Puhelinmyyjät eivät lopeta puhelua, pakko "lyödä luuri korvaan"
On todella rasittavaa, kun puhelinmyyjät eivät suostu lopettamaan, vaikka kuinka sanoo etten osta, en tarvitse jne. Puhelu vain jatkuu ja jatkuu, sitten on pakko lopulta tylysti katkaista puhelu.
Työtään he tekevät ja yrittävät elää sillä, ymmärrän sen kyllä.
Kommentit (72)
Mä suljen puhelun heti kun selviää, että ollaan ihan kivalla tarjouksella lähestytty. En kuuntele, en selitä, suljen vain.
Ei usein lähestytäkään kun on Robinson-esto.
Puhelin-Robinson on ASML:n ylläpitämä suoramarkkinoinnin rajoituspalvelu. Voit estää tehokkaasti puhelinmyyntiä soittamalla palvelunumeroon 0600 13404 (ma-pe klo 8–18). Puhelu maksaa 0,39 €/min + paikallisverkkomaksu. Asetettu kielto on voimassa 3 vuotta. [1, 2, 3]
Toimi näin ja huomioi seuraavat asiat:
Soita palveluun: Soita numeroon 0600 13404. Puhelu ohjautuu automaattiin, jonne voit jättää kieltoilmoituksesi.
Voimassaolo: Robinson-kielto on voimassa 3 vuotta kerrallaan.
Viive: Kielto välittyy puhelinmyyntiä harjoittaville yrityksille 1–4 viikon kuluessa ilmoituksesta.
Kattavuus: Valtaosa suomalaisista puhelinmyyntiyrityksistä käyttää palvelua ja tarkistaa soittolistansa sen avulla.
Vaihtoehtoinen kielto: Voit kieltää markkinoinnin myös suoraan yksittäisiltä myyjiltä tai tarkistaa Suoramarkkinointi ja puhelinmyynti - KKV -sivuston lisävinkit.
Vierailija kirjoitti:
Sanoin kerran puhelinmyyjälle, etten osta mitään, johon hän sanoi, ettei myy mitään, vaan tekee tarjouksen .
Minullekin muuan lehtimyyjä sanoi, ettei hän myy mitään, vaan on vain minun hintavahti 😁 Ja yritti myydä kuitenkin.
Minä sanon aina kiitos ei, hei hei ja puhelin kiinni, sitten vain numerolle esto päälle
Estä puhelinnumero heti lopetettuasi puhelun, niin pikkuhiljaa loppuu myyntitulva.
Mua ärsyttää täällä jo mainittukin, että oletetaan puhuttavan höpsön vanhuksen kanssa. Kysellään säistä ja etunimellä mielin kielin lähestytään myytävää tuotetta. Kun tuon tanhun askeleet jo osaa entuudestaan tunnistaa, mulla alkaa välittömästi vtutus! En oo seniili höppänä joka sun juonien myötä vaan joo, tilataan, tilataan, kun oot niin kiva ystävä mulle, myyjä kulta! Saatanpa olla sinua fiksumpi, elämää nähneempi ja skarppi pitämään puoliani! Loukkaavaa tuollainen läpinäkyvä ihmisarvon alentaminen!
Robinson minullakin on ollut käytössä jo 15 - 20 vuotta. Ei ole puhelinmyyjät juuri kiusanneet. Jos myyntipuheluita on alkanut tulla, se on yleensä tarkoittanut sitä, että markkinointikielto on mennyt vanhaksi. Sitten olen taas uusinut sen.
Olen aina kummastellut kavereiden vinkkejä siitä, kuinka puhelinmyyjistä pääsee eroon. Itse en näitä vinkkejä tarvitse.
Puhelinmyyjänä aikaisemmin työskennellyt henkilö kertoi, että he eivät voi lopettaa, vaikka asiakas sanoo ei, koska esimies puhaltaa niskaan ja vaatii puhelun jatkamista hinnalla millä hyvänsä.
Älä ala jankkaa, sanot vaan että en osta hyvää päivänjatkoa ja puhelin kiinni. Ei tarvi kuunnella mitä ne sieltä vastaan lätisee. Pääsevät sitten itsekin siirtymään seuraavan potentiaalisen asiakkaan pariin.
Jos haluaisi olla oikeasti mlqvisti, kyseli tuntikausia tietoja eri jutuista ja sit sanois että en osta heippa.
Kiitos ei ja punaista luuria.
Se ole sen vaikeampaa.
Korva voi kipeytyä, turvota, niin on hyvä välillä lyödä luuri toiseen korvaan.
Olen kerran onnistunut saamaan luurin korvaan puhelinmyyjältä.
Pitkien myyntipuheiden kuulemisen väliin, johon toki väliin useamman kerran ennätin sanoa, että niin kuin jo alussa sanoin, en aio tarttua tarjoukseenne, kiitos vain, sain lopulta pidemmän sanavuoron. Totesin silloin, että niin kuin jo monta kertaa olen sanonut, tästä ei kauppoja synny. Ja sitä paitsi tuo teidän myyntitarkoitukseen kehittämänne feikkisavonmurre on todella vaivaannuttavaa. Te vain ette osaa, tuo ei ole teidän oikea puhetapanne. Älkää edes yrittäkö, nolaatte vain itsenne. Ja henkilökohtaisesti minua häiritsee, että mummoni ja ukkini rakasta puhetapaa raiskataan johonkin ties mistä kotoisin olevan kaupustelutarkoituksiin.
Meni sähköliittymän myyjältä niin tunteisiin, että hän puuskahti, että Minä olen Kittilästä! Ja löi luurin korvaan.
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyyjänä aikaisemmin työskennellyt henkilö kertoi, että he eivät voi lopettaa, vaikka asiakas sanoo ei, koska esimies puhaltaa niskaan ja vaatii puhelun jatkamista hinnalla millä hyvänsä.
Vielä absurdimpi vastaava pakko on tullut ilmi tässä viime päivien aikana, kun meillä on ollut nettiliittymän kanssa ongelma, jota ei jostakin syystä ole millään saanut ratkaistua: itse ongelmaan se operaattorin puhelinmyyjä aka aspa sanoo "juu juu onnistuu" (eikä edes kuuntele kunnolla) - ja sitten, ennen kuin se oikea asia on mitenkään edennyt, jatkaa kyselemällä, miten olisi muiden liittymien tai palveluiden laita, josko ostettaisiin jotain. Mitä jos nyt kuitenkin vain hoitaisit sen ongelman, vai?
Vierailija kirjoitti:
Myyjällä on valmis käsikirjoitus. Jos asiakas vastaa ettei ole kiinnostunut, käsikirjoituksessa on valmis malli myyjälle kuinka aloittaa argumentointi. Siinä vaiheessa on kaksi tapaa toimia, sanot että kiitos ei, ja painat punaista luuria tai venytät puhelua loputtomiin jos sinulla on ylimääräistä aikaa. Olen joskus ollut kolme varttiakin puhelinmyyjän kanssa puhelimessa, katsellut samalla telkkaria ja aina välillä sanonut että kerro lisää tai että onpa mielenkiintoista tms. Ennen pitkää tyhmäkin myyjä tajuaa että tuhlaan vain hänen aikaansa. Jos jokainen tuhlaisi tahallaan ylimääräisen 15-30 minuuttia myyjän aikaa ilman kauppaa, niin puhelinmyynnistä tulisi äkkiä kannattamatonta.
Minä teen samaa, joskus olen lopuksi todennut halunneeni vain nähdä kuinka kauan jatkaa
Itellä osaa puhelin blokata automaattisesti näitä myyntipuheluita. Blokkaus tapahtuu siten, että puhelin ei edes soi. Jossain vaiheessa puhelimen lokista näki hyvinkin paljon automaattisesti blokattuja puheluita, nykyään yksittäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Sanoin kerran puhelinmyyjälle, etten osta mitään, johon hän sanoi, ettei myy mitään, vaan tekee tarjouksen .
Ja elokuvassa pölynimurikauppias ovella ei kiellettynä kaupustellut vaan oli myyntiedustaja.
Olisi aika ko kieltää toi puhelinterrori.
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyynti ei ole työtä vaan riistoa, huijausta ja häiriköintiä. Valtaosa puhelinmyyjistä häiriköivät koska ei ole vaihtoehtoa. Sekin on hyono vaihtoehto koska palkkaa suurin osa ei näe koskaan. Oln itsekin kokeillut joskus opiskelijana kauan sitten, ei mitään hyvää sanottavaa. Pitäisi ehdottomasti kieltää tai sallia pelkästään niiden osalta jotka on äantaneet luvan häiriköidä.
Jos vahingossa vastaan häirikölle sanon kiitos soitosta en tilaa mitään, mukavaa päivänjatkoa. Sen jälkeen suljen puhelimen. Jotkut huutelee perään, ei kiinnosta. Kaikkein ärsyttävimpiä on ne jotka alkaa tuttavalliseen sävyyn lässyttää jotain ja kysellä kuulumisia 😖🤨 Töksäytän suoraan siihen tilaa mitään ja luuri kiinni.
AI noiden palkoista,joku vitsi varmaan :
Puhelinmyyjän keskipalkka on Suomessa noin 2 400–3 200 euroa kuukaudessa. Palkka muodostuu lähes poikkeuksetta pohjapalkasta ja sen päälle maksettavasta provisiosta, joten ansiot vaihtelevat merkittävästi myyntitulosten ja kokemuksen mukaan.Palkkatasot ja muodostuminenAloittelija: noin 1 900–2 300 €/kk. Monissa yrityksissä on takuupalkka tai lakisääteinen vähimmäistuntipalkka (usein noin 10–13 €/h).Keskitason ammattilainen: noin 2 300–2 800 €/kk.Kokenut myyjä: noin 2 800–3 300 €/kk tai jopa enemmän. Parhaat tekijät voivat yltää jopa yli 4 000–6 000 euron kuukausiansioihin.
Vierailija kirjoitti:
Sanon kaikille,että sinulla on minuutti aikaa kertoa asiasi,sen jälkeen lopetan puhelun.Soittaja voi olla nuori ensimmäisessä työpaikassa niin en viitsi heti lyödä luuria kiinni.Parempi tuokin työ kuin lojua kotona.
No enpä tiedä,palkaton "työ" ja päälle hermoromahdus.
Juuri tällä viikolla yksi puhelinmyyjä sanoi minulle, että hän saa palkkion, jos suostun kuuntelemaan hänen tarjouksensa. Olin jo heti ilmoittanut, että en osta mitään, vaikka saisin ilmaiseksi, en edes säälistä. Ajat ovat ankeat, joten puhelinmyynti on ihan epätoivoista.