koneilla ja kovalevyillä, niin nekin murskattiin tai häätäjät ottivat ne itselleen. Et tainnut miettiä ihan loppuun asti. Ei kaikki käytä maksullisia pilvipalveluita.

Pilvipalvelut eivät ole luotettavia. Itsellä on hävinnyt sieltä tiedostoja. 

Todennäköisyys sille, että näin tapahtuu juuri samana aikana kuin joku tyhjentää vahingossa asuntosi on...?

Jos luotat siihen ettei kahta ongelmaa voi tapahtua samanaikaisesti niin pieleen menee ja taatusti jossain kohtaa.

Toisaalta just sinunkaltaisesi päättelijät on sitä porukkaa joka on sitten jälkeenpäin selittämässä ettei tätä ongelmaa mitenkään olisi voinut välttää kun ei ennen ole ollut vastaavia ongelmia, eikä teikäläisiä saa oppimaan virheistä mitenkään kun se oma harhaluulo osaamisesta istuu päässä niin vahvasti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi