Puhelinmyyjät eivät lopeta puhelua, pakko "lyödä luuri korvaan"
On todella rasittavaa, kun puhelinmyyjät eivät suostu lopettamaan, vaikka kuinka sanoo etten osta, en tarvitse jne. Puhelu vain jatkuu ja jatkuu, sitten on pakko lopulta tylysti katkaista puhelu.
Työtään he tekevät ja yrittävät elää sillä, ymmärrän sen kyllä.
Kommentit (112)
Ikävintä oli vitamiinien myynti.
Se alkoi muka jollain gallupilla jotta vastaaja ei heti tiedä kyseessä olevan myyntipuhelu ja vastaaja saadaan juttelemaan. Kysytään muutama kysymys elintavoista ja sen jälkeen alkaa myynti.
Kannattaa kieltäytyä ja katkaista heti. Myyntipuhelu voidaan verhota myös kyselyksi.
Minä olen opetellut keskeyttämään myyntipuheen heti alkuun. Kohteliaasti sanon että en tarvitse, hyvää jatkoa- ja samantien katkaisen puhelun.
Työtänsä he tietysti tekevät ja ikävä olla tyly mutta kun en halua mitään!
Minä en vastaa tuntemattomiin numeroihin ja jos vahingossa vastaan sen vuoksi, että odotan soittoa esimerkiksi lääkäristä, niin keskeytän myyntipuheen ja sanon suoraan, etten osta mitään ja kiitos hei hei. En koe minkäänlaista myötätuntoa puhelinmyyjiä kohtaan.
Selkeä ei ja puhelu katki. Tarvittaessa esto päälle. Miksi tätä ei osata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, mä en edes ala kuunnella niitä litanioita, vaan sanon heti alkuun, että "kiitos ei, en osta mitään, hei hei." ja suljen puhelun
Minä sanon myös heti "kiitos ei, hei hei" ja puhelin kiinni äkkiä. Kyllä kohteliaasti tietenkin, kuitenkin työtä hekin tekevät
Työtähän se Vanhusten ryöstelykin on.
Vaimo töissä saa jatkuvasti hoitaa peruutuksia kun Dementikolle on myyty ties mitä ja sitoutettu pitkiin sopimuksiin.
Sinnikkäimmillä lehtimyyjillä on käytössään useita numeroja, joista tavoittelevat viattomia uhreja. Varokaa!
Sanoma Media tekee myös sitä, että lopulta usean yrityksen jälkeen he soittavat tavallisesta matkapuhelinnumerosta, jota Fonecta ei edes tunnista. Nauhalta tulee kiitokset vastaamisesta ja tieto yhdistämisestä myyntipalveluun.
Kannattaa sanoa heti, en tee mitään sopimuksia puhelimitse. Ja sen jälkeem suljet ja katkaiset puhelun ja laitat eston päälle. On toiminut hyvin.
Mä itse olin lehtimyyjä ysärilaman aikaan. Aivan älytöntä hommaa, mutta silloin sai pienen pohjapalkan provikan lisäksi, että hetken kannatti hommia painaakin. En ole myyjäihminen ollenkaan, joten pahaa teki.. Sain mä kuitenkin jotain myytyä, että laskut sain maksettua. Mellä oli "koulutusta" sen verran, että saa ottaa roolin, jos sen turvin tuntuu paremmalta puhua ja myydä. Toisekseen kolmas EI! on ensimmäinen ehkä.
Nykyään kun mulle soittelee lehtimyyjät, niin kyllä mä niitä kuuntelen, jos on aikaa. Yleensä ovat nuoria ja ääni väristen kertovat litanjansa tai sitten on semmoinen reipas nuorimies, joka myisi missä vaan mitä vaan.
Mulle soittelee myyjät n. kolmen viikon välein. Alkaa jutulla, että Martti Mähönen rovaniemeltä terve, olisiko hetki aikaa jutella... joo! Varmuuden vuoksi vielä kerron, että puhelunauhoitetaan laadun takaamiseksi. < tuntui alkuun uhkaukselta. ;)
Sitten alkaa selitys lahjoista, kertovat yksitellen lahjat ja pyytävät valitsemaan. Sitten kun lahjansa valinnut, niin ostospäätös on selkeesti jo tehty! Enää vaan sujautetaan se lehti sinne lahjan kainaloon ja toivotetaan päivänjatkot. Sitten pitää vielä hyväksyä lähetetty tekstiviesti. Jos sitä et hyväksy, soittaa seuraavana päivänä liian aikaisin perään ja sitten voin tiuskaista "ei nyt, mä nukun!". Eipä ole nyt kuulunut.. parin viikon päästä sitten.
Näin kävi mulle viime viikolla, kun Otavamedian lähettiläät soitti mulle kolmesti. Myivät Seuraa, Seuran ristikoita ja Kotiliettä. Ristikot otan tarjouksessa, niin vien töihin Asiakkaat tykkää tehdä, mäkin joskus. Vuosikerta oli jonkun kympin. Todella halpa.
Vierailija kirjoitti:
Selkeä ei ja puhelu katki. Tarvittaessa esto päälle. Miksi tätä ei osata?
Soittavat joka kerta uudesta numerosta. Mulla on reilu sata numeroa pannassa ja lisää tulee. Lisäksi kohteliaat ihmiset eivät puhu toisen päälle. Siksei napakka ei pääse heti kuuluviin.
Vierailija kirjoitti:
Ikävintä oli vitamiinien myynti.
Se alkoi muka jollain gallupilla jotta vastaaja ei heti tiedä kyseessä olevan myyntipuhelu ja vastaaja saadaan juttelemaan. Kysytään muutama kysymys elintavoista ja sen jälkeen alkaa myynti.
Kannattaa kieltäytyä ja katkaista heti. Myyntipuhelu voidaan verhota myös kyselyksi.
Pahimpia ovat nää vitamiinien myyjät. Mä olen aivan varma, etten ole puhelimitse tilanne yhtään nappia ja niin vaan tuli puolen vuoden setti himaan. Hetken siinä niitä pyörittelin ja eikun takas lähetys. Varmaan pelaavat sitten sen päälle, ettei ihmiset kehtaa lähetellä, kun ne on kotiin tulleet jo... parhaassa tapauksessa avanneet. Maksavat ekan erän hätäpäissään.
Mäpä lähetin. Tuli sähköpostia, että olin avannut purkin, että se ainakin pitää lunastaa! Höpö, höpö, en avannut purkkiakaan, kun en avannut koko laatikkoa, jossa ne purkit oli... vain sen lähetyslootan. Sitten pyysin, että lähettävät mulle sen tilausvahvistuksen tai nauhotteen, jossa olen tilannut moisen satsin. Seuraavaksi tarvitsen sitten jonkun näköisen tutkimuksen, että paljonko ne pillerit sisältää kutakin vitamiinia ja miten hygienia on järjestetty, kun lähettelevät purkkeja randomisti mihin sattuu... Heistä ei enää kuulunut sen jälkeen. :)
Tai isitten nämä onnenarpa tapaukset. Pyrkivät syyllistämään vähäosaisten lasten liikkumattomuudella. :D Juoskoon kuten muutkin, se on halpaa sanoin myyjälle ja sitten se änkytti jotain... luuri naps kiinni. Moiccu!
Ei ole mitään rajaa ellet terävästi sano että nyt riittää. Minä sanoin tuskastuneena yhdelle että hän on jo kahdeksas soittaja samasta lehdestä. En ostanut seitsemältä edelliseltä enkä osta häneltäkään. Loppui soittelu.