Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhelinmyyjät eivät lopeta puhelua, pakko "lyödä luuri korvaan"

Vierailija
21.04.2026 |

On todella rasittavaa, kun puhelinmyyjät eivät suostu lopettamaan, vaikka kuinka sanoo etten osta, en tarvitse jne. Puhelu vain jatkuu ja jatkuu, sitten on pakko lopulta tylysti katkaista puhelu.

Työtään he tekevät ja yrittävät elää sillä, ymmärrän sen kyllä.

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä ap itket? Estä puhelinmarkkinointi. Hanki salainen numero ja Robinson-esto. Sen jälkeen tiedät, että jos soittoja tulee, ei ole asiallisesta yrityksestä kyse.

Vierailija
82/112 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoin kerran puhelinmyyjälle, etten osta mitään, johon hän sanoi, ettei myy mitään, vaan tekee tarjouksen . 

Valmis vastaus suoraan heille annetusta argumenttipankista.

Kannattaa heti aluksi sanoa että  "Hei, kiitos soitostasi mutta olen tilannut suoramarkkinoinnin eston" niin kaikki msrkkinointitoimet loppuu siihen. Sen jälkeen toivotata hyvää päivänjatkoa ja estät numeron. 

Voit myös tilata sen markkinoinnin eston niin puhelut loppuu 95% sti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koetan jatkaa puhelua mahdollisimman pitkään. Kyselen lisäkysymyksiä itse tuotteesta ja erityisesti kylkiäisistä. Oma ennätykseni on lähes kolme tuntia mukavaa keskustelua puhelinmyyjän kanssa. Valitettavasti he eivät enää jostain syystä soittele minulle :(

Vierailija
84/112 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni alkoi tulla taas markkinointipuheluita. Tajusin, että Robinson-esto oli loppunut. 
Soitin taas sinne, ja nyt ei ole puheluita tullut. 

Vierailija
85/112 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni alkoi tulla taas markkinointipuheluita. Tajusin, että Robinson-esto oli loppunut. 
Soitin taas sinne, ja nyt ei ole puheluita tullut. 

Kaikki eivät vain osaa soittaa sillä luurillaan. Osaavat vain kirjoitella lyhyitä viestejä sovelluksiin mutta soittaminen on ylipääsemätön ongelma. Tuohon Robinsoniinkaan ei tarvitse edes puhua ihmiselle mitään, kuuntelee vain vastaajan ja sanoo "kyllä" ja odottaa loppukuittauksen.

Vierailija
86/112 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pidä kun saa. en arvosta pätkääkään niinku parkkipirkot kaik sais kuseen hukuttaa

Vierailija
87/112 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tehnyt (vslitettavasti) työnäni myös telemarkkinointia. Parasta sanoa kohteliaasti ei kiitos ja päättää puhelu.

Vierailija
88/112 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi puhelinmyyjä soitti kesken kiireisen iltapäivän ja antoi ymmärtää, että lapsellani on jokin hätä, hän on ollut onnettomuudessa tai kadonnut. Kyselin 10 minuuttia, mitä on tapahtunut, kunnes puhelinhäirikkö vihdoin ilmoitti myyvänsä jotain vakuutuksia, eikä minun lapsellani olekaan mitään hätää. Silloin vasta ymmärsin lopettaa puhelun. Verenpaine oli tapissa ja myöhästyin kimppakyydistä, pääsin tuntia myöhemmin töistä kotiin. Vihaan puhelinmyyjiä sydämeni pohjasta! 

Vierailija
89/112 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilaa suoramarkkinointieston, käykö sitten niin, ettei saa esim. puhelinliittymästä winback-tarjouksia? Oman operaattorin nettisivuillahan voi sallia markkinoinnin, mutta meneekö tuo yleinen kielto edelle?

Vierailija
90/112 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlatkaa Robinson-esto.

Olen joskus joutunut olemaan tuolla alalla. Sanon, että sen puhelinmyyjän/-ostajan/-markkinoijankin kannalta pahimpia vastaajia ovat "kiltit kuuntelijat". Siinä häviävät kaikki, ellet lyö luuria korvaan. Itse soittaja ei nimittäin saa katkaista puhelua, vaan hänen on yritettävä huijata sinua maailman tappiin, tai potkut tulee. Pomot kuuntelevat puheluita.

Teette puhelinmyyjälle palveluksen, kun suljette luurin. Selitykset ovat jo liikaa, ihan turhaa. Sanotte ei, ja puhelin kiinni. Ja numero estoon.

Vierailija
91/112 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin, että saman firman lehtimyyjät ovat soittaneet minulle viimeisen 3 kk:n aikana noin 20 kertaa. Aiemmin vastasin yleensä aina, mutta ei se vastaaminenkaan auttanut, vaan silti soitettiin useamman kerran lyhyen ajan sisällä. Nykyään en vastaa, jos tunnistan numeron lehtimyyjäksi. Ihmettelen vain, eikö heillä ole mitään rajaa sille, kuinka paljon samaa ihmistä saa häiriköidä.

Vierailija
92/112 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon vAi, EI KIITOS ja poikkasen puhelun. Ylen harvoin soitavat. Max kerran vuodessa.

Vierailija
93/112 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, mä en edes ala kuunnella niitä litanioita, vaan sanon heti alkuun, että "kiitos ei, en osta mitään, hei hei." ja suljen puhelun

Minäkin teen juuri näin ja sen jälkeen laitan puhelinnumeron estoon.

Kun soittaisivatkin aina samasta numerosta.

Vierailija
94/112 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan sanonut puhelinmyyjälle, että en osta. Lyön luurin sanaakaan sanomatta korvaan heti, kun huomaan, että soittaja yrittää myydä jotakin. Säästää molempien aikaa.

Vierailija
95/112 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse tehnyt (vslitettavasti) työnäni myös telemarkkinointia. Parasta sanoa kohteliaasti ei kiitos ja päättää puhelu.

Samaten. Arki-illat tyrkytin julkaisutilauksia, koulurauhaa ja sen sellaista. Tietty määrä puheluita ihan puhelinluettelo apuna tuotti tietyn määrän tilauksia. Usein vanhahko ja yksinäiseksi itsensä kokeva jaksoi jutella. Mieleen jäi tuore leskimies maaseudulta, ikää kuulin olevan liki 80 vuotta. Sanoi, ettää tilaa sen hemmetin.......lehden vuosikerran jos minulla on kotva aikaa rupatella.

Tästä iltatyöstä lohkesi ohut palkka joka riitti laskuihin ja vuokraan. Siitä on jo kauan. Opin sen, että sanon heti alkuun:ei kiinnosta ja sitten toivotan aidosti kiitos soitosta. Ja lopuksi kannustan: hyviä äffäärejä sinulle puhelimitse myyntityön parissa. 

Kuluttavaa työtä ja vaatii tilanneherkkyyttä. Ikävästi sanovia puhelinääniä kyllä riittää. On hienoa kun voi purkaa kuuntelemalla ihmisten stressiä. Joskus jouduin kyllä lyömään luurin kiinni kun Asiakas oletetut oikein riehaantuivat soittajaa moittimaan. 

Vierailija
96/112 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tilaa suoramarkkinointieston, käykö sitten niin, ettei saa esim. puhelinliittymästä winback-tarjouksia? Oman operaattorin nettisivuillahan voi sallia markkinoinnin, mutta meneekö tuo yleinen kielto edelle?

Saat winbacksoitot operaattoriltasi edelleen!  Heillä on oikeus sinulle soittaa ja soittavat sellaisesta numerosta joka ei ole suoramarkkinointinumero. Muutenhan ne eivät soittelekaan. Minä uusin keväällä suoramarkkinointikiellon eli tuon Robinsonin. Kesäkuussa kilpailutin liittymäni, ja sain winbackin parin päivän päästä ihan normaalisti. Olen kilpailuttanut liittymäni joka vuosi Kesäkuussa ja saanut aina winbackin vaikka Robinson on ollut kymmenen vuotta jo.

Vierailija
97/112 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kerrottu jo mut niille on ohjeistus että kolme "ei":tä pitää tulla kunnes saa luovuttaa. Olin nuorena muutaman päivän puhelinmyyjänä ja lopetin kun en kestänyt sitä ihmisten painostamista ja pomon hönkimistä niskaan. Se siis oikeesti nauhoitti ne puhelut ja esim mulle siinä tokana päivänä kerto mikä meni pieleen ja soitti ne nauhat...Sairasta työtä. Palkka myös provisio yleensä eli siksi varsinkin myyjätyyppiset ihmiset saattaa oikein kunnolla jaaritella ja painostaa sekä puhua pälättää yms mut mulle ei sopinu ujona teininä ja luin lähinnä mulle annetusta lapusta. No ihme kyllä sain muutaman myytyä (tai siis et jotain 300 tienasin sen 3 pv aikana) ja pomo jopa maanitteli mua jäämään vaikka itku kurkussa sanoin et mun on pakko lopettaa. Kuitenkin dissas mua siitä et välttelin usein tota kolmen sääntöä.

Vierailija
98/112 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan kaikille ei kiitos ja lopetan puhelun. Täytyy vastata tuntemattomiin numeroihin, kun haen töitä ja soitto voisi olla tulevalta työnantajalta. Jotkut soittavat heti uudelleen että puhelu katkesi, tässä olisi vielä tarjous, mutta sitten estän numeron.

Vierailija
99/112 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä työskentelen btob myynnin parissa puhelimessa, ja koen auttavani meidän asiakkaita kehittämään omaa liiketoimintaansa. Kun soitan asiakkaalle, tervehdin ja kerron asiani yhdellä lyhyellä lauseella ja toinen lause onkin sitten kysymyslause aihepiiriin liittyen. Tämän jälkeen odotan asiakkaan vastaavan jotain. 

Hyvin usein asiakkaat alkavat kertomaan tilanteestaan, toki monet kertovat, että nyt alkaa kohta palaveri tai että ei ole heille ajankohtaista. Silloin kysyn voinko myöhemmin palata asiaan. Ja jos voi, niin sitten palaan, asiakkaan toivomana ajankohtana, on se sitten huomenna tai vuoden päästä.

Asiakkaat ovat todella mukavia. Joskus kerran tai kaksi vuodessa jollain saattaa olla huono päivä. En toki ota tätä henkilökohtaisesti.

Homman pointti on se, että mitä ikinä (järkevää) asiakas luurin päässä sanookaan, niin siihen minä adaptoidun. En todellakaan pidättele asiakasta tai pidä pitkiä monologeja. On tärkeää saada asiakas puhumaan.

Vierailija
100/112 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskin, että saman firman lehtimyyjät ovat soittaneet minulle viimeisen 3 kk:n aikana noin 20 kertaa. Aiemmin vastasin yleensä aina, mutta ei se vastaaminenkaan auttanut, vaan silti soitettiin useamman kerran lyhyen ajan sisällä. Nykyään en vastaa, jos tunnistan numeron lehtimyyjäksi. Ihmettelen vain, eikö heillä ole mitään rajaa sille, kuinka paljon samaa ihmistä saa häiriköidä.

Eivät häiriköi, kun teet sen Robinson-eston.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi